Lytter du til safety instructions?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9724

Re: Lytter du til safety instructions?

Indlægaf kidkomb » 23. jun 2016, 14:59

Samano skrev:
Sophies-mor skrev:
kidkomb skrev:Ja, jeg lytter og kigger. Også selvom jeg flyver ca 6 gange årligt.
Hvis der sker en ulykke, så tager reptilhjernen over og jeg bilder mig ind, at det er smart at fodre hjernen med instrukser kort tid inden. Tænker det vil være lettere at huske, jo flere gange det er kommet ind.
Folk der mener at de er hævet over flyselskabets regler bør klappes på ryggen med en rådden flødeskumskage.
-det kan godt være, at du selv føler at du er kongen af flytrafik og ved meeeget bedre end dem, men du sidder altså i deres transportmiddel, så knyt skrævet og følg reglerne.

This.
Jeg har fløjet en hel del. Men slet ikke nok :-D
Og er i øvrigt af den holdning, at det gør man bare. Man lytter og tjekker.
Hvis man ikke kan ofre de sølle 5-10 min på steward/-essen, der står og fortæller vigtige informationer... så synes jeg, at man bør finde et andet transportmiddel.
Alene ud fra at det er pivrespektløst over for stewardessen. Der burde man faktisk tvangsindlægges til at høre efter.

Jeg forstår så ikke helt hvorfor det respektløst?
Altså jeg lytter da heller ikke til alt det piloten siger om vejr og vind medvidere.

Jeg mente mest flightmode, rejse sig før lyset slukker og snakke under instruktionerne.
Der sidder andre, der gerne vil høre de instruktioner, der sidder med garanti nogen, der har BRUG for at høre de instruktioner.
Så er det altså heller ikke værre, at lytte efter i 2 min.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 23. jun 2016, 15:05

Samano skrev:Men nu er det at man ikke lytter jo ikke lige med at man larmer.
Jeg læser eller sover som regel allerede på det her tidspunkt.

Nej, nej, men det er jo præcis også det jeg siger? -Folk, der ikke gider at bruge flightmode, folk, der rejser sig når de ikke må og folk, der plaprer under sikkerhedsinstruktionerne. Generelt folk, der synes de er for vigtige eller for kloge til at følge reglerne.
Jeg er ikke helt ligeglad om du hører efter, for i en krisesituation, går alt meget lettere, hvis folk reagerer bare nogenlunde som intenderet, men bevares, så længe du ikke forhindrer andre i, at høre efter.
1
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1345

Indlægaf Sophies-mor » 23. jun 2016, 15:05

Samano skrev:
Sophies-mo[quote="kidkomb skrev:Ja, jeg lytter og kigger. Også selvom jeg flyver ca 6 gange årligt.
Hvis der sker en ulykke, så tager reptilhjernen over og jeg bilder mig ind, at det er smart at fodre hjernen med instrukser kort tid inden. Tænker det vil være lettere at huske, jo flere gange det er kommet ind.
Folk der mener at de er hævet over flyselskabets regler bør klappes på ryggen med en rådden flødeskumskage.
-det kan godt være, at du selv føler at du er kongen af flytrafik og ved meeeget bedre end dem, men du sidder altså i deres transportmiddel, så knyt skrævet og følg reglerne.

This.
Hvis man ikke kan ofre de sølle 5-10 min på steward/-essen, der står og fortæller vigtige informationer... så synes jeg, at man bør finde et andet transportmiddel.
Alene ud fra at det er pivrespektløst over for stewardessen. Der burde man faktisk tvangsindlægges til at høre efter.

Altså jeg lytter da heller ikke til alt det piloten siger om vejr og vind medvidere.[/quote

Taler du også med andre til foredrag? Læser /osv til møder med fremlæggelse?
Spiser og drikker plus taler mens en holder tale til fest?
Og pilotens information om vind og vejr giver mig en indikation om flyveturens eventuelle forløb.
Basalt synes jeg bare, at det er uhøfligt ikke at høre efter.
1
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 312
Likede indlæg: 5770

Indlægaf Animi » 23. jun 2016, 15:11

Så længe man ikke larmer eller forstyrre på anden måde, så tror jeg nok at stewardessen/stewarden overlever at ikke alle sidder og lytter med åbne øre og øjne. Jeg forstår ikke hvorfor jeg absolut skal sidde og høre på noget jeg nærmest selv kunne undervise andre i, så længe jeg ikke er til gene.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 133
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 1114

Indlægaf FrøkenM » 23. jun 2016, 15:13

Jeg er rimelig bange for at flyve selvom jeg har gjort det en del gange efterhånden. Ikke at det sikkert hjælper ret meget hvis uheldet skulle være ude, hører jeg altid efter under sikkerhedsinstruktionerne, læser kortet, kender nødudgangenenes placeringer mv. Herunder respekterer jeg naturligvis også de regler der måtte være i forhold til flight-mode mv. Jeg synes slet ikke det er i orden, hvis disse retningslinjer ikke overholdes.

Sidst jeg fløj sad ham der sad ved siden af mig og brugte sin mobiltelefon under hele turen. Jeg var panisk angst og super glad for det kun var mellem Aalborg og København :genert:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 23. jun 2016, 15:13

Animi skrev:Så længe man ikke larmer eller forstyrre på anden måde, så tror jeg nok at stewardessen/stewarden overlever at ikke alle sidder og lytter med åbne øre og øjne. Jeg forstår ikke hvorfor jeg absolut skal sidde og høre på noget jeg nærmest selv kunne undervise andre i, så længe jeg ikke er til gene.

Sådan grundlæggende, helt inde i kernen, så er det fordi du skal.
Du sidder i deres fly. Du skal. Slut.
-jeg er ikke rigid med det eller irriteres særligt over folk, der ikke lytter. Men sådan helt principielt.
1
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 23. jun 2016, 15:18

kidkomb skrev:
Animi skrev:Så længe man ikke larmer eller forstyrre på anden måde, så tror jeg nok at stewardessen/stewarden overlever at ikke alle sidder og lytter med åbne øre og øjne. Jeg forstår ikke hvorfor jeg absolut skal sidde og høre på noget jeg nærmest selv kunne undervise andre i, så længe jeg ikke er til gene.

-jeg er ikke rigid med det eller irriteres særligt over folk, der ikke lytter. Men sådan helt principielt.

Nu spørger jeg helt seriøst - er der nogen regler hvor der står at man SKAL lytte, som jeg har misset? :gruble:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 23. jun 2016, 15:21

Animi skrev:
kidkomb skrev:

Nu spørger jeg helt seriøst - er der nogen regler hvor der står at man SKAL lytte, som jeg har misset? :gruble:

Det ved jeg ikke. De siger det meget klart og tydeligt, at nu skal man høre efter.
Og så gør man hvad der bliver sagt synes jeg.
1
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 133
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 1114

Indlægaf FrøkenM » 23. jun 2016, 15:22

Samano skrev:
FrøkenM skrev:Jeg er rimelig bange for at flyve selvom jeg har gjort det en del gange efterhånden. Ikke at det sikkert hjælper ret meget hvis uheldet skulle være ude, hører jeg altid efter under sikkerhedsinstruktionerne, læser kortet, kender nødudgangenenes placeringer mv. Herunder respekterer jeg naturligvis også de regler der måtte være i forhold til flight-mode mv. Jeg synes slet ikke det er i orden, hvis disse retningslinjer ikke overholdes.

Sidst jeg fløj sad ham der sad ved siden af mig og brugte sin mobiltelefon under hele turen. Jeg var panisk angst og super glad for det kun var mellem Aalborg og København :genert:

Men man kan jo godt bruge sin telefon selvom den er på flightmode.
På Norwegian fly for eksempel er der jo free wifi som du godt må benytte dig af.

Det er jeg med på. Men den her klaphat jeg sad ved siden af, satte heller ikke telefonen på det påkrævede flight-mode. Selv bruger jeg også gerne Spotify mv. offline
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 23. jun 2016, 15:23

kidkomb skrev:
Animi skrev:
kidkomb skrev:

Det ved jeg ikke. De siger det meget klart og tydeligt, at nu skal man høre efter.
Og så gør man hvad der bliver sagt synes jeg.

Nårh jamen, så gør jeg heller intet galt. De gange jeg har fløjet (i hvert fald de sidste par gange) har de bare sagt at nu vil personalet forklare sikkerhedsinstrukserne og man bedes være stille imens. Ikke noget med at man skal sidde og lytte :)
0
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 23. jun 2016, 15:25

Animi skrev:
Nårh jamen, så gør jeg heller intet galt. De gange jeg har fløjet (i hvert fald de sidste par gange) har de bare sagt at nu vil personalet forklare sikkerhedsinstrukserne og man bedes være stille imens. Ikke noget med at man skal sidde og lytte :)

Syret, jeg har (de sidste mange gange i hvert fald) fået besked på at de nu kommer med vigtig sikkerhedsinformation og at de derfor beder om, at man lytter opmærksomt.
0
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 23. jun 2016, 15:26

kidkomb skrev:
Animi skrev:

Syret, jeg har (de sidste mange gange i hvert fald) fået besked på at de nu kommer med vigtig sikkerhedsinformation og at de derfor beder om, at man lytter opmærksomt.

Nogen flyselskaber tager det åbenbart mere afslappet :lol:
1
Brugeravatar
Sophies-mor

Indlægaf Sophies-mor » 23. jun 2016, 15:36

Basalt set er de (personalet) ansvarlige for din sikkerhed, hvis du selv ikke kan tage vare på dig selv. Alene af dén grund bør man lytte. Også selv om man har hørt det tonsvis af gange før.
Synes jeg.
1
Billede SÅ kom bananen!

Brugeravatar
Sophies-mor

Indlægaf Sophies-mor » 23. jun 2016, 15:55

Samano skrev:
Sophies-mor skrev:
Samano skrev:
Sophies-mo[quote="kidkomb skrev:Ja, jeg lytter og kigger. Også selvom jeg flyver ca 6 gange årligt.

This.

Altså jeg lytter da heller ikke til alt det piloten siger om vejr og vind medvidere.[/quote

Taler du også med andre til foredrag? Læser /osv til møder med fremlæggelse?
Spiser og drikker plus taler mens en holder tale til fest?
Og pilotens information om vind og vejr giver mig en indikation om flyveturens eventuelle forløb.
Basalt synes jeg bare, at det er uhøfligt ikke at høre efter.

Nej men jeg synes sådan set ikke de situationer kan sammenlignes.
Så køber ikke din præmis.
Bare fordi nogen gerne vil give mig en information er man jo ikke nødvendigvis tvunget til at modtage den.
Da slet ikke hvis man kender den i forvejen.

Muligt
Men min præmis er, at der står nogle relevante mennesker og giver relevant information om den situation, hvor du indgår i et samspil.
Uanset om det er taler, foredrag, stewardesser med sikkerheds instruktion eller lign.
Og når man er i den sammenhæng og ikke bare en "bystander" skylder man at lytte. Beklager. Enige bliver vi ikke :)
1
Billede SÅ kom bananen!

Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 427
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6075

Indlægaf LadyFox » 23. jun 2016, 16:06

I de fly jeg rejser med har de som regel sådan en standart video med sikkerhedsinstrukserne - jeg mindes ikke hvornår der var stået en og fortalt det.

På min sidste rejse havde jeg mulighed for at se instruktionerne 3 gange hver vej, ville det også være respektløs hvis jeg kun havde fulgt troligt med den første gang, og ladet de to næste være til dem hvis rejse først lige er startet?
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.

Tilbage til "Generelt"