Hvad er realistisk i London?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Hvad er realistisk i London?

Indlægaf Marott » 1. sep 2015, 15:51

Jeg skal et smut til London i efteråret og udover shopping på Oxford Street er planen at nå London Dungeons, madame Tussaud, V&A, National History Museum, tur på Themsen, vagtskifte ved Buckingham.

Er det for meget? For lidt og hvad skal vi nå at se udover det?

Vi er af sted i næsten 4 dage og har hotel i West End.
0
Rakel
Kort karma: 420
Likede indlæg: 3108

Re: Hvad er realistisk i London?

Indlægaf Rakel » 1. sep 2015, 16:00

Det kan I sagtens klare på 4 dage :)

Hvad man skal se/lave afhænger jo meget af interesser.
1
Brugeravatar
Mholle
Kort karma: 18
Likede indlæg: 98

Indlægaf Mholle » 1. sep 2015, 16:01

Jeg synes det lyder af meget, men jeg foretrækker også shopping og bare at gå rundt i byen frem for at skulle nå 2 attraktioner i hvert fald 2 af dagene, jeg kan kun anbefale at se en musical, hvis I da er til det :)

Dertil kommer at det afhænger af hvor meget i vil gå mens i er afsted, sidst jeg var afsted gik vi til Skt. Pauls, ned til Themsen, til London Eye, Big Ben, Westminister Abbey, Green Park, Buckingham Palace og så til oxford street inden vi snuppede en musical om aftenen, men der havde vi så også gået 20 km, så sådan en tur er jeg godt klar over ikke er for alle.
2
Marott

Indlægaf Marott » 1. sep 2015, 16:03

Vi skal være kulturelle er planen. Jeg har været der før på shoppingtur og det er hurtigt klaret den her gang i det selskab, der er med. :)

Er Imperial War Museum en tur værd?

Specielt jeg kan godt lide at gå og læse samtlige skilte, så jeg synes, at nærmest alt er spændende :blush:
0
Marott

Indlægaf Marott » 1. sep 2015, 16:05

Vi kan ikke se musical pga den ene rejsedeltager, det gad jeg ellers godt. :)

Vi kan sagtens gå langt og planen er at tage de museer, der er i nærheden af hinanden samme dag, så vi sparer rejsetid.

Det er ikke noget med at jage igennem tingene, jeg er som sagt en ivrig læser af ALLE skilte :blush:
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1156
Likede indlæg: 6800

Indlægaf Wizzze » 1. sep 2015, 16:53

Marott skrev:Vi skal være kulturelle er planen. Jeg har været der før på shoppingtur og det er hurtigt klaret den her gang i det selskab, der er med. :)

Specielt jeg kan godt lide at gå og læse samtlige skilte, så jeg synes, at nærmest alt er spændende :blush:

Har man aldrig været der før så ja, har man prøvet det gamle, så vil det nye skuffe.

Med hensyn til det andet så kommer det an på hvilken type man er. V&A og nat.hist. æder for os en hel dag, andre vil måske kun bruge et par timer.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 447
Likede indlæg: 3309

Indlægaf Kommodedyret » 1. sep 2015, 17:25

Hvis man ikke har været på Tusseauds før, så er det da en meget sjov oplevelse, men ikke mere end det.
Dungeon synes jeg til gengæld er røv og nøgler.

Oxford Street og NHM er awesome.

Hvor meget man kan nå, afhænger jo af energiniveauet. Jeg får altid et vildt højt energiniveau når jeg er på ferie, så jeg tonser løs fra morgen til sen aften. Jeg plejer som regel at se museer eller andre ting med tidlig lukketid først, og så gå på Oxford Street eller Teateret eller Bio om aftenen.
1
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Marott

Indlægaf Marott » 1. sep 2015, 17:49

Gud ja, jeg har slet ikke tænkt på lukketiderne. Det må jeg lige tage med i planlægningen.
0
Akehurst2
Kort karma: 273
Likede indlæg: 4546

Indlægaf Akehurst2 » 1. sep 2015, 17:57

Wizzze skrev:
Marott skrev:Vi skal være kulturelle er planen. Jeg har været der før på shoppingtur og det er hurtigt klaret den her gang i det selskab, der er med. :)

Har man aldrig været der før så ja, har man prøvet det gamle, så vil det nye skuffe.

Med hensyn til det andet så kommer det an på hvilken type man er. V&A og nat.hist. æder for os en hel dag, andre vil måske kun bruge et par timer.

Jeg har kun været på det nye og se Første Verdenskrig-udstillingen. Hvordan man kan blive skuffet over den er mig lidt en gåde :)

Jeg havde desværre kun 1,5 time og det var langt fra nok. Vil man se hele museet skal der lang tid til.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1156
Likede indlæg: 6800

Indlægaf Wizzze » 1. sep 2015, 17:59

Akehurst2 skrev:
Wizzze skrev:

Jeg har kun været på det nye og se Første Verdenskrig-udstillingen. Hvordan man kan blive skuffet over den er mig lidt en gåde :)

Jeg havde desværre kun 1,5 time og det var langt fra nok. Vil man se hele museet skal der lang tid til.

Fordi den gamle udstilling var bedre!
0
Do as I say! :whip:
Akehurst2
Kort karma: 273
Likede indlæg: 4546

Indlægaf Akehurst2 » 1. sep 2015, 18:18

Wizzze skrev:
Akehurst2 skrev:
Wizzze skrev:

Fordi den gamle udstilling var bedre!

Den må have været helt ekstraordinær - var virkelig betaget af den nye. Så den vil jeg i hvert fald anbefale.
1

Tilbage til "Rejser"