Blær dig!

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
No1
Kort karma: 57
Likede indlæg: 466

Re: Blær dig!

Indlægaf No1 » 6. jun 2016, 23:27

Har hele ugen trænet 2 x 15 minutters sæt, hvor pulsen virkelig kommer op
3
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 7. jun 2016, 01:08

Jeg synes faktisk, det er ok sejt, at jeg holder fast i mit "træn dig op til 5 km på 12 uger"-program, og nu går ind i 5. uge.
Jeg plejer enten at lade helt være med cardio eller give den alt for meget og få skader. Det her funker bare. Og min kardielle funktion er så meget bedre. Dels kan jeg mærke det; cykelturen til job op ad bakke er ikke særligt hård mere, jeg smiler når jeg er i løbeminutterne i løbeprogrammet, og jovist bliver jeg forpustet og svedig, men på et normalt niveau, hvor jeg hurtigt kommer ned i normal puls igen.
Men bedst af alt: min hvilepuls er kommet i normalområdet! Jeg havde stress i efteråret 2014, og har siden da haft en hvilepuls på 100-110 :whine: en kombi af stress, minus overskud til motion i mange måneder samt at jeg tog 15 kg på og kom i fedme-kategorien.
Nu er min hvilepuls normal, mit blodtryk er i den lave ende af normalen og selvom min vægt kun falder meget, meget langsomt (bl.a. fordi jeg skal få skåret noget sukker ud af min kost og fordi jeg falder i dårlige vaner indimellem), så sker der noget positivt med min krop. Min fedt omkring maven er også blevet synligt mindre fx.
Så skal vægten nok komme helt med.
6
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 842

Indlægaf lulu-p » 8. jun 2016, 08:36

Jeg er ret overrasket over, hvad en ekstra løbetur om ugen og en øgning på ca 10 km om ugen har gjort ved min krop. Jeg har løbet i mange år og sjældent mindre end 1-2 gange om ugen, så min krop har selvfølgelig været formet af løb gennem årene. Men efter at jeg har sat ture, længde..og i nogen grad tempo op, så er mine mavemuskler blevet tydeligt stærkere og hårdere, mine lår er blevet fladere og hårdere på ydersiden, inderlårene buer på en anden måde end tidligere og der er forsvundet noget fedt fra hofterne. Jeg har ikke tabt mig (jo nok fedt som er erstattet af muskler), men jeg var på ingen måde overvægtig i forvejen.

Det synes jeg er ret vildt. Og ret fedt.
6
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3554

Indlægaf Ballademager » 11. jun 2016, 06:13

Har pralet i fællestråden, men må lige prale lidt mere: Har gennemført en fitnessinstruktøruddannelse, og jeg er simpelthen så glad :banan: Det har været et über fedt forløb, hvor jeg har øget min udholdenhed og er blevet fortrolig med at være i centrum og tage styringen. SÅ fedt :D
7
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 82
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 655

Indlægaf Tricolette » 11. jun 2016, 12:51

Har i dag gennemført 5,9 km til Rebildløbet. Måtte dog gå noget af turen, da mit knæ stadigvæk gør knuder.
Men jeg kom over målstregen!!! :banan: :banan: :banan:
7
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 82
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 655

Indlægaf Tricolette » 18. jun 2016, 10:59

Tricolette skrev:Har i dag gennemført 5,9 km til Rebildløbet. Måtte dog gå noget af turen, da mit knæ stadigvæk gør knuder.
Men jeg kom over målstregen!!! :banan: :banan: :banan:

I dag er det så en uge siden løbet. Og jeg kan stadigvæk ikke gå normalt pga smerter i knæet :whine:
0
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 842

Indlægaf lulu-p » 19. jun 2016, 13:21

Jeg har i dag løbet Aarhus halvmaraton i tiden 1.56 . Jeg er meget tilfreds og træt.
13
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
D.itsen
Kort karma: 173
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1387

Indlægaf D.itsen » 20. jun 2016, 16:10

Jeg har trænet over 30 timer fra fredag til fredag. Træningsferie er fantastisk, men godt det kun er en uge, for fornuftigt er det helt sikkert ikke at træne så meget. Men det var sjovt
2
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3554

Indlægaf Ballademager » 24. jun 2016, 06:58

Har indtil videre trænet fem gange i denne uge... Og undervist i fitness i to timer. Der venter en time mere senere i dag. Og to undervisningstimer mere i weekenden. Ufatteligt, som ens grænser for "muligt" ændrer sig, når man begynder at træne mere.

Er dog glad for, at det ikke er hver uge, at der er så meget træning på planen :D
4
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 774

Indlægaf thomassneum » 24. jun 2016, 07:02

Billede

Nå! ja.. og så kørte jeg på cykel på arbejde (15 km) 4 gange denne uge. Ikke i dag, da det regnede i morgen. :(
1
Med bov skal man mad lave, men...
HendeMedS
Kort karma: 4
Likede indlæg: 25

Indlægaf HendeMedS » 29. jun 2016, 20:12

Lørdag: Bodycombat
Søndag: Bodyattak
Mandag: Bodycombat
Tirsdag: Bodyattak
Onsdag: Bodycombat

Og ja jeg er smadret, men stolt :)
6
Muspel
Kort karma: 92
Likede indlæg: 1201

Indlægaf Muspel » 2. jul 2016, 13:22

:pompom: Jeg har tabt mig seks kilo EFTER jeg stoppede med personlig træning i februar. Og mens jeg har haft skadede knæ- der har gjort det næsten umuligt at træne.

Var så afsted i dag. Og ville liiiige se om kostomlægningen havde en effekt. Og det havde den så!

62.8! Så lidt har jeg ikke vejet siden jeg gik ud af gymnasiet tror jeg :pompom:
8
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 313
Likede indlæg: 5781

Indlægaf Animi » 2. jul 2016, 19:59

Jeg plejede at være bange for at cykle, så er ret stolt over at jeg i dag cyklede 20 km :pompom:
7
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
klumphen
Kort karma: 86
Likede indlæg: 805

Indlægaf klumphen » 3. jul 2016, 10:35

Muspel skrev: :pompom: Jeg har tabt mig seks kilo EFTER jeg stoppede med personlig træning i februar. Og mens jeg har haft skadede knæ- der har gjort det næsten umuligt at træne.

Var så afsted i dag. Og ville liiiige se om kostomlægningen havde en effekt. Og det havde den så!

62.8! Så lidt har jeg ikke vejet siden jeg gik ud af gymnasiet tror jeg :pompom:

Jeg har haft en lignende oplevelse. Efter en pause i træningen på et par måneder, og en omlægning af kosten til at indeholde meget mere is, slik og chokolade havde jeg tabt mig 2.5 kilo :gruble:
Forklaringen lå i at min overkrop var krympet og min mave + bagdel vokset :D
1
Muspel
Kort karma: 92
Likede indlæg: 1201

Indlægaf Muspel » 3. jul 2016, 15:01

klumphen skrev:
Muspel skrev: :pompom: Jeg har tabt mig seks kilo EFTER jeg stoppede med personlig træning i februar. Og mens jeg har haft skadede knæ- der har gjort det næsten umuligt at træne.

Jeg har haft en lignende oplevelse. Efter en pause i træningen på et par måneder, og en omlægning af kosten til at indeholde meget mere is, slik og chokolade havde jeg tabt mig 2.5 kilo :gruble:
Forklaringen lå i at min overkrop var krympet og min mave + bagdel vokset :D

:D min omlægning var måske lidt mere logisk. Ingen mælkeprodukter, hvede og sukker. ... Men din lyder sjovere :savl:
1

Tilbage til "Fit og/eller lækker"