En af de obligatoriske - Aldersforskel

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4282

Re: En af de obligatoriske - Aldersforskel

Indlægaf Rapfisk » 21. jun 2016, 12:02

Mange ting synes jeg ikke er interessante, fordi det er første gang, man oplever dem. For mig er det relationen, der er vigtig. Det er fx ikke vigtigt for mig, at en eventuel kæreste ikke har børn fra tidligere. At blive mor eller far for første gang er helt givet noget helt specielt, som jeg evt. ikke ville give min kæreste, men det, at vi oplevede at få et barn sammen ville i høj grad opveje det. Det samme med sex (det er måske endda en fordel, at vi begge ville have lidt træning :fløjt: ), eksamener eller noget helt fjerde. Det ville stadig være rigeligt, at vi havde vores første date med hinanden, indflytning med hinanden, rejse med hinanden, fester og hverdage med hinanden.

Måske er jeg også blevet mindre interesseret i "første gange", efterhånden som jeg er blevet ældre, og det er tyndet ud i dem :genert:

Til gengæld er dét med fælles referenceramme fra ungdommen noget spøjst noget. Jeg har en ven, som husker en stor del af sin ungdom gennem Nirvana og den tid. Det første, jeg husker om Nirvana, er, da Kurt skød sig selv. Der er små syv års aldersforskel på os, og da jeg er 35, er vi reelt jævnaldrende i dag, men det var vi jo ikke, da vi gjorde os en masse erfaringer, som har påvirket vores voksenliv. Det betyder så heldigvis ikke, at vi ikke alligevel er gode venner og nyder hinandens selskab. I dag kunne jeg godt have en kæreste på hans alder, mens jeg nok ville have betakket mig for tilnærmelser fra en 22-årig, da jeg var 15.
Senest rettet af Rapfisk 21. jun 2016, 12:43, rettet i alt 1 gang.
5
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1824

Indlægaf Anilara » 21. jun 2016, 12:15

Der er omkring 5-6 år mellem os. Jeg er 27, han er omkring 32.

Der var størst aldersforskel på min eks og jeg. Vi fandt sammen da jeg var 19 og han 28. Det holdt tre års tid.

Mindst forskel på mit første forhold. Tror han var to år ældre.

Sådan noget med alder.. Måske er det bare fordi jeg har holdt mig inde for det alment acceptable, men jeg har aldrig tænkt så meget videre over hvor gamle de var, dem jeg faldt for.
0
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2917

Indlægaf JoyNips » 21. jun 2016, 12:27

Der er 2 år og nogle måneder mellem os.
Min største aldersforskel har været 9 år ældre. Jeg har så vidt vides aldrig lavet noget med yngre mænd.
0
Flowergirl
Kort karma: 9
Likede indlæg: 149

Indlægaf Flowergirl » 21. jun 2016, 12:36

Samano skrev:
Flowergirl skrev:
Samano skrev:
KinderBueno skrev:
Samano skrev:
KinderBueno skrev:
Samano skrev:Jeg har kørt med plus minus et år. Jeg kan godt lide at min kæreste og jeg er samme sted i livet og der er sandsynligheden bare større når man er jævnaldrende, især når jeg var 17 år sidste jeg var single.
Jeg synes generelt mænd der ældre enten er for gamle af sind og udseende eller også tænder jeg lidt af på at de ikke er nået længere i deres liv. Jeg synes for eksempel min venindes kæreste på 35 år er dybt ucharmerende fordi han på mange måder lever som om ham er 22 år. Jeg kan ikke lade være med at tænke at han skal tage sig sammen.
Og væsentlig yngre mænd er bare generelt for umodne til mig.

Min kæreste er 6 år ældre end mig, og jeg synes hverken, at han er gammel af sind eller udseende, eller at han er "bagud" ifht sin alder. Men det er nu ikke kun derfor, jeg ikke helt kan følge din generalisering.

Min ekskæreste var 14 år ældre end mig, hvilket, set i retrospekt, var for meget for relationen imellem ham og jeg. Selvom han var sød og rar. :) Udover det, har jeg hovedsageligt være tiltrukket af ældre mænd og i sjældne tilfælde, jævnaldrende. Men jeg tror, at hvis jeg blev single nu, ville aldersforskellen både række nedad og opad i modsætning til sidst, jeg var single.

Det er hvad du føler, men det er bare ikke den oplevelse jeg har.
Jeg har som 25 årig bare ikke lyst til date en mand, der været mange år på arbejdsmarkedet og på andre måder er meget foran mig i forhold til livsfaser. Jeg elsker at min kæreste og jeg oplever tingene sammen rimelig simultant. Og hvis en mand der var 6-10 år ældre end mig ikke havde nået de her ting endnu ville jeg bare ikke helt kunne tage ham seriøst. Min kæreste har en ven der først er blevet færdig og fået sit første fuldtidsarbejde som 36 årig. Altså han er super flink, men kan bare ikke helt tage seriøst at han har lallet rundt i så mange år og ikke kunne finde ud af havde han ville. Jeg er selv for målrettet til den type.

Okay. :)
- Ja, det er sådan, jeg har det - men debatten er vel også til for, at man kan debattere hinandens holdninger.

Jeg er for så vidt enig i det sidste du nævner, omkring det at få sit første fuldtidsjob som 36-årig. Det er dog ikke noget, jeg ser ret tit i de kredse, jeg kommer i, så jeg kan ikke rigtigt forholde mig til det i hele parforholdssnakken.

Jeg ved ikke, jeg synes nok bare, at du stiller det lige vel skarpt op; enten er den ene håbløst foran den anden med hensyn til livserfaring, og det er således udelukket at opleve nyt sammen, eller også er den ældste håbløst forsinket og useriøs omkring sit liv. Det kan jeg ikke følge. Jeg vil vove at påstå, at min kæreste og jeg med vores seks års aldersforskel - ikke at det er afgørende for diskussionen, i øvrigt - har haft masser af 'firsts' sammen, har udviklet os sammen og ellers også "matcher" de gængse livsfaser. Og det mener jeg altså ikke, er særlig unikt for os...

Det handler jo ikke om det er håbløst at opleve nyt sammen det er bare ikke de store ting. Min kæreste og jeg har oplevet at blive studenter sammen, at flytte hjemmefra sammen, at have vores første større rejse sammen, at blive færdiguddannet sammen, at være den første man flyttede sammen med osv. Jeg elsker det at vi oplever alting sammen for første gang, men hvis jeg datede en på 34 for eksempel ville personen jo have oplevet mange af de ting. Jeg skal til at opleve de næste 5-10 år og det synes jeg bare ikke er fedt. Der er noget specielt for mig ved at opdage nyt "land" sammen og der er bare mindre nyt land jo større aldersforskel der er. Medmindre man selvfølgelig er foran som Heksen nævner, men det er jeg bare ikke, selvom min søster der 10 år ældre mener jeg er så gammel mentalt at vi er jævnaldrende :)

Den er jeg godt nok ikke helt enig i. Fordi man ikke er jævnaldrende betyder det ikke at man ikke oplever store ting sammen for første gang.
Min kæreste er 7 år ældre end mig, han er 28 og jeg er kun 21. Men vi har da stadig oplevet store ting for første gang sammen, f.eks. som at flytte sammen uden at have boet med nogen andre, været på ferie sammen som vi begge ikke har prøvet med kærester, købt hus sammen. Og så har han set mig blive student - og nej det kan godt være han ikke blev student, men det er stadig en speciel begivenhed som han var en del af og som jeg kunne dele med ham.
Må nok indrømme, at du er ret generaliserende.

Jeg har intet sagt om at man ikke kan. Jeg har bare sagt jeg så heller ikke tænder på en mand, der ifølge mig ville være bagud hvis han var x antal år ældre og ikke var nået længere i sit liv end mig.
Og jeg har igen intet sted sagt om andre, men bare hvordan jeg selv har det.

Du nævnte selv, at det ikke var de store ting man oplevede sammen. Og det passer ikke i min verden.
Så fordi en mand falder for en yngre kvinder, så har han ikke opnået noget? Det lyder altså bare lidt, ja latterligt i mine ører.
Hvis en mand finder en som er en del yngre end ham selv betyder det altså ikke, at han ikke er nået længere end pigen han finder.. Han kan sagtens have fået en uddannelse, har et job og et sted at bo.
1
Flowergirl

Indlægaf Flowergirl » 21. jun 2016, 12:41

Samano skrev:
Rapfisk skrev:Mange ting synes jeg ikke er interessante, fordi det er første gang, man oplever dem. For mig er det relationen, der er vigtig. Det er fx ikke vigtigt for mig, at en eventuel kæreste ikke har børn fra tidligere. At blive mor eller far for første gang er helt givet noget helt specielt, som jeg evt. ikke ville give min kæreste, men det, at vi oplevede at få et barn sammen ville i høj grad opveje det. Det samme med sex (det er måske endda en fordel, at vi begge ville have lidt træning :fløjt: ), eksamener eller noget helt fjerde. Det ville stadig være rigeligt, at vi havde vores første date med hinanden, indflytning med hinanden, rejse med hinanden, fester og hverdage med hinanden.

Måske er jeg også blevet mindre interesseret i "første gange", efterhånden som jeg er blevet ældre, og det er tyndet ud i dem :genert:

Til gengæld er dét med fælles referenceramme fra ungdommen noget spøjst noget. Jeg har en ven, som husker en stor del af sin ungdom gennem Nirvana og den tid. Det første, jeg husker om Nirvana, er da Kurt skød sig selv. Der er små syv års aldersforskel på os, og da jeg er 35, er vi reelt jævnaldrende i dag, men det var vi jo ikke, da vi gjorde os en masse erfaringer, som har påvirket vores voksenliv. Det betyder så heldigvis ikke, at vi ikke alligevel er gode venner og nyder hinandens selskab. I dag kunne jeg godt have en kæreste på hans alder, mens jeg nok ville have betakket mig for tilnærmelser fra en 22-årig, da jeg var 15.

Det betyder da helt klart også noget hvor i livet man er, men som 25 årig kan jeg vælte og vrage mellem mænd der lever op til de krav og så ser jeg sådan set ingen grund til at ændre dem. Det er da helt klart også noget der ville betyde mindre når jeg var 35 eller 45 år for den sags skyld. Nu regner jeg så ikke med at udskifte kæresten ;)

Jeg synes det sjovt at jeg kan argumentere hvorfor jeg foretrækker jævnaldrende og så bliver jeg angrebet af en håndfuld med ældre kæreste, men min argumentation er sådan set ikke dårligere end dem der skrevet de har en ældre mand fetich eller at de tænder på livserfaring eller den slags :p den eneste forskel er faktisk, at den er mere uddybet.

Jeg tror nu ikke det er fordi du foretrækker jævnaldrende - det kan jeg ihvertfald være ligeglad med. Man skal da være sammen med dem man lyster. :)
Men du har meget med at skrive, at hvis man er jævnaldrende kan man fx opleve nye ting sammen, og det kan man ikke hvis den ene er ældre. Du sætter - i mine øjne - folk i bås.
1
Flowergirl

Indlægaf Flowergirl » 21. jun 2016, 13:01

Samano skrev:
Flowergirl skrev:
Samano skrev:
Flowergirl skrev:
Samano skrev:
KinderBueno skrev:
Samano skrev:
KinderBueno skrev:
Samano skrev:Jeg har kørt med plus minus et år. Jeg kan godt lide at min kæreste og jeg er samme sted i livet og der er sandsynligheden bare større når man er jævnaldrende, især når jeg var 17 år sidste jeg var single.
Jeg synes generelt mænd der ældre enten er for gamle af sind og udseende eller også tænder jeg lidt af på at de ikke er nået længere i deres liv. Jeg synes for eksempel min venindes kæreste på 35 år er dybt ucharmerende fordi han på mange måder lever som om ham er 22 år. Jeg kan ikke lade være med at tænke at han skal tage sig sammen.
Og væsentlig yngre mænd er bare generelt for umodne til mig.

Min kæreste er 6 år ældre end mig, og jeg synes hverken, at han er gammel af sind eller udseende, eller at han er "bagud" ifht sin alder. Men det er nu ikke kun derfor, jeg ikke helt kan følge din generalisering.

Min ekskæreste var 14 år ældre end mig, hvilket, set i retrospekt, var for meget for relationen imellem ham og jeg. Selvom han var sød og rar. :) Udover det, har jeg hovedsageligt være tiltrukket af ældre mænd og i sjældne tilfælde, jævnaldrende. Men jeg tror, at hvis jeg blev single nu, ville aldersforskellen både række nedad og opad i modsætning til sidst, jeg var single.

Det er hvad du føler, men det er bare ikke den oplevelse jeg har.
Jeg har som 25 årig bare ikke lyst til date en mand, der været mange år på arbejdsmarkedet og på andre måder er meget foran mig i forhold til livsfaser. Jeg elsker at min kæreste og jeg oplever tingene sammen rimelig simultant. Og hvis en mand der var 6-10 år ældre end mig ikke havde nået de her ting endnu ville jeg bare ikke helt kunne tage ham seriøst. Min kæreste har en ven der først er blevet færdig og fået sit første fuldtidsarbejde som 36 årig. Altså han er super flink, men kan bare ikke helt tage seriøst at han har lallet rundt i så mange år og ikke kunne finde ud af havde han ville. Jeg er selv for målrettet til den type.

Okay. :)
- Ja, det er sådan, jeg har det - men debatten er vel også til for, at man kan debattere hinandens holdninger.

Jeg er for så vidt enig i det sidste du nævner, omkring det at få sit første fuldtidsjob som 36-årig. Det er dog ikke noget, jeg ser ret tit i de kredse, jeg kommer i, så jeg kan ikke rigtigt forholde mig til det i hele parforholdssnakken.

Jeg ved ikke, jeg synes nok bare, at du stiller det lige vel skarpt op; enten er den ene håbløst foran den anden med hensyn til livserfaring, og det er således udelukket at opleve nyt sammen, eller også er den ældste håbløst forsinket og useriøs omkring sit liv. Det kan jeg ikke følge. Jeg vil vove at påstå, at min kæreste og jeg med vores seks års aldersforskel - ikke at det er afgørende for diskussionen, i øvrigt - har haft masser af 'firsts' sammen, har udviklet os sammen og ellers også "matcher" de gængse livsfaser. Og det mener jeg altså ikke, er særlig unikt for os...

Det handler jo ikke om det er håbløst at opleve nyt sammen det er bare ikke de store ting. Min kæreste og jeg har oplevet at blive studenter sammen, at flytte hjemmefra sammen, at have vores første større rejse sammen, at blive færdiguddannet sammen, at være den første man flyttede sammen med osv. Jeg elsker det at vi oplever alting sammen for første gang, men hvis jeg datede en på 34 for eksempel ville personen jo have oplevet mange af de ting. Jeg skal til at opleve de næste 5-10 år og det synes jeg bare ikke er fedt. Der er noget specielt for mig ved at opdage nyt "land" sammen og der er bare mindre nyt land jo større aldersforskel der er. Medmindre man selvfølgelig er foran som Heksen nævner, men det er jeg bare ikke, selvom min søster der 10 år ældre mener jeg er så gammel mentalt at vi er jævnaldrende :)

Den er jeg godt nok ikke helt enig i. Fordi man ikke er jævnaldrende betyder det ikke at man ikke oplever store ting sammen for første gang.
Min kæreste er 7 år ældre end mig, han er 28 og jeg er kun 21. Men vi har da stadig oplevet store ting for første gang sammen, f.eks. som at flytte sammen uden at have boet med nogen andre, været på ferie sammen som vi begge ikke har prøvet med kærester, købt hus sammen. Og så har han set mig blive student - og nej det kan godt være han ikke blev student, men det er stadig en speciel begivenhed som han var en del af og som jeg kunne dele med ham.
Må nok indrømme, at du er ret generaliserende.

Jeg har intet sagt om at man ikke kan. Jeg har bare sagt jeg så heller ikke tænder på en mand, der ifølge mig ville være bagud hvis han var x antal år ældre og ikke var nået længere i sit liv end mig.
Og jeg har igen intet sted sagt om andre, men bare hvordan jeg selv har det.

Du nævnte selv, at det ikke var de store ting man oplevede sammen. Og det passer ikke i min verden.
Så fordi en mand falder for en yngre kvinder, så har han ikke opnået noget? Det lyder altså bare lidt, ja latterligt i mine ører.
Hvis en mand finder en som er en del yngre end ham selv betyder det altså ikke, at han ikke er nået længere end pigen han finder.. Han kan sagtens have fået en uddannelse, har et job og et sted at bo.

Du læser tydeligvis ikke rigtig hvad jeg skriver.
JEG ville ikke gide en mand, der var markant foran MIG i forhold til livsfaser, fordi JEG godt kan lide at man oplever tingene sammen og nogenlunde samtidigt. Så for at en mand kunne være ældre end mig med stadig være i samme livsfase ville han efter MIN mening være bagud, fordi han ikke var nået længere med sit liv. Dette ville så diskvalificere ham i MINE øjne, fordi jeg ikke ville kunne tage ham seriøst.

Jo jeg har læst og forstået det du skriver. Og jeg er godt klar over, at det er din mening, hvilket jo er helt fair. Jeg nævner så, at jeg ikke rigtig forstår din tankegang og at jeg ikke er enig i de ting du skriver. Du skrev selv, at du ikke mente at man oplevede store ting sammen - og jeg argumenterede så for, at det synes jeg nu godt man kan.
Nu er det her en debatforum, hvor man debatterer ting.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2108

Indlægaf Danseprinsesse » 21. jun 2016, 13:17

Samano skrev:
Danseprinsesse skrev:Jeg elsker den dynamik og alsidighed, aldersforskellen (og mange andre forskelle) giver vores forhold. Men vi ville heller ikke have været på "samme stadie", selvom vi havde mødt hinanden som jævnaldrende, da vi bare ikke har haft samme type liv.
Det giver nogle forskelligheder i erfaring og viden, som vi begge har draget nytte af og fået udvidet vores horisonter af.

Det samme gør sig i øvrigt gældende i mine venskaber, der aldersmæssigt spænder fra omkring 5 år yngre til 20 år ældre end jeg selv er. Ligesom der er forskelle i vores baggrund, geografi, osv.
Hvis jeg havde udelukkende havde holdt fast i mine jævnaldrende venner fra skolen, der alle er vokset op i samme kvarter og endda samme type villa, med middelklasse (ikke skilte) forældre og nogenlunde samme politiske holdninger og livssyn, så ville jeg nok have været noget mere indskrænket i min anskuelse af verden.

Nu er der også meget langt fra at ville have en der cirka samme ståsted i livet til kun at ville have venner med samme alder, opvækst og geografiske baggrund.

Ja, det er der da. Jeg skriver heller ikke andet, jeg drager en parallel.

At have venner og partnere med forskellig baggrund, alder, erfaring, osv. har givet mig et større perspektiv på livet.
0
Flowergirl

Indlægaf Flowergirl » 21. jun 2016, 13:29

Samano skrev:
Flowergirl skrev:Jeg tror nu ikke det er fordi du foretrækker jævnaldrende - det kan jeg ihvertfald være ligeglad med. Man skal da være sammen med dem man lyster. :)
Men du har meget med at skrive, at hvis man er jævnaldrende kan man fx opleve nye ting sammen, og det kan man ikke hvis den ene er ældre. Du sætter - i mine øjne - folk i bås.

Altså så forstår du fortsat tydeligvis ikke, hvad jeg skriver.
Selvfølgelig kan man opleve nye ting sammen altså der er 193 lande i verden, så der sikkert altid et tilbage man kan besøge sammen :lol:
Det jeg snakker om er meget specifikke og store ting som at købe den første ejerbolig, få børn, blive gift osv.
De her ting vil jeg gerne gøre med en partner sammen første gang selv.
Og hvis jeg var nået længere end det så der hvor jeg nu var på pågældende tidspunkt.
Det kan man selvfølgelig også gøre med en kæreste, der er væsentlig ældre, men jeg ville bare føle, at den her person var bagud i forhold til, hvad personen ifølge mig burde have nået på det tidspunkt i deres liv, hvilket ville være en turn off for mig, hvorfor jeg ikke ville gide at være kærester med personen alligevel.

Jo jeg forstå godt hvad du mener. Det er lige præcis med de store ting i livet som jeg mener, at man godt kan opleve sammen hvor det er første gang for begge partner, selvom den ene er ældre. Det er tydeligt at det er dig som ikke forstår, hvad jeg mener, selvom jeg flere gange har punkteret, at jeg ikke er enig i, at man ikke kan opleve STORE ting sammen.
Jeg har endda givet som eksempel fra eget liv, at man altså godt kan opleve en ting som at købe hus sammen, hvor det er første gang for begges sider af.
0
DenBlødeJyde
Kort karma: 77
Likede indlæg: 896

Indlægaf DenBlødeJyde » 21. jun 2016, 13:46

Altså lige nu ser jeg en, der er ret præcist 1 år yngre end mig. Jeg har "datet" fyre der var yngre, men det var slet ikke noget seriøst. På samme måde har jeg også set mænd, der var meget ældre end mig.

Nu er ham jeg ser nu ret sød.. så tror jeg holder fast i ham.. :lun: Men vi er meget forskellige i forhold til hvor selvstændige vi fx er, men jeg tænker egentlig ikke, at det har så meget med alderen at gøre, men lige så meget, hvordan vores liv har udviklet sig og formet os.
Jeg har fx siden starten af 20'erne boet langt væk fra mine forældre, hvilket har gjort at jeg ikke på samme måde læner mig op af dem. Det gør han i langt højere grad. Jeg er også ældst i min søskendeflok, hvor han er lillebror. Så jeg mærker da en forskel, men det er ikke fordi jeg er 30 og han er 29, for på papiret er det ingenting, men fordi vi når det kommer til "modenhed" er på forskellige udviklingsstadier, hvis man kan kalde det det.... :)
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 21. jun 2016, 13:55

Samano skrev:
Flowergirl skrev:
Samano skrev:
Flowergirl skrev:Jeg tror nu ikke det er fordi du foretrækker jævnaldrende - det kan jeg ihvertfald være ligeglad med. Man skal da være sammen med dem man lyster. :)

Selvfølgelig kan man opleve nye ting sammen altså der er 193 lande i verden, så der sikkert altid et tilbage man kan besøge sammen :lol:
Det jeg snakker om er meget specifikke og store ting som at købe den første ejerbolig, få børn, blive gift osv.
Og hvis jeg var nået længere end det så der hvor jeg nu var på pågældende tidspunkt.
Det kan man selvfølgelig også gøre med en kæreste, der er væsentlig ældre, men jeg ville bare føle, at den her person var bagud i forhold til, hvad personen ifølge mig burde have nået på det tidspunkt i deres liv, hvilket ville være en turn off for mig, hvorfor jeg ikke ville gide at være kærester med personen alligevel.

Jo jeg forstå godt hvad du mener. Det er lige præcis med de store ting i livet som jeg mener, at man godt kan opleve sammen hvor det er første gang for begge partner, selvom den ene er ældre. Det er tydeligt at det er dig som ikke forstår, hvad jeg mener, selvom jeg flere gange har punkteret, at jeg ikke er enig i, at man ikke kan opleve STORE ting sammen.
Jeg har endda givet som eksempel fra eget liv, at man altså godt kan opleve en ting som at købe hus sammen, hvor det er første gang for begges sider af.

Men så overser du jo ligesom den sidste del, at jeg synes det er et turn off, at personen ikke er kommet længere i sit liv.

Jeg er ret vægelsindet i forhold til hvad Samano skriver, men jeg kan godt sætte mig ind i tankegangen omend jeg ikke deler den. Jeg synes dog det er vigtigt at lægge mærke til at Samano ikke påstår at have den ultimative sandhed, hun siger jo blot at for hende ville xxx ikke fungere personligt, hun siger ikke det er universelt forkert, men hun ville takke nej :).
4
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Hop-sa-sa
Kort karma: 10
Likede indlæg: 44

Indlægaf Hop-sa-sa » 21. jun 2016, 14:32

Jeg tror, den ældste, jeg har knaldet, har været 6 år ældre end mig. Den yngste 7 år yngre end mig.

Min nuværende kæreste er 4,5 år yngre end mig.
0
Flowergirl

Indlægaf Flowergirl » 21. jun 2016, 14:52

Samano skrev:
Flowergirl skrev:
Samano skrev:

Men så overser du jo ligesom den sidste del, at jeg synes det er et turn off, at personen ikke er kommet længere i sit liv.

Nu har jeg ikke rigtig lagt vægt i eller ville diskutere den sidste del, omend jeg har læst det.
Nu nævnte du det med at opleve nogle ting sammen - som at købe hus, blive gift und so weiter - og der synes jeg bare du er forkert på den. :)
1
Flowergirl

Indlægaf Flowergirl » 21. jun 2016, 14:55

ShuruQ skrev:
Samano skrev:
Flowergirl skrev:
Samano skrev:

Jeg er ret vægelsindet i forhold til hvad Samano skriver, men jeg kan godt sætte mig ind i tankegangen omend jeg ikke deler den. Jeg synes dog det er vigtigt at lægge mærke til at Samano ikke påstår at have den ultimative sandhed, hun siger jo blot at for hende ville xxx ikke fungere personligt, hun siger ikke det er universelt forkert, men hun ville takke nej :).

Har heller ikke nævnt, at hun påstår at have sandheden - vi har alle forskellige syn på tingene. :) jeg synes bare det er meget sort/hvid at sige, at man ikke kan opleve de samme ting med en der er ældre end en selv, som man kan med en jævnaldrende.
1
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 21. jun 2016, 15:01

Jeg har oplevet den - for mig - væsentligste first med min mand:

At finde en, jeg gider blive gammel med. Alt det andet er, nu jeg tænker over det, bare småkrummer i livets kagedåse :-D
12
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 497

Indlægaf Marioneta » 21. jun 2016, 15:03

Min eks var 3 år ældre og han har været den ældste. Den yngste har været en tidligere b-ven, som var 3 år yngre. Hans sted i livet var nok nærmere 13 år yngre.

Nu har jeg datet nogle år og kørt en streng max 5 år ældre regel. Det skyldes ikke, at jeg frygter, at blive enke tidligt. Det kan ske for alle. Men jeg frygter at ende som min mor, frisk i 60'erne og med en 15 år ældre dement mand. Nu er min far kommet på plejehjem og hun har endelig fået sit liv tilbage, men det har været mega hårdt og frustrerende for hende. Det er hårdt at miste en partner, men det er endnu hårdere at miste sin partner til demens. Man kan ikke komme videre på samme måde. Så det har jeg ret meget respekt for.

Nu har jeg et crush på en 10 år yngre gut, men vil ikke gøre noget ved det. Men jeg kunne nok godt gå med til en aldersforskel på 10 år. Jeg har jo ikke ligefrem haft held med min 5 års grænse. Men at det lige netop er omkring de fem år, skyldes nok også, at jeg gerne ville have børn og mænd 10 år ældre end mig er ved at blive for gamle til det. Men nu får jeg mine børn selv, så kan en lidt ældre mand måske godt være velkommen. Men ikke mere end et årti, så bliver det for meget og for stor risiko for at gentage min mors "fejl".
0

Tilbage til "Forhold og sex"