Holder du avis?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Re: Holder du avis?

Indlægaf landsbytossen » 17. jun 2016, 21:16

Jeg har abonnement på Ekstra Bladets Ekstra, men det er kun for at søge i deres avisarkiv, der går tilbage til 1904. De havde et tilbud med 3 måneder for 3 kr., når de tre måneder er gået opsiges abonnementet.

Fysiske aviser har jeg ikke haft abonnement på i mange år. De bringer nyheder, jeg har læst på nettet dagen før. Da jeg havde abonnement var det på 3 aviser Børsen, en regional avis "Hø og Halmtidende" og så enten Politiken eller Berlingske. Den regionale avis er den eneste, jeg måske kunne finde på at tegne abonnement på, men det kræver de igen begynder at dække lokalstof som i de gode gamle dage.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2117

Indlægaf eks-Maupassant » 17. jun 2016, 22:14

Wizzze skrev:For et par år siden var der meget snak om den model hvor man betalte en øre eller to, for at læse en artikel, som blev trukket fra noget optankningskonto, ala et rejsekort eller lign. Det blev aldrig rigtig til noget, mest fordi teknikken ikke var der, men det burde være muligt i dag, måske var det en model? :gruble:

'
Tvivler, det lyder som en frustrerende model, når man klikker på en artikel med en misvisende overskrift, så kan man tænke "jeg vil have mine 5 øre tilbage" oven i "jeg vil have mine 30 sekunder tilbage" :) Men de kan jo prøve at se hvad der sker, måske nogen kan lide det.

I sig selv har internettet vel skadet avisernes kvalitet, fordi de med nettet kunne se direkte hvilke artikler der fik flest klik, og så er de gået efter at lave en masse clickbait a la den slags.
1
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5034

Indlægaf Aima » 17. jun 2016, 22:56

landsbytossen skrev:Jeg har abonnement på Ekstra Bladets Ekstra, men det er kun for at søge i deres avisarkiv, der går tilbage til 1904. De havde et tilbud med 3 måneder for 3 kr., når de tre måneder er gået opsiges abonnementet.

Hvad indeholder det avisarkiv, hvis jeg må spørge? Er det alle publicerede artikler fra 1904 og frem?
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 18. jun 2016, 00:20

Aima skrev:
landsbytossen skrev:Jeg har abonnement på Ekstra Bladets Ekstra, men det er kun for at søge i deres avisarkiv, der går tilbage til 1904. De havde et tilbud med 3 måneder for 3 kr., når de tre måneder er gået opsiges abonnementet.

Hvad indeholder det avisarkiv, hvis jeg må spørge? Er det alle publicerede artikler fra 1904 og frem?

Det er digitaliserede udgaver af alle aviserne fra 1904, d.v.s. man ser hele avissiden som den så ud originalt inkl. reklamer m.v.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Anlewi
Kort karma: 28
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 390

Indlægaf Anlewi » 18. jun 2016, 06:06

Jeg har desværre ikke avis mere. Mest fordi det blev for dyrt i forhold til jeg ikke nåede at læse den
0
:love: lige børn leger godt - skæve børn har det sjovere :love:
Brugeravatar
Kasper
Kort karma: 28
Likede indlæg: 231

Indlægaf Kasper » 18. jun 2016, 15:29

Hvis man bor i Københavns Kommune og er oprettet som låner på biblioteket, kan man gratis læse Ekstra Bladet og Politiken (og 5000 udenlandske aviser og magasiner) via PressReader, der også findes som app. Biblioteker i andre kommuner har også adgang.

https://bibliotek.kk.dk/e-materialer/pressreader

Og, som en anden nævner, er der også en del aviser der er tilgængelige via Infomedia, hvis dit bibliotek har adgang:

https://bibliotek.kk.dk/e-materialer/infomedia
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 210
Likede indlæg: 2692

Indlægaf POCKETKITTEN » 18. jun 2016, 15:56

JP og Politiken. Læser Berlingske og EB digitalt.

Der blev ikke holdt avis i mit barndomshjem.
0
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1916

Indlægaf Purple Haze » 19. jun 2016, 09:30

Nej.
Undgår så vidt muligt nyhederne, de er røv deprimerende og misvisende.
Får at vide hvad der sker i verden via FB, debatten og div.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
yessup
Kort karma: 0
Likede indlæg: 16

Indlægaf yessup » 19. jun 2016, 10:03

Jeg har i perioder abonnement på weekendavisens online-pakke, mest på grund af deres arkiv med gamle aviser.

Jeg føler ikke rigtig der er indhold nok i den enkelte avis til at det er abonnementet værd, så derfor fungerer det sådan at jeg køber adgang en måned og så "bingelæser" både de nye aviser der er kommet til siden sidst jeg var på og nogle gamle artikler.
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 22. jun 2016, 19:00

Vi har abbonement på den lokale avis lørdag og søndag.

Tidligere havde vi det alle ugens dage, men da vi fik barn, fik vi den simpelthen ikke læst. Det er heller ikke altid, at jeg når at få læst weekendudgaven, men jeg har ikke lyst til helt at undvære den.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3456

Indlægaf dgd2007 » 23. jun 2016, 20:22

Weekendavisen - på papir :gammel:
2
Brugeravatar
Precaseptica
Kort karma: 74
Likede indlæg: 655

Indlægaf Precaseptica » 25. jun 2016, 07:45

Det er der ikke rigtigt grund til. Al information jeg behøver er jo tilgængeligt via nettet. Jeg følger en række kanaler og kan på den måde få nyt fra alle aviser og medier på ét sted. Jeg ville føle mig håbløst uinformeret, hvis jeg kun fik nyheder fra én kilde.

Derudover synes jeg ikke der er nogen grund til vi bruger alt det papir når tingene fint kan læses og udgives digitalt.
0
Brugeravatar
Orchidea
Kort karma: 17
Likede indlæg: 427

Indlægaf Orchidea » 25. jun 2016, 07:59

Vi abonnerede på Berlingske i mange år, men stoppede for nogle år siden da vi alligevel brugte nettet til nyheder og fordi vi nærmest druknede i gamle aviser.

Vi holder stadigvæk Weekendavisen, fordi det er en virkelig god avis og den gør sig nu bedst i papirform. Det er vi tydeligvis ikke alene om :)
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10282

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. jun 2016, 08:02

Nej, det gør jeg ikke. Hvis jeg har behovet, kan jeg arve Politiken af mine forældre, hvilket faktisk er en god løsning for mig, da jeg ikke bruger papiraviser til nyheder, men til feature og essaystik. Den slags behøver man ikke læse samme dag.
Da mine forældre alligevel ikke gør brug af Politikens abonnement-univers på nettet, har jeg overtaget login'et, og det bruger jeg rigtig meget. Det har så også betydet, at jeg ikke længere overtager deres papiraviser, men bare læser dagens udgave, hvis den lige ligger på bordet, når jeg er på besøg.
Jeg elsker den fysiske læseoplevelse :love:

Jeg har flere gange prøvet at have prøveabonnementer, og det er hver gang endt med en bunke ulæste aviser, hvilket jeg har taget som en indikator på, at det ikke er modellen for mig. Jeg har simpelthen ikke en daglig rutine omkring min avislæsning. Da jeg lige om lidt får en væsentlig højere indkomst end nogensinde før og gerne vil kvalificere et evt. øget forbrug, overvejer jeg at tegne et weekendabonnement på Information eller et på Weekendavisen.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
FruitFly
Kort karma: 12
Likede indlæg: 302

Indlægaf FruitFly » 25. jun 2016, 11:19

DetSorteCirkus skrev:Da jeg lige om lidt får en væsentlig højere indkomst end nogensinde før og gerne vil kvalificere et evt. øget forbrug, overvejer jeg at tegne et weekendabonnement på Information eller et på Weekendavisen.

Tillykke! Og jeg kan KUN anbefale Weekendavisen. Især deres politiske journalister Arne Hardis og Hans Mortensen er fremragende.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"