Hvor jaloux er du på en skala fra 1 -10

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Hvor jaloux er du generelt set på en skala fra 1-10?

Afstemning sluttede 28. jul 2016, 22:54

1 (Intet kan give mig følelsen/Visse ting kan give et lille stik)
24
24%
2
32
32%
3
13
13%
4
5
5%
5 (Jeg bør nok arbejde lidt med det)
11
11%
6
6
6%
7
6
6%
8
4
4%
9
0
Ingen stemmer
10 (Jeg er sygeligt jaloux)
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 101
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1009
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9131

Re: Hvor jaloux er du på en skala fra 1 -10

Indlægaf Fru Sunshine » 24. jun 2016, 14:50

Jeg er en lille smule jaloux. Jeg stoler på min mand, og ved at han knap nok opdager det, hvis andre kvinder forsøger sig med ham.
Men de skal gå væk alligevel, og jeg kan ikke lide, hvis han taler lidt for positivt om andre kvinder.
Men jeg gør en masse for, at han ikke skal føle, at jeg mistror ham.
Det fik jeg selv nok af i et tidligere forhold.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2405

Indlægaf Joe » 24. jun 2016, 15:59

Jeg har stemt 2. Og det selvom at jeg absolut ikke føler mig jaloux eller nogensinde handler på det. Det er mere ud fra betragtningen, at der sikkert findes manglende jalousi, der er endnu mere markant end min.

Men generelt bruger vi ikke rigtigt jalousi i forholdet, fordi vi ikke har grund til det. Vi er også mere large, end jeg fornemmer mange andre er. Flirt, sidde på skødet af andre, gå arm i arm med andre, give udtryk for hvem der er pæne, tale om tidligere forhold, osv. er helt OK. Men kys og alt der er mere end det, er ikke. Og der stoler jeg fuldstændig på at han ikke overskrider nogle grænser.

Jeg er også pisseligeglade med hvilke kvinder han omgås, og hvad de kunne prøve på. Min kæreste er en voksen, ansvarlig mand, og selv i hans fuldeste øjeblikke, kan han ikke lokkes til noget, han ikke selv vil. Jeg ville have det svært ved, hvis der var kvinder, der kendte mig, der prøvede noget, fordi det ville være manglende respekt fra deres side overfor mig, men alverdens random kvinder, skal da være velkomne til at give det et forsøg, hvis de vil. Jeg er fuldstændig sikker på, de ikke ville komme langt. Faktisk ville han nok slet ikke opdage det.
3
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Brugeravatar
Knirkemis
Kort karma: 47
Likede indlæg: 283

Indlægaf Knirkemis » 24. jun 2016, 16:46

Jeg har stemt 7, men ved nærmere eftertanke, er jeg nok egentlig længere nede efterhånden. Jeg har til gengæld været helt oppe og ringe på 9-10 stykker for et par år siden, og det var tæt på at ødelægge vores forhold.

Det hele var meget kaotisk, og de følelser jeg havde i forbindelse med jalousien var ekstremt komplekse. Fx mistænkte jeg ham aldrig for at være mig utro, men angsten for det var enorm. Jeg var heller ikke usikker på mig selv og mit eget værd. Tværtimod syntes jeg, at han havde scoret temmelig meget opad :genert: Jeg har aldrig været nervøs for at han skulle score andre piger, når han var i byen. Til gengæld var jeg hamrende bange for, at han skrev med andre piger på nettet, og opsøgte et eller andet dér. Hans adfærd forstærkede angsten, for han kæmpede så meget imod min jalousi, at den bare blev bestyrket, og vi var inde i en ond cirkel. Jo mere jaloux jeg blev, des mere strittede han imod.

Jeg endte med at opsøge en psykolog, og det hjalp en del. Hun lærte mig bl.a. at jalousi netop er en angst-tilstand. At kroppen og hjernen reagerer på samme måde, som under angstanfald, og det gav virkelig meget mening i forhold til, hvordan jeg oplevede det.
Efter endt forløb hos hende, har jeg selv arbejdet videre med tingene, og vil sige, at det er ret godt under kontrol nu. Og hans adfærd er også blevet anderledes, hvilket selvfølgelig hjælper.

Præcis hvad der udløste det, ved jeg ikke helt, for jeg har aldrig oplevet det i tidligere forhold. Men jeg har nok været ret påvirket af, at have datet mænd der var dårlige for mig, op til at jeg mødte min kæreste. De har desværre været meget medvirkende til at nedbryde min generelle tillid til mænd.
0
D.itsen
Kort karma: 171
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1375

Indlægaf D.itsen » 24. jun 2016, 16:48

Jeg synes det er spøjst, at mange snakker om det konkrete forhold om hvorvidt de er jaloux eller ej. Enten er man vel aldrig jaloux, uanset hvad, eller også kan man være jaloux, men men er tryg nok til det ikke bliver tricket i det nuværende forhold. Men det er måske bare mig :gruble:
1
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3505

Indlægaf Lemonella » 24. jun 2016, 16:59

Jeg er ikke jaloux anlagt. :)

Jeg har været gift med en temmelig jaloux person. Han påstod hårdnakket, at jeg var en flirter og, at alle mænd bare ville i kassen med mig. Intet jeg sagde, kunne overbevise ham om det modsatte. Så jeg lærte, at leve med det... et par år.. eller, nok mange år... i hvert fald alt for lang tid.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1050

Indlægaf KinderBueno » 24. jun 2016, 18:33

HappyPaww skrev:
achillaxedprune skrev:Jeg har stemt 2. Jeg stoler på min kæreste, og hvis jeg får tanker om han er utro eller lignende katastrofetanker, beholder jeg dem for mig selv mens han er ude. Og jeg ved jo godt inderst inde, at han ikke kunne finde på det, men alligevel kan tankerne køre i ring en gang i mellem. Men da jeg ikke agerer på dem og begrænser ham pga. af dem, så har jeg lagt mig meget lavt på skalaen.

Jeg er dog på ingen måde interesseret i at vide, hvem han syntes er lækre. I min verden, skulle han helst kun have øje for mig. :-D det er urealistisk, I know, men jeg har ikke behov for at tale med ham om andre kvinder. Og hvis han en dag skulle være mig utro, ville det ændre alt. Så det håber jeg virkelig ikke, at han gør.

Se, der er det nemlig svært ift. afstemning. Jeg har det nemlig nok ret meget som dig (måske en 3'er :D), men jeg ratede mig selv til 6 :lol:

Hello, fellow 6'er :wave: - Jeg ville nemlig også beskrive mit niveau på samme måde. Og jeg kan heldigvis sagtens selv se, at det er irrationelt. Han har aldrig givet mig reel grund til det.

Min kæreste er bare så fandens lækker... Og igennem årenes løb er det hændt, at kvinder har fået det dér helt specielle sultne blik, som mænd som min kæreste sjældent opfatter, men hvor det var tydeligt, at hun ville ønske, at jeg blev vippet af pinden. Grrrr, skrid, gås! :genert: :D
2
hej hest, hestehest
Brugeravatar
Contrast
Kort karma: 2
Likede indlæg: 60

Indlægaf Contrast » 24. jun 2016, 19:54

Jeg kan godt blive jaloux engang imellem, altså lige få de dér stik, men min kæreste giver mig egentlig aldrig nogen grund til at være det. Han er det sødeste, mest troværdige menneske jeg har mødt, og han har en meget høj retfærdighedssans, så det er temmelig betryggende for mig. Jeg ved at tankerne er irrationelle, og selvom de kan være irriterende at have, kan jeg egentlig sagtens vifte dem af vejen, og det er ikke særligt tit, der er noget. Jeg har sat mig som en 4'er på skalaen. :)
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 199
Likede indlæg: 1321

Indlægaf Sophies-mor » 24. jun 2016, 20:24

1.
Såfremt jeg er 100 procent sikker på min partner skal der virkelig meget til før jeg bliver jaloux.
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Flowergirl
Kort karma: 9
Likede indlæg: 149

Indlægaf Flowergirl » 24. jun 2016, 21:12

Jeg har stemt 3. Jeg stoler på min kæreste og ved, at han hverken flirter med andre eller i det hele taget gør noget, som jeg ikke må se/høre om. Jeg er aldrig nervøs eller forestiller mig, at han laver noget jeg ville blive ked af, hvis han er i by. Jeg ved det er mig han vil have og kommer hjem til, og hvis det nogensinde ændrer sig for ham på et tidspunkt, så ved jeg også at han vil gøre det forbi.
Min kæreste er ellers rigtig omsorgsfuld og snaksaglig overfor alle - også veninder. Får også positive kommentarer fra hans veninder, at han er så rar og omsorgsfuld. Har nogle veninder som ville blive lidt muggen over det, men jeg synes det er så dejligt, at folk ser ham som en dejlig fyr.

Men jeg kan godt blive jaloux. Jeg har bestemt ikke lyst til at vide hvem han f.eks. Har været sammen med, eller hvem han synes er lækker, flot osv. Jeg ved selvfølgelig godt, at han ser kvinder som han finder attraktive og det, men har bare ikke lyst til at vide præcis hvem. Tror det bunder i, at jeg er bange for, at når han ser en flot pige så synes han ikke jeg er smuk mere eller er mindre køn end hende... Også selvom han fortæller mig hver dag, at jeg er smuk og at han har overscoret (har han så ikke :P )
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2351

Indlægaf Juki » 24. jun 2016, 21:19

Jeg var meget jaloux tidligere. Mest fordi jeg gang på gang oplevede nogle ting der var grænseoverskridende og/eller gik over grænsen for hvad der er OK i et forhold.

Hvis jeg bliver usikker eller oplever noget der minder mig om tidligere oplevelser, så kan jeg godt blive ked af det og jaloux. Men efterhånden som jeg er blevet ældre og mere "sikker", samt har lært at respektere mine grænser er det blevet meget bedre.

Som udgangspunkt synes jeg ikke der er noget galt i at blive jaloux eller få den følelse (så længe man ikke bliver fuldstændig loco)

Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal stemme.
2
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2243

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 25. jun 2016, 05:03

a3jd6D3_460s_v1.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 37
Likede indlæg: 967

Indlægaf Anne Droid » 25. jun 2016, 05:11

1 og det er nok meget godt. Jeg har en musikerkæreste og de har en del spillejob. En gang om ugen, spiser han sammen med ekskonen og deres fællesbørn..
1
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 230
Likede indlæg: 2442
Kontakt:

Indlægaf Annione » 25. jun 2016, 06:54

Jeg har stemt 3.
Jeg har arbejdet mig ned fra en 9'er så jeg synes det er ret godt gået :-D
Jeg sender trygt manden i byen, og dukker der et grønt monster op - så maner jeg det hurtigst muligt i graven igen. Jeg VED jo godt, at han kun vil mig - vi skal giftes om lidt.
Samtidig har jeg lig i lasten. En kæmpe angst for at blive forladt - jeg blev en gang forladt af alle jeg kendte. Det ligger aldrig særligt langt væk, jeg er ikke sikker på jeg nogensinde kommer over det traume. Nogle gange går det ud over ham, som jeg elsker. Gudskelov kan han bære det.
5
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Knirkemis
Kort karma: 47
Likede indlæg: 283

Indlægaf Knirkemis » 25. jun 2016, 08:54

Annione skrev:Jeg har stemt 3.
Jeg har arbejdet mig ned fra en 9'er så jeg synes det er ret godt gået :-D
Jeg sender trygt manden i byen, og dukker der et grønt monster op - så maner jeg det hurtigst muligt i graven igen. Jeg VED jo godt, at han kun vil mig - vi skal giftes om lidt.
Samtidig har jeg lig i lasten. En kæmpe angst for at blive forladt - jeg blev en gang forladt af alle jeg kendte. Det ligger aldrig særligt langt væk, jeg er ikke sikker på jeg nogensinde kommer over det traume. Nogle gange går det ud over ham, som jeg elsker. Gudskelov kan han bære det.

Jeg tror faktisk at du rammer noget meget væsentligt, omkring det med at blive forladt. Jeg har også problemer med det pga noget barndoms bagage. Og det er langt hen ad vejen, angst for at blive forladt af den man elsker, som er medvirkende til at man kan blive jaloux.
1
Jemo
Kort karma: 1
Likede indlæg: 5

Indlægaf Jemo » 25. jun 2016, 23:21

Jeg er meget lidt jaloux. Jeg har lidt den holdning at hvis jeg ikke tør stole på hende, så er hun slet ikke noget for mig, og andre folks reaktion rører mig egentligt ikke. For en del år siden havde jeg en veninde som var af den type der blev bemærket rigtigt meget for hendes ydre. Når vi var i byen vidste jeg at rigtigt mange var opmærksomme på hende, og dem der turde (det var faktisk ikke så mange der gjorde fordi hun var utroligt intimiderende) prøvede lykken. Jeg vidste at hun ikke var interesseret i andre, og faktisk havde mine venner og jeg faktisk meget sjov ud af fremmedes reaktion på hende. Det var faktisk ganske underholdende når vi hang ud med hver vores vennegruppe på samme sted, så folk ikke kunne se at vi var sammen. Til gengæld var hun meget jaloux, så hvis en anden kvinde viste mig for meget interesse, så var hun meget hurtigt til at markere hendes territorie og det blev gjort ganske eftertryggeligt og på en ofte meget intimiderende måde. Det var faktisk også lidt morsomt at overvære, for hun gjorde det på en meget uskyldig og samtidigt enormt provokerende måde og altid uden at sige et ord. :D
0

Tilbage til "Forhold og sex"