Hvorfor har Tinder et så dårligt ry?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 463
Likede indlæg: 4107

Re: Hvorfor har Tinder et så dårligt ry?

Indlægaf Viskelæder » 25. jun 2016, 09:53

Jeg synes egentligt, det er træls, der er alle de fordomme om Tinder. Det er nok derfor, jeg kan føle mig lidt "pinlig", når jeg i perioder er derinde. Enten bliver man dømt af andre udenfor Tinder (og også folk herinde), til at være en, der leder efter one night stands (jeg er 29 og har aldrig haft og vil aldrig have sådan et), at man leder efter en kæreste (jeg ønsker egentligt ikke en kæreste, har det meget som Fru Sunshine beskriver), at man er en blank tinderdulle (jeg er både intelligent og veluddannet), at man er grim og socialt akavet (heller ikke).
Jeg synes bare, det er et sjovt medie til at møde andre mennesker på. Nogle har jeg rejst med, nogle har jeg datet, en var jeg semi-kærester med, nogen er jeg blevet venner med. Jeg har kun omkring 2 gange ud af virkelig mange mennesker, jeg har talt med, oplevet at få tilsendt et dickpic eller en klam seksuel opfordring.

Det er som om det er blevet smart at sige "Tinder er så overfladisk", uden at man ved en dyt om det. Ja, det er det, men det er overhovedet ikke mere overfladisk end virkeligheden? Der scanner vi også folk på udseende og henvender os hovedsageligt til dem, vi finder tiltrækkende. Der støder vi også på sexgale idioter, eller personer, der ikke har en IQ over 70. Hvis vi søger efter sex, så er det det, Tinder bruges til. Hvis vi søger efter interessante mennesker at tale med og se, hvad der sker, så er det det, Tinder bruges til. Det er et medie, som man selv kan forme. Man må sgu også tage lidt ansvar for, hvad man selv gør Tinder til.
10
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4294

Indlægaf Rapfisk » 25. jun 2016, 10:03

Viskelæder skrev:Jeg synes egentligt, det er træls, der er alle de fordomme om Tinder. Det er nok derfor, jeg kan føle mig lidt "pinlig", når jeg i perioder er derinde. Enten bliver man dømt af andre udenfor Tinder (og også folk herinde), til at være en, der leder efter one night stands (jeg er 29 og har aldrig haft og vil aldrig have sådan et), at man leder efter en kæreste (jeg ønsker egentligt ikke en kæreste, har det meget som Fru Sunshine beskriver), at man er en blank tinderdulle (jeg er både intelligent og veluddannet), at man er grim og socialt akavet (heller ikke).
Jeg synes bare, det er et sjovt medie til at møde andre mennesker på. Nogle har jeg rejst med, nogle har jeg datet, en var jeg semi-kærester med, nogen er jeg blevet venner med. Jeg har kun omkring 2 gange ud af virkelig mange mennesker, jeg har talt med, oplevet at få tilsendt et dickpic eller en klam seksuel opfordring.

Det er som om det er blevet smart at sige "Tinder er så overfladisk", uden at man ved en dyt om det. Ja, det er det, men det er overhovedet ikke mere overfladisk end virkeligheden? Der scanner vi også folk på udseende og henvender os hovedsageligt til dem, vi finder tiltrækkende. Der støder vi også på sexgale idioter, eller personer, der ikke har en IQ over 70. Hvis vi søger efter sex, så er det det, Tinder bruges til. Hvis vi søger efter interessante mennesker at tale med og se, hvad der sker, så er det det, Tinder bruges til. Det er et medie, som man selv kan forme. Man må sgu også tage lidt ansvar for, hvad man selv gør Tinder til.

Præcis. Jeg liker fx aldrig nogen, der ikke har skrevet en profiltekst. Man kan er langt hen ad vejen selv herre over, hvem man matcher med.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1143

Indlægaf zembra1986 » 25. jun 2016, 12:37

Jeg har kun prøvet Tinder en kort overgang og min oplevelse var ikke specielt positiv

Generelt er størstedelen af mænd derinde noget yngre end jeg selv er, så allerede der er der mange som jeg har måtte vælge fra, og dem som jeg har fundet attraktive/interessante ud fra deres billede og tekst OG har matchet med, har så vist sig at være mænd der kun var ude på noget løst/uforpligtende, og det er ikke det jeg søger.

Så Tinder er bare ikke for mig
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 25. jun 2016, 16:37

Jeg vil lige skynde mig at sige, at jeg altså ikke har fordomme.
Jeg synes, det er en interessant debat, og forsøger at lære mere om mennesker gennem den.
Tinder er først kommet til, efter jeg mødte min mand, så jeg kender ikke så meget til lige den.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 161
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1493

Indlægaf Code71 » 25. jun 2016, 16:44

zembra1986 skrev:Jeg har kun prøvet Tinder en kort overgang og min oplevelse var ikke specielt positiv

Generelt er størstedelen af mænd derinde noget yngre end jeg selv er, så allerede der er der mange som jeg har måtte vælge fra, og dem som jeg har fundet attraktive/interessante ud fra deres billede og tekst OG har matchet med, har så vist sig at være mænd der kun var ude på noget løst/uforpligtende, og det er ikke det jeg søger.

Men ehm. Du vælger jo selv hvilken aldersgruppe du gerne vil præsenteres for :forvirret:
2
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 23
Likede indlæg: 393

Indlægaf billiebean » 25. jun 2016, 17:52

Da jeg sidst var single, var det slet ikke så acceptabelt at mødes via datingsites som det er nu, og det er lige før, jeg noglegange er en smule misundelig over dem, der bare kan komme ud og date og møde nye folk på den måde! Det er jo også sjovt og livsbekræftende at møde nye mennesker, og jeg kan huske det med at skulle koordinere med andre og vente på at der opstod en lejlighed for at komme ud og møde mennesker til en fest, koncert osv. og det var så træls, når man bare gerne ville ud og kysse nogle frøer! Med Tinder, Happn osv. har man mere mulighed for at skabe de situationer selv, og det er sgu da fedt!
1
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 25. jun 2016, 18:34

Det er nu ikke mit indtryk at tinder har et specielt dårlig ry i min omgangskreds, hverken i familien (hvor flere fra den yngre generation, åbent har meldt ud at det er der de har mødt deres partner), i min vennekreds (hvor de fleste singler også bruger det) eller blandt mine kollegaer (størstedelen er i parforhold, men de unge kollegaer we vant til at deres singlevenner bruger det) for den sags skyld. Jeg har i hvert fald ikke noget problem med at sige at jeg bruger det :)

Har nu heller aldrig haft dårlige oplevelser derinde. Selvfølgelig så jeg gerne at et par af de lækre mænd var noget mere interesseret i mig, end tilfældet er og har da også matchet/skrevet med et par stykker som var mærkelige, men flertallet har været søde, normale mænd. Jeg er selv i starttrediverne og synes egentlig at det virker som om de fleste søger et forhold af en slags. Har kun mødt en enkel som direkte spurgte om vi skulle mødes og have sex (jeg havde skrevet først), men sproget var pænt og jeg skrev bare nej tak, længere var den ikke.
2
MOGA
Kort karma: 55
Likede indlæg: 542

Indlægaf MOGA » 25. jun 2016, 19:32

zembra1986 skrev:Jeg har kun prøvet Tinder en kort overgang og min oplevelse var ikke specielt positiv

Jeg går ud fra, at du er født i 1986?
Tinder vrimler med mænd i 30'erne og 40'erne. Bogstaveligt talt vrimler! Pt. er jeg på flere gange daglig, og der er altid nye at swipe.

Omkring det med løst/uforpligtende, så er det jo bare at skrive i profilteksten, at det søger man ikke? Ja, måske dukker der et enkelt match op alligevel, som kun søger det, men egentlig synes jeg folk med tiden er blevet bedre til at melde ud, hvad de egentlig leder efter.
0
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 499

Indlægaf Marioneta » 25. jun 2016, 19:55

Jeg har mødt nogle flinke mænd på Tinder. Jeg har også haft nogle underlige samtaler, men så har jeg bare fjernet matchet. Det er vildt overfladisk og jeg har ikke meget held med det, men det er også vildt overfladisk at møde mænd i byen, hvor jeg har lige så lidt held. Man bedømmer jo på udseendet med det samme. Sådan er det jo bare.
0
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 25. jun 2016, 21:02

Jeg har ikke prøvet Tinder. Men har prøvet mange af de andre datingsider, da jeg var single for 6 år siden. Jeg var ikke flov over at være på datingsider, men det lå ligesom i luften, at det var mere 'rigtigt' at mødes i den virkelige verden. Hvilket så for de fleste af i min omgangskreds på det tidspunkt betød at man samlede én op i byen i lettere beruset tilstand. Men så havde man jo mødtes i virkeligheden :tie: Og man havde jo ikke LEDT efter en kæreste, for det var nærmest det værste, og var den største grund til at man i hvert fald ikke fandt én.

Jeg blev bevidst om min mands eksistens på dating.dk. Jeg syntes der var noget over ham og hans profil og skrev til ham. Vi udvekslede breve i tre uger inden vi mødtes for første gang - i 10 timer snakkede vi og vi har været sammen lige siden.
Jeg er vildt overlykkelig for, at jeg ikke lod mig påvirke af, at nettet ikke var lige så 'rigtigt' som 'virkeligheden'.
8
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1143

Indlægaf zembra1986 » 25. jun 2016, 22:01

Code71 skrev:

Men ehm. Du vælger jo selv hvilken aldersgruppe du gerne vil præsenteres for :forvirret:

Øhhh, gør man?? :genert: Kan slet ikke huske at have valgt en aldersgruppe.....

OBS: Nu fandt jeg lige frem til der hvor man vælger alder og den stod på 23-38 år (har jeg virkelig valgt det :forvirret: :lol:)

Men på trods af at jeg har haft en aldersramme der går op til 38 år, så er nok omtrent 8-9 af mændende der dukker op i mit feed max 28 år (og mange under 25 år), Så det kan godt være det vrimler med mænd i 30'erne men de dukker af en eller anden grund ikke op i mit feed?? :forvirret:

Nu søger jeg så også i en radius af 100 km fra Silkeborg, så måske alle de lidt ældre mænd på Tinder bare er fra Sjælland eller Fyn
Senest rettet af zembra1986 25. jun 2016, 22:15, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 161
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1493

Indlægaf Code71 » 25. jun 2016, 22:13

zembra1986 skrev:
Code71 skrev:

Øhhh, gør man?? :genert: Kan slet ikke huske at have valgt en aldersgruppe.....

Hehe :D

Indstillinger. Her kan du vælge både alder og afstand :D
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4294

Indlægaf Rapfisk » 25. jun 2016, 22:33

1st world problem: Der er for tiden virkelig mange, der bare er på ferie i København, og som man pludselig matcher med, selv om man har været selektiv omkring afstand. Suk.
3
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 307
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2547

Indlægaf Rikke » 26. jun 2016, 06:45

Rapfisk skrev:1st world problem: Der er for tiden virkelig mange, der bare er på ferie i København, og som man pludselig matcher med, selv om man har været selektiv omkring afstand. Suk.

Jeg var også ret selektiv omkring afstand i mine Tinderdage - 10 km. Fedt at bo 2 km fra lufthavnen :rulle:
7
:whip:

Tilbage til "Forhold og sex"