Lytter du til safety instructions?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 348
Likede indlæg: 3453

Lytter du til safety instructions?

Indlægaf Ballademager » 23. jun 2016, 13:44

Var ude at flyve et par gange i sidste uge, og under sikkerhedsbriefingerne (fire på em uge) slog det mig, at der ikke var ret mange, der rent faktisk fulgte med.

Jeg har lidt flyskræk, så jeg følger altid med. Lytter, læser sikkerhedskortet, sætter mobilen på flight, mærker efter redningsvesten og orienterer mig om nærmeste nødudgang.

Føler mig nogen gange lidt åndsvag, når jeg ser, at andre ikke gør det, men det giver mig en eller anden form for tryghed :genert:

Følger I med, eller tænker I, at der nok ikke sker noget, eller at det ikke hjælper alligevel, hvis uheldet skulle være ude?
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5680

Re: Lytter du til safety instructions?

Indlægaf Animi » 23. jun 2016, 13:46

Jeg har været ude og flyve så mange gange efterhånden, at jeg kan instrukserne udenad. Så nej, jeg gider ikke følge med mere :P
Jeg orientere mig lige om nærmeste nødudgang, men ellers intet andet :)
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3922

Indlægaf Angelina » 23. jun 2016, 13:50

Jeg følger ikke en skid med - tror ikke jeg kan bruge informationerne til ret meget hvis det endelig gik galt. Og det der med telefonen på flight er så latterligt jeg nærmest ikke kan trække vejret.
1
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5920

Indlægaf LadyFox » 23. jun 2016, 13:51

Nej. Jeg hørte efter de første par gange, men nu ved jeg godt hvad det de siger.
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3083

Indlægaf Rakel » 23. jun 2016, 13:55

Jeg kan det mindst lige så godt som det SAS ansatte japper af og ja japper af. Så egentlig ikke. Jeg flyver så regelmæssigt og ændringerne er begrænsede.
0
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2268

Indlægaf didas » 23. jun 2016, 13:55

Næh, hører ikke synderligt efter, det er jo det samme, de siger hver gang, og redningsvestenes og maskernes placering er heller ikke flyttet. Jeg orienterer mig om nærmeste nødudgang og det er vist det.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 563

Indlægaf Lulu » 23. jun 2016, 13:55

Jeg sætter også altid min tlf på flight mode. Så er den da stille så længe :-p

Jeg orienterer mig også.kort om nærmeste nødudgang.

Jeg hører til gengæld ikke efter når de taler jeg flyver Ca 100 gange på et år, jeg kunne ligeså godt stille mig op og fyre sikkerhedsinstrukserne af.
Dengang jeg ikke fløj så meget fulgte jeg med for en sikkerheds skyld.
Og da jeg skulle hjem fra Tunesien var jeg glad for at have fulgt med for det gav lidt ro på panikken med al den turbulens vi skulle flyve hjem med.
0
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1618

Indlægaf dykkersild » 23. jun 2016, 14:01

Altid og læser også kortet, orienterer mig vedr. nødudgange, redningsveste osv. - jeg er total overtroisk med den slags, til trods for at jeg har fløjet så mange gange.

Og Hexen - du ville dø over mig, for jeg ville uden at blinke med øjnene blande mig hvis folk sad og bruge telefonen - når man ikke må. Jeg er - ganske vist urationelt - pisse bange for sådan noget.
4
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4269

Indlægaf Rapfisk » 23. jun 2016, 14:07

Jeg følger med, hvis jeg flyver med et nyt selskab, for jeg har oplevet ændringer. Jeg tjekker også kortet som en måde at fordrive tiden på.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 348
Likede indlæg: 3453

Indlægaf Ballademager » 23. jun 2016, 14:07

dykkersild skrev:Altid og læser også kortet, orienterer mig vedr. nødudgange, redningsveste osv. - jeg er total overtroisk med den slags, til trods for at jeg har fløjet så mange gange.

Og Hexen - du ville dø over mig, for jeg ville uden at blinke med øjnene blande mig hvis folk sad og bruge telefonen - når man ikke må. Jeg er - ganske vist urationelt - pisse bange for sådan noget.

Tror også, at der er en god del overtro i det for mig. Det er ikke særlig rationelt for mig heller, men bliver småirriteret, når mine medpassagerer ikke respekterer mobilforbud. Det kan godt være, at det ikke er farligt, men hvis flyselskabet beder om det, så skal man da respektere det :genert:
6
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1142
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9620

Indlægaf kidkomb » 23. jun 2016, 14:19

Ja, jeg lytter og kigger. Også selvom jeg flyver ca 6 gange årligt.
Hvis der sker en ulykke, så tager reptilhjernen over og jeg bilder mig ind, at det er smart at fodre hjernen med instrukser kort tid inden. Tænker det vil være lettere at huske, jo flere gange det er kommet ind.
Folk der mener at de er hævet over flyselskabets regler bør klappes på ryggen med en rådden flødeskumskage.
-det kan godt være, at du selv føler at du er kongen af flytrafik og ved meeeget bedre end dem, men du sidder altså i deres transportmiddel, så knyt skrævet og følg reglerne.
5
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 809
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8292
Kontakt:

Indlægaf Ado » 23. jun 2016, 14:21

Ja! Jeg er hysterisk bange for fly og jeg er overtroisk. Og jeg vil dælme ikke dø bag et sæde i et røgfyldt fly, fordi jeg ikke lyttede efter, da damen talte. :genert:
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2860

Indlægaf JoyNips » 23. jun 2016, 14:25

Ja. Jeg bryder mig meget meget lidt om at flyve selvom jeg gør det ret jævnligt, og de to minutter af mit liv før take off er ikke for meget at bruge, hvis det senere kan være dét, der redder det.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 480
Likede indlæg: 1566

Indlægaf Spjaerten » 23. jun 2016, 14:33

Jeg flyver næsten hver måned og har gjort det så mange år at jeg har hørt det 1 mia gange, så som i andre tjekker jeg lige nødudgang ud og det er det.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1340

Indlægaf Sophies-mor » 23. jun 2016, 14:53

kidkomb skrev:Ja, jeg lytter og kigger. Også selvom jeg flyver ca 6 gange årligt.
Hvis der sker en ulykke, så tager reptilhjernen over og jeg bilder mig ind, at det er smart at fodre hjernen med instrukser kort tid inden. Tænker det vil være lettere at huske, jo flere gange det er kommet ind.
Folk der mener at de er hævet over flyselskabets regler bør klappes på ryggen med en rådden flødeskumskage.
-det kan godt være, at du selv føler at du er kongen af flytrafik og ved meeeget bedre end dem, men du sidder altså i deres transportmiddel, så knyt skrævet og følg reglerne.

This.
Jeg har fløjet en hel del. Men slet ikke nok :-D
Og er i øvrigt af den holdning, at det gør man bare. Man lytter og tjekker.
Hvis man ikke kan ofre de sølle 5-10 min på steward/-essen, der står og fortæller vigtige informationer... så synes jeg, at man bør finde et andet transportmiddel.
Alene ud fra at det er pivrespektløst over for stewardessen. Der burde man faktisk tvangsindlægges til at høre efter.
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D

Tilbage til "Generelt"