Livsangst og dødsangst

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10310

Re: Livsangst og dødsangst

Indlægaf icelady » 22. jun 2016, 10:10

gnostic skrev:
Tak. Jeg er bare så bange for at skabe flere fjender. Jeg trænger sådan til positive oplevelser i sociale sammenhænge, for det er svært for mig at agere i sådanne.

Jeg har fået at vide (IRL) at jeg ikke skal bede om hjælp på nettet, men istedet bruge min støtte som er tildelt til formålet. Undskyld ulejligheden.

Du skal ikke undskylde, Gnostic :)

Nu kender dine støttepersoner dig jo bedre end os, men nogle gange kan det være en god ting at "fremmede", man kun kender fra nettet også kan sige, at nu går det den gale vej og at du har brug for hjælp. Og måske derigennem give dig det skub du har brug for, for at du kan bede om hjælp fra din støtte.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4298

Indlægaf Rapfisk » 22. jun 2016, 10:16

gnostic skrev:
icelady skrev:Personligt ser jeg ikke tråden som selviscenesættelse. Tværtimod har tråden været positiv for dig på den måde, at du bad om hjælp i en svær situation.

Tak. Jeg er bare så bange for at skabe flere fjender. Jeg trænger sådan til positive oplevelser i sociale sammenhænge, for det er svært for mig at agere i sådanne.

Jeg har fået at vide (IRL) at jeg ikke skal bede om hjælp på nettet, men istedet bruge min støtte som er tildelt til formålet. Undskyld ulejligheden.

Det tror jeg er et rigtig godt råd. Ikke fordi, folk herinde ikke gerne vil hjælpe dig, men fordi det skrevne ord er svært. Det er det også for folk, der ikke har dine diagnoser. Derfor tror jeg, det er bedre for dig at få nogle positive sociale oplevelser med folk, du kan se, hvor du kan høre deres tonefald, og hvor I står til ansvar for hinanden ansigt til ansigt.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4572

Indlægaf Akehurst2 » 22. jun 2016, 10:37

Der er bestemt ingen, der har noget imod at du laver en tråd og beder om hjælp.

Det er du hverken den første eller den sidste der gør, og det er der plads til.
2
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 569

Indlægaf Lulu » 22. jun 2016, 14:05

gnostic skrev:
icelady skrev:Personligt ser jeg ikke tråden som selviscenesættelse. Tværtimod har tråden været positiv for dig på den måde, at du bad om hjælp i en svær situation.

Jeg er enig med dem der har sagt til dig at irl hjælp er den rigtige vej frem.
Men det er jo ikke ensbetydende med at du ikke kan oprette sådan en tråd som denne så folk på nettet kan give dig et kærligt (og måske tiltrængt) spark bagi så du får kontaktet de personer irl der kan hjælpe dig.

Som en anden nævnte er det svært at hjælpe dig videre over nettet både fordi vi ikke kender dig og dine diagnoser, men også fordi mange (jeg selv inklusiv) ikke har de fornødne kendskabet til dine diagnoser eller redskaber til at kunne hjælpe dig.
Men som du hurtigt oplevede i denne tråd kender de fleste af os nok til den psykiatriske verden til at vi kan bede dig om at kontakte din støtteperson, læge eller psykiatrisk skadestue. Og hvis det er det der skal til for at du får det gjort så synes jeg egentlig bare du skal oprette en tråd hver gang du føler som du gjorde da du oprettede denne.
2

Tilbage til "Livets forhold"