Mit farvel

Åbent forum hvor alle kan deltage, også dig der ikke har oprettet en bruger.
debathøvding
Kort karma: 1
Likede indlæg: 84

Re: Mit farvel

Indlægaf debathøvding » 21. jun 2016, 20:43

Ja og det er brugere også når man tænker over det.
14
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 105
Likede indlæg: 953

Indlægaf Evapeva » 21. jun 2016, 20:56

:lun:

Bare :lun:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 289
Likede indlæg: 4440

Indlægaf Rosa Espinosa » 21. jun 2016, 20:58

En gæst skrev:
Gæst skrev:
Kommodedyret skrev:Hvis man har en person på ignore, kan man så se hvis vedkommende sender en kort?

Ja.
Ignore fjerner din mulighed for at se vedkommendes indlæg.
Vedkommende kan stadig se dine indlæg - og give røde kort til dig.
+ kommentere dine indlæg (og give dig notifikation herom).

Hvilket så er grunden til at jeg nu er væk fra siden - men det var spas så længe det varede.
Bortset fra chikane fra én bestemt (kendt) debattør
- som har travlt med at genere flere forskellige debattører herinde.
(Altimens mods beskytter ham fra at blive nævnt ved navn, men ikke de chikanerede debattører fra at blive chikaneret i rødt mm?)

Altså jeg kan afsløre at citerede indlæg hverken er skrevet af Jesper SB, en terrorist eller andre trolde.

Nice try. Hvis jeg var terrorist ville jeg også benægte det.
1
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1914

Indlægaf Purple Haze » 21. jun 2016, 21:33

Farveller Skumbasse

Elsker lidt den drejning tråden lige tog.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
debathøvding
Kort karma: 1
Likede indlæg: 84

Indlægaf debathøvding » 21. jun 2016, 21:58

Nå men jeg må tilbage på pinden. I får lige min yndlingssang

Jeanette på 20 er frisk på det hele.
1
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3882

Indlægaf Delfin » 21. jun 2016, 22:23

Vorherre bevares. :stoned: ... og ja det var til at give en advarsel på det grundlag. Jeg har før skrevet, at jeg ikke gider for meget moderation, og det her var et klokkeklart eksempel på den slags rigid moderation, jeg bliver så forbandet træt af. Giv dog lidt plads til en finke af fadet hist og pist (og så var det ikke engang nok til at blive ophøjet til finke)
2
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3882

Indlægaf Delfin » 21. jun 2016, 22:24

Jeg anede forresten ikke, at man gad gå så højt op i de kort. Jeg gider ikke engang se efter folks kortkarma
6
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3438

Indlægaf dgd2007 » 21. jun 2016, 22:44

Jeg vil bare opfordre moderatorteamet til at være opmærksom på, at i min erfaring er det ofte den debattør, som kommer og klager over en anden, der er den konfrontatoriske og "trættekære" ... snarere end den, der bliver klaget over. Ikke altid, selvfølgelig. Men ofte.
3
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1914

Indlægaf Purple Haze » 22. jun 2016, 04:14

dgd2007 skrev:Jeg vil bare opfordre moderatorteamet til at være opmærksom på, at i min erfaring er det ofte den debattør, som kommer og klager over en anden, der er den konfrontatoriske og "trættekære" ... snarere end den, der bliver klaget over. Ikke altid, selvfølgelig. Men ofte.

Jep!
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Q-beben
Kort karma: 35
Likede indlæg: 561

Indlægaf Q-beben » 22. jun 2016, 06:32

Jeg kommer til at savne dine indlæg, skum... Ha' det rart :) Håber at se dig herinde igen på et tidspunkt...
2
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1638

Indlægaf dykkersild » 22. jun 2016, 06:46

Advocatus-Diaboli skrev:
dykkersild skrev:
Jeg kan ikke rigtig se, ud fra din forklaring -hvorfor du giver hævnrødt? Altså så helt lavpraktisk - hvorfor give en retur.

Det ligger vel i ordet "hævnrødt" hvorfor kortet gives?

I situationen som omtales her - gives der hævnrødt for noget som sker i en tråd - men hævnrødt gives i andre tråde. Måske for at det ikke skal kunne kædes sammen?

Jeg tror det skyldes praktiske problemer. Hvis A giver B et rødt kort i tråd Y, men A ikke selv laver et indlæg i tråd Y, så er B jo nødt til at finde et indlæg fra A i tråd X, før det er muligt at returnere tjenesten.

Jeg syntes bestemt ikke, at selve ordet hævnrødt er selvforklarende. Jeg spurgte efter motivation og grund - hvad får du f.eks. ud af at give et hævnrødt kort - både i tråde du har deltaget i - men også på den måde, du selv har beskrevet ovenover?

Jeg forstår slet ikke bevæg grundlaget - hvorfor ikke tage den enten i tråden eller i pb?
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8423
Kontakt:

Indlægaf Ado » 22. jun 2016, 07:01

Hævnrødt er jo bare at svare igen. Akkurakt ligesom i livet generelt. Dem der gør det i kort, kan have flere grunde til det.
1: Fordi de har trang til at være ekstra svinsk i munden og ikke vil stå ved det i offentligt rum.
2: Fordi de ikke vil fylde en tråd med fnidder.
3: Fordi de ikke gider bruge tid på en længere pb-udveksling med vedkommende.
6
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 32
Likede indlæg: 607

Indlægaf Stars » 22. jun 2016, 07:24

Samano skrev:
JoyNips skrev:
Rapfisk skrev:Jeg synes, det er rart, at der modereres fra debatprofilen, så man ved, hvem der står bag.

Til gengæld kan man ikke smide pågældende debattør på ignore, fordi der modereres og debatteres fra samme profil...

(Og ja, jeg er altså stor fan af og fortaler for ignore-funktionen. :-D )

Enig, der er en af moderatorerne jeg havde konstant på ignore på jubii, men det kan man jo ligesom ikke nu :(

Et kompromis kunne være, at moderatorerne havde en debat-profil og en Mod-profil, hvor deres debatnavn indgik.
Fx, hvis du var mod, så kunne Mod-profilen hedde: Mod-Samano

Så kan man sætte debatøren på ignore, men man kan stadig se, hvem der er "indeni" Mod'en.
6
Brugeravatar
Fuck.exe
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1498

Indlægaf Fuck.exe » 22. jun 2016, 07:47

Take care, Skum. Du var nu ok :kys:
0
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 22. jun 2016, 08:38

dykkersild skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
dykkersild skrev:
Jeg kan ikke rigtig se, ud fra din forklaring -hvorfor du giver hævnrødt? Altså så helt lavpraktisk - hvorfor give en retur.

Det ligger vel i ordet "hævnrødt" hvorfor kortet gives?

I situationen som omtales her - gives der hævnrødt for noget som sker i en tråd - men hævnrødt gives i andre tråde. Måske for at det ikke skal kunne kædes sammen?

Jeg tror det skyldes praktiske problemer. Hvis A giver B et rødt kort i tråd Y, men A ikke selv laver et indlæg i tråd Y, så er B jo nødt til at finde et indlæg fra A i tråd X, før det er muligt at returnere tjenesten.

Jeg syntes bestemt ikke, at selve ordet hævnrødt er selvforklarende. Jeg spurgte efter motivation og grund - hvad får du f.eks. ud af at give et hævnrødt kort - både i tråde du har deltaget i - men også på den måde, du selv har beskrevet ovenover?

HÆVN! Det er motivationen og hvad man får ud af det. Deraf "selvforklarende".

Jeg forstår slet ikke bevæg grundlaget - hvorfor ikke tage den enten i tråden eller i pb?

Fordi nogle folk kan godt lide at vedhæfte en perfid bemærkning, som de enten ikke tør stå ved i alles påsyn, eftersom det smadrer deres selviscenesættende image som rummelig eller empatisk person - eller som de tror er tilladt i PB, herunder kort, men ikke i tråden?

Fordi at med et rødt kort, er man i stand til at uddele en form for sanktion, i det omfang man synes et rødt kort er en sanktion, mens en PB blot er skæld ud som hverken gør fra eller til, medmindre modtageren er virkelig sart?

Man kan jo forsøge at anmelde den slags til moderatorerne, men de melder jo aldrig tilbage om hvad klagen endte med, så derfor kan det være en trøstepræmie, at man i det mindste ved at personen trods alt fik et kort.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.

Tilbage til "Åbent forum"