En af de obligatoriske - Aldersforskel

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3515

Re: En af de obligatoriske - Aldersforskel

Indlægaf Lemonella » 23. jun 2016, 07:04

Min kæreste er 39 år. jeg er 62 år (63 år lige om lidt). Vi har kendt hinanden i 16 år, været kærester i 14 år og boet sammen i 12 år. Vi mærker ikke meget til aldersforskellen i det daglige. Vi elsker jo bare hinanden :lun:

Jeg har vist mest haft kærester omkring min egen alder. Var kortvarigt kæreste med en på 42 år, da jeg var 27 år. Det var ingen succes.
2
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3422

Indlægaf HappyPaww » 23. jun 2016, 09:45

Lemonella skrev:Min kæreste er 39 år. jeg er 62 år (63 år lige om lidt). Vi har kendt hinanden i 16 år, været kærester i 14 år og boet sammen i 12 år. Vi mærker ikke meget til aldersforskellen i det daglige. Vi elsker jo bare hinanden :lun:

Jeg har vist mest haft kærester omkring min egen alder. Var kortvarigt kæreste med en på 42 år, da jeg var 27 år. Det var ingen succes.

Jeg er bare nysgerrig - du behøver ikke svare, hvis du ikke har lyst.
Men hvordan reagerede jeres omgivelser på jeres forhold, da i fandt sammen? Han var jo unægtelig meget ung, og du en "moden" kvinde...

Min eks' mor havde en kæreste, der var et år yngre end hendes ældste datter - og det var godt nok en svær en at sluge for "os" børn... Vi vænnede os til dem, fordi han ikke var som 25-årige er flest (de mødtes til Linedance :deer:), og accepterede dem selvfølgelig, men det var ret akavet. Min kæreste snakkede heller ikke med sin mor i et års tid af samme grund...
0
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 23. jun 2016, 10:03

HappyPaww skrev:
Lemonella skrev:Min kæreste er 39 år. jeg er 62 år (63 år lige om lidt). Vi har kendt hinanden i 16 år, været kærester i 14 år og boet sammen i 12 år. Vi mærker ikke meget til aldersforskellen i det daglige. Vi elsker jo bare hinanden :lun:

Men hvordan reagerede jeres omgivelser på jeres forhold, da i fandt sammen? Han var jo unægtelig meget ung, og du en "moden" kvinde...

Min eks' mor havde en kæreste, der var et år yngre end hendes ældste datter - og det var godt nok en svær en at sluge for "os" børn... Vi vænnede os til dem, fordi han ikke var som 25-årige er flest (de mødtes til Linedance :deer:), og accepterede dem selvfølgelig, men det var ret akavet. Min kæreste snakkede heller ikke med sin mor i et års tid af samme grund...

Du må hjertens gerne spørge og jeg svarer gerne. :)

Begge mine sønner tog virkelig pænt imod ham. Den ældste var dog en smule tilbageholdende i begyndelsen, men det er han som regel altid, så det tog jeg stille og roligt. :)
De er begge glade for, at have fået en rigtig IT-nørd i familien, som de altid kan gå til, hvis de har problemer med deres Pcer.
Jeg har ikke rigtig noget andet familie, så intet problem der.

Min kærestes familie tog imod mig med åbne arme og så meget varme og kærlighed, at jeg blev helt blød i knæene :dåne:
Min svigermor har udtalt, at hun ikke kun fik en svigerdatter, men også en god veninde. :love:

Èn eneste gang har min ene svigerinde, spurgt ind til om ikke jeg synes jeg var for gammel til min kæreste og det stødte faktisk min svigermor ret meget, men vi fik en god snak om det og fik sat nogen ting på plads og vi er da gode venner og ses ret tit.
En af min kærestes farbrødre sagde en dag til ham, at han synes han skulle beholde mig og få mig til, at flytte fra Sjælland til Jylland. Så nu bor jeg i Jylland på 13 år. :D
6
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3422

Indlægaf HappyPaww » 23. jun 2016, 10:41

Lemonella skrev:
HappyPaww skrev:

Du må hjertens gerne spørge og jeg svarer gerne. :)

Begge mine sønner tog virkelig pænt imod ham. Den ældste var dog en smule tilbageholdende i begyndelsen, men det er han som regel altid, så det tog jeg stille og roligt. :)
De er begge glade for, at have fået en rigtig IT-nørd i familien, som de altid kan gå til, hvis de har problemer med deres Pcer.
Jeg har ikke rigtig noget andet familie, så intet problem der.

Min kærestes familie tog imod mig med åbne arme og så meget varme og kærlighed, at jeg blev helt blød i knæene :dåne:
Min svigermor har udtalt, at hun ikke kun fik en svigerdatter, men også en god veninde. :love:

Èn eneste gang har min ene svigerinde, spurgt ind til om ikke jeg synes jeg var for gammel til min kæreste og det stødte faktisk min svigermor ret meget, men vi fik en god snak om det og fik sat nogen ting på plads og vi er da gode venner og ses ret tit.
En af min kærestes farbrødre sagde en dag til ham, at han synes han skulle beholde mig og få mig til, at flytte fra Sjælland til Jylland. Så nu bor jeg i Jylland på 13 år. :D

Hvor er i heldige med en så imødekommende og varm familie :blomst: Hvordan mødte i hinanden?
1
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 23. jun 2016, 12:05

^ Vi mødtes på det gode gamle, nu forlængst lukkede, chatsted der hed Get2Net. I starten snakkede vi bare sammen som alle andre i chat-rummet. Jeg var en gammel gift kone (omend mit ægteskab sang på sidste vers) og han var jo alt for ung til mig.

Vi mødtes til chat-fester hos nogen af de andre og opdagede, at vi faktisk kunne sidde i timevis og bare snakke. Både om overfladiske emner, men også om virkelig dybe emner.
Vi havde samme musiksmag, samme humor, samme smag for film og elskede computerspil

Vi mødtes on and of flere gange til grill-fester, julefester og små-besøg hos de andre fra chatten, men vi var kun venner.
Altså lige indtil den dag, hvor han spurgte mig om man godt kunne elske en ven. Det gav et sug i min mave det mit hjerte slog et par takter hurtigere. Jeg havde selv udviklet flere følelser for ham, end godt var og jeg indrømmer, at jeg vist nok fik viklet mig ind i en meget lang søforklaring om, at elske venner og noget med, at man jo kunne tage fejl, når man tit havde haft lange, gode og dybe samtaler.

Så gik der lidt dumhed i det. Helt klart min fejl, men min mand, som jeg endnu ikke var blevet skilt fra, selvom papirerne var skrevet, gik totalt amok. Der skete en masse ubehagelige ting som jeg ikke skal komme ind på her.

For, at gøre en lang historie kort, så vi ikke hinanden i halvandet år. Jeg blev langt om længe separeret, flyttede for mig selv og vi blev enige om, at ses og se om vores følelser stadig var de samme. Det var de og er det stadigvæk. :lun:
21
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
heysamaysa
Kort karma: 23
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 145

Indlægaf heysamaysa » 4. jul 2016, 17:10

min kæreste og jeg er begge fra 1979 og har kendt hinanden siden børnehaveklasse :D

største forskel på en "rigtigt" kæreste er 3 år - han var ældst.

jeg datede dog en overgang en der var 14 år ældre end mig, men stoppede det da jeg ikke brød mig om den store aldersforskel.
1
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 161
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2518

Indlægaf Mi55y » 5. jul 2016, 09:35

Min kæreste er lige knap 2 år yngre end mig - han har fødselsdag en måned før mig. Synes ikke rigtig jeg kan mærke noget til det, men nu er vi jo også i starten af 30'erne, hvor sådan en lille aldersforskel nok ikke gør det store. På trods af at han bruger meget tid på at lege med (spille, ville han nok sige) Warhammer og computer, så besidder han også et lederjob til dagligt, så det er vist bare nørderi og har ikke noget med alder at gøre.

Den største aldersforskel, jeg har prøvet, var, hvor jeg var 14 og han var 18. Det duede ikke så længe - men nok mest fordi han boede i vest og jeg i øst. Derudover havde jeg midt i tyverne et one-night stand med en 40-årig svensker. Det duede fint nok for den ene nat! :-p
0
Frisk på brætspil i Århus? viewtopic.php?f=5&t=4972

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1818

Indlægaf Sangius » 5. jul 2016, 09:41

Der var 30 år mellem mine svigerforældre. Han var 51 da de mødtes, hun var 21. De var gift i 28 år, mener jeg det var. Han døde så i sine 80'er, mens hun jo kun er i 50'erne nu. Det er nok det eneste virkelig problem som jeg kan pege på, når der er en stor aldersforskel.

Ellers kan jeg ikke rigtig forstå, hvorfor det skulle være et decideret problem. Jeg tror ikke selv jeg kunne trives med en meget ældre mand, man det er jo også enormt svært at forestille sig, når man nu er gift og forelsket i en sådan en ung sag. Så man skal jo aldrig sige aldrig. :)
0
Brugeravatar
Lisva
Kort karma: 18
Likede indlæg: 392

Indlægaf Lisva » 5. jul 2016, 11:09

Min kæreste er 51, og jeg er 37 år. Jeg tænker aldrig nogensinde over forskellen - bortset fra når jeg møder folks reaktion på, at vi lige har fået en lille søn. "Jamen, det er jo også mest den mentale alder, det kommer an på", "vi bliver jo også meget ældre i dag generelt" og "nå ja, men Chaplin var jo vist også 72" og lignende bemærkninger. Vi står sådan set helt inde for vores beslutning om at få et barn, men det virker lidt, som om nogle mennesker har behov for at forsvare det på vores vegne og lige komme med et par trøstende ord. :gruble: :wacko:
3
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 5. jul 2016, 12:39

Lisva skrev:Min kæreste er 51, og jeg er 37 år. Jeg tænker aldrig nogensinde over forskellen - bortset fra når jeg møder folks reaktion på, at vi lige har fået en lille søn. "Jamen, det er jo også mest den mentale alder, det kommer an på", "vi bliver jo også meget ældre i dag generelt" og "nå ja, men Chaplin var jo vist også 72" og lignende bemærkninger. Vi står sådan set helt inde for vores beslutning om at få et barn, men det virker lidt, som om nogle mennesker har behov for at forsvare det på vores vegne og lige komme med et par trøstende ord. :gruble: :wacko:

I det mindste er hensigten god; tænker de siger det for at gøre det klart at de ikke synes det er problematisk :)
4
Brugeravatar
Lisva
Kort karma: 18
Likede indlæg: 392

Indlægaf Lisva » 5. jul 2016, 13:10

avdotja skrev:
Lisva skrev:Min kæreste er 51, og jeg er 37 år. Jeg tænker aldrig nogensinde over forskellen - bortset fra når jeg møder folks reaktion på, at vi lige har fået en lille søn. "Jamen, det er jo også mest den mentale alder, det kommer an på", "vi bliver jo også meget ældre i dag generelt" og "nå ja, men Chaplin var jo vist også 72" og lignende bemærkninger. Vi står sådan set helt inde for vores beslutning om at få et barn, men det virker lidt, som om nogle mennesker har behov for at forsvare det på vores vegne og lige komme med et par trøstende ord. :gruble: :wacko:

I det mindste er hensigten god; tænker de siger det for at gøre det klart at de ikke synes det er problematisk :)

Selvfølgelig gør de det. :) Men ironisk nok er det eneste tidspunkt, jeg tænker over min kærestes alder, når folk fortæller mig, at det ikke betyder noget. :)
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9158

Indlægaf Fru Sunshine » 5. jul 2016, 13:15

Min mand er et år ældre end mig.
Jeg har aldrig haft nogen kæreste, der var yngre end mig selv.
Den ældste jeg har haft noget med at gøre var 16 år ældre.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Prosperity74
Kort karma: 28
Likede indlæg: 241

Indlægaf Prosperity74 » 5. jul 2016, 17:37

Min kæreste er 3 år og 7 måneder ældre end mig. Jeg har haft en kæreste der var knap 1,5 år yngre end mig. Den største alders forskel var min eksmand, der er 8 år ældre end jeg
0
Brugeravatar
Yuna
Kort karma: 4
Likede indlæg: 35

Indlægaf Yuna » 6. jul 2016, 10:38

Jeg synes det bliver lidt mærkeligt, når den ene kunne være den andens mor/far - jeg ville ikke kunne gøre det.

Men der er 23 års forskel på min mor og hendes kæreste, og de har det godt sammen, så det kommer jo an på så meget :)

Har selv været sammen med en, der var 11 år ældre (Jeg 35, ham 46), og det fungerede bare slet ikke efter et stykke tid.
Det var lidt fordi vi bare slet ikke passede sammen, men mest fordi, at han (i mine øjne) var ældre end hans alder. (Eller måske var jeg yngre end min :D)
0
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Hurrze
Kort karma: 42
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 332

Indlægaf Hurrze » 23. aug 2016, 21:21

Er single pt så kan ikke sige nuværende aldersforskel.

Mindste aldersforskel var min ene eks kæreste der er lige lidt over en måned ældre en mig.

Største forskel er en anden af mine eks kærester der er 20,5 år ældre end mig.

Er generelt til jævnaldrene, eller nogle op til de cirka 30. Er selv 22, dog snart 23. Og så er der lige undtagelsen med min eks kæreste der er en del ældre end mig selv :D
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"

Tilbage til "Forhold og sex"