Mit farvel

Åbent forum hvor alle kan deltage, også dig der ikke har oprettet en bruger.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8429
Kontakt:

Re: Mit farvel

Indlægaf Ado » 21. jun 2016, 12:55

Rapfisk skrev:Jeg synes, det er rart, at der modereres fra debatprofilen, så man ved, hvem der står bag.

Jeg synes også, at hævnrødt er barnligt, og jeg var glad for, at metadebatten om, hvem der fik rødt og hævnrødt, stoppede ret hurtigt (vist efter Skums indlæg).

Personligt kommer jeg også til at savne Skum, men jeg synes, moderatorerne gør et godt stykke arbejde, selv om de ikke er fejlfri. Jeg håber, at både de og vi debattører lærer af sagen her.

Men hvad er det vi skal lære? Jeg spørger helt oprigtigt og uden et gram sarkasme.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4298

Indlægaf Rapfisk » 21. jun 2016, 13:01

Ado skrev:
Rapfisk skrev:Jeg synes, det er rart, at der modereres fra debatprofilen, så man ved, hvem der står bag.

Jeg synes også, at hævnrødt er barnligt, og jeg var glad for, at metadebatten om, hvem der fik rødt og hævnrødt, stoppede ret hurtigt (vist efter Skums indlæg).

Personligt kommer jeg også til at savne Skum, men jeg synes, moderatorerne gør et godt stykke arbejde, selv om de ikke er fejlfri. Jeg håber, at både de og vi debattører lærer af sagen her.

Men hvad er det vi skal lære? Jeg spørger helt oprigtigt og uden et gram sarkasme.

For os er det måske særilgt det med, hvornår en metadebat er på sin plads, og så synes jeg egentlig heller ikke, det er relevant for andre debattører, hvad man får og sender af kort. Hvis man bliver stødt, må man tage fat i Patrick (ligesom andre, fx Gnostic, har gjort).
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2963

Indlægaf JoyNips » 21. jun 2016, 13:03

Til gengæld kan man ikke smide pågældende debattør på ignore, fordi der modereres og debatteres fra samme profil...

(Og ja, jeg er altså stor fan af og fortaler for ignore-funktionen. :-D )
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4298

Indlægaf Rapfisk » 21. jun 2016, 13:06

JoyNips skrev:

Til gengæld kan man ikke smide pågældende debattør på ignore, fordi der modereres og debatteres fra samme profil...

(Og ja, jeg er altså stor fan af og fortaler for ignore-funktionen. :-D )

Ditto :lun:
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8429
Kontakt:

Indlægaf Ado » 21. jun 2016, 13:07

Rapfisk skrev:
Ado skrev:

For os er det måske særilgt det med, hvornår en metadebat er på sin plads, og så synes jeg egentlig heller ikke, det er relevant for andre debattører, hvad man får og sender af kort. Hvis man bliver stødt, må man tage fat i Patrick (ligesom andre, fx Gnostic, har gjort).

Men metadebatterne flyder i rigtig mange tråde. Og altså; kort har altid været kilde til debat. At forestille sig det ville være anderledes herinde, synes jeg er naivt.
Det er rigtigt, at det ikke kommer andre ved, hvad man har fået af røde kort. Men at det skal være grund til en advarsel,m hvis man kommer med en åben bemærkning om det - dét er på et niveau, som er lige lejrbåls-agtig nok til mig.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1640

Indlægaf dykkersild » 21. jun 2016, 13:08

Advocatus-Diaboli skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Ennovy skrev:Jeg stemmer for en udskiftning af moderatorteamet :D

Er det virkelig nødvendigt at risikere at optrappe situationen med sådan en bemærkning?

Hvis det nu er dét man rent faktisk mener, så er det sgu da et udmærket sted at tage foreslå det - i en tråd der bunder i utilfredshed med moderator. Personligt synes jeg at man må vælge - enten er man moderator eller også er man debattør. Det giver ikke andet en bøvl, mistanke og frustrationer, når moderatorer tydeligt viser sympati og antipati overfor andre og i øvrigt tit selv skriver indlæg, og så i næste nu skal forestille at moderere neutralt.

Jeg kunne til gengæld godt tænke mig en debat om brugen af hævnrødt - som er et helt nyt begreb for mig. Er det også herinde I har lyst til at debatterer dette?
0
Brugeravatar
De Suspekte Bryster
Kort karma: 68
Likede indlæg: 386

Indlægaf De Suspekte Bryster » 21. jun 2016, 13:23

Øv, Skum :( Jeg er ked af, at du har forladt os. Hav det godt :whine:
2
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 21. jun 2016, 13:24

Stars skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
DetSorteCirkus skrev:

Er det virkelig nødvendigt at risikere at optrappe situationen med sådan en bemærkning?

Hvis det nu er dét man rent faktisk mener, så er det sgu da et udmærket sted at tage foreslå det - i en tråd der bunder i utilfredshed med moderator. Personligt synes jeg at man må vælge - enten er man moderator eller også er man debattør. Det giver ikke andet en bøvl, mistanke og frustrationer, når moderatorer tydeligt viser sympati og antipati overfor andre og i øvrigt tit selv skriver indlæg, og så i næste nu skal forestille at moderere neutralt.

Så længe moderation er frivilligt, ulønnet arbejde, kan det vel ikke være anderledes.

Det er vel bare at træffe en beslutning om at sådan er vilkårene, og så vælge blandt dem der kan acceptere det.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1640

Indlægaf dykkersild » 21. jun 2016, 13:30

dykkersild skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
DetSorteCirkus skrev:

Jeg kunne til gengæld godt tænke mig en debat om brugen af hævnrødt - som er et helt nyt begreb for mig. Er det også herinde I har lyst til at debatterer dette?

Dem der bruger hævnrødt er naturligvis dem, jeg helst vil høre fra - hvorfor, hvordan, motivation og hvad der sker, når disse benyttes?
0
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 261
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2103

Indlægaf Pjeps » 21. jun 2016, 13:55

Er der virkelig nogen der bruger kortene til andet en hygge? jeg giver både rødt og grønt som jeg lyster (men jeg bruger dem selvfølgelig aldrig til en sviner, hvis nogen skriver noget dumt, tænker jeg mit, og ignorerer indlægget/debattøren ) men i kan dæleme godt regne med at Icelady får hævnrødt for hvert eneste kort hun giver mig.
3
:ninja:
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 21. jun 2016, 14:14

dykkersild skrev:
Dem der bruger hævnrødt er naturligvis dem, jeg helst vil høre fra - hvorfor, hvordan, motivation og hvad der sker, når disse benyttes?

Jeg bruger hævnrødt i visse tilfælde.

Er kommentaren noget jeg ønsker at svare på sendes svaret til modtager i et rødt kort. I øvrigt kan dette også forekomme, hvis jeg modtager et grønt kort - her vil svaret selvfølgelig blive sendt i et grønt kort.

Er det røde kort for min holdning i en generel debat og jeg finder kommentaren i rødbeden latterlig returneres et rødt. F.eks har jeg modtaget rødt for et indlæg i "Det må jeg ikke sige". Der blev prompte sendt et retur, fordi jeg opfatter tråden som et sted, hvor man bl.a. kan sætte tingene på spidsen og måske endda smøre lidt tykt på.

Dog vil jeg ikke altid sende en rødbede retur. Det handler blandt andet om, hvad jeg har skrevet og hvor. F.eks mener jeg, man i personlige tråde ikke kan tillade sig at udtrykke sig lige så bramfrit som i en generel debat.
Skulle jeg - mod forventning - være for grov i en personlig tråd sender jeg næppe rødt retur.

Det er muligt hævnrødt er latterligt. Ser man på, hvad de returneres for kan det diskuteres, hvem af de to parter, der er mest latterlig.

Edit. Kommentar til moderationen her på debatten. Ifølge reglerne er det ikke tilladt at kalde andre for landsbytosse. Derfor forventer jeg moderatorerne giver advarsel til dem, der tiltaler mig sådan. :D
4
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9721

Indlægaf kidkomb » 21. jun 2016, 14:21

Jeg kan ikke lide de røde kort. Jeg giver heller ikke hævnrødt.
Hvis jeg vil kritisere noget, kan jeg godt finde på at gøre det i et grønt kort.
Hvis jeg synes folk er nogle store kvajpander, så ignorer jeg dem som regel bare.
Det er dét, der er bedst for mit blodtryk :lol:
5
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3964

Indlægaf Angelina » 21. jun 2016, 14:24

Jeg kan sagtens se hvordan metadebatter kan give problemer - og dårlig stemning generelt. Og hvis moderatorerne havde valgt at sige "den slags debatter ønsker vi ikke" og så blot lukkede den ned, så synes jeg det havde været helt fair...men at stikke en advarsel for at nævne en navngiven debattør (som ALLE jo ved hvem er i forvejen), det er for åndssvagt.

Så synes jeg måske det var mere relevant man tog en samtale med debattøren der har travlt med at give hævnrødt og i øvrigt bruge 99% af sin debattid på at trolle det bedste vedkommende har lært - om hvilken effekt det har på stemningen herinde.
3
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 291
Likede indlæg: 4449

Indlægaf Rosa Espinosa » 21. jun 2016, 14:25

Det var da trist Skum. C'est la skedeslam, c'est la skedeslam :(
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 21. jun 2016, 14:27

Jeg har lige givet mit første røde kort, det var Pjeps der fik æren :-D
Røde kort minder mig mest om Jubii og om børnehavebørn. Ser jeg noget der normalt ville indbyde til rødt, scroller jeg bare videre. Easy!
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!

Tilbage til "Åbent forum"