Regler for ombytning?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Jacobsen81
Kort karma: 8
Likede indlæg: 68

Regler for ombytning?

Indlægaf Jacobsen81 » 18. jun 2016, 10:20

Min mor har lige købt en jakke i danefæs forretning i beder, syd for Århus. Det er her man også bestiller sine varer fra gennem
http://danefae.dk/?gclid=Cj0KEQjw4pO7BR ... AjM_8P8HAQ

På deres hjemme side står der at der er 30 dages fuld returret. Da min mor vil bytte jakken, siger damen at hun kun kan få et tilgodebevis, da den er købt i deres fysiske forretning. Havde hun bestilt den på nettet, kunne hun få pengene tilbage :gruble:
Der står ingen steder i forretningen at reglerne er sådan.

Har de ret til at sige sådan når nu der står at der er fuld returret på deres hjemmeside?
0
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2713

Re: Regler for ombytning?

Indlægaf Urtekussen » 18. jun 2016, 10:26

Ombytning/returnering er en service, ikke en ret.

Som oftest skilter butikken med, at de yder den service ("pengene retur inden syv dage mod bon")

Kun på nettet har du garanteret 14 dages fortrydelsesret
3
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1151
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9684

Indlægaf kidkomb » 18. jun 2016, 10:58

Den er god nok.
Det er som Urtekussen siger.
Netbutikker kan ikke undsige sig returret. Loven blev lavet om sidste år.
Men ingen fysiske butikker behøver hverken at tilbyde bytteret eller returret.
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Tobywan
Kort karma: 29
Likede indlæg: 461

Indlægaf Tobywan » 18. jun 2016, 11:01

Jacobsen81 skrev: Havde hun bestilt den på nettet, kunne hun få pengene tilbage :gruble:

Giver god mening, da din mor jo fysisk har kunne se varen i butikken, netop for at sikre den er som hun ønsker. Det kan hun ikke online.
3
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 18. jun 2016, 11:24

Jacobsen81 skrev:Min mor har lige købt en jakke i danefæs forretning i beder, syd for Århus. Det er her man også bestiller sine varer fra gennem
http://danefae.dk/?gclid=Cj0KEQjw4pO7BR ... AjM_8P8HAQ

På deres hjemme side står der at der er 30 dages fuld returret. Da min mor vil bytte jakken, siger damen at hun kun kan få et tilgodebevis, da den er købt i deres fysiske forretning. Havde hun bestilt den på nettet, kunne hun få pengene tilbage :gruble:

Har de ret til at sige sådan når nu der står at der er fuld returret på deres hjemmeside?

Ja. Det fremgår ret tydeligt på deres hjemmeside, at det er ved internetkøb via hjemmesiden, at returretten gælder.

Hvis deres fysiske butik bare følger lovens regler - som ikke giver returret - så behøver de ikke skilte med det. Det er folks eget ansvar/pligt at kende loven.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.

Tilbage til "Mode"