Modtager tidligere beboers regninger

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
RavenClaw
Kort karma: 2
Likede indlæg: 50

Modtager tidligere beboers regninger

Indlægaf RavenClaw » 15. jun 2016, 21:05

Hej Debatten.

Jeg har i dag modtaget en regning fra DSB til den tidligere lejer i min lejlighed. Jeg har før ligeledes modtaget en regning til ham fra et boligselskab.
Da jeg blev 21 år ca. et halvt år efter at være flyttet ind og skulle have min egen forsikring, påstod Tryg Forsikring, at han stadig stod indregistreret på adressen - Han har haft et andet forsikringselskab end Tryg.

Da jeg bor i en lejlighed, hvor der kun må bo én person, tænker jeg, at det kan få konsekvenser for mig, hvis der står en anden registreret på adressen ud over mig. Jeg har prøvet at snakke med den tidligere lejer, men han virker ikke til, at han vil gøre noget ved det.

Er der noget, jeg selv kan gøre for at få ham afmeldt adressen? Jeg har selvfølgelig sendt brevene retur med "Modtager ubekendt", og prøvet at forklare min forsikring, at jeg altså bor alene. Men jeg vil rent faktisk gerne være fri for at stå i en situation, hvor jeg kan blive smidt ud af min lejlighed for at have overtrådt nogle regler, som jeg ikke har. Kan man kontakte kommunen i sådan en sag? Det skal nok lige nævnes, at det er et privat boligselskab, der ejer min lejlighed, og de ejer kun dette lejlighedskompleks.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10305

Re: Modtager tidligere beboers regninger

Indlægaf icelady » 15. jun 2016, 21:10

Jeg ville kontakte Borgerservice og sikre mig, at der vitterlig kun stod dit navn på adressen.
5
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 785

Indlægaf Bimmerdyret » 15. jun 2016, 21:12

ALtså man kan risikere at miste alle tilskud fx. børnepenge, hvis der "hænger" en person på lejligheden.
Typisk siger kommunen at det må man selv klare og så siger de at scanning af lejekontrakt hvor man står på som enkeltperson er nok - juridisk er det så ikke, da man jo stadig kan bo sammen med nogen uden de står på kontrakten.
Udlejer bør egentlig have en opsigelse, med navn, underskrift osv?
2
hvz74
Likede indlæg: 41

Indlægaf hvz74 » 15. jun 2016, 21:40

En enkelt henvendelse til Borgerservice skulle kunne gøre det - du skal nok udfylde en tro-og-love erklæring på at din husstand ikke har flere beboere end dig, så sørger de selv for at afmelde andre personer.

Du skal nok ikke frygte at blive smidt ud af lejligheden, boligselskabet har jo papirer på at den gamle lejer er flyttet ud og du er flyttet ind i stedet for. Det er nok mere sådan noget som forsikring, boligstøtte osv. du skal være obs på. Du skal nok dobbelttjekke om alt (el-abonnement, licens osv.) står i dit navn, og ellers får det ændret.

Ekstra tip, hvis du ikke allerede ved det: Når du sender post rettet til den gamle lejer retur, så husk også - udover at skrive "Adressaten flyttet, hvorhen vides ikke" - at overstrege den røde "stregkode" i bunden af kuverten. Så kan kuverten ikke ryge uset gennem en maskinel sortering (og tilbage til din postkasse), og det bliver et rigtigt menneske der skal finde ud af hvor brevet SÅ skal hen.
2
RavenClaw

Indlægaf RavenClaw » 15. jun 2016, 21:43

Jeg må prøve at tage op på Borgerservice, og hvis de siger, han er indregistreret også, må jeg jo bede min udlejer om hjælp til at modbevise det. Jeg ved ikke, om vi reelt underskriver noget, når vi flytter ud, da vi bare skal opsige lejligheden pr. mail, men der må vel foreligges en tilstandsrapport fra hans fraflytning eller noget?

Tak for jeres svar :)
0
RavenClaw

Indlægaf RavenClaw » 15. jun 2016, 21:46

hvz74 skrev:Ekstra tip, hvis du ikke allerede ved det: Når du sender post rettet til den gamle lejer retur, så husk også - udover at skrive "Adressaten flyttet, hvorhen vides ikke" - at overstrege den røde "stregkode" i bunden af kuverten. Så kan kuverten ikke ryge uset gennem en maskinel sortering (og tilbage til din postkasse), og det bliver et rigtigt menneske der skal finde ud af hvor brevet SÅ skal hen.

Det må jeg huske! Jeg har heldigvis ikke fået smidt det seneste brev i en postkasse endnu. Tak!
0

Tilbage til "Generelt"