Skal jeg teste min ægkvalitet?

D.itsen
Kort karma: 173
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1386

Re: Skal jeg teste min ægkvalitet?

Indlægaf D.itsen » 23. jun 2016, 10:06

Hvis børn er vigtige for dig ville jeg nok overveje at komme i gang snart, uanset hvad. Hvis det kun er praktiske ting der holder jer tilbage, så ville jeg vurdere at fertiliteten er i gang med at dale pga. alder og derfor gå efter at blive klar snart. Og så egentligt være lidt ligeglad med den test

Jeg er 5 år ældre end dig og er stadig i tvivl om jeg basalt set ønsker børn. Jeg er helt afklaret med at min tøven øger risikoen for at det aldrig sker - og det har jeg det fint med.
4
UH UH UH UH KORT :love:
Frk._Strawberry
Kort karma: 49
Likede indlæg: 386

Indlægaf Frk._Strawberry » 23. jun 2016, 10:40

AMH-tallet siger noget om, hvor mange æg, du har tilbage og ikke noget (konkret) om hvornår du går i overgangsalderen. Det kan derfor betyde, at selvom dit AMH-tal er helt i skoven, så kan du blive gravid allerede første gang, I forsøger.
Ligesom D.itsen siger, så ville jeg - hvis jeg var jer - gå igang nu, når det blot er praktik, der afgør hvornår i begynder..
Og derudover tror jeg, at viden om et lavt antal æg, allerede inden man går igang, kan være en kæmpe stressfaktor, som ikke ligefrem er gavnligt ifht. projekt baby - hverken for samlivet eller for mulig graviditet.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4298

Indlægaf Rapfisk » 23. jun 2016, 11:18

Jeg kan sige dette, fordi jeg er noget ældre end dig: Du er ikke helt ung mere - ud fra et fertilitetssynspunkt. Det er fint nok, at I gerne vil vente, til de praktiske ting er på plads, men det er værd at huske, at de ting er dem, der måske gør, at I ikke får børn.

Jeg ville ikke være bekymret for historien med dine kusiner. Det er en mulighed, at du lider af det samme, men biologisk er I ret langt fra hinanden. Jeg ville være mere bekymret for alt muligt andet, og hvis du ville få børn nu, hvis det var sidste udkald, ville jeg seriøst overveje, hvad det egentlig er, der holder dig tilbage.
5
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Frk._Strawberry
Kort karma: 49
Likede indlæg: 386

Indlægaf Frk._Strawberry » 26. jun 2016, 12:29

misshyde skrev:
Frk._Strawberry skrev:AMH-tallet siger noget om, hvor mange æg, du har tilbage og ikke noget (konkret) om hvornår du går i overgangsalderen. Det kan derfor betyde, at selvom dit AMH-tal er helt i skoven, så kan du blive gravid allerede første gang, I forsøger.
Ligesom D.itsen siger, så ville jeg - hvis jeg var jer - gå igang nu, når det blot er praktik, der afgør hvornår i begynder..
Og derudover tror jeg, at viden om et lavt antal æg, allerede inden man går igang, kan være en kæmpe stressfaktor, som ikke ligefrem er gavnligt ifht. projekt baby - hverken for samlivet eller for mulig graviditet.

Mente også hvor mange æg, som stadig er gode
Det handler faktisk kun om praktik i forhold til plads, økonomi og uddannelse og job. Vi venter hvert fald til november med at gå igang med at prøve. Jeg er lige blevet tilbudt et nyt job, hvor jeg kan spare 2 timer om dagen på transport til og fra arbejde. Skal starte til august og vil gerne have prøvetiden overstået inden vi går i gang med projekt baby. Kæresten skal starte på ny uddannelse til august og mangler en lærerplads til januar og vi har ikke meget plads i vores 2 værelses lejlighed. Men håber at tingene falder på plads undervejs.

Mig bekendt kan du ikke bare få testet ægkvaliteten. Ægkvaliteten bliver kun testet i forbindelse med fertilitetsbehandling ved oplægning af ægget.

Du kan således "kun" få testet AMH-tallet og have dette at gå ud fra.. Hvis din læge altså vil give dig lov til at få tjekket AMH-tallet - det er en temmelig omkostningsfuld analyse :-)
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 356
Likede indlæg: 3541

Indlægaf Ballademager » 28. jun 2016, 18:03

Hvis I ikke har andre grunde, end at det "bare ikke passer lige nu", så ville jeg nok bare gå i gang. I ved jo ikke, hvor lang tid, at det kommer til at tage. Hvis det var fordi, at I reelt var i tvivl om, om I ønsker børn, så var sagen en anden. Der er aldrig et godt tidspunkt, og det har også sine fordele at starte på et tidspunkt, hvor man har ro til at lade det ske, når det sker.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...

Tilbage til "Graviditet"