Vaskepulver gør tøjet lugter

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3378

Vaskepulver gør tøjet lugter

Indlægaf FruDulle » 23. jun 2016, 18:38

(Jeg mangler lidt et spørge Jørgen fora til sådanne ting her)

Vi bruger Neutral vaskemiddel til vores tøj, men jeg synes at det gør at tøjet lugter sådan lidt hengemt. Så jeg formastede mig til at købe skyllemiddel med svag duft og det hjælper da lidt, men jeg synes at den hengemte luft sidder fast. Og ideen med at bruge neutral ryger lidt ved at bruge skyllemiddel ved siden af kan man sige. Andre der oplever det? Synes vores vaskemaskine og tørretumbler og lugter mere og mere selvom begge er købt for 6 mdr siden.

Nogle forslag til andet vaskemiddel? Har set på ecover og änglamark, men ikke prøvet dem.
0
Whatever
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2410

Re: Vaskepulver gør tøjet lugter

Indlægaf Bøtte » 23. jun 2016, 18:45

Min mands tøj kan også få lidt af den lugt, så lægger vi det i Rodalon og det hjælper.

Vi vasker også i noget parfumefrit.
1
S :lun:
V :lun:
Jin_ah
Kort karma: 2
Likede indlæg: 11

Indlægaf Jin_ah » 23. jun 2016, 18:47

Vi har brugt nogle dråber æterisk olie (så tager man selvfølgelig bare den duft der passer en bedst). Det synes jeg hjalp. Vi bruger det dog ikke mere da vores søn fuldstændig allergisk.
1
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 23. jun 2016, 19:01

Lugten virker bare til st hænge totalt fast i både tøj og maskiner. Sådan noget kunstigt skyllemiddel burde have taget det tænker jeg. Så vil prøve noget andet. Det virker lidt omsonst at skulle gøre et eller andet med jævne mellemrum for at få lugten til at gå væk. Jeg gider ikke gå og lugte hengemt/jordslået.

Hvad bruger i
Bøtte
0
Whatever
Brugeravatar
Tiger
Kort karma: 18
Likede indlæg: 177

Indlægaf Tiger » 23. jun 2016, 19:07

Vi vasker i Neutral og tøjet har aldrig lugtet hengemt. Vores vaskemaskine er ca 8 år gammel.

Det lyder som om der er noget galt med vaskemaskine eller fugt i hjemmet/under tørring?
2
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 23. jun 2016, 19:10

Tiger skrev:Vi vasker i Neutral og tøjet har aldrig lugtet hengemt. Vores vaskemaskine er ca 8 år gammel.

Det lyder som om der er noget galt med vaskemaskine eller fugt i hjemmet/under tørring?

Min veninde oplever det samme med lugten. Hun har både fælles vaskeri og eget hos kæresten. Vores maskiner er som sagt helt nye. Vores hus er knastørt så det der hængetører forbliver ikke fugtigt. Vi er vant til at bo i fugtige Asien vi kender alt til fugt lugt tøj synes jeg
0
Whatever
Brugeravatar
Tiger
Kort karma: 18
Likede indlæg: 177

Indlægaf Tiger » 23. jun 2016, 19:14

FruDulle skrev:
Min veninde oplever det samme med lugten. Hun har både fælles vaskeri og eget hos kæresten. Vores maskiner er som sagt helt nye. Vores hus er knastørt så det der hængetører forbliver ikke fugtigt. Vi er vant til at bo i fugtige Asien vi kender alt til fugt lugt tøj synes jeg

Øv det virker da træls! Husker du at køre kogevask engang imellem og køre rens?

Jeg har kun oplevet problemet i vaskekælder for mange år siden. Det er fx fordi sæbeskuffen ikke åbnes og at der lægger vand og lågen så er lukket. Så opstår der sikkert en form for svampesporer i maskinen..
1
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2410

Indlægaf Bøtte » 23. jun 2016, 19:14

Det fra Rema. Jeg kan ikke tåle neutral.

Det er ikke ofte vi lægger det i Rodalon måske en gang on året eller mindre.
1
S :lun:
V :lun:
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 716

Indlægaf HappyHippo » 23. jun 2016, 19:16

Man kan få rodalon-vaskemiddel til sportstøj. Og så kan man rengøre maskinerne med citronsyre.
1
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 23. jun 2016, 19:20

Tiger skrev:
FruDulle skrev:

Øv det virker da træls! Husker du at køre kogevask engang imellem og køre rens?

Jeg har kun oplevet problemet i vaskekælder for mange år siden. Det er fx fordi sæbeskuffen ikke åbnes og at der lægger vand og lågen så er lukket. Så opstår der sikkert en form for svampesporer i maskinen..

Jeps jeps, vi kører det hele. Kogevasker sengetøj hver 14. dag.

Kan være jeg skal prøve Rodalon og så skifte mærke. Det gør ikke noget dårligt for tøjet?
0
Whatever
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 716

Indlægaf HappyHippo » 23. jun 2016, 19:27

Det jeg køber ee "Rodalon til sportstøj" altså vaskemiddel baseret på Rodalon. Aner ikke hvad forskellen er. Den ødelægger ikke tøjet, og jeg bruger til det tøj der lugter af sved eller ungernes hagesmække.
1
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 23
Likede indlæg: 392

Indlægaf billiebean » 23. jun 2016, 19:33

Jeg kan godt genkende det. Har faktisk lige kørt en maskinrens på 90 grader med noget rensepulver for at se om det er maskinen. Men den er kun ½ år gammel.

Jeg tror, at jeg vil prøve et andet (parfume/kemikaliefrit) mærke.
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 23. jun 2016, 19:35

billiebean skrev:Jeg kan godt genkende det. Har faktisk lige kørt en maskinrens på 90 grader med noget rensepulver for at se om det er maskinen. Men den er kun ½ år gammel.

Bruger du også neutral ellers?
0
Whatever
Lismaens
Kort karma: 77
Likede indlæg: 466

Indlægaf Lismaens » 23. jun 2016, 19:41

Jeg har brugt Neutral i mange år efterhånden og har aldrig oplevet det. Dog har jeg også helt nye maskiner fra februar og jeg oplevede det samme den første måneds tid, indtil jeg kørte en rens på vaskemaskinen. Det kan man desværre ikke gøre med tørretumbleren, og den lugter stadig lidt surt selvom den nærmest har kørt nonstop de sidste måneder. Men det aftager så småt og giver ikke lugten videre til tøjet mere.
0
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 23
Likede indlæg: 392

Indlægaf billiebean » 23. jun 2016, 20:44

FruDulle skrev:
billiebean skrev:Jeg kan godt genkende det. Har faktisk lige kørt en maskinrens på 90 grader med noget rensepulver for at se om det er maskinen. Men den er kun ½ år gammel.

Bruger du også neutral ellers?

Ja.
0

Tilbage til "Livets forhold"