Mit farvel

Åbent forum hvor alle kan deltage, også dig der ikke har oprettet en bruger.
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1638

Re: Mit farvel

Indlægaf dykkersild » 21. jun 2016, 14:37

landsbytossen skrev:
dykkersild skrev:
Dem der bruger hævnrødt er naturligvis dem, jeg helst vil høre fra - hvorfor, hvordan, motivation og hvad der sker, når disse benyttes?

Jeg bruger hævnrødt i visse tilfælde.

Er kommentaren noget jeg ønsker at svare på sendes svaret til modtager i et rødt kort. I øvrigt kan dette også forekomme, hvis jeg modtager et grønt kort - her vil svaret selvfølgelig blive sendt i et grønt kort.

Er det røde kort for min holdning i en generel debat og jeg finder kommentaren i rødbeden latterlig returneres et rødt. F.eks har jeg modtaget rødt for et indlæg i "Det må jeg ikke sige". Der blev prompte sendt et retur, fordi jeg opfatter tråden som et sted, hvor man bl.a. kan sætte tingene på spidsen og måske endda smøre lidt tykt på.

Dog vil jeg ikke altid sende en rødbede retur. Det handler blandt andet om, hvad jeg har skrevet og hvor. F.eks mener jeg, man i personlige tråde ikke kan tillade sig at udtrykke sig lige så bramfrit som i en generel debat.
Skulle jeg - mod forventning - være for grov i en personlig tråd sender jeg næppe rødt retur.

Det er muligt hævnrødt er latterligt. Ser man på, hvad de returneres for kan det diskuteres, hvem af de to parter, der er mest latterlig.

Edit. Kommentar til moderationen her på debatten. Ifølge reglerne er det ikke tilladt at kalde andre for landsbytosse. Derfor forventer jeg moderatorerne giver advarsel til dem, der tiltaler mig sådan. :D

Skal jeg forstå det sådan, at du kun giver hævnrødt når du selv modtager rødt - eller også hvis du er uenig med den debattør og så smider et hævnrødt relateret til det indlæg/den tråd.

Jeg kan ikke rigtig se, ud fra din forklaring -hvorfor du giver hævnrødt? Altså så helt lavpraktisk - hvorfor give en retur.

I situationen som omtales her - gives der hævnrødt for noget som sker i en tråd - men hævnrødt gives i andre tråde. Måske for at det ikke skal kunne kædes sammen?
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1151
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9691

Indlægaf kidkomb » 21. jun 2016, 14:39

Ved nærmere eftertanke, så synes jeg bare at alle røde kort er latterlige.
12
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 21. jun 2016, 15:01

dykkersild skrev:
landsbytossen skrev:
dykkersild skrev:
Dem der bruger hævnrødt er naturligvis dem, jeg helst vil høre fra - hvorfor, hvordan, motivation og hvad der sker, når disse benyttes?

Jeg bruger hævnrødt i visse tilfælde.

Er kommentaren noget jeg ønsker at svare på sendes svaret til modtager i et rødt kort. I øvrigt kan dette også forekomme, hvis jeg modtager et grønt kort - her vil svaret selvfølgelig blive sendt i et grønt kort.

Er det røde kort for min holdning i en generel debat og jeg finder kommentaren i rødbeden latterlig returneres et rødt. F.eks har jeg modtaget rødt for et indlæg i "Det må jeg ikke sige". Der blev prompte sendt et retur, fordi jeg opfatter tråden som et sted, hvor man bl.a. kan sætte tingene på spidsen og måske endda smøre lidt tykt på.

Dog vil jeg ikke altid sende en rødbede retur. Det handler blandt andet om, hvad jeg har skrevet og hvor. F.eks mener jeg, man i personlige tråde ikke kan tillade sig at udtrykke sig lige så bramfrit som i en generel debat.
Skulle jeg - mod forventning - være for grov i en personlig tråd sender jeg næppe rødt retur.

Det er muligt hævnrødt er latterligt. Ser man på, hvad de returneres for kan det diskuteres, hvem af de to parter, der er mest latterlig.

Edit. Kommentar til moderationen her på debatten. Ifølge reglerne er det ikke tilladt at kalde andre for landsbytosse. Derfor forventer jeg moderatorerne giver advarsel til dem, der tiltaler mig sådan. :D

Skal jeg forstå det sådan, at du kun giver hævnrødt når du selv modtager rødt - eller også hvis du er uenig med den debattør og så smider et hævnrødt relateret til det indlæg/den tråd.

Jeg kan ikke rigtig se, ud fra din forklaring -hvorfor du giver hævnrødt? Altså så helt lavpraktisk - hvorfor give en retur.

I situationen som omtales her - gives der hævnrødt for noget som sker i en tråd - men hævnrødt gives i andre tråde. Måske for at det ikke skal kunne kædes sammen?

Nå, jeg har åbenbart ikke fulgt med sprogets udvikling. Jeg opfatter hævnrødt som hævn for et modtaget rødt kort, ellers er det bare et rødt kort.

Nej, jeg sender aldrig rødt i en tråd for en udtalelse i en anden tråd. Det sker kun, hvis jeg svarer tilbage på et modtaget rødt kort, der bliver det debattørens seneste indlæg, som er lettest at finde.
Sender jeg et rødt kort uden at have modtaget et er det knyttet til det indlæg, det gives for. Det er endnu ikke sket på denne debat - normalt giver jeg kun rødt, hvis en debattør har været et usædvanlig dumt svin mod en anden, eller kalder en anden idiot eller synonymer for dette.
Og jeg sender ikke rødt pga. uenighed, der skal mindst kobles et underlødigt sprogbrug på før det bare kommer til en overvejelse.

Menes der med hævnrødt, at en debattør sender rødbeder i tilfældige tråde i en lind strøm pga. uenighed i en tidligere tråd, så finder jeg det latterligt. Det opfatter jeg som chikane.
5
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 239
Likede indlæg: 2519
Kontakt:

Indlægaf Annione » 21. jun 2016, 16:06

Jeg sender troligt røde hævnkort. Får jeg at vide, at nogen synes jeg er en idiot - så gør jeg gerne alle den tjeneste, at jeg fortæller dem, at jeg selvfølgelig også synes de er en idiot.
Jeg er nemlig af den mening, at det kun er idioter, der synes jeg er en idiot.

:engel: :fløjt:

Jeg kommer forøvrigt til at savne Skum! Og jeg synes det er fuldstændigt håbløst at få en advarsel for så uskyldig kommentar.

Debatten huser min favorit idiot, men det kunne jeg heldigvis fixe med at sætte personen på ignore. Det er så meget sundere for mit helbred.
3
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1638

Indlægaf dykkersild » 21. jun 2016, 16:17

Annione skrev:Jeg sender troligt røde hævnkort. Får jeg at vide, at nogen synes jeg er en idiot - så gør jeg gerne alle den tjeneste, at jeg fortæller dem, at jeg selvfølgelig også synes de er en idiot.

Jeg kommer forøvrigt til at savne Skum! Og jeg synes det er fuldstændigt håbløst at få en advarsel for så uskyldig kommentar.

Debatten huser min favorit idiot, men det kunne jeg heldigvis fixe med at sætte personen på ignore. Det er så meget sundere for mit helbred.

Men du ville vel gøre det i forbindelse med den tråd, du selv fik rødt i eller ville du finde en vilkårlig tråd og så køre at rødt kort af derinde?

Vi to har da f.eks. skrevet i en tråd hvor vi var direkte uenige - men det udløser da ikke de famøse rødbeder? Og nej, nej, nej man kan ikke give dem på bagkant ;)
0
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 21. jun 2016, 16:18

Er der virkelig nogen, som tager hævnrødt seriøst og bliver sure?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 21. jun 2016, 16:20

dykkersild skrev:
Annione skrev:Jeg sender troligt røde hævnkort. Får jeg at vide, at nogen synes jeg er en idiot - så gør jeg gerne alle den tjeneste, at jeg fortæller dem, at jeg selvfølgelig også synes de er en idiot.

Men du ville vel gøre det i forbindelse med den tråd, du selv fik rødt i eller ville du finde en vilkårlig tråd og så køre at rødt kort af derinde?

Vi to har da f.eks. skrevet i en tråd hvor vi var direkte uenige - men det udløser da ikke de famøse rødbeder? Og nej, nej, nej man kan ikke give dem på bagkant ;)

Altså, når jeg opdager jeg får grønne kort og svarer i et sådant er det ofte i en tilfældig tråd. Det er jo ikke altid der er et indlæg af debattøren i den tråd det oprindelige vedrører.
2
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 21. jun 2016, 16:32

Grundlæggende har jeg det nok sådan, at vi stadig er i baby-step-mode herinde. Jeg er vildt trist over at noget, der umiddelbart ift mine holdninger lyder som en fodfejl moderator-mæssigt, får denne konsekvens, men man kune også bare tage snakken, hjælpe stedet til at blive bedre, og fortsætte. Det er selvsagt ikke en pligt, og man har altid ret til at trække stikket, men af rent personlige årsager - både ift at beholde Skum og tale åbent om moderation uden at det bliver en stoooor konflikt - havde jeg håbet, man "bare ville tale om det det og slå den skid, der nu skulle slås".

Æv.
20
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 21. jun 2016, 16:38

Raenil skrev:Det ser ud til, at her, som alle andre steder, giver røde kort, tommel ned, dislike og lignende kun problemer.

Måske man skulle overveje bare at fjerne de røde kort?

Enig. Det tvinger folk til at stå ved deres beskeder, og reelt er der vel ikke meget positivt ved dem? Skal dr debatteres uenigheder, gøres det vel bedst i tråden (eller PB?).
2
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 447
Likede indlæg: 3309

Indlægaf Kommodedyret » 21. jun 2016, 16:40

Pixie88 skrev:Jeg har meget svært ved at tage Skums advarsel seriøst, når jeg tænker på for et par uger siden, hvor jeg gav en stikpille og skrev en anden debattør ikke var rigtig i hovedet. Jeg fik ikke en advarsel, blot en venlig henstilling om at tænke over hvordan jeg formulerer mig :lol:

Altså, nu spørger jeg lige fordi jeg ikke er helt sikker på at jeg forstår dig ret :genert:

Men mener du at du slap for let, og at Skums straf var for hård?
0
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4294

Indlægaf Rapfisk » 21. jun 2016, 16:48

Ennovy skrev:Hvis Skum har bombarderet en debattør med røde kort, så synes jeg en advarsel kan være på sin plads. Men så må det jo være det der er grunden og ikke at man navngiver hvem man har fået/sendt et rødt kort til - det kan da overhovedet ikke være op til nogen andre om man skriver det. Hvis jeg har sendt et rødt kort af sted, så må jeg da også stå ved det hvis modtageren offentliggør det.

Skum og mindst én anden debattør har givet en anden et rødt kort for et indlæg, han syntes gik over stregen.

Denne anden gik så ind i andre tråde og sendte røde kort tilbage dem, det havde sendt i første omgang.

En af de andre, der havde givet rødt, spørger i den oprindelige tråd, om andre også havde fået et rødt kort tilbage. Skum svarer i tråden at det har han, og at det minder ham om børnehaven.

Det er åbenbart de indlæg om hævnrødt, der er givet advarsler for.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2383

Indlægaf Juki » 21. jun 2016, 16:54

Billede
10
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 21. jun 2016, 17:27

Kommodedyret skrev:
Pixie88 skrev:Jeg har meget svært ved at tage Skums advarsel seriøst, når jeg tænker på for et par uger siden, hvor jeg gav en stikpille og skrev en anden debattør ikke var rigtig i hovedet. Jeg fik ikke en advarsel, blot en venlig henstilling om at tænke over hvordan jeg formulerer mig :lol:

Altså, nu spørger jeg lige fordi jeg ikke er helt sikker på at jeg forstår dig ret :genert:

Men mener du at du slap for let, og at Skums straf var for hård?

Jeg mener ikke at jeg slap for let, men at Skums straf var for hård. At skrive hvem der sendte ham et rødt kort, synes jeg er en bagatel, og noget der slet ikke burde nævnes fra mod-teamets side og da slet ikke udløse en advarsel (medmindre Skum havde kørt en længerevarende hetz mod personen).
5
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8423
Kontakt:

Indlægaf Ado » 21. jun 2016, 17:30

Nå, men kan vi ikke få en moderator eller flere på banen og opridse reglerne?
Senest rettet af Ado 21. jun 2016, 17:31, rettet i alt 2 gange.
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8423
Kontakt:

Indlægaf Ado » 21. jun 2016, 17:30

Nå, men kan vi ikke få en moderator eller flere på banen og opridse reglerne?
Senest rettet af Ado 21. jun 2016, 17:30, rettet i alt 1 gang.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".

Tilbage til "Åbent forum"