En af de obligatoriske - Aldersforskel

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1124

Re: En af de obligatoriske - Aldersforskel

Indlægaf Torn » 20. jun 2016, 16:34

Min kæreste er 1 år og 5 dage ældre. Det passer fint.
Min tidligere kæreste var 4 år ældre. Det var for meget. Især fordi vi fandt sammen, da jeg var 16 år.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1146
Likede indlæg: 6739

Indlægaf Wizzze » 20. jun 2016, 16:48

Taler vi mentalt eller på papir? For mentalt er der muligvis tale om et kriminelt forhold :tie: :gruble:
Men på papir er jeg 7år ældre end kæresten, og det er den største forskel jeg var været med til. Har vist aldrig været i forhold med en der var ældre end mig :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Florida88
Kort karma: 0
Likede indlæg: 8

Indlægaf Florida88 » 20. jun 2016, 16:53

Jeg er 14 timer og 25 min. Yngre end min kæreste ;)
3
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 328
Likede indlæg: 3699

Indlægaf Novella » 20. jun 2016, 16:54

Altså oplevet...? :genert: Jeg knaldede en fyr, der var 21, da jeg var 28. Jeg har også knaldet en, der var 12 år ældre end jeg.

Min nuværende kæreste er 7,5 år ældre end jeg. Ham før var 7 år ældre, ham før det var 5 år ældre og ham før igen var 7 år ældre. Jeg kan ikke se noget mønster i det.
2
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 780

Indlægaf Bimmerdyret » 20. jun 2016, 17:06

Jeg er 6 mdr ældre end min mand.
Fra familiemæssig side har jeg kendskab til mere end 20 års aldersforskel, og min erfaring siger, at den med at "Kærlighed ikke har nogen alder" er for dem, der ikke ser fremtiden sammen, men som rammer dem som en hammer hvis de når dertil i deres forhold.

Det er der hvor den 42 årige, skal sende sin mand på plejehjem, der hvor selvsamme i en alder af 32 årig ikke længere havde en omgangskreds og vennerne forsvandt fordi partneren mente det var "ungdomsudskejelser" og slet ikke var til det mere.
0
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3925

Indlægaf Angelina » 20. jun 2016, 17:14

Bimmerdyret skrev:Jeg er 6 mdr ældre end min mand.
Fra familiemæssig side har jeg kendskab til mere end 20 års aldersforskel, og min erfaring siger, at den med at "Kærlighed ikke har nogen alder" er for dem, der ikke ser fremtiden sammen, men som rammer dem som en hammer hvis de når dertil i deres forhold.

Det er der hvor den 42 årige, skal sende sin mand på plejehjem, der hvor selvsamme i en alder af 32 årig ikke længere havde en omgangskreds og vennerne forsvandt fordi partneren mente det var "ungdomsudskejelser" og slet ikke var til det mere.

Men det sker altså også med jævnalderende, at man "opsiger" venskabskredsen og har nok i selv, det er heldigvis noget man styrer selv. Jeg er godt klar over at jeg statisk set risikerer at blive ung enke - men jeg vil hellere have 30 gode år med min mand - end slet ingen med ham.
10
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 23
Likede indlæg: 392

Indlægaf billiebean » 20. jun 2016, 17:18

Jeg er 6 ældre end min kæreste.
Jeg var 8 år yngre end min ex.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 780

Indlægaf Bimmerdyret » 20. jun 2016, 17:22

Angelina skrev:

Men det sker altså også med jævnalderende, at man "opsiger" venskabskredsen og har nok i selv, det er heldigvis noget man styrer selv. Jeg er godt klar over at jeg statisk set risikerer at blive ung enke - men jeg vil hellere have 30 gode år med min mand - end slet ingen med ham.

Yep, det sker også med jævnaldrende, men der må jeg så sige, at årsagerne er en hel del anderledes og ikke bunder i det der er udgangspunktet for denne tråd nemlig aldersforskellen. Og der er så det "morsomme" argument med at alderen ikke har nogen grænse - jo den har, men blind af kærlighed ser man den ikke.

Og ja... naturligvis vil du hellere have 30 gode år med din mand end slet ingen :)
0
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1963

Indlægaf Mani » 20. jun 2016, 17:29

Han er 11 måneder yngre - og jeg mindes ikke at have datet væsentligt ældre eller yngre mænd - så jeg vil tro +/- 2 år er det spænd jeg har bevæget mig indenfor.
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 20. jun 2016, 17:31

Jeg havde en kæreste i 3 år, hvor aldersforskellen var 12 år.
Min nuværende er 5 måneder ældre end mig.

Det er også de eneste to seriøse kærester jeg har haft.
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Nacaw
Kort karma: 3
Likede indlæg: 21

Indlægaf Nacaw » 20. jun 2016, 17:41

Max har været 9 år op - 12 år ned. Jeg har ikke prøvet at være i et forhold med en jævnaldrende, skørt nok :ninja:
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3423

Indlægaf HappyPaww » 20. jun 2016, 17:53

Jeg er kvinde, 33 år, min kæreste er 27. Vi har været sammen i 6 år.

Mine to andre seriøse kærester har begge været ca 1 år ældre.

Da jeg var 18 hookede jeg op med en fyr der var 10 år ældre, Men ellers har de fleste været jævnaldrende eller yngre.

Jeg har aldrig været sammen med en mand over 30 :deer:
3
Smiling_Goat
Kort karma: 466
Likede indlæg: 5880

Indlægaf Smiling_Goat » 20. jun 2016, 18:24

Min kæreste er syv år ældre end mig, og jeg afviste ham egentligt i begyndelsen, fordi jeg syntes, han var lige gammel nok. Han fik mig jo så overbevist, men jeg har brugt hver chance siden til at fortælle ham, at han er gammel - og nu er både mine og hans egne venner begyndt på det samme. Jeg hygger mig gevaldigt... Ham, not so much :D

Den ældste jeg har været sammen med var vist ni år ældre, og den yngste to år yngre.
1
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3925

Indlægaf Angelina » 20. jun 2016, 18:28

Bimmerdyret skrev:
Angelina skrev:

Yep, det sker også med jævnaldrende, men der må jeg så sige, at årsagerne er en hel del anderledes og ikke bunder i det der er udgangspunktet for denne tråd nemlig aldersforskellen. Og der er så det "morsomme" argument med at alderen ikke har nogen grænse - jo den har, men blind af kærlighed ser man den ikke.

Og ja... naturligvis vil du hellere have 30 gode år med din mand end slet ingen :)

Det "morsomme" med at kærligheden ikke har nogen alder (ikke alderen ikke har nogen grænse), er jo at kærligheden netop ikke har nogen alder, hverken min mand eller jeg er så forblændende at vi ikke kan se tingene realistisk - og i øvrigt også har snakket om alle de hvad-nu-hvis'er der opstår ved en så stor alders forskel.

Alle kan miste deres partner tidligt - statistisk set er chancen bare større for mig. Betyder det at alle skal undgå at indgå parforhold?
5
~indsæt smart signatur her~
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1015

Indlægaf Sorenspige » 20. jun 2016, 18:35

Min mand er en uge ældre end mig :).

Den ældste kæreste har været knap 2 år ældre end mig.

Jeg har ikke haft yngre kærester, men kyssede lidt med en 1.g'er, da jeg selv gik i 3.g.
0

Tilbage til "Forhold og sex"