Lytter du til safety instructions?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 197
Likede indlæg: 1978

Re: Lytter du til safety instructions?

Indlægaf lillebjoern » 23. jun 2016, 18:50

Ja, jeg lytter altid! Og læser safety instructions og kigger og tæller rækkerne op til nødudgangen... Man kan aldrig vide om der er kommet nogle nye regler, eller om man kan huske det, hvis uheldet er ude. Og jeg tror det er rigtig godt lige at få dem opfrisket en gang imellem.

Og jeg har en eller anden idé om, at hvis man spurgte nogle af de debattører i denne tråd som aldrig lytter efter dem, så tror jeg altså ikke de kan alle sikkerhedsreglerne udenad :fløjt:

Og jeg synes ærligt talt det er respektløst overfor ens medpassagerer, at man ikke slukker sin telefon eller sætter den på flight mode under take-off og landing. Groft sagt kan man måske sætte liv på spil.
5
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 354
Likede indlæg: 3520

Indlægaf Ballademager » 24. jun 2016, 13:44

Angelina skrev:Jeg følger ikke en skid med - tror ikke jeg kan bruge informationerne til ret meget hvis det endelig gik galt. Og det der med telefonen på flight er så latterligt jeg nærmest ikke kan trække vejret.

Men hvorfor er det så latterligt? :genert: Altså sådan lidt sat på spidsen - ved du mere om telefoners påvirkning af flyets systemer end dem, der laver flyselskabets regler?
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Neenah » 24. jun 2016, 13:53

Jeg gør. Mest fordi jeg har taget et fag om menneskers reaktioner i katastrofesituationer, og læste specifikt at der var større sandsynlighed for at klare sig ud af det, hvis man lyttede med og orienterede sig hver gang.

Det gjorde ret stort indtryk på mig, da jeg læste om en brand i et fly, der end ikke havde nået at lette, men hvor de fleste passagerer døde alligevel, fordi de ikke var hurtige nok til at evakuere og følge instruktionerne.
4
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 24. jun 2016, 14:06

Sophies-mor skrev:
Og er i øvrigt af den holdning, at det gør man bare. Man lytter og tjekker.

Jeg tjekker gerne stewardessen ud, men jeg hører ikke efter.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3946

Indlægaf Angelina » 24. jun 2016, 14:31

Ballademager skrev:
Angelina skrev:Jeg følger ikke en skid med - tror ikke jeg kan bruge informationerne til ret meget hvis det endelig gik galt. Og det der med telefonen på flight er så latterligt jeg nærmest ikke kan trække vejret.

Men hvorfor er det så latterligt? :genert: Altså sådan lidt sat på spidsen - ved du mere om telefoners påvirkning af flyets systemer end dem, der laver flyselskabets regler?

Der er på intet tidspunkt påvist noget som helst der blot kunne antyde at en mobiltelefon kan skabe ballade i flyets systemer, mythbusters lavede endda også et afsnit om det.

Og hvis det kunne skabe ballade, tror du så ikke man for længst havde forbudt folk at tage deres mobiltelefoner med om bord - en ting er dem der ikke vil sætte dem på flytilstand, men der er sgisme også mange som blot glemmer det, har dem i tasken osv.

Så det er totalt latterligt, fordi der slet ikke er nogen grund til det.
1
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1151
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9693

Indlægaf kidkomb » 24. jun 2016, 15:19

Neenah skrev:Jeg gør. Mest fordi jeg har taget et fag om menneskers reaktioner i katastrofesituationer, og læste specifikt at der var større sandsynlighed for at klare sig ud af det, hvis man lyttede med og orienterede sig hver gang.

Det gjorde ret stort indtryk på mig, da jeg læste om en brand i et fly, der end ikke havde nået at lette, men hvor de fleste passagerer døde alligevel, fordi de ikke var hurtige nok til at evakuere og følge instruktionerne.

Lige præcis min pointe.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1715

Indlægaf Guilded_Lily » 26. jun 2016, 13:10

Jeg lytter efter og følger med, selvom jeg ikke har oplevet ændringer. Selvom jeg flyver 2-3 gange om året, husker jeg ikke altid alle detaljer.

Til gengæld opgiver jeg at lytte efter piloten, da det ofte er så lavt og utydeligt, jeg ikke får alt med alligevel.
0
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1143

Indlægaf zembra1986 » 26. jun 2016, 15:31

Ja, det gør jeg

Men efter at have fløjet nogle gange, har jeg efterhånden lært reglerne nogenlunde, men derfor synes jeg nu alligevel det er rart at få dem frisket op.

At folk ikke hører efter ser jeg lidt som den klassiske: at mange tror de uovervindelige og tænker "det sker jo ikke for mig".......men det gør så altså bare nogle gange, og derfor synes jeg det er rart at være forberedt på hvad man skal gøre skulle det værst tænkelige ske.
1

Tilbage til "Generelt"