En af de obligatoriske - Aldersforskel

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1053

Re: En af de obligatoriske - Aldersforskel

Indlægaf KinderBueno » 21. jun 2016, 18:23

Samano skrev:
KinderBueno skrev:^Men tillad mig at kommentere, at du har nogle lidt snævre holdninger til, hvornår man så skal (have opnået) hvad, i forhold til sin alder, hvis så lidt som seks år kan betyde, at man nødvendigvis er bagud eller for langt foran.

Nu har jeg jo faktisk ikke sat tal på :P
Det er noget du selv gør.
I mine eksempler bruger jeg vidst 10 år.

Jeg kan sådan set ikke se hvordan mit er meget anderledes end folk der ikke vil have en yngre kæreste, fordi de er for uerfarne og dem er der da en del af i tråden.

[slettet]
Senest rettet af KinderBueno 21. jun 2016, 18:33, rettet i alt 2 gange.
0
hej hest, hestehest
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 94
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 1055

Indlægaf Tanten » 21. jun 2016, 20:41

Samano skrev:
Flowergirl skrev:
Samano skrev:
Flowergirl skrev:
Samano skrev:
KinderBueno skrev:
Samano skrev:
KinderBueno skrev:
Samano skrev:Jeg har kørt med plus minus et år. Jeg kan godt lide at min kæreste og jeg er samme sted i livet og der er sandsynligheden bare større når man er jævnaldrende, især når jeg var 17 år sidste jeg var single.
Jeg synes generelt mænd der ældre enten er for gamle af sind og udseende eller også tænder jeg lidt af på at de ikke er nået længere i deres liv. Jeg synes for eksempel min venindes kæreste på 35 år er dybt ucharmerende fordi han på mange måder lever som om ham er 22 år. Jeg kan ikke lade være med at tænke at han skal tage sig sammen.
Og væsentlig yngre mænd er bare generelt for umodne til mig.

Min kæreste er 6 år ældre end mig, og jeg synes hverken, at han er gammel af sind eller udseende, eller at han er "bagud" ifht sin alder. Men det er nu ikke kun derfor, jeg ikke helt kan følge din generalisering.

Min ekskæreste var 14 år ældre end mig, hvilket, set i retrospekt, var for meget for relationen imellem ham og jeg. Selvom han var sød og rar. :) Udover det, har jeg hovedsageligt være tiltrukket af ældre mænd og i sjældne tilfælde, jævnaldrende. Men jeg tror, at hvis jeg blev single nu, ville aldersforskellen både række nedad og opad i modsætning til sidst, jeg var single.

Det er hvad du føler, men det er bare ikke den oplevelse jeg har.
Jeg har som 25 årig bare ikke lyst til date en mand, der været mange år på arbejdsmarkedet og på andre måder er meget foran mig i forhold til livsfaser. Jeg elsker at min kæreste og jeg oplever tingene sammen rimelig simultant. Og hvis en mand der var 6-10 år ældre end mig ikke havde nået de her ting endnu ville jeg bare ikke helt kunne tage ham seriøst. Min kæreste har en ven der først er blevet færdig og fået sit første fuldtidsarbejde som 36 årig. Altså han er super flink, men kan bare ikke helt tage seriøst at han har lallet rundt i så mange år og ikke kunne finde ud af havde han ville. Jeg er selv for målrettet til den type.

Okay. :)
- Ja, det er sådan, jeg har det - men debatten er vel også til for, at man kan debattere hinandens holdninger.

Jeg er for så vidt enig i det sidste du nævner, omkring det at få sit første fuldtidsjob som 36-årig. Det er dog ikke noget, jeg ser ret tit i de kredse, jeg kommer i, så jeg kan ikke rigtigt forholde mig til det i hele parforholdssnakken.

Jeg ved ikke, jeg synes nok bare, at du stiller det lige vel skarpt op; enten er den ene håbløst foran den anden med hensyn til livserfaring, og det er således udelukket at opleve nyt sammen, eller også er den ældste håbløst forsinket og useriøs omkring sit liv. Det kan jeg ikke følge. Jeg vil vove at påstå, at min kæreste og jeg med vores seks års aldersforskel - ikke at det er afgørende for diskussionen, i øvrigt - har haft masser af 'firsts' sammen, har udviklet os sammen og ellers også "matcher" de gængse livsfaser. Og det mener jeg altså ikke, er særlig unikt for os...

Det handler jo ikke om det er håbløst at opleve nyt sammen det er bare ikke de store ting. Min kæreste og jeg har oplevet at blive studenter sammen, at flytte hjemmefra sammen, at have vores første større rejse sammen, at blive færdiguddannet sammen, at være den første man flyttede sammen med osv. Jeg elsker det at vi oplever alting sammen for første gang, men hvis jeg datede en på 34 for eksempel ville personen jo have oplevet mange af de ting. Jeg skal til at opleve de næste 5-10 år og det synes jeg bare ikke er fedt. Der er noget specielt for mig ved at opdage nyt "land" sammen og der er bare mindre nyt land jo større aldersforskel der er. Medmindre man selvfølgelig er foran som Heksen nævner, men det er jeg bare ikke, selvom min søster der 10 år ældre mener jeg er så gammel mentalt at vi er jævnaldrende :)

Den er jeg godt nok ikke helt enig i. Fordi man ikke er jævnaldrende betyder det ikke at man ikke oplever store ting sammen for første gang.
Min kæreste er 7 år ældre end mig, han er 28 og jeg er kun 21. Men vi har da stadig oplevet store ting for første gang sammen, f.eks. som at flytte sammen uden at have boet med nogen andre, været på ferie sammen som vi begge ikke har prøvet med kærester, købt hus sammen. Og så har han set mig blive student - og nej det kan godt være han ikke blev student, men det er stadig en speciel begivenhed som han var en del af og som jeg kunne dele med ham.
Må nok indrømme, at du er ret generaliserende.

Jeg har intet sagt om at man ikke kan. Jeg har bare sagt jeg så heller ikke tænder på en mand, der ifølge mig ville være bagud hvis han var x antal år ældre og ikke var nået længere i sit liv end mig.
Og jeg har igen intet sted sagt om andre, men bare hvordan jeg selv har det.

Du nævnte selv, at det ikke var de store ting man oplevede sammen. Og det passer ikke i min verden.
Så fordi en mand falder for en yngre kvinder, så har han ikke opnået noget? Det lyder altså bare lidt, ja latterligt i mine ører.
Hvis en mand finder en som er en del yngre end ham selv betyder det altså ikke, at han ikke er nået længere end pigen han finder.. Han kan sagtens have fået en uddannelse, har et job og et sted at bo.

Du læser tydeligvis ikke rigtig hvad jeg skriver.
JEG ville ikke gide en mand, der var markant foran MIG i forhold til livsfaser, fordi JEG godt kan lide at man oplever tingene sammen og nogenlunde samtidigt. Så for at en mand kunne være ældre end mig med stadig være i samme livsfase ville han efter MIN mening være bagud, fordi han ikke var nået længere med sit liv. Dette ville så diskvalificere ham i MINE øjne, fordi jeg ikke ville kunne tage ham seriøst.

Men tænker du ikke, at de der livsfaser flyder mere ud, når man først er færdig med sin uddannelse, er kommet i job etc.? Der er jo på ingen måde samme forskel på en 30- og en 40-årig eller en 40- og en 50-årig, som der er på en 20- og en 30-årig.

Alder er jo heller ikke det eneste, der definerer, hvor folk står i deres liv. F.eks. har jeg voksne børn, der er flyttet hjemmefra og ved at gøre det, mens en del af mine jævnaldrende (mænd) har mindre børn, der stadig bor hjemme og går i skole.

Og uanset alder, så er det magiske ved kærligheden jo, at man oplever "første gange" med sine nye partnere, selvom man har været gennem nogle forhold inden. Det handler vel ikke så meget om alder, som det handler om at være åben og nysgerrig, tænker jeg?
1
Brugeravatar
Tanten

Indlægaf Tanten » 21. jun 2016, 20:44

Pityt skrev:De fleste jeg har haft længerevarende relationer til, har været yngre end mig.
Min nuværende kæreste er 18 år yngre...så teknisk set er jeg gammel nok til at være hans mor :-D

Har du oplevet, at det har givet udfordringer?

Jeg spørger, fordi jeg med vores relativt ringe aldersforskel på 8 år har oplevet en del lumre kommentarer + nogle ubehagelige kommentarer fra yngre, kvindelige bekendte, der har haft svært ved at rumme, at min kæreste har valgt en kvinde, der faktisk kunne være deres mor.

For os betyder aldersforskellen ikke noget i praksis, fordi vi begge er voksne og har mange livserfaringer - så det er lidt overraskende at opleve, at den gør for andre udenom os.

Vi har dog måttet have en snak om børn, fordi jeg var bange for, at han - som ingen har - skulle ønske sig børn, som jeg er for gammel til at give ham.
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2335

Indlægaf paint » 21. jun 2016, 22:18

Min kæreste er 6 år yngre end mig. Det har, indtil nu, ikke medført alvorlige traumer. Jeg tror faktisk kun at jeg én gang har været sammen med en, der var ældre end mig. Hun var 1 år ældre, opdagede jeg. Og dum som jeg var, kommenterede jeg det med bemærkningen: Det har jeg ikke prøvet før (en der var ældre end mig).
Hun svarede spidst igen, at det var da forfærdeligt for mig. Hun kunne jo nærmest være min mor.

Siden da, har jeg undladt bemærkninger om aldersforskelle.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
D.itsen
Kort karma: 172
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1375

Indlægaf D.itsen » 22. jun 2016, 05:52

Min kæreste er to år yngre end mig.
Resten har været lidt ældre end mig. Præcis hvor meget er ikke noget jeg har gået nok op i til at huske, alder og aldersforskel betyder ikke ret meget for mig
0
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 22. jun 2016, 06:09

Samano skrev:
Og så må jeg helt ærlig indrømme jeg ikke forstår hvorfor man absolut skal være åben og nysgerrig overfor partnervalg?
Jeg har nemt kunne finde en fantastisk partner med mine krav og så ser jeg ingen grund til at ændre dem.
Det jo ikke værre end mange kvinde kun vil have en højere mand eller andet i den retning.

Det behøver man vel heller ikke at være. Jeg personlig havde forsvoret jeg skulle være sammen med en der var yngre end mig, men fordi jeg åbenbart ikke har paraderne ret meget oppe i forhold til hvad jeg føler og for hvem så har det for mig været lidt "go with the flow", og det fungerer tydeligvis for mig og jeg synes det er ret fantastisk bare at mærke efter og så sige fuck kravene (til en hvis grænse altså). Det har som sådan ikke været et aktivt valg, det er bare sådan det har været.

Det fungerer for mig og det er jo sådan set det det handler om at finde den metode der fungerer for en selv :lun:.
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 213
Likede indlæg: 1644

Indlægaf Pityt » 22. jun 2016, 06:47

Tanten skrev:
Pityt skrev:De fleste jeg har haft længerevarende relationer til, har været yngre end mig.
Min nuværende kæreste er 18 år yngre...så teknisk set er jeg gammel nok til at være hans mor :-D

Har du oplevet, at det har givet udfordringer?

Jeg spørger, fordi jeg med vores relativt ringe aldersforskel på 8 år har oplevet en del lumre kommentarer + nogle ubehagelige kommentarer fra yngre, kvindelige bekendte, der har haft svært ved at rumme, at min kæreste har valgt en kvinde, der faktisk kunne være deres mor.

For os betyder aldersforskellen ikke noget i praksis, fordi vi begge er voksne og har mange livserfaringer - så det er lidt overraskende at opleve, at den gør for andre udenom os.

Vi har dog måttet have en snak om børn, fordi jeg var bange for, at han - som ingen har - skulle ønske sig børn, som jeg er for gammel til at give ham.

Ja, der ER udfordringer...det vil jeg ikke lægge skjul på. Han er ung og ikke helt "færdigbagt" (det er kærligt ment :lol: ), så jeg skal indimellem kæmpe lidt mod trangen til at gøre/fikse/ordne/være mor-agtig :genert: Derudover synes jeg jo egentlig, at han skal have muligheden for at få børn, så jeg er ret realistisk omkring det faktum, at jeg har ham på lånt tid.
Og jo, jeg oplever at nogle mennesker har svært ved at forstå, at man faktisk kan have en ligeværdig relation med en så stor aldersforskel. Det giver sig ofte udslag i fnisen og (som du også oplever) lumre kommentarer, men jeg må indrømme, at jeg er ganske og aldeles ligeglad :-D "Folk" må tænke og sige hvad de vil,- alle i min nærmeste omgangskreds har dog pli (og respekt) nok til at holde eventuelle negative kommentarer for sig selv.
4
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Flammula
Kort karma: 4
Geografisk sted: København.
Likede indlæg: 13

Indlægaf Flammula » 22. jun 2016, 08:42

Jeg er snart 32 og min kæreste er næsten 8 år ældre. Det er første gang jeg er i forhold med én som er så meget ældre. Uhh bliver lidt svedig i håndfladerne når jeg tænker på at han snart bliver 40 :O Egentlig er jeg mest til mænd på min egen alder.

Jeg dog synes det er skønt med en mand som er (rigtigt) voksen, har bil, hus, styr på livet og kan hjælpe mig med så mange ting. Men ellers føler jeg slet ikke aldersforskellen. Han er en meget ungdommelig sjæl, sjov, nysgerrig, passioneret omkring alt han gør, træner, spiller musik. Ja. Egentlig ser han også meget yngre ud. 5 år ca. Men nogle dage når han er træt eller jeg er sur på ham ser jeg de begyndende rynker mere haha. Godt han træner, ellers ville jeg frygte en begyndende hængenumse også... Ja, jeg er altså ikke normalt til "ældre mænd".

Det som er den største udfordring er at han har en søn på snart 11 og et forhold på 9 år bag sig. Det er lidt svært. Men både sønnen og hans ex er søde og mennesker jeg godt kan lide. Men det er til tider alligevel lidt svært. Jeg prøver at tænke på det positive i at han er stabil, trofast og loyal og kan fungere i langvarige forhold <3
1
Frk._Strawberry
Kort karma: 49
Likede indlæg: 384

Indlægaf Frk._Strawberry » 22. jun 2016, 08:45

Nuværende kæreste er 6 år ældre - tidligere ligger vel på 0-4 år, tror jeg :-)
0
Brugeravatar
ina
Kort karma: 132
Likede indlæg: 708

Indlægaf ina » 22. jun 2016, 10:38

Min mand er 3 år ældre end mig.

Tror den ældste har været omkring 4 år ældre, mens den yngste har været 1 år yngre.
0
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3922

Indlægaf Angelina » 22. jun 2016, 11:12

Samano skrev:Det kan da godt være men i og med jeg ikke har stået der kan jeg sådan set ikke forudse om jeg ændre holdning. Men jeg synes nu stadig når jeg ser på min familie at der er rigelig stor forskel på dem på 40 og 50 år.

Nej det er jeg da godt klar over. Jeg har da heller ikke sagt det er det eneste der har betydning for mit partnervalg :lol:
Men nu har jeg bare aldrig prøvet at blive tiltrukket af en der var hverken markant yngre eller ældre og jeg kan ikke se hvorfor det lige pludselig skulle ændre sig. Ligesom mange af dem med en ældre partner her i tråden nævner at de primært har haft partnere der var ældre. Og jeg er bare helt ærlig ikke tiltrukket af mænd, der markant ældre end mig. For enten virker de for gamle eller også virker de som nogle drengerøve, der skal tage sig sammen.
Hvilket jeg så har uddybet her i tråden.

Og så må jeg helt ærlig indrømme jeg ikke forstår hvorfor man absolut skal være åben og nysgerrig overfor partnervalg?
Jeg har nemt kunne finde en fantastisk partner med mine krav og så ser jeg ingen grund til at ændre dem.
Det jo ikke værre end mange kvinde kun vil have en højere mand eller andet i den retning.

Men DETTE synes jeg jo også er et ganske udmærket argument - at man ikke føler sig tiltrukket af det... det kan jeg 100% sætte mig ind i ... det er nok frygten for død/sygdom/at man vokser fra hinanden jeg ikke kan sætte mig ind i, for det kan jo ske uanset alder.
1
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
BlindfullyCool
Kort karma: 41
Likede indlæg: 254

Indlægaf BlindfullyCool » 22. jun 2016, 16:05

Den største aldersforskel, jeg har oplevet var et længere on/off-forhold, jeg havde til en mand, som var knap 20 år ældre end mig. Jeg var 22, da vi mødte hinanden, og han 41. Det var på et tidspunkt på tale at tage forholdet et skridt videre og blive seriøse kærester, men det kunne jeg ikke. Hans liv lå så langt fra mit: Han havde haft karriere i udlandet og levede det gode, veletablerede liv, mens jeg stadig rodede rundt og ikke anede, hvad jeg ville. Det ville have været for nemt blot at hægte mig på hans liv. Selvfølgelig hang det i sidste ende sammen med, at jeg nærmere var fascineret end forelsket, for havde sidstnævnte været tilfældet, var jeg nok sprunget ud i det.

Et par år senere mødte jeg så min nuværende mand og vi har været sammen i lidt over 10 år. Han er lidt over et år yngre end mig.
0
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 603
Likede indlæg: 5005

Indlægaf Aima » 22. jun 2016, 21:32

Alder er aldrig noget, jeg i mit voksenliv har tillagt særlig betydning, når det kom til valg af partner, men jeg har heller aldrig haft hverken det store ønske eller behov for et af de der symbioseforhold, hvor man nærmest fletter identiteter. Jeg har brug for frihed til at kunne leve, udvikle og realisere mig selv med udgangspunkt i egne behov og værdier, så dét, der har haft betydning, har været at mine kærester var et match hvad dét angik. Idéen om den der livsfase-kasse giver mig nærnest kvælingsfornemmelse, så at den fuck min partner giver for sådan noget, er omtrent lige så ikkeeksisterende som den jeg selv har tilovers, er selvsagt mere vigtigt end alder, og jeg tror ikke, den slags hænger sammen.

Så længe han ikke har lyst til børn, ligusterliv og fælles pensionsopsparing og derudover er sød, pæn, sjov og liderlig, er alder uden betydning.

Mine mænd har været fra seks år yngre til fem år ældre.
3
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Tanten

Indlægaf Tanten » 22. jun 2016, 23:48

Samano skrev:
Tanten skrev:
Samano skrev:
Flowergirl skrev:
Samano skrev:
Flowergirl skrev:
Samano skrev:
KinderBueno skrev:
Samano skrev:
KinderBueno skrev:
Samano skrev:Jeg har kørt med plus minus et år. Jeg kan godt lide at min kæreste og jeg er samme sted i livet og der er sandsynligheden bare større når man er jævnaldrende, især når jeg var 17 år sidste jeg var single.
Jeg synes generelt mænd der ældre enten er for gamle af sind og udseende eller også tænder jeg lidt af på at de ikke er nået længere i deres liv. Jeg synes for eksempel min venindes kæreste på 35 år er dybt ucharmerende fordi han på mange måder lever som om ham er 22 år. Jeg kan ikke lade være med at tænke at han skal tage sig sammen.
Og væsentlig yngre mænd er bare generelt for umodne til mig.

Min kæreste er 6 år ældre end mig, og jeg synes hverken, at han er gammel af sind eller udseende, eller at han er "bagud" ifht sin alder. Men det er nu ikke kun derfor, jeg ikke helt kan følge din generalisering.

Min ekskæreste var 14 år ældre end mig, hvilket, set i retrospekt, var for meget for relationen imellem ham og jeg. Selvom han var sød og rar. :) Udover det, har jeg hovedsageligt være tiltrukket af ældre mænd og i sjældne tilfælde, jævnaldrende. Men jeg tror, at hvis jeg blev single nu, ville aldersforskellen både række nedad og opad i modsætning til sidst, jeg var single.

Det er hvad du føler, men det er bare ikke den oplevelse jeg har.
Jeg har som 25 årig bare ikke lyst til date en mand, der været mange år på arbejdsmarkedet og på andre måder er meget foran mig i forhold til livsfaser. Jeg elsker at min kæreste og jeg oplever tingene sammen rimelig simultant. Og hvis en mand der var 6-10 år ældre end mig ikke havde nået de her ting endnu ville jeg bare ikke helt kunne tage ham seriøst. Min kæreste har en ven der først er blevet færdig og fået sit første fuldtidsarbejde som 36 årig. Altså han er super flink, men kan bare ikke helt tage seriøst at han har lallet rundt i så mange år og ikke kunne finde ud af havde han ville. Jeg er selv for målrettet til den type.

Okay. :)
- Ja, det er sådan, jeg har det - men debatten er vel også til for, at man kan debattere hinandens holdninger.

Jeg er for så vidt enig i det sidste du nævner, omkring det at få sit første fuldtidsjob som 36-årig. Det er dog ikke noget, jeg ser ret tit i de kredse, jeg kommer i, så jeg kan ikke rigtigt forholde mig til det i hele parforholdssnakken.

Jeg ved ikke, jeg synes nok bare, at du stiller det lige vel skarpt op; enten er den ene håbløst foran den anden med hensyn til livserfaring, og det er således udelukket at opleve nyt sammen, eller også er den ældste håbløst forsinket og useriøs omkring sit liv. Det kan jeg ikke følge. Jeg vil vove at påstå, at min kæreste og jeg med vores seks års aldersforskel - ikke at det er afgørende for diskussionen, i øvrigt - har haft masser af 'firsts' sammen, har udviklet os sammen og ellers også "matcher" de gængse livsfaser. Og det mener jeg altså ikke, er særlig unikt for os...

Det handler jo ikke om det er håbløst at opleve nyt sammen det er bare ikke de store ting. Min kæreste og jeg har oplevet at blive studenter sammen, at flytte hjemmefra sammen, at have vores første større rejse sammen, at blive færdiguddannet sammen, at være den første man flyttede sammen med osv. Jeg elsker det at vi oplever alting sammen for første gang, men hvis jeg datede en på 34 for eksempel ville personen jo have oplevet mange af de ting. Jeg skal til at opleve de næste 5-10 år og det synes jeg bare ikke er fedt. Der er noget specielt for mig ved at opdage nyt "land" sammen og der er bare mindre nyt land jo større aldersforskel der er. Medmindre man selvfølgelig er foran som Heksen nævner, men det er jeg bare ikke, selvom min søster der 10 år ældre mener jeg er så gammel mentalt at vi er jævnaldrende :)

Den er jeg godt nok ikke helt enig i. Fordi man ikke er jævnaldrende betyder det ikke at man ikke oplever store ting sammen for første gang.
Min kæreste er 7 år ældre end mig, han er 28 og jeg er kun 21. Men vi har da stadig oplevet store ting for første gang sammen, f.eks. som at flytte sammen uden at have boet med nogen andre, været på ferie sammen som vi begge ikke har prøvet med kærester, købt hus sammen. Og så har han set mig blive student - og nej det kan godt være han ikke blev student, men det er stadig en speciel begivenhed som han var en del af og som jeg kunne dele med ham.
Må nok indrømme, at du er ret generaliserende.

Jeg har intet sagt om at man ikke kan. Jeg har bare sagt jeg så heller ikke tænder på en mand, der ifølge mig ville være bagud hvis han var x antal år ældre og ikke var nået længere i sit liv end mig.
Og jeg har igen intet sted sagt om andre, men bare hvordan jeg selv har det.

Du nævnte selv, at det ikke var de store ting man oplevede sammen. Og det passer ikke i min verden.
Så fordi en mand falder for en yngre kvinder, så har han ikke opnået noget? Det lyder altså bare lidt, ja latterligt i mine ører.
Hvis en mand finder en som er en del yngre end ham selv betyder det altså ikke, at han ikke er nået længere end pigen han finder.. Han kan sagtens have fået en uddannelse, har et job og et sted at bo.

Du læser tydeligvis ikke rigtig hvad jeg skriver.
JEG ville ikke gide en mand, der var markant foran MIG i forhold til livsfaser, fordi JEG godt kan lide at man oplever tingene sammen og nogenlunde samtidigt. Så for at en mand kunne være ældre end mig med stadig være i samme livsfase ville han efter MIN mening være bagud, fordi han ikke var nået længere med sit liv. Dette ville så diskvalificere ham i MINE øjne, fordi jeg ikke ville kunne tage ham seriøst.

Men tænker du ikke, at de der livsfaser flyder mere ud, når man først er færdig med sin uddannelse, er kommet i job etc.? Der er jo på ingen måde samme forskel på en 30- og en 40-årig eller en 40- og en 50-årig, som der er på en 20- og en 30-årig.

Alder er jo heller ikke det eneste, der definerer, hvor folk står i deres liv. F.eks. har jeg voksne børn, der er flyttet hjemmefra og ved at gøre det, mens en del af mine jævnaldrende (mænd) har mindre børn, der stadig bor hjemme og går i skole.

Og uanset alder, så er det magiske ved kærligheden jo, at man oplever "første gange" med sine nye partnere, selvom man har været gennem nogle forhold inden. Det handler vel ikke så meget om alder, som det handler om at være åben og nysgerrig, tænker jeg?

Det kan da godt være men i og med jeg ikke har stået der kan jeg sådan set ikke forudse om jeg ændre holdning. Men jeg synes nu stadig når jeg ser på min familie at der er rigelig stor forskel på dem på 40 og 50 år.

Nej det er jeg da godt klar over. Jeg har da heller ikke sagt det er det eneste der har betydning for mit partnervalg :lol:
Men nu har jeg bare aldrig prøvet at blive tiltrukket af en der var hverken markant yngre eller ældre og jeg kan ikke se hvorfor det lige pludselig skulle ændre sig. Ligesom mange af dem med en ældre partner her i tråden nævner at de primært har haft partnere der var ældre. Og jeg er bare helt ærlig ikke tiltrukket af mænd, der markant ældre end mig. For enten virker de for gamle eller også virker de som nogle drengerøve, der skal tage sig sammen.
Hvilket jeg så har uddybet her i tråden.

Til det markerede: jeg fik udtrykt mig uklart. Jeg mener, at det handler om åbenhed og nysgerrighed INDE i forholdet, at man kan opleve første gange på nye områder i sit liv med en ny partner (alder underordnet). Ikke at man ikke er åben og nysgerrig, hvis man har præferencer.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 195
Likede indlæg: 1974

Indlægaf lillebjoern » 23. jun 2016, 06:11

Der er 10 år mellem mig og min kæreste. Jeg har det helt fint med det, og det har min kæreste også, men jeg kan godt mærke at hans familie i starten syntes jeg var ret meget yngre end ham (ud fra tallet, altså). Men jeg håber da ikke de tænker sådan længere :)
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Forhold og sex"