Muslimer på VUC undsiger sig en del af pensum

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Kort karma: 29
Likede indlæg: 411

Re: Muslimer på VUC undsiger sig en del af pensum

Indlægaf Thitida-No-Chey » 20. jun 2016, 07:44

Advocatus-Diaboli skrev:
Thitida-No-Chey skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:Det svarer til at finde 100 lastbilchauffører, der alle siger at de aldrig har haft en højresvingsulykke, og de ikke kender nogen der har, så derfor er problemet med højresvingsulykker groft overvurderet.

Undskyld, var det ikke dig, der forleden dag sad og brokkede dig over "manglende taksonomisk niveau"?

For det første: Nej, det var det ikke. Find dog citatet frem, hvis du er i tvivl.

For det andet: Der mangler ikke taksonomisk niveau her. Jeg er i indlægget på trin 4 ud af 6 i Blooms Taksonomi, idet jeg sammenligner og sammenholder to éns problemstillinger i to forskellige situationer.

Mmm... Det første der kaldes et retorisk spørgsmål...

Og derudover... så holder din sammenligning ikke...
0
To comfort a grammar nazi, simply stroke them gently on the head and repeat: "there, their, they're."
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3407

Indlægaf dgd2007 » 20. jun 2016, 09:47

Ja, suk! Hvis man lægger mærke til det, er det efterhånden temmelig lang tid siden, nogen har talt om, hvilken "kulturel berigelse" indvandringen bringer med sig :træt:
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2243

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 20. jun 2016, 09:47

Thitida-No-Chey skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Thitida-No-Chey skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:Det svarer til at finde 100 lastbilchauffører, der alle siger at de aldrig har haft en højresvingsulykke, og de ikke kender nogen der har, så derfor er problemet med højresvingsulykker groft overvurderet.

Undskyld, var det ikke dig, der forleden dag sad og brokkede dig over "manglende taksonomisk niveau"?

For det første: Nej, det var det ikke. Find dog citatet frem, hvis du er i tvivl.

For det andet: Der mangler ikke taksonomisk niveau her. Jeg er i indlægget på trin 4 ud af 6 i Blooms Taksonomi, idet jeg sammenligner og sammenholder to éns problemstillinger i to forskellige situationer.

Mmm... Det første der kaldes et retorisk spørgsmål...

Uanset om spørgsmålet er ment konkret eller retorisk, så er svaret stadig nej - hvilket kan konstateres ved at finde citatet. At du så mener det retorisk og uden videre antager at kende svaret, selvom du faktuelt tager fejl, giver bare så meget mere bagslag.

Thitida-No-Chey skrev:Og derudover... så holder din sammenligning ikke...

Dette er så trin 1 på Blooms Taksonomi, apropos "manglende taksonomisk niveau"... :klap:
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Kort karma: 29
Likede indlæg: 411

Indlægaf Thitida-No-Chey » 20. jun 2016, 11:34

Advocatus-Diaboli skrev:Uanset om spørgsmålet er ment konkret eller retorisk, så er svaret stadig nej - hvilket kan konstateres ved at finde citatet. At du så mener det retorisk og uden videre antager at kende svaret, selvom du faktuelt tager fejl, giver bare så meget mere bagslag.

Det er sjovt, at du sidder og kræver, at jeg skal finde belæg for min påstand, når du ikke engang har belæg for dine... Hvor er dine kilder, der underbygger din påstand om, at citaterne fra VUC-lærerne ikke giver et retvisende billede af situationen?

Advocatus-Diaboli skrev:Dette er så trin 1 på Blooms Taksonomi, apropos "manglende taksonomisk niveau"... :klap:

Hvis du havde nogen som helst forstand på Blooms, ville du vide, at det ikke engang når 1. trin... Men prøv bare igen, det kan være du får den rigtig på et eller andet tidspunkt... :ae:
0
To comfort a grammar nazi, simply stroke them gently on the head and repeat: "there, their, they're."
Brugeravatar
Bad Samaritan
Kort karma: 132
Likede indlæg: 1526

Indlægaf Bad Samaritan » 1. jul 2016, 07:58

Hende hér beskriver ret godt, hvad det helt præcist ER, der sker med den konstante debat om tørklæder, bøn og what not - og hvorfor ethvert forsøg på at kvæle kulturelle og religiøse udtryksformer i ensartethed, er dømt til at mislykkes:

Jeg er Dansk Folkepartis hedeste drøm

»Jeg læste Hanne Vibeke Holst ligesom de andre piger i min klasse. Jeg havde et ambivalent forhold til det at være tyrkisk, fordi jeg ikke ønskede at blive kategoriseret som »tosproget« og presset ned i »indvandrerkassen«. Jeg mistede derfor også lysten til at tale tyrkisk med mine forældre – syntes de var håbløst gammeldags. Jeg kunne slet ikke identificere mig med den landsbykultur, hvor kvinder skulle sidde derhjemme, være dydige og hækle. I dag kæmper muslimske piger for at få lov til at bære slør. I min generation kæmpede vi for at få det skide tørklæde af. Vi ville være moderne kvinder, sådan som de også så ud i storbyerne i Tyrkiet. Det var tidsånden dengang: at være vestlig og moderne. Men oprøret er på mange måder det samme: at få forældrene såvel som resten af samfundet til at acceptere at man har sin egen identitet.«
0
Brugeravatar
Rasmus
Kort karma: 1
Geografisk sted: Skive
Likede indlæg: 5
Kontakt:

Indlægaf Rasmus » 2. jul 2016, 19:27

På trods af snakken om de 100 blinde chauffører som kører til højre ind over en død hest, så vil jeg stadig holde på at hele den her snak er en storm i et glas vand.

Jeg underviser også på vuc, ikke i religion, men dog i historie og samfundsfag, hvor vi sjovt nok også kommer ind på kontroversielle emner fra tid til anden.

Jeg har aldrig oplevet den slags som 24/7 fremstiller, altså hvis vi ser bort fra de gange jeg har haft indre missionske og jv-elever der udvandrede da de fandt ud af at jeg var ikke-troende.

Jeg har samtidig haft sagen oppe at vende i diverse netværk jeg er en del af, hvor jeg har bedt om input i sagen, dvs. at jeg har været i kontakt med over 500 vuc-lærere som kunne fortælle om det her i et lukket lærer-rum...INGEN havde oplevet noget i stil med det 24/7 beskriver.

Men det var da sikkert en god overskrift på et indslag dengang.

/Rasmus
5
There are those who feel that fact and fiction are significantly less distinguishable than they used to seem to be.
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 773

Indlægaf thomassneum » 4. jul 2016, 10:33

Rasmus skrev:På trods af snakken om de 100 blinde chauffører som kører til højre ind over en død hest, så vil jeg stadig holde på at hele den her snak er en storm i et glas vand.

Jeg underviser også på vuc, ikke i religion, men dog i historie og samfundsfag, hvor vi sjovt nok også kommer ind på kontroversielle emner fra tid til anden.

Jeg har aldrig oplevet den slags som 24/7 fremstiller, altså hvis vi ser bort fra de gange jeg har haft indre missionske og jv-elever der udvandrede da de fandt ud af at jeg var ikke-troende.

Jeg har samtidig haft sagen oppe at vende i diverse netværk jeg er en del af, hvor jeg har bedt om input i sagen, dvs. at jeg har været i kontakt med over 500 vuc-lærere som kunne fortælle om det her i et lukket lærer-rum...INGEN havde oplevet noget i stil med det 24/7 beskriver.

Men det var da sikkert en god overskrift på et indslag dengang.

/Rasmus

Det er præcist hvad det er.

Når journalister ikke evner at skrive om noget, så kan man altid trække en eller anden "dem og os" historie op. Det virker hver gang.
Kildekritik, kildekritik, kildekritik.
1
Med bov skal man mad lave, men...

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"