Livsangst og dødsangst

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
gnostic
Kort karma: 83
Likede indlæg: 191

Livsangst og dødsangst

Indlægaf gnostic » 20. jun 2016, 18:36

Jeg har ikke lyst til at blive gammel, og opleve mit liv falde fra hinanden. Jeg har alt hvad jeg har brug for, men kortere eller længere ud i fremtiden vil samfundet vil tage det fra mig, som jeg får af hjælp og støtte til at klare hverdagen, og resten tager naturen (på et eller andet tidspunkt dør min familie).

Det har jeg ikke lyst til at opleve.

Det kan godt være jeg lyder som et utaknemligt skarn... en person som har alt hvad vedkommende har brug for, og alligevel ønsker sig døden, har jeg fået at vide virker underligt på andre.

Men nu har jeg også prøvet ikke at have det, jeg havde brug for. Jeg har også prøvet, at miste bedsteforældre. Bare dén fortid ønsker jeg ikke at genopleve.

Det er ikke fordi jeg ikke er bange for at dø. Jeg er rædselsslagen. Smerten, uvisheden om jeg overlever alligevel med varige fysiske mén og hvad der ellers måtte høre med til at tage en beslutning om ikke at leve mere.

Nu skriver jeg ikke det her indlæg som noget selvmordsbrev, men jeg kan ikke selv finde alternative løsninger.

Hvad mener i, jeg skal gøre?
0
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4572

Re: Livsangst og dødsangst

Indlægaf Akehurst2 » 20. jun 2016, 18:41

Du skal henvende dig til nogen, der kan hjælpe dig med at få styr på dine tanker hurtigst muligt.

Tag til den nærmeste psykiatriske skadestue og forklar dem, at du ikke kan overskue din fremtid og hvad den bringer og få dem til at hjælpe.

Pas på dig selv, gnostic! Du skal ikke have det sådan og der ER hjælp at få :ae:
5
Rakel
Kort karma: 422
Likede indlæg: 3113

Indlægaf Rakel » 20. jun 2016, 18:50

Dét vil du ikke opleve. Læg det til side. Du agerer på en del af din sygdom og ikke på virkeligheden. Der er en anden virkelighed end du forestiller dig.

Dernæst kontakt din læge, kontaktperson eller psykiatrisk skadestue og få den nødvendige behandling og opbakning. I den rækkefølge som er nødvendigt.
5
gnostic

Indlægaf gnostic » 20. jun 2016, 19:04

jeg har lige kontaktet nogen.
8
Kisser
Kort karma: 29
Likede indlæg: 259

Indlægaf Kisser » 20. jun 2016, 19:42

Det er super flot at du tager kontakt til nogen og beder om hjælp - det er det første skridt på vejen til at få det bedre! Pas godt på dig selv :kram:
1
Kisser
Kort karma: 29
Likede indlæg: 259

Indlægaf Kisser » 20. jun 2016, 19:42

Det er super flot at du tager kontakt til nogen og beder om hjælp - det er det første skridt på vejen til at få det bedre! Pas godt på dig selv :kram:
0
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3265

Indlægaf DD_81 » 20. jun 2016, 20:41

gnostic skrev:Jeg har ikke lyst til at blive gammel, og opleve mit liv falde fra hinanden. Jeg har alt hvad jeg har brug for, men kortere eller længere ud i fremtiden vil samfundet vil tage det fra mig, som jeg får af hjælp og støtte til at klare hverdagen, og resten tager naturen (på et eller andet tidspunkt dør min familie).

Det med at samfundet vil taget "det gode liv fra dig"
Det er jo en bekymring og angst jeg oplever du har haft altid, at du gang på gang bliver ramt af stupide menneskers latterlige udtalelser.

Og jeg får bare lyst til at fortælle dig at JEG TROR PÅ VELFÆRDSSAMFUNDET, at der altid vil være plads og rummelighed til dig, og alle de mange andre der har behov for at have hjælp og støtte omkring sig, have et økonomisk levegrundlag.
Og jeg tør godt love dig at vi er KOLOENORMT MANGE mennesker der vil gøre vrøvl hvis man så meget som lavede anstød til at trække dette tæppe væk under folk der har et reelt og oprigtigt behov.
Og der er foreninger der kæmper for dette, LEV er f.x, en rigtig tung medspiller, og de har i den grad fingeren på pulsen ifht. bl.a. disse problematikker.

Jeg håber for dig at du finder ro og tillid, til systemet, til samfundet. At du lukker ørene for de enkelte klaphatte der råber op og mener anderledes.
4
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
gnostic

Indlægaf gnostic » 21. jun 2016, 08:56

Ok, jeg bad om hjælp hos mine støttepersoner. Jeg vil ikke ud i noget med psykiatrisk skadestue eller lignende. Det er absolut sidste udvej, og under alle omstændigheder er det ikke noget jeg hverken kan eller har lyst til selv at bede om.

DD_81 skrev:
gnostic skrev:Jeg har ikke lyst til at blive gammel, og opleve mit liv falde fra hinanden. Jeg har alt hvad jeg har brug for, men kortere eller længere ud i fremtiden vil samfundet vil tage det fra mig, som jeg får af hjælp og støtte til at klare hverdagen, og resten tager naturen (på et eller andet tidspunkt dør min familie).

Det med at samfundet vil taget "det gode liv fra dig"
Det er jo en bekymring og angst jeg oplever du har haft altid, at du gang på gang bliver ramt af stupide menneskers latterlige udtalelser.

Og jeg får bare lyst til at fortælle dig at JEG TROR PÅ VELFÆRDSSAMFUNDET, at der altid vil være plads og rummelighed til dig, og alle de mange andre der har behov for at have hjælp og støtte omkring sig, have et økonomisk levegrundlag.
Og jeg tør godt love dig at vi er KOLOENORMT MANGE mennesker der vil gøre vrøvl hvis man så meget som lavede anstød til at trække dette tæppe væk under folk der har et reelt og oprigtigt behov.
Og der er foreninger der kæmper for dette, LEV er f.x, en rigtig tung medspiller, og de har i den grad fingeren på pulsen ifht. bl.a. disse problematikker.

Jeg håber for dig at du finder ro og tillid, til systemet, til samfundet. At du lukker ørene for de enkelte klaphatte der råber op og mener anderledes.

*slettet personlige oplysninger*
Senest rettet af gnostic 21. jun 2016, 12:29, rettet i alt 2 gange.
2
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4572

Indlægaf Akehurst2 » 21. jun 2016, 08:58

Jeg er glad for at du fik hjælp, gnostic. Tak for at melde tilbage her i tråden :)
0
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3265

Indlægaf DD_81 » 21. jun 2016, 19:16

gnostic skrev:Ok, jeg bad om hjælp hos mine støttepersoner. Jeg vil ikke ud i noget med psykiatrisk skadestue eller lignende. Det er absolut sidste udvej, og under alle omstændigheder er det ikke noget jeg hverken kan eller har lyst til selv at bede om.

FEDT at du har bedt om hjælp... bare at bede om det er sikkert et stort skridt at tage, men også en stor hjælp for dig selv.

Jeg kan godt forstå du ønsker, og gør en indsats, for at bremse tingene, så ikke det pludselig hedder psykiatrisk skadestue, eller en reel indlæggelse.
Dels er det jo ikke ønskværdigt på nogen måde, at blive så psykisk belastet, at man har behov for at lægge ansvaret for en selv i andres hænder.
Men psykiatrien er jo desværre også et af de områder i vores samfund, som halter bagefter på økonomi, ressourcer, og dermed også ordentligthed.

Jeg håber for dig at du med dine støttepersoner formår at få styr på situationen, får nogle gode input og nogle reel og ordentligt hjælp til de virkelighedsbilleder du slås med, og kæmper imod.
jeg har skrevet det før, men jeg gentager gerne...
Jeg håber du slutter fred med virkeligheden, og at angsten for at den skal forandre sig til det markant dårligere ikke skal plage dig, at du ikke vil lytte til de få, men se på hvordan Danmark er skruet sammen, og på de værdier der ligger i det, - for jeg tror bestemt ikke vi er ved at smide dem overbord.
3
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Flowergirl
Kort karma: 9
Likede indlæg: 149

Indlægaf Flowergirl » 21. jun 2016, 22:43

Rigtig godt at du har bedt om hjælp - det er ikke alle som kan tage det skridt.
Pas nu på dig selv. :ae:
0
gnostic

Indlægaf gnostic » 22. jun 2016, 08:01

Jeg er i tvivl om denne tråd bør slettes, fordi jeg er bange for at andre debattører vil se det som "selviscenesættelse", som jeg før er blevet beskyldt for tidligere.

Jeg synes da ikke det er sjovt at have sådan noget stående fremme, og samtidig risikere at blive beskyldt for bare at være opmærksomhedssøgende.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10328

Indlægaf icelady » 22. jun 2016, 09:09

Personligt ser jeg ikke tråden som selviscenesættelse. Tværtimod har tråden været positiv for dig på den måde, at du bad om hjælp i en svær situation.
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 188
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4158

Indlægaf decibell » 22. jun 2016, 09:53

gnostic skrev:Jeg er i tvivl om denne tråd bør slettes, fordi jeg er bange for at andre debattører vil se det som "selviscenesættelse", som jeg før er blevet beskyldt for tidligere.

Jeg synes da ikke det er sjovt at have sådan noget stående fremme, og samtidig risikere at blive beskyldt for bare at være opmærksomhedssøgende.

Behold dog tråden, Gnostic. På trods af emnet er det jo en positiv tråd, og den er samtidig et vidnesbyrd på, at du også kan vare på dig selv ved at søge hjælp. Det vil være noget godt at huske på, når du har det anderledes skidt. :)
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
gnostic

Indlægaf gnostic » 22. jun 2016, 10:05

icelady skrev:Personligt ser jeg ikke tråden som selviscenesættelse. Tværtimod har tråden været positiv for dig på den måde, at du bad om hjælp i en svær situation.

Tak. Jeg er bare så bange for at skabe flere fjender. Jeg trænger sådan til positive oplevelser i sociale sammenhænge, for det er svært for mig at agere i sådanne.

Jeg har fået at vide (IRL) at jeg ikke skal bede om hjælp på nettet, men istedet bruge min støtte som er tildelt til formålet. Undskyld ulejligheden.
0

Tilbage til "Livets forhold"