En af de obligatoriske - Aldersforskel

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1065

Re: En af de obligatoriske - Aldersforskel

Indlægaf KinderBueno » 20. jun 2016, 19:35

Samano skrev:Jeg har kørt med plus minus et år. Jeg kan godt lide at min kæreste og jeg er samme sted i livet og der er sandsynligheden bare større når man er jævnaldrende, især når jeg var 17 år sidste jeg var single.
Jeg synes generelt mænd der ældre enten er for gamle af sind og udseende eller også tænder jeg lidt af på at de ikke er nået længere i deres liv. Jeg synes for eksempel min venindes kæreste på 35 år er dybt ucharmerende fordi han på mange måder lever som om ham er 22 år. Jeg kan ikke lade være med at tænke at han skal tage sig sammen.
Og væsentlig yngre mænd er bare generelt for umodne til mig.

Min kæreste er 6 år ældre end mig, og jeg synes hverken, at han er gammel af sind eller udseende, eller at han er "bagud" ifht sin alder. Men det er nu ikke kun derfor, jeg ikke helt kan følge din generalisering.

Min ekskæreste var 14 år ældre end mig, hvilket, set i retrospekt, var for meget for relationen imellem ham og jeg. Selvom han var sød og rar. :) Udover det, har jeg hovedsageligt være tiltrukket af ældre mænd og i sjældne tilfælde, jævnaldrende. Men jeg tror, at hvis jeg blev single nu, ville aldersforskellen både række nedad og opad i modsætning til sidst, jeg var single.
Senest rettet af KinderBueno 20. jun 2016, 19:46, rettet i alt 2 gange.
0
hej hest, hestehest
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 133
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 1114

Indlægaf FrøkenM » 20. jun 2016, 19:40

Jeg er 22 år og kvinde. Jeg fandt sammen med en 10 år ældre mand da jeg var 19 og vi var sammen indtil for nylig. Det fungerede fint.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Fræksak
Kort karma: 44
Likede indlæg: 337

Indlægaf Fræksak » 20. jun 2016, 19:41

Min mand er knap 3 år ældre end jeg. I tidligere forhold har jeg haft en kæreste, der var 10 år ældre, og én der var 1 år yngre. Det er vist de største spænd jeg kan komme i tanke om.
0
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 94
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 1055

Indlægaf Tanten » 20. jun 2016, 19:47

Selvfølgelig betyder en stor aldersforskel noget - men nok ikke, at man ikke skal gå ind i forholdet, bare at man skal gøre sig klart, hvad lige præcis det med aldersforskellen kan rumme af udfordringer og tale om dem.

Jeg har f.eks. været lidt bekymret for, at min 8 år yngre kæreste, der ikke har egne børn, skulle ønske børn - nu hvor jeg er 47 og ikke kan få flere. Ligesådan kan man måske overveje, om det er ansvarligt at få børn, når man er over de 50.

Jeg kender til to, meget harmoniske og ligebyrdige forhold, hvor der er 18-20 års forskel. I det ene fik manden (den ældste) en hjerneblødning, som han er kommet sig relativt godt efter - men det var da en meget kraftig påmindelse om, at han nu er en ældre mand midt i 70'erne, mens hun endnu er på arbejdsmarkedet. Han gør så utrolig meget for at holde sig i form og spise sundt, men det er jo ikke en garanti for et langt liv. Jeg er slet ikke i tvivl om, at har taget nogle alvorlige snakke i tidens løb og slet ikke er blinde overfor de udfordringer, de måske meget snart kommer til at stå overfor.

I det andet forhold er manden dybt dement, mens konen stadig er aktiv på arbejdsmarkedet. Hun måtte tage den ekstremt svære beslutning at få ham på plejehjem, da han ikke kunne være alene uden opsyn. Jeg tror måske ikke, de i tide fik snakket om risikoen for, at det her kunne ske.
3
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2522
Kontakt:

Indlægaf Annione » 20. jun 2016, 19:51

Den eneste mand jeg har knaldet, som var over 30 er min nuværende kæreste, som jeg mødte da jeg var 24 :-D

Ellers har jeg kun haft yngre mænd, op til 3,5 år yngre end mig, samt jævnaldrene mænd. Min kæreste (mand om 2 måneder) er 9 måneder og én uge ældre end mig. Jeg er sådan ca. blevet lavet den uge han blev født - det synes jeg er lidt romantisk og skæbne-agtigt :dåne:
4
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 334
Likede indlæg: 3769

Indlægaf Novella » 20. jun 2016, 19:57

Smiling_Goat skrev:Min kæreste er syv år ældre end mig, og jeg afviste ham egentligt i begyndelsen, fordi jeg syntes, han var lige gammel nok. Han fik mig jo så overbevist, men jeg har brugt hver chance siden til at fortælle ham, at han er gammel - og nu er både mine og hans egne venner begyndt på det samme. Jeg hygger mig gevaldigt... Ham, not so much :D

Den ældste jeg har været sammen med var vist ni år ældre, og den yngste to år yngre.

Men det er jo kun sjovt, hvis de gider lade sig gå på af det. Det gider min ikke :(
1
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4299

Indlægaf Rapfisk » 20. jun 2016, 19:57

Jeg har altid været sammen med jævnaldrende, typisk maks.+/- et par år. Det er blevet mindre udtalt, efter jeg er blevet voksen/ældre.

Jeg har i øvrigt haft forhold med meget stor aldersforskel i omgangskredsen, op til 40 år. De forhold har generelt været gode og stærke, det har bare ikke endnu været aktuelt for mig.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
TomKah
Kort karma: 18
Likede indlæg: 331

Indlægaf TomKah » 20. jun 2016, 20:20

40 års aldersforskel alligevel? Vildt.

Min mand er 3 år ældre end mig. Han er det eneste seriøse forhold jeg har været i. Vi har været sammen i 18 år så det må jo fungere på et plan :)
0
Brugeravatar
Vaginetta
Kort karma: 4
Likede indlæg: 165

Indlægaf Vaginetta » 20. jun 2016, 20:46

Min eks er 10 år ældre end mig, hvilket jeg også tror er mit personlige maks. Jeg bryder mig ganske enkelt ikke om tanken om at blive tidligt enke, selvom jeg godt ved at ens partner kan dø af alt muligt andet end alderdom. Og så gjorde det alt andet lige noget ved dynamikken at han var langt foran med karrieretrin, eks-forhold, sexpartnere, ejerlejlighed og bil der var betalt.
Senest rettet af Vaginetta 21. jun 2016, 12:26, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Orchidea
Kort karma: 17
Likede indlæg: 427

Indlægaf Orchidea » 20. jun 2016, 22:27

Jeg er 42 og min mand er lige blevet 50. Jeg tænker ikke at det er en vildt stor forskel - og har egentlig aldrig tænkt det.

I tidligere forhold har mine kærester været et par år ældre end mig.
0
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1065

Indlægaf KinderBueno » 20. jun 2016, 22:48

Samano skrev:
KinderBueno skrev:
Samano skrev:Jeg har kørt med plus minus et år. Jeg kan godt lide at min kæreste og jeg er samme sted i livet og der er sandsynligheden bare større når man er jævnaldrende, især når jeg var 17 år sidste jeg var single.
Jeg synes generelt mænd der ældre enten er for gamle af sind og udseende eller også tænder jeg lidt af på at de ikke er nået længere i deres liv. Jeg synes for eksempel min venindes kæreste på 35 år er dybt ucharmerende fordi han på mange måder lever som om ham er 22 år. Jeg kan ikke lade være med at tænke at han skal tage sig sammen.
Og væsentlig yngre mænd er bare generelt for umodne til mig.

Min kæreste er 6 år ældre end mig, og jeg synes hverken, at han er gammel af sind eller udseende, eller at han er "bagud" ifht sin alder. Men det er nu ikke kun derfor, jeg ikke helt kan følge din generalisering.

Min ekskæreste var 14 år ældre end mig, hvilket, set i retrospekt, var for meget for relationen imellem ham og jeg. Selvom han var sød og rar. :) Udover det, har jeg hovedsageligt være tiltrukket af ældre mænd og i sjældne tilfælde, jævnaldrende. Men jeg tror, at hvis jeg blev single nu, ville aldersforskellen både række nedad og opad i modsætning til sidst, jeg var single.

Det er hvad du føler, men det er bare ikke den oplevelse jeg har.
Jeg har som 25 årig bare ikke lyst til date en mand, der været mange år på arbejdsmarkedet og på andre måder er meget foran mig i forhold til livsfaser. Jeg elsker at min kæreste og jeg oplever tingene sammen rimelig simultant. Og hvis en mand der var 6-10 år ældre end mig ikke havde nået de her ting endnu ville jeg bare ikke helt kunne tage ham seriøst. Min kæreste har en ven der først er blevet færdig og fået sit første fuldtidsarbejde som 36 årig. Altså han er super flink, men kan bare ikke helt tage seriøst at han har lallet rundt i så mange år og ikke kunne finde ud af havde han ville. Jeg er selv for målrettet til den type.

Okay. :)
- Ja, det er sådan, jeg har det - men debatten er vel også til for, at man kan debattere hinandens holdninger.

Jeg er for så vidt enig i det sidste du nævner, omkring det at få sit første fuldtidsjob som 36-årig. Det er dog ikke noget, jeg ser ret tit i de kredse, jeg kommer i, så jeg kan ikke rigtigt forholde mig til det i hele parforholdssnakken.

Jeg ved ikke, jeg synes nok bare, at du stiller det lige vel skarpt op; enten er den ene håbløst foran den anden med hensyn til livserfaring, og det er således udelukket at opleve nyt sammen, eller også er den ældste håbløst forsinket og useriøs omkring sit liv. Det kan jeg ikke følge. Jeg vil vove at påstå, at min kæreste og jeg med vores seks års aldersforskel - ikke at det er afgørende for diskussionen, i øvrigt - har haft masser af 'firsts' sammen, har udviklet os sammen og ellers også "matcher" de gængse livsfaser. Og det mener jeg altså ikke, er særlig unikt for os...
6
hej hest, hestehest
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3455

Indlægaf dgd2007 » 21. jun 2016, 01:59

1 år (med mig som den ældste).
Som ung var pigerne som regel ½-1 år ældre. Men det regner jeg med, var tilfældigt :)
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 312
Likede indlæg: 5770

Indlægaf Animi » 21. jun 2016, 03:14

Alle jeg har været sammen med - knald/flirt/kæreste - har alle været 1-3 år ældre.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3965

Indlægaf Angelina » 21. jun 2016, 05:03

Novella skrev:
Smiling_Goat skrev:Min kæreste er syv år ældre end mig, og jeg afviste ham egentligt i begyndelsen, fordi jeg syntes, han var lige gammel nok. Han fik mig jo så overbevist, men jeg har brugt hver chance siden til at fortælle ham, at han er gammel - og nu er både mine og hans egne venner begyndt på det samme. Jeg hygger mig gevaldigt... Ham, not so much :D

Den ældste jeg har været sammen med var vist ni år ældre, og den yngste to år yngre.

Men det er jo kun sjovt, hvis de gider lade sig gå på af det. Det gider min ikke :(

Du må godt mobbe min lidt så - han lader sig i aller højeste grad gå på af at han bliver 60 til næste år... det må gerne nævnes, dagligt...!
2
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Suzan
Kort karma: 8
Likede indlæg: 149

Indlægaf Suzan » 21. jun 2016, 05:12

Længerevarende forhold : 2-7 år ældre.

Jeg har det bedst med at man har nogenlunde de samme referencer mht musik og ungdomsliv, - og jeg bliver aldrig cougar.

Skulle den rette dukke op, ville jeg kunne gå op til 10 år op eller ned.
I min aldersgruppe nu (medio 50) begynder de 10 år ældre fyre dog at forekomme gamle på den gammelgamle måde :shock:
2

Tilbage til "Forhold og sex"