Mit farvel

Åbent forum hvor alle kan deltage, også dig der ikke har oprettet en bruger.
EksSkum
Likede indlæg: 268

Mit farvel

Indlægaf EksSkum » 21. jun 2016, 06:40

Fra en herboende debattør har jeg fået at vide at mit exit har givet lidt bølgegang. Min hensigt med at få slettet min profil var, at forsvinde så stilfærdigt som muligt. Jeg synes farveltråde er over-dramatiske og selviscensættende og røvsyge og jeg ville helst bare være listet af, men efter at have fået peget det ud, kan jeg se det har givet lidt snak at jeg er gået.

Først og fremmest; jeg har ikke forladt debatten pga uoverensstemmelser med en anden debattør. Jeg kan fint håndtere at debatten indeholder mennesker af alle mulige slags og at der er nogen af dem jeg har det bedre og dårligere med end andre. Det vilkår er givet på debatten og i tilværelsen generelt og det er ret uproblematisk.

Sagens kerne er efter min mening så udramatisk, at det ikke burde have kunnet hæve et øjenbryn hos selv den mest ømskindede. Kort fortalt, var en debattør efter min mening brovtende, arrogant og ubehagelig og jeg sendte derfor en rødbede. En af måske 5 jeg har sendt i hele min tid på den her debat (pånær de mange en anden debattør og jeg spøgefuldt fyrede af efter hinanden de første dage i godt humør). Som svar fik jeg en rødbede tilbage. I tråden, hvor det hele startede, spurgte en anden debattør om andre også havde fået hævnrøde. Det skrev jeg at jeg havde og, så ordret som jeg nu husker det, at jeg synes hævnrøde er sjove og minder mig om når min yngste fortæller historier fra dengang hun gik i 0'e klasse.

DET var åbenbart for groft, så for den modtog jeg en advarsel. Som jeg skrev tilbage til moderatoren; jeg anerkender at de har ret til at moderere. På samme måde har jeg ret til at mene at de er nogen fjolser. Hvis man skal have advarsler for noget så betydningsløst, så gider jeg ikke være her. At skulle gå på æggeskaller på den måde hele tiden er bare overhovedet ikke hvad jeg har lyst til. Debatten er et sted jeg kommer for at have det sjovt. Hvis reglerne bliver så rigide, så kommer jeg ikke til at have det sjovt. Så jeg skrev tilbage og bad om at blive slettet. Temmelig opgivende, for jeg synes det var noget af det mest fladpandede. Jeg har begået mig på debatter i hen ved 15 år og har før fået advarsler uden at tage videre på vej. Det er første gang jeg har forladt en debat med det erklærede formål ikke at vende tilbage. Ikke under de her betingelser.

Jeg blev ikke slettet med det samme; moderatoren svarede mig at jeg måtte skrive til Patrick, så det gjorde jeg dagen efter. Jeg skrev at jeg kunne forstå at moderationen var blevet ændret og at jeg ikke gad være her mere hvis vi skulle betragte hinanden som SÅ ømskindede og så bad jeg om at blive slettet. Jeg takkede Patrick for det store stykke arbejde han havde gjort for at få debatten op at stå og så loggede jeg ud.

Så altså; det er baggrunden. Og det er beslutningen. Jeg gider ikke det fis. Jeg gider ikke skulle behandle en bralrende brøleabe som var han et råddent æg, der ikke kan tåle den mindste smule. Jeg gider ikke skulle liste rundt og jeg ved, at hvis jeg fortsætter på samme måde som hidtil, så ryger der en advarsel mere til mig inden for 2 dage og jeg er bortvist inden der er gået en uge. Det sjove er væk. Formålet er væk.

Så derfor - mere dramatisk var det ikke. Jeg går ikke fra de resterende debattører i vrede. Ikke engang moderatorerne er jeg vred på; mere bare hovedrystende.

Så nu blev det alligevel til en farveltråd og det en vemodig en. Jeg har hygget mig rigtig godt herinde og synes der er en guldgrube af søde og sjove mennesker på debatten. I må have det godt og opfør jer nu helt vildt hensynsfuldt og pænt :)

/Skumfidusen
36
EksSkum

Re: Mit farvel

Indlægaf EksSkum » 21. jun 2016, 07:03

Jeg fik vist mest advarslen, fordi jeg havde svaret på HVEM jeg havde fået rødbeden af. Det blev vist opfattet som personlig forfølgelse.
0
EksSkum

Indlægaf EksSkum » 21. jun 2016, 07:10

Årh - har jeg måske ikke skrevet at hævnrøde er barnlige, måske? Hvor vildt provo er det ikke lige? Det er den slags rebelsk adfærd man næsten ikke har set siden ungdomsoprøret, du!
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10277

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. jun 2016, 07:27

Det er en trist sag, det her.
Ikke mindst fordi jeg generelt savner en politik omkring de røde kort og egentlig har gjort det den seneste måned, uafhængigt af Skums exit.
Nu ved vi så, at afsendere af skjulte svinere tilsyneladende beskyttes med hjemmel i reglerne om ikke at hænge navngivne debattører ud, og for at det skal virke rimeligt, kunne det være relevant at få oplyst, hvilke konsekvenser røde kort, der bruges til svinere og hævn, kan få for dem, der sender dem.

Det er mit indtryk, at den stramme definition på, hvornår man må nævne andre ved debattørnavn herinde, i nogen grad har flyttet personangreb og hetz (hævnrødt) over i kort og PB'er. Hvad gøres der ved det?
Det er ikke, fordi jeg tror, at problemet er eksploderet eller er større end andre steder på nettet, men når moderationen har så stort et fokus på at dæmme op for bagtaleri og personlig forfølgelse i selve trådene, virker det på en eller anden måde inkonsekvent, at samme gerninger, bare i det skjulte, ikke synes at have lignende konsekvenser, ligesom de, så vidt jeg kan se, heller ikke har medført generelle udtalelser/løftede pegefingre fra moderatorteamet.
7
Je suis un tableau noir.
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2962

Indlægaf JoyNips » 21. jun 2016, 07:35

Jeg forstår ikke, hvorfor man ikke bare kan smide den pågældende debattør på ignore, ligesom alle vi andre gør...
3
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 21. jun 2016, 07:41

Jeg er generelt tilfreds med moderationen herinde, men lige omkring det med at nævne navne på andre debattører er blevet alt for rigidt efter min smag.

Skum jeg kommer til at savne dig og jeg håber at du med tiden får mod på at komme herind igen alligevel.
Senest rettet af Skralde 21. jun 2016, 07:55, rettet i alt 1 gang.
8
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 447
Likede indlæg: 3309

Indlægaf Kommodedyret » 21. jun 2016, 07:44

Nu skal vi lige huske på at vi kun får en side af historien.

Skum, jeg har selv prøvet at sidde i modtagerenden af en af dine svinere, og det var virkelig ikke sjovt. Jeg tvivler ikke på at du heller ikke dengang opfattede dig selv som retskaffen, selvom jeg oplevede det med et helt modsat fortegn.

Jeg siger ikke dette for at rippe op i fortiden eller for at for at tale grimt om dig, men der er jo altid mange sider af samme sag, og dette bør vi huske på før vi alle sammen falder bagover af forargelse :p
1
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Dr_bp
Kort karma: 58
Likede indlæg: 561

Indlægaf Dr_bp » 21. jun 2016, 07:44

Nu hvor du er skredet, Skum, så vil jeg gerne lige vide om du også er lækker IRL? :P
3
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4568

Indlægaf Akehurst2 » 21. jun 2016, 07:49

Kommodedyret skrev:Nu skal vi lige huske på at vi kun får en side af historien.

Skum, jeg har selv prøvet at sidde i modtagerenden af en af dine svinere, og det var virkelig ikke sjovt. Jeg tvivler ikke på at du heller ikke dengang opfattede dig selv som retskaffen, selvom jeg oplevede det med et helt modsat fortegn.

Jeg siger ikke dette for at rippe op i fortiden eller for at for at tale grimt om dig, men der er jo altid mange sider af samme sag, og dette bør vi huske på før vi alle sammen falder bagover af forargelse :p

Nu kan jeg udmærket huske Skums indlæg i den pågældende tråd, og det var i den grad ikke nogen sviner. Hvis jeg havde fået en advarsel for det, kunne jeg faktisk også godt se mig selv forlade debatten. Det virker som det vildeste overkill.
6
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4568

Indlægaf Akehurst2 » 21. jun 2016, 07:50

JoyNips skrev:Jeg forstår ikke, hvorfor man ikke bare kan smide den pågældende debattør på ignore, ligesom alle vi andre gør...

Det er så noget helt andet, jeg kun kan erklære mig enig i - men det er nu alligevel irriterende at nogen kan opføre sig så grimt og siges de så det mindste imod medfører det åbenbart advarsler.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10277

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. jun 2016, 08:00

Ennovy skrev:Jeg stemmer for en udskiftning af moderatorteamet :D

Er det virkelig nødvendigt at risikere at optrappe situationen med sådan en bemærkning?
11
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 21. jun 2016, 08:18

Min generelle holdning er, at vi er voksne mennesker og derfor også burde kunne tage eventuelle stridigheder indbyrdes. Få lortet overstået og så videre i teksten.

Jeg kommer til at savne Skum, også selvom han sikkert kan være strid. Men det synes jeg også der skal være plads til, når man 99,9% af tiden er sød og rar.
9
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
EksSkum

Indlægaf EksSkum » 21. jun 2016, 08:26

Joynips: Hvem er det du mener jeg skal sætte på ignorer? Det er ikke den anden debattør jeg har et udestående med, men at jeg skal være så varsom som tilfældet åbenbart er. Hvis jeg får advarsler for noget jeg synes er så uskyldigt, så hjælper det jo ikke noget at ignorere en enkelt debattør. De eneste jeg vil kunne beholde på min liste vil være Novella og Aima og dem har jeg på fb i forvejen.

Skralde: Med 1000 brugere på debatten og en enkelt der er gået, så er der jo tydeligvis generelt ret god tilfredshed. Det er ikke fordi jeg synes stedet er latterligt, når det kommer til stykket. Det er bare ikke et sted for mig, når der modereres så rigtidt. Men helt sikkert et fremragende sted for mange andre.

Kommode: Selvfølgelig har du ret; sagen er kun præsenteret fra min side og måske er jeg mere overbærende med mig selv end hvad andre vil være. Det er nu ikke min hensigt at samle følgere. Jeg ville helst bare være gået ubemærket, men fik at vide at det havde givet noget røre i andedammen og så ville jeg forklare mig. Jeg husker ikke vores uoverensstemmelse, men i det her tilfælde er det ikke en sviner jeg har fået en advarsel for - det var for det indlæg jeg beskrev. Det var ikke "og desuden har du eddermame også været grov de her andre steder og vi er lidt trætte af dig". Det var for det ene, konkrete indlæg.

Dr_bp: Ikke specielt lækker. Men jeg er normalt ret venlig og god mod dyr.

Akehurst2: Tak - det var nemlig et totalt uskyldigt indlæg. Selv fra de debattører jeg holder mindst af og rettet direkte mod mig selv, ville jeg ikke have haft nogen indsigelser mod det. Strengt taget er Kommodes indlæg "værre", uden jeg på nogen måde tager anstød af det eller kunne ønske mig at nogen som helst moderator skulle blande sig i det.

Pixie: Gu kan jeg da være strid og urimelig og månesyg og stædig og træls og jeg har helt sikkert fået sagt ting, der var mere grove end hvad rimeligt er. Jeg er slet ikke i tvivl om at Kommode har ret i at jeg har gået for vidt. Og fik jeg en advarsel for det, så havde jeg ikke løftet et øjenbryn, ud over måske at have bebrejdet mig selv at jeg ikke lige kunne være lidt mere afdæmpet. Men at noget så vennesælt som "jeg synes hævnrødbeder er barnlige" skal føre til en advarsel; så kan jeg ikke holde mig på dydens smalle sti. SÅ dydig er jeg bare ikke.
9
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1344

Indlægaf Sophies-mor » 21. jun 2016, 08:30

EksSkum skrev:at noget så vennesælt som "jeg synes hævnrødbeder er barnlige" skal føre til en advarsel

Uden at ville lave røre i andedammen, så synes jeg også, at det er overkill at få en advarsel for dét.
:gruble:

(gad vide, om det skal i signaturen og stå? :-D )
5
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 311
Likede indlæg: 5765

Indlægaf Animi » 21. jun 2016, 08:31

Øv, hvor ærgerligt at du forlader stedet Skum :/
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Åbent forum"