Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3416

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf dgd2007 » 24. jun 2016, 20:25

fisken80 skrev:Jeg kunne ikke være mere enig. Og jeg forstår simpelthen ikke, hvordan man som politiker kan være så meget ude af trit med sine egne vælgeres ønsker. Det sender altså et signal om, at "vi ved bedre og nu skal vi nok bestemme hvad der er godt for jer" og det er bare aldrig godt.

Det er jeg til gengæld ikke enig i.
Det må da være minimumskravet for at blive politiker at man har nogle ideer, man synes er bedre end andres, og gerne vil føre ud i livet :)
Hvis man bare undersøger, hvad de fleste mener, og så selv mener det ... det er da ikke godt.
Men altså, hvis du mener politikere, der ud fra en filosofi lukker øjnene for de ting, der føles som reelle problemer af vælgere, så er det selvfølgelig heller ikke godt.
0
yessup
Kort karma: 0
Likede indlæg: 16

Indlægaf yessup » 24. jun 2016, 22:05

eks-Maupassant skrev:
ajnaM skrev:Haha, Marlene Wind giver aldrig op. :lol:

http://www.dr.dk/nyheder/udland/brexit/ ... temme-igen

Igen bizart så dumme eksperterne er. Man ku godt forvente hun var bare lidt over bodega niveau, og evt havde informeret sig om at UK er en helt anden slags spiller en Serbien.

1) UK er MEGET større end de lande hun snakker om, Schweiz og Norge lol. Det er verdens femtestørste økonomi og en grundpille i Europas militær samt NATO. De kommer ikke til at stå med hatten i hånden og spørge om de allernådigst kan få samme behandling som Schweiz. UK om i køen bag Serbien, hvad er det hun ryger? :) :)

2) Man kan slet ikke sammenligne det med vores afstemning i 1992, den handlede jo slet ikke om ind eller ud af EU.

Det er vist også sin sag at bruge Malene Wind som neutralt ekspertvidne...

Hun overser også at England er medlem og leder af Commonwealth of Nations, som er langt større udstræknings- og befolkningsmæssigt end EU, og som heller ikke økonomisk er at kimse ad (og økonomisk på vej frem, modsat de europæiske lande). For briterne er EU det lidt provinsielle, bagstræberiske valg.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10220

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. jun 2016, 22:23

Mogens Lykketoft er rasende på englænderne og på Cameron i særdeleshed.
Jeg tør slet ikke tænke på, hvordan Uffe Elleman har det lige nu :8:
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9667

Indlægaf kidkomb » 24. jun 2016, 22:28

DetSorteCirkus skrev:Mogens Lykketoft er rasende på englænderne og på Cameron i særdeleshed.

Haha, Elleman sagde idag om Johnson : "Han har lige siden næret sig ved at lave den ene fantasifulde historie efter den anden. Og når jeg siger fantasifuld, så er det, fordi jeg er et for pænt menneske til at sige, at han er fuld af løgn."
Jeg synes simpelthen han er så børnehave.
Biingo, klapabe, du er ikke et pænt menneske, for du HAR lige sagt at han er fuld af løgn.
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Wizzze
Likede indlæg: 6745

Indlægaf Wizzze » 24. jun 2016, 22:44

DetSorteCirkus skrev:Mogens Lykketoft er rasende på englænderne og på Cameron i særdeleshed.

Hvis man har set Elleman / Lykketoft det sidste års tid, har man ikke været overasket over deres holdning til den afstemning.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. jun 2016, 22:54

Wizzze skrev:

Hvis man har set Elleman / Lykketoft det sidste års tid, har man ikke været overasket over deres holdning til den afstemning.

Ellemans holdning har man faktisk kendt helt tilbage fra dengang med sokkerne :P
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Bad Samaritan
Kort karma: 132
Likede indlæg: 1529

Indlægaf Bad Samaritan » 25. jun 2016, 03:59

Meget apropos de fattige lande vi snakkede om tidligere i tråden, så står for flere milliarder ECHO-finansierede nødhjælps- og udviklingsprojekter i Afrikas hårdest ramte egne til at implodere nu - effective immediately - fordi nødhjælpsorganisationer med hovedsæde i London får hevet tæppet væk under sig. Årtiers fremskridt inden for alt lige fra anti-pirateri, fattigdomsbekæmpelse, bæredygtigt landbrug og fiskeri, solenergi, menneskesmugling, prostitution af kvinder og børn, HIV-forebyggelse, bekæmpelse af akut hungersnød og underernæring, såvel som en betragtelig del af Ebola-responsen og en masse andet spas. Men jeg kan selvfølgelig godt se, at alt vores veluddannethed og vores top-placeringer i Forbes' analyser over, hvem som vækster mest og hvor man har været bedst til at fore tegnedrengen, nok skal hjælpe os med løse alt dét shit og forhindre endnu flere millioner i at rykke nordpå...
0
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 161
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1493

Indlægaf Code71 » 25. jun 2016, 05:39

Bad Samaritan skrev:Meget apropos de fattige lande vi snakkede om tidligere i tråden, så står for flere milliarder ECHO-finansierede nødhjælps- og udviklingsprojekter i Afrikas hårdest ramte egne til at implodere nu - effective immediately - fordi nødhjælpsorganisationer med hovedsæde i London får hevet tæppet væk under sig. Årtiers fremskridt inden for alt lige fra anti-pirateri, fattigdomsbekæmpelse, bæredygtigt landbrug og fiskeri, solenergi, menneskesmugling, prostitution af kvinder og børn, HIV-forebyggelse, bekæmpelse af akut hungersnød og underernæring, såvel som en betragtelig del af Ebola-responsen og en masse andet spas. Men jeg kan selvfølgelig godt se, at alt vores veluddannethed og vores top-placeringer i Forbes' analyser over, hvem som vækster mest og hvor man har været bedst til at fore tegnedrengen, nok skal hjælpe os med løse alt dét shit og forhindre endnu flere millioner i at rykke nordpå...

Tror du i grunden selv på det der? Tror du selv på at fordi de nu har stemt nej at verden går under?
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Bad Samaritan

Indlægaf Bad Samaritan » 25. jun 2016, 05:45

Code71 skrev:
Bad Samaritan skrev:Meget apropos de fattige lande vi snakkede om tidligere i tråden, så står for flere milliarder ECHO-finansierede nødhjælps- og udviklingsprojekter i Afrikas hårdest ramte egne til at implodere nu - effective immediately - fordi nødhjælpsorganisationer med hovedsæde i London får hevet tæppet væk under sig. Årtiers fremskridt inden for alt lige fra anti-pirateri, fattigdomsbekæmpelse, bæredygtigt landbrug og fiskeri, solenergi, menneskesmugling, prostitution af kvinder og børn, HIV-forebyggelse, bekæmpelse af akut hungersnød og underernæring, såvel som en betragtelig del af Ebola-responsen og en masse andet spas. Men jeg kan selvfølgelig godt se, at alt vores veluddannethed og vores top-placeringer i Forbes' analyser over, hvem som vækster mest og hvor man har været bedst til at fore tegnedrengen, nok skal hjælpe os med løse alt dét shit og forhindre endnu flere millioner i at rykke nordpå...

Tror du i grunden selv på det der? Tror du selv på at fordi de nu har stemt nej at verden går under?

Næh... Kun jeres. :)
0
fisken80
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1526

Indlægaf fisken80 » 25. jun 2016, 06:03

dgd2007 skrev:
fisken80 skrev:Jeg kunne ikke være mere enig. Og jeg forstår simpelthen ikke, hvordan man som politiker kan være så meget ude af trit med sine egne vælgeres ønsker. Det sender altså et signal om, at "vi ved bedre og nu skal vi nok bestemme hvad der er godt for jer" og det er bare aldrig godt.

Det må da være minimumskravet for at blive politiker at man har nogle ideer, man synes er bedre end andres, og gerne vil føre ud i livet :)
Hvis man bare undersøger, hvad de fleste mener, og så selv mener det ... det er da ikke godt.
Men altså, hvis du mener politikere, der ud fra en filosofi lukker øjnene for de ting, der føles som reelle problemer af vælgere, så er det selvfølgelig heller ikke godt.

Seriøst? Den tankegang der minder da om alt andet end demokrati...Hvis man mener, at ens egne ideer er de rigtige og nægter at lytte til befolkningen, så kalder jeg det ikke demokrati, så kalder jeg det diktatur.
1
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 161
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1493

Indlægaf Code71 » 25. jun 2016, 06:05

Bad Samaritan skrev:

Ja jeg beklager. Jeg kan godt se det lyder provokerende og er slet ikke ment sådan

Men jeg er oprigtigt interesseret i hvordan man kan tro at hele verden går under fordi de har stemt nej til EU

Formelt kommer det ikke til at betyde blot det mindste. England/Storbritannien er stadig head of the commonwelth og englænderne vil også ha bacon til morgenmad på mandag. Ingen i verden vil lade disse landvindinger som du lister op, gå til grunde på grund af noget (i den forbindelse) så ubetydeligt som en nej stemme til medlemskab af EU. Ingen englændere er interesserede i at der kommer høje toldmure eller lignende. For de vil også gerne stadig købe billigt i feks Danmark og Danmark vil gerne sælge. Så der laves som FØR EU monstret blev til det kæmpe skrankepave monster det er i dag, en masse handelsaftaler og diverse

Verdenshistorien er rig på forsøg på at skræmme befolkningerne med dommedags scenarier om at der sker ditten og datten, hvis ikke befolkningen stemmer præcis det politikerne helst vil. Det sker ALDRIG.

Jeg ved ikke om du kan huske op til Danmarks nej i 92? Ja-siden kunne simpelthen ikke komme til for at fortælle at vi alle døde af sult, hvis vi stemte nej. At ingen ville ha et job efterfølgende og alle de ting. Men det er sgu da gået ret godt endda, vil jeg tillade mig at mene

Der mangler simpelthen så meget substans i det her omkring denne afstemning. Der er ikke en levende sjæl der ved hvad der kommer til at ske. Altså lige udover at Storbritannien altså ikke er ude af EU endnu og ikke kommer til at forsvinde ud i de kommende mange mange år. Det er en sindssyg lang proces at forlade EU. Helt i tråd med det skrankepave univers en masse afdankede og i hjemlandene uønskede politikere har opbygget

Jeg tror ikke du HAR det sådan. Men på mig forekommer det seriøst som at du sidder og kalder alt og alle snothamrende dumme fordi de ikke kan se at verden nu falder fra hinanden og det er ikke ligefrem fordrende for en debat. Måske skulle man bare respektere at flertallet af briter ønsker at slippe for EU-monstret og så få det bedste ud af det, i stedet for at råbe anarki og verdensundergang

Ikke at DU gør det som sådan, men jeg ved ikke om du har set http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-06-2 ... t-bestemme

Det er sådan de "kære" folkevalgte tænker om deres vælgere. Så har jeg godt nok svært ved at se hvorfor man skulle lytte til deres anbefalinger. Lykketoft er det mest løgnagtige og dobbeltmoralske ever
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Bad Samaritan

Indlægaf Bad Samaritan » 25. jun 2016, 06:13

Code71 skrev:
Bad Samaritan skrev:

Ja jeg beklager. Jeg kan godt se det lyder provokerende og er slet ikke ment sådan

Men jeg er oprigtigt interesseret i hvordan man kan tro at hele verden går under fordi de har stemt nej til EU

Formelt kommer det ikke til at betyde blot det mindste. England/Storbritannien er stadig head of the commonwelth og englænderne vil også ha bacon til morgenmad på mandag. Ingen i verden vil lade disse landvindinger som du lister op, gå til grunde på grund af noget (i den forbindelse) så ubetydeligt som en nej stemme til medlemskab af EU. Ingen englændere er interesserede i at der kommer høje toldmure eller lignende. For de vil også gerne stadig købe billigt i feks Danmark og Danmark vil gerne sælge. Så der laves som FØR EU monstret blev til det kæmpe skrankepave monster det er i dag, en masse handelsaftaler og diverse

Verdenshistorien er rig på forsøg på at skræmme befolkningerne med dommedags scenarier om at der sker ditten og datten, hvis ikke befolkningen stemmer præcis det politikerne helst vil. Det sker ALDRIG.

Jeg ved ikke om du kan huske op til Danmarks nej i 92? Ja-siden kunne simpelthen ikke komme til for at fortælle at vi alle døde af sult, hvis vi stemte nej. At ingen ville ha et job efterfølgende og alle de ting. Men det er sgu da gået ret godt endda, vil jeg tillade mig at mene

Der mangler simpelthen så meget substans i det her omkring denne afstemning. Der er ikke en levende sjæl der ved hvad der kommer til at ske. Altså lige udover at Storbritannien altså ikke er ude af EU endnu og ikke kommer til at forsvinde ud i de kommende mange mange år. Det er en sindssyg lang proces at forlade EU. Helt i tråd med det skrankepave univers en masse afdankede og i hjemlandene uønskede politikere har opbygget

Jeg tror ikke du HAR det sådan. Men på mig forekommer det seriøst som at du sidder og kalder alt og alle snothamrende dumme fordi de ikke kan se at verden nu falder fra hinanden og det er ikke ligefrem fordrende for en debat. Måske skulle man bare respektere at flertallet af briter ønsker at slippe for EU-monstret og så få det bedste ud af det, i stedet for at råbe anarki og verdensundergang

Ikke at DU gør det som sådan, men jeg ved ikke om du har set http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-06-2 ... t-bestemme

Det er sådan de "kære" folkevalgte tænker om deres vælgere. Så har jeg godt nok svært ved at se hvorfor man skulle lytte til deres anbefalinger. Lykketoft er det mest løgnagtige og dobbeltmoralske ever

Det ville være langt nemmere, hvis du bare læste hvad jeg skrev. Jeg har ikke nævnt noget om dommedag. Blot at jeg ikke tror, der er ret mange - hverken blandt politikerne, dem som har stemt, eller dem som sidder og godter sig herhjemme - der har gjort sig ret mange overvejelser om de rent praktiske konsekvenser af det her. Jeg har heller ikke skrevet noget om, at folk er snothamrende dumme. Jeg har skrevet, at det er de forsimplede forståelser, der dominerer debatten om alt lige fra migration til global udvikling - og som en naturlig følge deraf, tror folk det er nemmere at køre solo, i stedet for at tro på de fælles løsninger. Det her kommer - uanset hvordan du slicer det - til at koste os allesammen dyrt...

Det må du gerne motivtolke på eller slå hen som dommedagshysteri. Du må også gerne negligere og/eller konfabulere løs alt det, du lyster. Men alt dét shit, du skriver dér, er noget du SELV har læst ind i mit indlæg. Husk lige på dét. :)
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. jun 2016, 07:31

fisken80 skrev:
dgd2007 skrev:

Seriøst? Den tankegang der minder da om alt andet end demokrati...Hvis man mener, at ens egne ideer er de rigtige og nægter at lytte til befolkningen, så kalder jeg det ikke demokrati, så kalder jeg det diktatur.

Jeg er enig med dgd. En politik, der alene er funderet på flertallets holdninger, er populisme, som til tider kammer over i decideret ansvarsfralæggelse. Det modsatte er heller ikke godt, men det skriver dgd sådan set også til sidst
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3416

Indlægaf dgd2007 » 25. jun 2016, 08:02

Ja, jeg ærgrede mig også over, at der ikke kom Ellemann|Lykketoft i går :D
0
Brugeravatar
Wizzze
Likede indlæg: 6745

Indlægaf Wizzze » 25. jun 2016, 14:52

Hvad mon der kommer til at ske omkring Gibraltar? :gruble:

Gibraltar stemte 96% for at blive i EU, kun 4% stemte for at melde sig ud, er Gibraltar mon på vej mod at blive spansk igen? :gruble:
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"