Hvor jaloux er du på en skala fra 1 -10

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Hvor jaloux er du generelt set på en skala fra 1-10?

Afstemning sluttede 28. jul 2016, 22:54

1 (Intet kan give mig følelsen/Visse ting kan give et lille stik)
24
24%
2
32
32%
3
13
13%
4
5
5%
5 (Jeg bør nok arbejde lidt med det)
11
11%
6
6
6%
7
6
6%
8
4
4%
9
0
Ingen stemmer
10 (Jeg er sygeligt jaloux)
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 101
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 356
Likede indlæg: 3536

Re: Hvor jaloux er du på en skala fra 1 -10

Indlægaf Ballademager » 24. jun 2016, 08:35

Har stemt fire... Men vi er nok de i en form for "situationsbestemt" jalousi.

Bliver ikke jaloux, når han er i byen eller taler om lækre kolleger etc. Stoler på, at han ikke laver noget. Det generer mig heller ikke, at han kigger efter damer på gaden, heller ikke selvom jeg er med. Vi snakker faktisk tit om, hvem vi finder lækre. Uskyldig flirt gør mig heller ikke noget... Tanker er toldfri, og man kan ikke gå gennem et helt liv uden at møde mennesker, man finder interessante.

Men i forhold til hans eks har der været lidt problemer tidligere. Det skyldes en masse ting i starten af vores forhold, hvor hun var ret krævende, og hvor han tog mere hensyn til hende end mig pga. hendes psykiske sygdom. Det gjorde mig enormt usikker, fordi det hele bare er lidt sårbart og usikkert i starten af et forhold. Hun kan godt stadig stikke lidt af og til (f.eks. har han stadig nogle af hendes ting liggende, og han kan ikke tage sig sammen til at få det afleveret), men det er blevet meget bedre, og eg tager det skældent op.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 311
Likede indlæg: 5767

Indlægaf Animi » 24. jun 2016, 08:47

Jeg har faktisk kun oplevet at blive jaloux efter mine forhold er sluttet, hvor jeg bliver jaloux ved tanken om at han nu har mulighed for at være sammen med andre.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1836

Indlægaf Anilara » 24. jun 2016, 09:07

Jeg er ikke jaloux. Min kæreste har aldrig endnu udvist at jeg bør have nogen grund til at frygte hans dømmekraft.

Jeg kommer aldrig til at forstå den der talemåde, at man stoler på sin kæreste, men ikke på de andre kvinder/mænd. For hvis man stoler på sin kæreste, stoler man vel også på, at han kan afvise dem, ikke? Også selvom de dansede nøgendans op ad ens kæreste :-p

I mit tidligere forhold var jeg lidt jaloux, men det var fordi han gav mig grund til det... Ved bl.a at være utro med omkring 6 andre, og have et forhold sideløbende med vores.
3
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 24. jun 2016, 09:14

Anilara skrev:
Jeg kommer aldrig til at forstå den der talemåde, at man stoler på sin kæreste, men ikke på de andre kvinder/mænd. For hvis man stoler på sin kæreste, stoler man vel også på, at han kan afvise dem, ikke? Også selvom de dansede nøgendans op ad ens kæreste :-p

Helt enig i dette. Det er selvfølgelig ikke i orden, hvis man bevidst prøver på noget med en i et forhold. Men for mig er det uomtvisteligt den optagede part, der har det største ansvar for at sige fra. Det er simpelthen for let at lægge hele skylden på den anden kvinde/mand.
Senest rettet af Ballademager 24. jun 2016, 11:59, rettet i alt 1 gang.
1

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3452

Indlægaf HappyPaww » 24. jun 2016, 09:20

Ballademager skrev:
Anilara skrev:

Helt enig i dette. Det er selvfølgelig ikke i orden, hvis man bevist prøver på noget med en i et forhold. Men for mig er det uomtvisteligt den optagede part, der har det største ansvar for at sige fra. Det er simpelthen for let at lægge hele skylden på den anden kvinde/mand.

Jeg er egentlig enig, og stoler også på, at min kæreste afviser de der irriterende tøser, som synes han er lækker :D Men jeg bliver stadig jaloux og sur på dem ("Få din egen kæreste, Mulle!") - også selvom det i bund og grund selvfølgelig er den der har en kæreste, der har det endegyldige ansvar. Gider derfor heller ikke have, at han fx går på stripklub eller åbenlyst kigger på pæne piger...

Følelser er desværre ikke altid lige rationelle...
2
Rosen
Kort karma: 1
Likede indlæg: 11

Indlægaf Rosen » 24. jun 2016, 09:29

Jeg ville gerne være så lidt jalous som du virker at være.

Hvordan kan du være så selvsikker?

Er det fordi du tror på han ikke kan finde andre, som han synes mere om end dig? Pludselig falde for kollegaen eller lignende.
Eller er det fordi du ved du godt ville klare dig, selvom han fandt en anden/bollede udenom og I ville slå op.

Jeg prøver at forstå mekanismen bagved "ikke jalousy" fordi jeg kæmper med det, selvom min mand aner ingenting om det og jeg ikke viser det. Jeg er skrækslagen hver gang han skal til fest eller om han taler godt om andre piger....små ting, store ting. Alt.
0
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1836

Indlægaf Anilara » 24. jun 2016, 09:43

Rosen skrev:Jeg ville gerne være så lidt jalous som du virker at være.

Er det fordi du tror på han ikke kan finde andre, som han synes mere om end dig? Pludselig falde for kollegaen eller lignende.
Eller er det fordi du ved du godt ville klare dig, selvom han fandt en anden/bollede udenom og I ville slå op.

Jeg prøver at forstå mekanismen bagved "ikke jalousy" fordi jeg kæmper med det, selvom min mand aner ingenting om det og jeg ikke viser det. Jeg er skrækslagen hver gang han skal til fest eller om han taler godt om andre piger....små ting, store ting. Alt.

Jeg er personligt ikke jaloux, da jeg ikke har nogen grund til at være det. Ja, det er utrolig rationelt, men han har vitterligt ikke andet end vist mig respekt og ærlighed, så jeg stoler på ham. Og ja, så betyder det måske også noget, at jeg ved, at ubegrundet jalousi ikke ville gøre noget godt for mig eller en given situation.
Når jalousi er en irrationel følelse, tror jeg det er sværere at ændre, end når den er velbegrundet.
1
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 24. jun 2016, 09:43

Rosen skrev:Jeg ville gerne være så lidt jalous som du virker at være.

Det er rigtigt svært at forklare, det er bare sådan jeg er skruet sammen, tror jeg.

Jeg kan godt dele, så at sige. Tanken om at han er sammen med en anden er ikke ødelæggende for mig. At han eventuelt er sammen med en anden, ændrer i min verden intet for mig, vi er stadig gift og han vil mig, ellers var han ikke sammen med mig. Han elsker ikke mig mindre fordi han eventuelt vælger at dyrke sex med en anden.
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Rosen
Kort karma: 1
Likede indlæg: 11

Indlægaf Rosen » 24. jun 2016, 10:24

Jeg er personligt ikke jaloux, da jeg ikke har nogen grund til at være det. Ja, det er utrolig rationelt, men han har vitterligt ikke andet end vist mig respekt og ærlighed, så jeg stoler på ham. Og ja, så betyder det måske også noget, at jeg ved, at ubegrundet jalousi ikke ville gøre noget godt for mig eller en given situation.
Når jalousi er en irrationel følelse, tror jeg det er sværere at ændre, end når den er velbegrundet.[/quote]

Ja, jeg kan godt følge dig.
0
Brugeravatar
Venus222
Kort karma: 22
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 342

Indlægaf Venus222 » 24. jun 2016, 12:30

Jeg har stemt 2. For på en dårlig dag , hvor jeg synes alle andre damer er meget pænere end jeg, kan jeg godt mærke et lille stik.
Men generelt er jeg meget lidt jealoux anlagt.
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1853

Indlægaf Sangius » 24. jun 2016, 12:42

Jeg har stemt 2. Jeg er egentlig slet ikke jaloux anlagt, og har aldrig ligget søvnløs om natten, efter manden er sendt i byen. Har endda givet ham nogle scoretricks med på vejen, og vi kan sagtens snakke om hvis der er en dame der har jagtet ham lidt.

Men i de 6 år vi har været sammen, har jeg før oplevet et stik af jalousi over forskellige småting. F.eks. fik han engang en ny kollega, som han sms'ede med, og hang ud med. Der kunne jeg pludselig godt mærke lidt i ny og næ.

Jeg stoler fuldt og fast på min mand. Men jeg anser frygt for irrationelt. Jeg er også mega mørkeræd, specielt efter jeg har set en gyserfilm, men det betyder altså ikke, at jeg reelt tror, at The Grudge-damen eksisterer. At jeg i ny og næ føler lidt jalousi, betyder i samme grad slet ikke, at jeg ikke stoler på min mand. :)
2
OberstNasig
Kort karma: 43
Likede indlæg: 398

Indlægaf OberstNasig » 24. jun 2016, 13:04

Min jalousi er bundet op på, hvor sikker jeg føler mig på forholdet og på ham. I perioder, hvor min tillid har fået et par bump, er jeg klart mere sårbar og derfor også mere jaloux. Så begynder jeg at se spøgelser i en kort periode og så går det over igen.

Men all in all er jeg en 1´er, men det skyldes min kærestes adfærd. Havde jeg set ham grov-flirte med andre kvinder, så ville jeg blive jaloux- og også forlade ham. Men jalousien afspejler ikke alene, hvordan min kæreste gebærder sig. Det afspejler også at jeg er rationelt anlagt på det område, forstået på den måde at jeg også er parat til at trække stikket, hvis han er mig utro, men indtil da vil jeg ikke bekymre mig om noget og gøre livet svært for os begge ved at være jaloux over noget, der ikke engang er sket.

Faktisk kan et lille stik af jalousi være ret anvendeligt. De få gange jeg har oplevet det, har jeg fået lyst til at give min kæreste en ekstra god grund til at beholde mig. Ikke fordi jeg tror, at han vil forlade mig til fordel for en anden smuk kvinde. Det er nok snarere min lyst til at udkonkurrere "Rivaler", så det pirker til min lyst til at gøre noget særligt ud af mig selv.
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 24. jun 2016, 13:56

OberstNasig skrev:Min jalousi er bundet op på, hvor sikker jeg føler mig på forholdet og på ham. I perioder, hvor min tillid har fået et par bump, er jeg klart mere sårbar og derfor også mere jaloux. Så begynder jeg at se spøgelser i en kort periode og så går det over igen.

Men all in all er jeg en 1´er, men det skyldes min kærestes adfærd. Havde jeg set ham grov-flirte med andre kvinder, så ville jeg blive jaloux- og også forlade ham. Men jalousien afspejler ikke alene, hvordan min kæreste gebærder sig. Det afspejler også at jeg er rationelt anlagt på det område, forstået på den måde at jeg også er parat til at trække stikket, hvis han er mig utro, men indtil da vil jeg ikke bekymre mig om noget og gøre livet svært for os begge ved at være jaloux over noget, der ikke engang er sket.

Faktisk kan et lille stik af jalousi være ret anvendeligt. De få gange jeg har oplevet det, har jeg fået lyst til at give min kæreste en ekstra god grund til at beholde mig. Ikke fordi jeg tror, at han vil forlade mig til fordel for en anden smuk kvinde. Det er nok snarere min lyst til at udkonkurrere "Rivaler", så det pirker til min lyst til at gøre noget særligt ud af mig selv.

Jeg er ret så enig i det markerede. Jeg er jo ikke perfekt, så selvfølgelig mærker jeg også det der lille stik en sjælden gang, og det øger egentligt bare min kærlighed til min mand, fordi det minder mig om at jeg jo rent faktisk elsker ham rigtig højt :lun:.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Orchidea
Kort karma: 17
Likede indlæg: 427

Indlægaf Orchidea » 24. jun 2016, 14:39

Jeg synes ikke selv at jeg er jaloux anlagt og jalousi er ikke, og har aldrig været, et issue min mand og mig imellem. Vi har tillid til hinanden og agerer generelt ikke på en måde, der ville gøre den anden usikker.

Men, når det er sagt, så tror jeg at vi alle har det i os, at vi i en given situation kan blive endog meget jaloux og jeg tror ikke det er svært at tricke til jalousi.
1
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 24. jun 2016, 14:42

HappyPaww skrev:
Ballademager skrev:
Anilara skrev:

Helt enig i dette. Det er selvfølgelig ikke i orden, hvis man bevist prøver på noget med en i et forhold. Men for mig er det uomtvisteligt den optagede part, der har det største ansvar for at sige fra. Det er simpelthen for let at lægge hele skylden på den anden kvinde/mand.

Jeg er egentlig enig, og stoler også på, at min kæreste afviser de der irriterende tøser, som synes han er lækker :D Men jeg bliver stadig jaloux og sur på dem ("Få din egen kæreste, Mulle!") - også selvom det i bund og grund selvfølgelig er den der har en kæreste, der har det endegyldige ansvar. Gider derfor heller ikke have, at han fx går på stripklub eller åbenlyst kigger på pæne piger...

Følelser er desværre ikke altid lige rationelle...

True... Følelser er ikke rationelle. Det er virkelig interessant, hvor forskelligt, at folk ser på det.

Overfladisk og uskyldig flirt i det daglige, strip og det at vende sig om efter en på gaden, er for mig helt uskyldigt og ikke noget, jeg lader mig påvirke af.

For mig er det med eksen meget sværere, fordi man jo ved, at de har delt så meget i en årrække. Det er heller ikke rationelt overhovedet, for jeg ved jo godt, at han ikke vil have hende tilbage.
0

Tilbage til "Forhold og sex"