Hvor jaloux er du på en skala fra 1 -10

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Hvor jaloux er du generelt set på en skala fra 1-10?

Afstemning sluttede 28. jul 2016, 22:54

1 (Intet kan give mig følelsen/Visse ting kan give et lille stik)
24
24%
2
32
32%
3
13
13%
4
5
5%
5 (Jeg bør nok arbejde lidt med det)
11
11%
6
6
6%
7
6
6%
8
4
4%
9
0
Ingen stemmer
10 (Jeg er sygeligt jaloux)
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 101
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Hvor jaloux er du på en skala fra 1 -10

Indlægaf ShuruQ » 23. jun 2016, 22:54

Overskriften siger det meste.

Men er du jaloux og i såfald i hvilket omfang på en fra 1-10 skala (1 lavt - 10 højt). Har du været i et forhold med en jaloux partner, hvordan tacklede du det.

Mange spørgsmål på en gang egentligt.

Jeg er meget lidt jaloux, det kan ligge sådan ca. på en lillefingernegl. På en dårlig dag vil jeg placere mig på en 3'er, men ellers er jeg forsvindende lidt jaloux. Jeg tror det måske kommer sig af at mit første forhold var med en meget jaloux partner, hvilket ikke alene er drænende men også ødelæggende for ens eget selvværd, derfor er det mig magtpåliggende ikke at agere jaloux eller ej hellere være i et forhold hvor det forekommer fra den anden side.

I hvilke situationer kan du føle jalousi?

Det er for mig i meget få situationer jeg kan føle det, det kan forekomme i et minimalt omfang hos mig, hvis min partner ikke er ærligt. Jeg kan sådan set acceptere ALT, så længe længe, den anden part ikke føler han/hun skal lyve omkring noget som helst, eller fortie tingene.
Senest rettet af ShuruQ 24. jun 2016, 07:07, rettet i alt 1 gang.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 569

Re: Hvor jaloux er du på en skala fra 1 -10

Indlægaf Lulu » 24. jun 2016, 05:06

Jeg har stemt et.

Jeg ved min mand ikke kysser og knalder med andre så det generer mig overhovedet ikke hvis han flirter eller lignende med andre kvinder.
Han kigger også nogle gange efter kvinder og siger de er lækre, det er ikke altid vores definition af lækre er den samme, men hvis hun er køn har nogle pæne træk giver jeg ham ret i disse.

Jeg har været kærester med en engang der havde (mange) psykiske problemer og han var meget jalousi anlagt. Hvis jeg var hjemme ved min veninde og vi ville i byen kom han gerne på uanmeldt besøg. Vores forhold holdt ikke længe sådan noget magter jeg simpelthen ikke.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3460

Indlægaf HappyPaww » 24. jun 2016, 05:28

Synes det er lidt svært at stemme, for hvad dækker skalaen? Er 10 sådan helt Farligt Begær jalousi, hvor man koger en kat og andet crazy shit og er 1 "bare knald til højre og venstre - jeg er da ligeglad"?

Men jeg er ret jaloux anlagt - det bunder i egen usikkerhed. Dog er det blevet meget bedre med tiden, men jeg får da stik indimellem, fx nu hvor min kæreste skal på Roskilde. Jeg stoler på ham men ikke på mange piger :D
6
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 348
Likede indlæg: 2380

Indlægaf achillaxedprune » 24. jun 2016, 06:28

Jeg har stemt 2. Jeg stoler på min kæreste, og hvis jeg får tanker om han er utro eller lignende katastrofetanker, beholder jeg dem for mig selv mens han er ude. Og jeg ved jo godt inderst inde, at han ikke kunne finde på det, men alligevel kan tankerne køre i ring en gang i mellem. Men da jeg ikke agerer på dem og begrænser ham pga. af dem, så har jeg lagt mig meget lavt på skalaen.

Jeg er dog på ingen måde interesseret i at vide, hvem han syntes er lækre. I min verden, skulle han helst kun have øje for mig. :-D det er urealistisk, I know, men jeg har ikke behov for at tale med ham om andre kvinder. Og hvis han en dag skulle være mig utro, ville det ændre alt. Så det håber jeg virkelig ikke, at han gør.
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
MissDitte
Kort karma: 75
Likede indlæg: 482

Indlægaf MissDitte » 24. jun 2016, 06:35

Jeg er overhovedet ikke jaloux. Jeg ved, at min kæreste kun vil mig og jeg bliver nærmest stolt hvis nogen vil hende. Hvis hun flirter med andre er det også ok, for jeg ved, at det er mig, der tager hende med hjem.
Hun må gerne finde andre lækre og kigge efter andre eller kommentere andre. Det ændrer ikke på, at det er mig hun har valgt.
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 313
Likede indlæg: 5782

Indlægaf Animi » 24. jun 2016, 06:35

Jeg vil sige 1. Jeg er ikke særlig jaloux anlagt.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1130

Indlægaf Torn » 24. jun 2016, 06:52

Hvordan skal skalaen læses?

Jeg er jaloux i nogle tilfælde og ville ikke trives i et åbent forhold. Omvendt opfordrer jeg min kæreste til at flirte med andre og vi kan sagtens tale om, hvis nogen har lagt an på ham. Og vi kan tale om ekskærester o.s.v.
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 24. jun 2016, 07:10

Jeg har forsøgt at rette lidt til i afstemningen og forhåbentligt formået at udspecificere det bedre end før, og så har jeg fået fjernet det der 34, som jeg ikke aner hvordan har fået sneget sig ind :lol:.

Nu har jeg skrevet "sygelig jaloux" ved 10, for at kunne svare den ved jeg godt det kræver en kæmpe selvindsigt, tit er det jo sådan med jalousi i den højere ende at man ikke selv er klar over at den er ret gal, ja også ved lavere end 10, men det er ikke alle der har selvindsigten.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 428
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6116

Indlægaf LadyFox » 24. jun 2016, 07:12

Jeg har stemt to. Jeg anser slet ikke mig selv som en jaloux type, og det er aldrig jalousi der er et problem i mit forhold - men altså, jeg ved da godt at min kæreste kan lave noget ved siden af hvis han havde lyst.

Jeg har været mere jaloux før - men min erfaring har vist mig at jeg faktisk kun har været jaloux når der har været grund til det.
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
D.itsen
Kort karma: 173
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1387

Indlægaf D.itsen » 24. jun 2016, 07:16

Jeg er absolut jaloux. Det kommer over for kæresten og det kommer over for venner. Men det varer i langt de fleste tilfælde cirka 5 sekunder og det er intet problem at håndtere. For mig er jalousi en lige så basal følelse som glæde, vrede og kærlighed, den er kun er problem, hvis man ikke kan håndtere den eller den vokser sig stor.

Jeg kan også blive det hvor det er lidt større, men så er der normalt også en konkret grund. Det håndterer vi så og det har aldrig givet problemer.
Jeg lever i et åbent forhold
3
UH UH UH UH KORT :love:
chokoladegris
Kort karma: 6
Likede indlæg: 108

Indlægaf chokoladegris » 24. jun 2016, 07:26

Jeg må ærligt indrømme at jeg nok er ret jaloux, dog slet ikke på samme niveau som for nogle år siden. Men min jalousi bunder lidt i at jeg godt kan føle at jeg ikke er god nok og har desuden mistet mange venner, veninder og fyre, oftest på ikke ret pæne måder. Derfor når jeg får følelser for en fyr, forsøger jeg virkelig at lægge jalousien lidt væk, men kan ikke undgå at få lidt stik i maven når han nævner piger eller skal ses med veninder, simpelthen fordi at jeg er bange for at jeg er så vild med ham og derfor bliver bange for at det går galt. Kæmper desuden med et mindre godt selvværd.. Har bare haft fyre, hvor jeg har forsøgt at være åben omkring min jalousi (uden at det bliver for meget, selvfølgelig) og de har oftest virket lidt ligeglade med det.

Når/hvis jeg finder den rigtige fyr, er jeg helt overbevist om at min jalousi vil blive minimal.
0
JoyNips
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2964

Indlægaf JoyNips » 24. jun 2016, 07:57

1. Jeg er ikke jaloux anlagt. Og min kæreste har scoret jævnt godt, så jeg er ikke bekymret for at han skulle falde over noget bedre. :D
6
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 24. jun 2016, 07:59

JoyNips skrev:1. Jeg er ikke jaloux anlagt. Og min kæreste har scoret jævnt godt, så jeg er ikke bekymret for at han skulle falde over noget bedre. :D

Det er fandeme i orden selvtillid det der :-D :gogo:.
2
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3460

Indlægaf HappyPaww » 24. jun 2016, 08:08

achillaxedprune skrev:Jeg har stemt 2. Jeg stoler på min kæreste, og hvis jeg får tanker om han er utro eller lignende katastrofetanker, beholder jeg dem for mig selv mens han er ude. Og jeg ved jo godt inderst inde, at han ikke kunne finde på det, men alligevel kan tankerne køre i ring en gang i mellem. Men da jeg ikke agerer på dem og begrænser ham pga. af dem, så har jeg lagt mig meget lavt på skalaen.

Jeg er dog på ingen måde interesseret i at vide, hvem han syntes er lækre. I min verden, skulle han helst kun have øje for mig. :-D det er urealistisk, I know, men jeg har ikke behov for at tale med ham om andre kvinder. Og hvis han en dag skulle være mig utro, ville det ændre alt. Så det håber jeg virkelig ikke, at han gør.

Se, der er det nemlig svært ift. afstemning. Jeg har det nemlig nok ret meget som dig (måske en 3'er :D), men jeg ratede mig selv til 6 :lol:
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4300

Indlægaf Rapfisk » 24. jun 2016, 08:12

I forhold meget lidt. Jeg kan være misundelig på veninder osv., men i forhold har jeg virkelig meget svært ved at være jaloux. Jeg har aldrig haft kærester, der havde tætte pigevenner. Måske kunne det gøre en forskel, men jeg tror det egentlig ikke.

Jeg var ikke engang jaloux på den veninde, min eks fik, som han endte med at finde sammen med, da vi slog op. Det siger måske også noget om, at jeg egentlig var færdig med ham.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:

Tilbage til "Forhold og sex"