Hvorfor skal de svage altid være syndebuk?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3339

Re: Hvorfor skal de svage altid være syndbuk?

Indlægaf Hunkat » 19. jun 2016, 18:18

gnostic skrev:
Hunkat skrev:
gnostic skrev:Hvorfor har man ikke ret til livet, uanset om man kan bidrage til samfundet eller ej?

"Hvorfor skulle man have ret til det?" vil du sikker spørge....

Stop nu dig selv.

Det er der ingen der har sagt eller vil sige. Seriøst. Stop.

Nej, det er der ikke nogen endnu i denne tråd som har sagt/skrevet, men jeg kommer bare folk i forkøbet.

Eller også lægger du folk ord i munden som de aldrig ville sige. Same same really i dine tråde.
4
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Rakel
Kort karma: 422
Likede indlæg: 3111

Indlægaf Rakel » 19. jun 2016, 18:20

gnostic skrev:
Rakel skrev:Måske du er overfokuseret på dette tema og vælger at se dét, der passer i dit verdensbillede?

Advocatus-diaboli bekræfter mine antagelser som jeg opstiller i trådstarts-oplægget.

Rakel skrev:Der er mange mennesker med udfordringer, der lever udemærkede liv med forskellige muligheder for hjælp fra samfundet og medmennesker.

Men det er netop disse forskellige muligheder for hjælp fra samfundet og medmennesker, som er under konstant og evig beskydning til alle tider og i alverdens steder.

Hvilke antagelser?
Den sædvanlige svada om, at ingen med sygdom/arbejdsløshed/handicap/etc får hjælp, men hades af alle danskere og får et spark bag i og ingen arbejder for at sørge for, at det er anstændige tilbud til disse mennesker?
Senest rettet af Rakel 19. jun 2016, 18:21, rettet i alt 1 gang.
0
gnostic
Kort karma: 83
Likede indlæg: 191

Indlægaf gnostic » 19. jun 2016, 18:20

Rakel skrev:Vælger du bevidst at overse, hvor mange mennesker, der dagligt får hjælp af samfundet. På dig lyder det til, at Danmark bruger 0,- på medborgere med udfordringer og alle (alle!) danske statsborgere er imod en gruppe af mennesker. Det er jo ikke virkeligheden, er det?

Nej, de får hjælp. Men kun indtil videre. Og den hjælp de får, er til evig diskussion om den skal afskaffes eller om deres liv skal gøres mere barsk hvis de vil have hjælp.
0
gnostic

Indlægaf gnostic » 19. jun 2016, 18:23

Rakel skrev:
gnostic skrev:
Rakel skrev:Måske du er overfokuseret på dette tema og vælger at se dét, der passer i dit verdensbillede?

Advocatus-diaboli bekræfter mine antagelser som jeg opstiller i trådstarts-oplægget.

Rakel skrev:Der er mange mennesker med udfordringer, der lever udemærkede liv med forskellige muligheder for hjælp fra samfundet og medmennesker.

Men det er netop disse forskellige muligheder for hjælp fra samfundet og medmennesker, som er under konstant og evig beskydning til alle tider og i alverdens steder.

Hvilke antagelser?
Den sædvanlige svada om, at ingen med sygdom/arbejdsløshed/handicap/etc får hjælp, men hades af alle danskere og får et spark bag i og ingen arbejder for at sørge for, at det er anstændige tilbud til disse mennesker?

Se mit svar ovenfor.
0
Rakel

Indlægaf Rakel » 19. jun 2016, 18:25

gnostic skrev:
Rakel skrev:Vælger du bevidst at overse, hvor mange mennesker, der dagligt får hjælp af samfundet. På dig lyder det til, at Danmark bruger 0,- på medborgere med udfordringer og alle (alle!) danske statsborgere er imod en gruppe af mennesker. Det er jo ikke virkeligheden, er det?

Nej, de får hjælp. Men kun indtil videre. Og den hjælp de får, er til evig diskussion om den skal afskaffes eller om deres liv skal gøres mere barsk hvis de vil have hjælp.

Kun indtil videre? Det har da været en del år sådan og ja, der er budgetter, der skal lægges og holdes hvert år. Samfundet er ikke en gavebod for nogle mennesker og ærligt? Bliver du fx så ringe behandlet selv af samfundet? Eller hvor kommer det 'had' fra?

Samfundet kan altid forbedre sig og gøre ting bedre, men alt andet lig, så sørger det altså for mange menneskers underhold. Og kører ikke med et nulbudget for udsatte borgere, som du får det til at lyde.
1
gnostic

Indlægaf gnostic » 19. jun 2016, 18:29

Rakel skrev:
gnostic skrev:

Kun indtil videre? Det har da været en del år sådan og ja, der er budgetter, der skal lægges og holdes hvert år. Samfundet er ikke en gavebod for nogle mennesker og ærligt? Bliver du fx så ringe behandlet selv af samfundet? Eller hvor kommer det 'had' fra?

Samfundet kan altid forbedre sig og gøre ting bedre, men alt andet lig, så sørger det altså for mange menneskers underhold. Og kører ikke med et nulbudget for udsatte borgere, som du får det til at lyde.

Jeg har ikke skrevet at det kører med nulbudget eller bare tilnærmelsesvist nulbudget. Samfundet hjælper mange mennesker, men hjælpen er blevet markant mere restriktiv, hvilket ødelægger først og fremmest disse menneskers livskvalitet, dernæst deres helbred.

Det første er man komplet ligeglad med, det siger folk INTET at de svage også har brug for livskvalitet.

Og hvad angår helbredet, ja, så mener folk jo at de bare faker sig syge.
0
Rakel

Indlægaf Rakel » 19. jun 2016, 18:35

gnostic skrev:
Rakel skrev:
gnostic skrev:

Jeg har ikke skrevet at det kører med nulbudget eller bare tilnærmelsesvist nulbudget. Samfundet hjælper mange mennesker, men hjælpen er blevet markant mere restriktiv, hvilket ødelægger først og fremmest disse menneskers livskvalitet, dernæst deres helbred.

Det første er man komplet ligeglad med, det siger folk INTET at de svage også har brug for livskvalitet.

Har du sat dig ind i, at der også er skåret ned på masser af andre ting end det, som du ynder at have fokus på? Det virker som om, at du mener, at alt er lutter lagkage for alle andre.

Hvorfor bide sig fast i, hvad nogle siger og gør? Der er ytringsfrihed her i landet. Lad dog være med at spilde din tid på folk, der siger, at sygdom er fake. Det er - trods alt og overordnet set ikke den eneste holdning. Du ser alt ufattelig sort/Hvidt - prøv nuancerne! Det ville ikke dkade dit verdensbillede.
0
gnostic

Indlægaf gnostic » 19. jun 2016, 18:38

Rakel skrev:Hvorfor bide sig fast i, hvad nogle siger og gør? Der er ytringsfrihed her i landet. Lad dog være med at spilde din tid på folk, der siger, at sygdom er fake. Det er - trods alt og overordnet set ikke den eneste holdning. Du ser alt ufattelig sort/Hvidt - prøv nuancerne! Det ville ikke dkade dit verdensbillede.

Det håber jeg du har ret i.
0
Rakel

Indlægaf Rakel » 19. jun 2016, 18:38

gnostic skrev:
Rakel skrev:Hvorfor bide sig fast i, hvad nogle siger og gør? Der er ytringsfrihed her i landet. Lad dog være med at spilde din tid på folk, der siger, at sygdom er fake. Det er - trods alt og overordnet set ikke den eneste holdning. Du ser alt ufattelig sort/Hvidt - prøv nuancerne! Det ville ikke dkade dit verdensbillede.

Come on. Gider du?
1
gnostic

Indlægaf gnostic » 19. jun 2016, 18:41

Rakel skrev:
gnostic skrev:

Come on. Gider du?

Den diskussion vil jeg gerne holde pr. privat besked-niveau. Jeg vil ikke diskutere alle mine personlige forhold offentligt.
0
Rakel

Indlægaf Rakel » 19. jun 2016, 18:43

gnostic skrev:
Rakel skrev:
gnostic skrev:

Come on. Gider du?

Den diskussion vil jeg gerne holde pr. privat besked-niveau. Jeg vil ikke diskutere alle mine personlige forhold offentligt.

Jeg har intet behov for at høre om dine forhold, men du fortæller jo ofte nok om dem i debatsammenhæng og reelt er du jo ikke overladt til dig selv.
Dér er et (skatteyderbetalt) system, der - heldigvis - er til rådighed for dig. Det virker blot til, at du totalt negligerer det.
0
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 19. jun 2016, 18:46

gnostic skrev:

Der er mennesker især blandt ufaglærte, der ødelægger deres helbred ved arbejde.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3953

Indlægaf Angelina » 19. jun 2016, 18:55

gnostic skrev:Hvorfor har man ikke ret til livet, uanset om man kan bidrage til samfundet eller ej?

"Hvorfor skulle man have ret til det?" vil du sikker spørge....

Men så kan jeg vende den om og sige, at rettigheder er en menneskeskabt konstruktion, der findes ikke noget som "naturlige rettigheder" andet end dem vi selv skaber og vedtager, og du har i givetfald ikke ret til at beholde din jord, din ejendom, dine penge eller noget somhelst andet.

Hvis man kan kræve at der skal være rettighed til at man kan blive beskyttet som bidragsyder, må den logiske konsekvens også være, at man kan kræve det modsatte, nemlig penge fra skatter og bidragsyderne.

Det er sat på spidsen, men den går begge veje.

Min stedsøn bidrager ikke til samfundet, det har han ikke gjort og kommer aldrig til - han er svært udviklingshæmmet - og er yngre end et år mentalt, han er med andre ord en knap 2 meter høj baby, der aldrig bliver til andet.

Han har et godt liv, der bliver taget sig rigtigt godt af ham, både menneskeligt og økonomisk, både fra familie og samfundets side.

Så du har ikke ret i din påstand, han er aldrig gjort til syndebuk af nogen, han har aldrig været uønsket, han har aldrig været uelsket, han har aldrig været lagt for had - så det du tror er den ultimative sandhed, er ikke den ultimative sandhed.
5
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 6814

Re: Hvorfor skal de svage altid være syndebuk?

Indlægaf Wizzze » 19. jun 2016, 19:01

Hvad er det for en livskvalitet du efterspørger, hvad er det som systemet idag ikke tilbyder, du mangler ?

Jeg tror du vil finde at der er mange andre borgere her til lands som heller ikke synes deres livskvalitet eller situation er 100% i orden. Vi kæmper allesammen med diverse problemer og omstændigheder som ikke er perfekte, jeg afviser ikke at der er grupper og personer med specifikke problematikker der kunne bruge noget mere hjælp, men der findes næppe mange andre samfund som tager sig så meget af deres borgere vugge til grav som DK, så jeg er nysgerrig på hvad det er som samfundet gør, der er så slemt?
1
Do as I say! :whip:
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2962

Re: Hvorfor skal de svage altid være syndebuk?

Indlægaf JoyNips » 19. jun 2016, 19:04

Måske er det på tide at du beder om den frivillige banning herfra.
5

Tilbage til "Livets forhold"