Vaskepulver gør tøjet lugter

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2523
Kontakt:

Re: Vaskepulver gør tøjet lugter

Indlægaf Annione » 23. jun 2016, 20:59

Jeg har i flere år været virkelig glad for Ängelmarks flydende vaskepulver.
1
At rejse er at leve :love2:
Debra1
Kort karma: 2
Likede indlæg: 19

Indlægaf Debra1 » 23. jun 2016, 21:06

FruDulle skrev:(Jeg mangler lidt et spørge Jørgen fora til sådanne ting her)

Vi bruger Neutral vaskemiddel til vores tøj, men jeg synes at det gør at tøjet lugter sådan lidt hengemt. Så jeg formastede mig til at købe skyllemiddel med svag duft og det hjælper da lidt, men jeg synes at den hengemte luft sidder fast. Og ideen med at bruge neutral ryger lidt ved at bruge skyllemiddel ved siden af kan man sige. Andre der oplever det? Synes vores vaskemaskine og tørretumbler og lugter mere og mere selvom begge er købt for 6 mdr siden.

Nogle forslag til andet vaskemiddel? Har set på ecover og änglamark, men ikke prøvet dem.

Jeg oplevede det samme, da vi brugte Neutral. Specielt når det havde ligget i skabet lidt tid. Jeg har skiftet til det fra Rema uden parfume, og det har hjulpet.
1
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3485

Indlægaf FruDulle » 23. jun 2016, 21:16

Debra1 skrev:
FruDulle skrev:(Jeg mangler lidt et spørge Jørgen fora til sådanne ting her)

Vi bruger Neutral vaskemiddel til vores tøj, men jeg synes at det gør at tøjet lugter sådan lidt hengemt. Så jeg formastede mig til at købe skyllemiddel med svag duft og det hjælper da lidt, men jeg synes at den hengemte luft sidder fast. Og ideen med at bruge neutral ryger lidt ved at bruge skyllemiddel ved siden af kan man sige. Andre der oplever det? Synes vores vaskemaskine og tørretumbler og lugter mere og mere selvom begge er købt for 6 mdr siden.

Nogle forslag til andet vaskemiddel? Har set på ecover og änglamark, men ikke prøvet dem.

Jeg oplevede det samme, da vi brugte Neutral. Specielt når det havde ligget i skabet lidt tid. Jeg har skiftet til det fra Rema uden parfume, og det har hjulpet.

Ja præcis det med skabet. Det lugter lidt som om der ligger en bunke beskidt vasketøj
0
Whatever
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 70
Likede indlæg: 813

Indlægaf Maoam » 23. jun 2016, 21:27

Jeg gik fra Neutral til Remas vaskepulver og fik problemer med at mit tøj stadig lugtede af sved. Bruger Änglamark's vaskepulver nu. Jeg fandt den, fordi den klarede sig godt i en test på nettet.
1
Love, love, peace, peace :pompom:
D.itsen
Kort karma: 173
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1387

Indlægaf D.itsen » 23. jun 2016, 23:53

Det er godt nok nogle år siden, men jeg havde noget mørkt tøj der lugtede grimt uanset hvad vi gjorde. Jeg er ret overbevist om.at det var farven + plus vask der var en meget uheldig kombination. Endte med at kassere det pågældende tøj
0
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9730

Indlægaf kidkomb » 23. jun 2016, 23:59

Maoam skrev:Jeg gik fra Neutral til Remas vaskepulver og fik problemer med at mit tøj stadig lugtede af sved. Bruger Änglamark's vaskepulver nu. Jeg fandt den, fordi den klarede sig godt i en test på nettet.

Der er virkelig mange enzymer i Neutrals vaskemiddel, derfor vasker det grundigt (og er ret hårdt ved huden i øvrigt).
I Remas er der ikke ret mange og det er derfor svært at få lugt ud. Til gengæld er det jo miljømærket og sådan.
Omo er et godt bud. Men det er skidt for miljø. Det fåes i en uparfumeret udgave.
Min kæreste har ret sart hud (og min nevø og jeg ligeså) og ingen af os kan tåle Neutral.
Omo har været bedst til nevøens eksemhud, da han var lille.
Jeg ved ikke hvorfor det lige er Omo, der er bedst til os. Vi bruger endda den parfumerede version.

Med Remas oplevede jeg, at noget tøj lugter lidt hengemt. Det må være fordi det ikke vasker helt rent.
Med Omo oplever jeg det kun på mit arbejdstøj. Men det er også i en virkelig sær stofkvalitet, som aldrig rigtig tørrer helt. (Prøv at spørge om det er irriterende, når man sveder på arbejdet :rulle: )
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 334
Likede indlæg: 3769

Indlægaf Novella » 24. jun 2016, 04:05

Annione skrev:Jeg har i flere år været virkelig glad for Ängelmarks flydende vaskepulver.

Det bruger jeg også. Jeg synes ikke at neutral vasker ordentligt rent.
1
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 529
Likede indlæg: 2496

Indlægaf Bøtte » 24. jun 2016, 07:54

Sjovt, jeg har aldrig haft problemer med at få lugt ud med REMAs vaskemiddel.
Jeg bruger dog til tider andet også, fx levevis eller grøn balance, hvis der er tilbud eller jeg handler i en anden butik, når vi mangler.

Änglamarks har jeg også god erfaring med, men vi handler så godt som aldrig i Kvickly mere, så det bliver ikke indkøbt.
0
S :lun:
V :lun:
Mamaseraptor
Kort karma: 20
Likede indlæg: 228

Indlægaf Mamaseraptor » 24. jun 2016, 08:47

Du siger at både vaskemaskine og tørretumbler lugter selvom de kun er 6 mdr. gamle, lader du maskinerne stå åbne efter brug, så de kan blive tørre indvendig?
Jeg lukkede konsekvent lågen efter brug på min gamle maskine efter brug og den kom til at lugte rigtigt hengemt og det gik ud over vores tøj som lugtede fesent ved brug.
0
Undtagelsen
Kort karma: 26
Likede indlæg: 258

Indlægaf Undtagelsen » 24. jun 2016, 09:36

Novella skrev:
Annione skrev:Jeg har i flere år været virkelig glad for Ängelmarks flydende vaskepulver.

Det bruger jeg også. Jeg synes ikke at neutral vasker ordentligt rent.

Præcis derfor jeg også skiftede til Änglamark for et par år siden.
Og så syntes jeg også at Neutral gjorde tøjet stift til trods for eddike.
1
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3485

Indlægaf FruDulle » 24. jun 2016, 09:52

Mamaseraptor skrev:Du siger at både vaskemaskine og tørretumbler lugter selvom de kun er 6 mdr. gamle, lader du maskinerne stå åbne efter brug, så de kan blive tørre indvendig?
Jeg lukkede konsekvent lågen efter brug på min gamle maskine efter brug og den kom til at lugte rigtigt hengemt og det gik ud over vores tøj som lugtede fesent ved brug.

Jep, de er aldrig lukkede. Men kan se at jeg ikke er den eneste med Neutral problemet.
1
Whatever
Mamaseraptor
Kort karma: 20
Likede indlæg: 228

Indlægaf Mamaseraptor » 24. jun 2016, 10:05

FruDulle skrev:
Mamaseraptor skrev:Du siger at både vaskemaskine og tørretumbler lugter selvom de kun er 6 mdr. gamle, lader du maskinerne stå åbne efter brug, så de kan blive tørre indvendig?

Jep, de er aldrig lukkede. Men kan se at jeg ikke er den eneste med Neutral problemet.

Jeg kender ikke Neutral, jeg bruger Aldis vaskepulver til kulørt og hvidt tøj og har heldigvis ingen problemer med lugtgener fra tøjet :)
0
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 24. jun 2016, 11:09

De få gange jeg har brugt Neutral har jeg oplevet det samme. Vi er så ikke superallergiske herhjemme og kan godt bruge f.eks Ariel men ikke Omo så det gør vi bare i stedet, men kan godt se dit problem når nu i har så meget allergi. Jeg kan til gengæld ikke tåle Minirisk, men sådan er der så meget.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Tiger
Kort karma: 18
Likede indlæg: 177

Indlægaf Tiger » 28. jun 2016, 10:51

3
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)

Tilbage til "Livets forhold"