Mit farvel

Åbent forum hvor alle kan deltage, også dig der ikke har oprettet en bruger.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 785

Re: Mit farvel

Indlægaf Bimmerdyret » 22. jun 2016, 09:48

Gæst skrev:
Kommodedyret skrev:
Gæst skrev:
Kommodedyret skrev:
Gæst skrev:
Kommodedyret skrev:Hvis man har en person på ignore, kan man så se hvis vedkommende sender en kort?

Ja.
Ignore fjerner din mulighed for at se vedkommendes indlæg.
Vedkommende kan stadig se dine indlæg - og give røde kort til dig.
+ kommentere dine indlæg (og give dig notifikation herom).

Hvilket så er grunden til at jeg nu er væk fra siden - men det var spas så længe det varede.
Bortset fra chikane fra én bestemt (kendt) debattør
- som har travlt med at genere flere forskellige debattører herinde.
(Altimens mods beskytter ham fra at blive nævnt ved navn, men ikke de chikanerede debattører fra at blive chikaneret i rødt mm?)

Er du Skum eller en anden? :gruble:

jeg er Jesper SB. den kendte hypnotisør og taoist

Kæft du er blevet god til at stave :gogo:

det har jeg altid været. dit sind er bare først nu blevet åbent for det.

Fuck...hvorfor f.. tog jeg overhovedet en læreruddannelse :lol:
0
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1641

Indlægaf dykkersild » 22. jun 2016, 10:04

Advocatus-Diaboli skrev:
dykkersild skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
dykkersild skrev:
Jeg kan ikke rigtig se, ud fra din forklaring -hvorfor du giver hævnrødt? Altså så helt lavpraktisk - hvorfor give en retur.

Det ligger vel i ordet "hævnrødt" hvorfor kortet gives?

I situationen som omtales her - gives der hævnrødt for noget som sker i en tråd - men hævnrødt gives i andre tråde. Måske for at det ikke skal kunne kædes sammen?

Jeg tror det skyldes praktiske problemer. Hvis A giver B et rødt kort i tråd Y, men A ikke selv laver et indlæg i tråd Y, så er B jo nødt til at finde et indlæg fra A i tråd X, før det er muligt at returnere tjenesten.

Jeg syntes bestemt ikke, at selve ordet hævnrødt er selvforklarende. Jeg spurgte efter motivation og grund - hvad får du f.eks. ud af at give et hævnrødt kort - både i tråde du har deltaget i - men også på den måde, du selv har beskrevet ovenover?

HÆVN! Det er motivationen og hvad man får ud af det. Deraf "selvforklarende".

Jeg forstår slet ikke bevæg grundlaget - hvorfor ikke tage den enten i tråden eller i pb?

Fordi nogle folk kan godt lide at vedhæfte en perfid bemærkning, som de enten ikke tør stå ved i alles påsyn, eftersom det smadrer deres selviscenesættende image som rummelig eller empatisk person - eller som de tror er tilladt i PB, herunder kort, men ikke i tråden?

Fordi at med et rødt kort, er man i stand til at uddele en form for sanktion, i det omfang man synes et rødt kort er en sanktion, mens en PB blot er skæld ud som hverken gør fra eller til, medmindre modtageren er virkelig sart?

Man kan jo forsøge at anmelde den slags til moderatorerne, men de melder jo aldrig tilbage om hvad klagen endte med, så derfor kan det være en trøstepræmie, at man i det mindste ved at personen trods alt fik et kort.

Jeg syntes, at det er fuldstændigt latterligt at gøre sådan noget - stå dog ved det du vil sige og tag det i fuld åbenhed eller i PB i stedet for. Jeg ser det slet ikke som en sanktion - men bare som en ting man gør fordi man kan og det ikke har konsekvenser.

Jeg har ikke haft behov for at melde nogen til moderatorerne - jeg har haft en enkelt sag som de reagerede på prompte.

Det bliver absolut ikke noget jeg kommer til at praktisere og jeg syntes, at det er direkte barnligt at gå efter en sådan trøstepræmie. Du nævner, at dem der gør er bange for at få ødelagt deres godt image. Jeg tror, at det er lige så meget, at man som uddeler af hævnkort er nervøs for, at man bliver mere upopulær hvis man tager den i fuld offentlighed.
4
Brugeravatar
dykkersild

Indlægaf dykkersild » 22. jun 2016, 10:06

Ado skrev:Hævnrødt er jo bare at svare igen. Akkurakt ligesom i livet generelt. Dem der gør det i kort, kan have flere grunde til det.
1: Fordi de har trang til at være ekstra svinsk i munden og ikke vil stå ved det i offentligt rum.
2: Fordi de ikke vil fylde en tråd med fnidder.
3: Fordi de ikke gider bruge tid på en længere pb-udveksling med vedkommende.

Jeg forstå ganske enkelt ikke behovet - men dem der gør det, må jo mene at det er sådan de ønsker at blive opfattet, da kortafsenderne har det med at blive "afsløret" i mangel af bedre ord.Dem om det - jeg syntes, det er helt åndsvagt.
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 22. jun 2016, 10:21

I øvrigt har jeg en klage.

Jeg måtte ende med at søge i "Det må man ikke sige tråden". det hele har rykket sig 3 sider, så hjælper det jo ikke noget at kunne huske hvilken side x var på. NÅ ALTSÅ :P.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
En gæst
Likede indlæg: 268

Indlægaf En gæst » 22. jun 2016, 10:21

Det er lidt komisk at se en advokat skrive om dem, der giver hævnrødt.

Lige som den type mennesker, der altid omtaler sig selv i 3. person.
4
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9740

Indlægaf kidkomb » 22. jun 2016, 10:24

En gæst skrev:Det er lidt komisk at se en advokat skrive om dem, der giver hævnrødt.

Lidt ligesom folk, der gemmer sig bag "gæst"-profiler?
21
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 161
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1493

Indlægaf Code71 » 22. jun 2016, 10:34

En gæst skrev:Det er lidt komisk at se en advokat skrive om dem, der giver hævnrødt.

I det mindste står han da ved hvem han er i stedet for at gemme sig bag ved "gæst" som om man gik i 3. klasse
3
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Engæst
Likede indlæg: 268

Indlægaf Engæst » 22. jun 2016, 10:39

Code71 skrev:

I det mindste står han da ved hvem han er i stedet for at gemme sig bag ved "gæst" som om man gik i 3. klasse

Gør han?
Så vidt jeg kan se, står ingen herinde ved, hvem de rigtigt er på et forum som dette.
Uanset om man er gæstebruger eller har et brugernavn såsom trætafbullshit123, code mv.
Alle er anonyme.

Det var det sidste skriv fra denne gæst.
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 22. jun 2016, 10:42

^^

Hvis nogle har behov for at lyve eller lignende for at gøre sig selv mere spændende eller hvad ved jeg, må det da være deres eget problem.

Udover det, at man ikke har lyst til at udlevere alle aspekter i ens liv til et debatside, betyder da ikke per se at man ikke vil stå ved hvem man er, det handler da bare om at vi hver i sær har forskellige grænser for hvad der deles.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 22. jun 2016, 10:46

Engæst skrev:
Code71 skrev:

Gør han?
Så vidt jeg kan se, står ingen herinde ved, hvem de rigtigt er på et forum som dette.
Uanset om man er gæstebruger eller har et brugernavn såsom trætafbullshit123, code mv.
Alle er anonyme.

Det var det sidste skriv fra denne gæst.

Alene det at du kan vurdere ingen herinde står ved hvem de er, fortæller at du kender noget til os herinde.

Udover det er det en flabet påstand, for du kender næppe hele banden herinde privat og har derfor intet at have den antagelse i. Men det er måske fordi det er sådan du selv agerer at du så tænker at sådan er alle?
1
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 22. jun 2016, 10:50

dykkersild skrev:Jeg forstå ganske enkelt ikke behovet...

Næ, men nu ved du i det mindste hvorfor.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 22. jun 2016, 11:07

Hvis det er mig, du mener, så er jeg ikke advokat. Det er dog en (fejlagtig) yndet favoritopfattelse blandt dem, der gerne vil klemme et eller andet ud mellem sidebenene, så jeg kan lære det. Ligesom de også ynder at tro at det er MIG der er skurken, hvis jeg så reagerer på deres brug af øgenavne. Hvis du ønsker det, kan jeg godt hjælpe dig med at oversætte begreberne for dig?

Når det så er sagt, så lægger jeg ikke skjul på at jeg er stor fan af hævnrødt - eller hævngrønt, for den sags skyld. Det har jeg nævnt flere gange i tidens løb, og absolut ikke noget jeg skammer mig over. Det gør heller ikke det mindste indtryk på mig, om andre synes det er barnligt, småligt, eller hvad det er. Over en milliard mennesker indtager heller ikke svinekød, men det lader jeg da heller ikke påvirke mit forbrug af bacon eller glæden ved at indtage det!

Jeg omtaler dog ikke mig selv i 3. person. Jeg bruger "man", fordi der er tale om noget der gælder for flere mennesker, og ikke bare mig selv. I langt de fleste røde kort (90+ %) vedhæfter jeg ikke nogen besked, så derfor er det ikke mig selv jeg omtaler, når jeg fortæller at de tit bliver brugt til svinere. Det kan jeg bare konstatere at de gør, på de røde kort jeg selv modtager.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
dykkersild

Indlægaf dykkersild » 22. jun 2016, 11:23

Advocatus-Diaboli skrev:
dykkersild skrev:Jeg forstå ganske enkelt ikke behovet...

Næ, men nu ved du i det mindste hvorfor.

Ja - og som alt andet herinde så man danne sig et indtryk af de andre ud fra meritter. Jeg har helt sikkert fået et andet syn på f.eks. dig og din gøren og laden herinde efter forklaringen på, dit brug af hævnrødt. Sådan må man jo tage tingene op til revision fra tid til anden.

Sådan kan det også være, at være aktiv debattør herinde - ting ændrer sig.
0
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 163
Likede indlæg: 1846

Indlægaf Anilara » 22. jun 2016, 14:26

Det var så nok af mine yndlingsdebattører, som forsvandt. Æv.
Alt godt i fremtiden Skum.
2
LaScrooge
Kort karma: 323
Likede indlæg: 2571

Indlægaf LaScrooge » 22. jun 2016, 15:38

Jeg synes godt nok det er en latterlig begrundelse for en advarsel. Det er også latterligt at gå op i kort. Det er latterligt at anmelde et indlæg som det Skum skrev. Og det er ærgerligt at der ikke ses mere på kontekst og helhed når der uddeles advarsler.

Skum bidrog positivt til denne debatside. Det er ikke ensbetydende med at han skal have længere line, men man skal se på reglerne og ikke mindst forvaltningen af dem, hvis dette sted skal blive ved med at være et fedt sted at være.
15

Tilbage til "Åbent forum"