Verdens bedste tandlæge i København - kender du ham/hende?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Juliet
Kort karma: 10
Likede indlæg: 199

Verdens bedste tandlæge i København - kender du ham/hende?

Indlægaf Juliet » 1. sep 2015, 21:23

Jeg har i alt for lang tid udskudt at gå til tandlægen - så lang tid at jeg efterhånden er flov over det, og frygter at komme afsted og frygter hævede fingre og at blive "bebrejdet" af tandlægen.

Så er der nogen der kender en sød, dygtig men ikke fingerhævende, og øjenrullende over at glemmer tandtråd og tandlæger?

Det skal helst være et sted i København, enten indre by, brokvarterene eller Frederiksberg. Er der mon nogen der kender en sådan tandlæge?
0
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2268

Re: Verdens bedste tandlæge i København - kender du ham/hende?

Indlægaf didas » 1. sep 2015, 21:29

Nu ved jeg godt, du siger København men jeg må simpelthen lige slå et slag for min tandlæge. Om ikke andet kan andre måske bruge tippet :)

Jeg havde det på præcis samme måde som dig, indtil jeg begyndte at gå hos Dorte Bergqvist i Værløse Bymidte 15. Hun har fuldstændig fjernet min tandlægeskræk og nu tager jeg gladeligt turen fra Kbh. til Værløse hvert halve år og det er næsten helt hyggeligt at være der. Så hyggeligt som et tandlægebesøg nu kan være :lol:

Der er ingen løftede pegefingre og hun laver kun det, der er nødvendigt, så det er bestemt rimelige priser.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Juliet

Indlægaf Juliet » 1. sep 2015, 21:37

didas skrev:Nu ved jeg godt, du siger København men jeg må simpelthen lige slå et slag for min tandlæge. Om ikke andet kan andre måske bruge tippet :)

Jeg havde det på præcis samme måde som dig, indtil jeg begyndte at gå hos Dorte Bergqvist i Værløse Bymidte 15. Hun har fuldstændig fjernet min tandlægeskræk og nu tager jeg gladeligt turen fra Kbh. til Værløse hvert halve år og det er næsten helt hyggeligt at være der. Så hyggeligt som et tandlægebesøg nu kan være :lol:

Der er ingen løftede pegefingre og hun laver kun det, der er nødvendigt, så det er bestemt rimelige priser.

Tak for tippet, det kan være jeg skal genoverveje min mobilitet. Havde oprindeligt tandlæge langt ude på Amager, og det var nok transporten der gjorde det uoverskueligt at komme afsted, men okay, som 18 årig er alt måske bare lidt overskueligt. Med lidt ekstra år i baggagen burde jeg jo kunne nosse mig sammen de to gange om året.

Jeg har som sådan ikke tandlægeskræk, kun skræk for at blive belært om hvor dumt det er jeg ikke har passet bedre på bisserne. Synes selv det er lidt flovt, men det er bare så nemt at udskyde når man ingen problemer har.
0
Brugeravatar
Maupassant
Kort karma: 2
Likede indlæg: 31

Indlægaf Maupassant » 1. sep 2015, 21:44

Et sted det i hvert fald IKKE er er tandlægerne ved søerne. Deres stuff holder ikke, det knækker eller falder ud osv.
0
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2268

Indlægaf didas » 2. sep 2015, 07:58

Juliet skrev:
didas skrev:Nu ved jeg godt, du siger København men jeg må simpelthen lige slå et slag for min tandlæge. Om ikke andet kan andre måske bruge tippet :)

Tak for tippet, det kan være jeg skal genoverveje min mobilitet. Havde oprindeligt tandlæge langt ude på Amager, og det var nok transporten der gjorde det uoverskueligt at komme afsted, men okay, som 18 årig er alt måske bare lidt overskueligt. Med lidt ekstra år i baggagen burde jeg jo kunne nosse mig sammen de to gange om året.

Jeg har som sådan ikke tandlægeskræk, kun skræk for at blive belært om hvor dumt det er jeg ikke har passet bedre på bisserne. Synes selv det er lidt flovt, men det er bare så nemt at udskyde når man ingen problemer har.

Det var også sådan jeg havde det. Første gang jeg var der, spurgte hun bare, hvornår jeg havde været til tandlæge sidst og så var der ikke rigtig mere i det. Og som udgangspunkt kalder hun faktisk kun folk ind 1 gang om året, hvis der ikke er noget særligt galt. Jeg skal så gå hvert halve år, fordi jeg rigtig nemt får tandsten, men var det ikke for det, havde det været 1 gang om året.
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Juliet

Indlægaf Juliet » 2. sep 2015, 08:12

Maupassant skrev:Et sted det i hvert fald IKKE er er tandlægerne ved søerne. Deres stuff holder ikke, det knækker eller falder ud osv.

Tak det er altid godt at vide hvor man måske bør holde sig fra.
0
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1618

Indlægaf dykkersild » 3. sep 2015, 09:02

Jeg vil gerne slå et slag for min tandlæge som jeg har gået hos i 30 år (kæft jeg lyder gl.). Der bliver aldrig stresset, man får et overslag og stemningen er rar og afslappet.

Han bor i Lyngby men lige ved stationen så 20 min. fra hovedbanen og så 3 min. gågang.

Hans søn Johan er ved at overtage butikken og er lige så rar og professionel.

http://tandlaege-reipurth.dk/
1
Brugeravatar
Sloejfen
Kort karma: 2
Geografisk sted: Nørrebro
Likede indlæg: 17

Indlægaf Sloejfen » 8. sep 2015, 18:33

Gik også 4 år uden at være ved tandlæge, og tog mig ENDELIG sammen i foråret - gik til: http://www.tillge.dk/ som ligger på Nørrebrogade.
De er simpelthen så søde og grundige. Og der var ingen fordømmelse over min lange periode uden eftersyn.

Jeg har desværre været der en del gange henover sommeren da jeg først skulle have rykket en visdomstand ud - det fik jeg gjort akut, uden det kostede ekstra. Har dårlige erfaring med bedøvelse - så hun var rigtig grundig og tog sig god tid til at tjekke at den var lagt godt - og stak tilmed så det næsten ikke kunne mærkes :) dagen efter ringede de hjem til mig for at høre til blødning og smerter.
Kom kort tid efter da alt mit tandkød var hævet op og der var gået betændelse i en hudlomme henover en anden tand (reaktion på herpes, hvilket i sig selv er jævnt flovt) - det ordnede de igen akut, fjernede lommerne og laserbehandlede - og den søde klinikassistent tog sig tid til at snakke med mig om mit stressniveau, da det formentlig var derfor det var blusset sådan op :blush:

Har kun haft gode oplevelser, altså så gode som de kan blive hos en tandlæge for det bliver sgu aldrig en fest, og priserne har været lavere end jeg havde regnet med hver gang :)

Det er virkelig den bedste tandlægeklinik jeg nogensinde har haft! Så meget at man næsten skulle tro de betalte mig, så rosende som jeg er, men det gør de altså ikke :lol:
1
Brugeravatar
SonataA
Kort karma: 14
Likede indlæg: 167

Indlægaf SonataA » 8. sep 2015, 19:03

Bent Schou -Østerbro Tandklinik. Det er det eneste sted jeg kunne finde på at sætte mine ben.
1
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 161
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2518

Indlægaf Mi55y » 15. sep 2015, 12:45

Da jeg boede i København var jeg superglad for min tandlæge Lars fra Tandlægerne Nygårds Plads i Brøndby - lige ved Brøndbyøster Station.
1
Frisk på brætspil i Århus? viewtopic.php?f=5&t=4972

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)

Tilbage til "Helbred"