Hvordan vasker du dig?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1132

Re: Hvordan vasker du dig?

Indlægaf zembra1986 » 16. jun 2016, 14:38

Kan slet ikke se det er klamme i ikke at bruge vaskeklud, tværtimod!

Jeg bruger heller ikke selv vaskeklud, kan ikke se pointen? og så er tanken om sådan en brugt en virkelig ikke lækker efter min mening
Jeg trykker en god portion showergel ud i håndfladen, og gnider det ud på kroppen, oppe fra barmen og nedefter og så skyller jeg efter. En gang imellem bruger jeg intimsæbe hvis jeg synes det trænger "dernede" :fløjt:
0
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4506

Indlægaf Akehurst2 » 16. jun 2016, 14:46

Annione skrev:Det eneste jeg vasker med sæbe er armhuler, under brysterne og i måsen... Og så hænderne, som jeg bruger til at vaske mig med.

Samme her. Resten må nøjes med det varme sæbevand, der løber ned over kroppen i den forbindelse. I ny og næ bruger jeg en bodyscrub og det er så på hele kroppen.

Jeg havde slet ikke overvejet at bruge sæbe over hele kroppen. Altså, arme og ben er jo ikke beskidte på den måde - de er pakket ind i tøj og jeg sidder bare på et kontor. Varmt vand må være nok. Ellers ville min hud også gå amok.

Men de her tråde om tøjvask, rengøring, håndklædeskift og personlig hygiejne får mig altid til at føle mig som det største svin :-D
2
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 23
Likede indlæg: 392

Indlægaf billiebean » 16. jun 2016, 17:24

- Gør krop og hår vådt
- Bruger en facial wash i ansigt og hals - nogle gange vasker jeg af med vaskeklud
- Vasker håret med shampoo (uden sulfater, parabener, parfume mv. da mit hår klasker og tørrer ud af det) - putter balsam i
- Propper bodyshampoo (ligeledes uden ovenstående) på en gammeldags vaskeklud og vasker/skrubber fra overkrop og ned og skyller fra top til tå
- Vasker mås og foran med vand bare - altid med venstre hånd!?
- Skyller vaskekluden og slukker bruser og putter så økobodyolie på den fugtige klud og smører ben, mave, bagdel, bryst og arme med olie mens jeg stadig er våd.
- Tager evt. mascara-panda-øjne af med arganolie

Er begyndt at bruge gammeldags vaskeklud da det eksfolierer en smule og gør huden lidt mere glat og ren. Og så er bodyolie helt genialt! Klistrer overhovedet ikke som bodylotion gør, er mega nemt og huden elsker det.
0
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2393

Indlægaf Karkluden » 16. jun 2016, 17:48

Det er ikke af hygiejniske hensyn jeg bruger noget at vaske med. Jeg kan bare godt lide duften :lol:
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1813

Indlægaf Sangius » 16. jun 2016, 18:02

Vasker først hår, og putter derefter balsam i. Så sætter jeg det op med en hårklemme, og lader balsamen virke. Så vasker jeg bryst, arme, skulder og mave, og derefter naughty bits. Jeg bruger kun sæbe, shampoo og balsam uden parfume og lignende, så jeg bekymrer mig ikke meget om, hvor sæben ikke må komme hen. :)
0
Brugeravatar
Prosperity74
Kort karma: 28
Likede indlæg: 240

Indlægaf Prosperity74 » 16. jun 2016, 20:15

Først bliver jeg skyllet. Så vasker jeg hår, skyller shampoen ud. Så kommer der balsam i håret. Imens balsamen sidder i håret, så sæber jeg mig ind på kroppen. Jeg bruger hænderne til at sæbe mig ind med. Først armene, bryster, forneden og benene - så lader jeg sæben blive på og fjerner hår med skraberen diverse steder. Og så skyller jeg al sæben af til sidst
0

Tilbage til "Livets forhold"