Hvor jaloux er du på en skala fra 1 -10

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Hvor jaloux er du generelt set på en skala fra 1-10?

Afstemning sluttede 28. jul 2016, 22:54

1 (Intet kan give mig følelsen/Visse ting kan give et lille stik)
24
24%
2
32
32%
3
13
13%
4
5
5%
5 (Jeg bør nok arbejde lidt med det)
11
11%
6
6
6%
7
6
6%
8
4
4%
9
0
Ingen stemmer
10 (Jeg er sygeligt jaloux)
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 101
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 74
Likede indlæg: 795

Re: Hvor jaloux er du på en skala fra 1 -10

Indlægaf Mangoness » 25. jun 2016, 23:56

Jemo skrev:[...]

For en del år siden havde jeg en veninde som var af den type der blev bemærket rigtigt meget for hendes ydre. Når vi var i byen vidste jeg at rigtigt mange var opmærksomme på hende, og dem der turde (det var faktisk ikke så mange der gjorde fordi hun var utroligt intimiderende) prøvede lykken.

[...]

Til gengæld var hun meget jaloux, så hvis en anden kvinde viste mig for meget interesse, så var hun meget hurtigt til at markere hendes territorie og det blev gjort ganske eftertryggeligt og på en ofte meget intimiderende måde. Det var faktisk også lidt morsomt at overvære, for hun gjorde det på en meget uskyldig og samtidigt enormt provokerende måde og altid uden at sige et ord. :D

Nu spørger jeg muligvis dumt - men hvad gør en person intimiderende? :genert: :gruble:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 26. jun 2016, 01:43

Jeg er ikke jaloux anlagt overhovedet, selvom jeg fra tidligere godt kan relatere til følelsen. De gange, jeg har oplevet at føle jalousi, har det været rationelt og simpelt at adressere, og det har gjort det forholdsvist nemt enten at handle på eller lære af. Enten har min jalousi skyldtes, at noget i min selvopfattelse var kompleksramt, eller også har det skyldtes min partners adfærd. De gange, det har været min egen usikkerhed, altså den jeg følte på eget værd, gjorde jeg, hvad der var mig muligt, for at ændre på det. De gange, det var adfærden hos min partner, fik jeg afklaring og kom videre og over det. I et tilfælde kunne tilliden genoprettes, i de tilfælde den ikke kunne, blev forholdet afsluttet.

Det er ret simpelt for mig at undgå jalousi, i virkeligheden, for føler jeg ikke 100% tillid og loyalitet, fravælger jeg forholdet. Jeg behøver ikke stole på resten af verden, hvis bare jeg stoler på, han passer på mig og dét, vi har. Stopper jeg med at føle sådan, er det point of no return for mig. Så vil jeg hellere undvære.
4
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Bad Samaritan
Kort karma: 134
Likede indlæg: 1539

Indlægaf Bad Samaritan » 26. jun 2016, 04:21

Sådan cirka 0... og jalousi rettet mod mig er et 100% turn-off på alle tænkelige måder.
2
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 26. jun 2016, 04:22

Bad Samaritan skrev:Sådan cirka 0... og jalousi rettet den anden vej er et 100% turn off på alle tænkelige måder.

Der findes heller ikke meget der er så drænende for et forhold som total usikkerhed fra den anden part.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Jemo
Kort karma: 1
Likede indlæg: 5

Indlægaf Jemo » 26. jun 2016, 14:38

Mangoness skrev:Nu spørger jeg muligvis dumt - men hvad gør en person intimiderende? :genert: :gruble:

Lidt svært at forklare, men mange oplevede hende som havende en meget stærk personlighed og udstråling. Hun var faktisk rigtig sød og helt nede på jorden, men som en af mine venner har sagt så forvandlede hun mænd til mus. Hun så godt ud og var fysisk ganske veltrænet, og virkede meget selvsikker, så mange især mænd fik mindreværdighedskompleks når de stod foran hende. Hun udstrålede ikke at være den søde uskyldig prinsesse men nærmere at være en sexet amazonkriger, der kunne give de fleste mænd en røvfuld, hvis hun ville. Mange fremmede mænd så tit ud til at være ved at dø af skræk, hvis hun gik hen og snakkede til dem, hvilket vi andre faktisk syntes var lidt morsomt. Det var faktisk et stort problem for hende, for hun vidste godt at folk have tendens til at være lidt bange for hende.

Omvendt brugte hun også hendes evne til at få sin vilje hvis det var nødvendigt, f.eks. hvis hun skulle markere sit territorium og overfor en anden kvinde der var for interesseret i mig. Hun var ekspert i at bruge kropssprog, så hun sagde aldrig et ord, og så havde hun utroligt meget humor. Vi testede hende engang lidt ved at en søster til en af mine venner var med i byen og hun kendte ikke søsteren. Min ven og hans søster og jeg var gået sammen i byen, og senere på aftenen kom min veninde sammen med sine venner, og hun så selvfølgelig mig snakke med søsteren og der gik ikke længe inden hun stod ved siden af os med armene over kors, med en øl i den ene hånd som hun tog nogle rolige og langsomme slurke af, mens hun demonstrativt kiggede intenst og undersøgende på søsteren og mig, indtil hun fandt ud af at situationen var uskyldig, hvorefter hun vendte tilbage til sine venner og vi andre fik lov til at hygge os i fred igen. Søsteren fortale bagefter at situationen var vildt ubehagelig og at hun faktisk blev helt bange for hende – og søsteren var endda professionel soldat…

I andre situationer var hun bare vildt provokerende på den humoristiske måde, som f.eks. at hente min stol i stedet for at spørge om jeg kom hen til hende. :D
0
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 94
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 1055

Indlægaf Tanten » 26. jun 2016, 15:19

Jeg tror ikke, jeg er særligt jaloux anlagt. Jeg har oplevet følelsen meget intenst få gange i mit liv, hvor der virkelig har været grund til det, og det er en modbydelig følelse.

Jeg kan dog blive territorial, hvis andre kvinder f.eks. lægger an på min partner (vel vidende, at han er sammen med mig) og i samme proces ligesom marginaliserer mig - ikke fordi, jeg tror, han hellere vil have dem, men fordi de ikke udviser respekt for vores relation eller mig som person, og fordi jeg ikke gider blive gjort til en brik i deres syge spil om at få deres selvtillid op på at forsøge at erobre mænd, der er "optaget".

Jeg har været i et forhold med en mand, der virkelig var sygeligt jaloux, så jeg er utrolig påpasselig med at overveje, hvorvidt det giver mening at indvi min partner i evt. tanker om jalousi, fordi jeg selv har oplevet, hvor utroligt drænende og begrænsende, det er at være udsat for ubegrundet jalousi.
0
Wunder8
Kort karma: 34
Likede indlæg: 367

Indlægaf Wunder8 » 26. jun 2016, 20:26

Jeg er ikke jaloux. Jo, i begyndelsen af et nyt forhold er da der altid en portion usikkerhed, men det handler mere om, at forholdet inkl. tilliden skal etableres. Så det synes jeg egentlig er en ret grundlæggende del af et forholds opstartsfase.

Jeg har dog oplevet at være jaloux i ét forhold. Men der var der også en grund til det, idet min daværende kæreste klart overtrådte nogle grænser i forhold til, hvor meget man (bevidst) flirter med andre, når man har en kæreste. Det var ret sårende, men også et (blandt flere) tegn på, at vi simpelthen passede dårligt sammen som kærester. Den dér grundlæggende tillid kom aldrig til at fungere. I andre forhold har jeg simpelthen ikke haft årsag til at være jaloux (hvad jeg ved af), så jeg er faktisk ikke ret erfaren udi følelsen.

Jeg tror også, det spiller ind, at jeg har haft en meget usikker og jaloux kæreste engang, og det simpelthen var skrækkeligt. Andre havde muligvis fundet det okay (forstået sådan, at han ikke var sådan en sygeligt jaloux stalker-type), men det harmonerede 0 % med min egen selvstændige og til tider ret egenrådige facon, og det skal jeg bare aldrig, aldrig prøve igen. Han havde i øvrigt ingen grund til at være jaloux, det var ren usikkerhed og bagage fra hans side.
0
Brugeravatar
Q-beben
Kort karma: 35
Likede indlæg: 561

Indlægaf Q-beben » 27. jun 2016, 10:53

Det ligger så langt fra min natur at være jaloux. Og jeg synes, det er en så negativ følelse, som intet godt bringer med sig. Så når det en meget sjælden gang stikker til mig, så bliver jeg frygteligt irriteret på mig selv og sørger for med det samme at sende mine tanker et andet sted hen.
0
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 162
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2545

Indlægaf Mi55y » 27. jun 2016, 12:14

Jeg har stemt to.

Jeg er meget lidt jaloux romantisk set, fordi jeg som udgangspunkt stoler 100% på min kæreste i den henseende, og han har endnu ikke givet mig grund til at ændre på det. Vi kan også sagtens tale om ekskærester, tidligere sexpartnere osv. Jeg har også lige uden problemer været på festival med en større gruppe indeholdende hans eks, som han stadig snakker en del med.

Jeg kan til gengæld godt blive jaloux mht. hans tid, da han nogen gange har meget travlt og kommer til at glemme at prioritere tid med mig til fordel for hans venner...
0
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 27. jun 2016, 18:10

Jemo skrev:
Mangoness skrev:Nu spørger jeg muligvis dumt - men hvad gør en person intimiderende? :genert: :gruble:

Lidt svært at forklare, men mange oplevede hende som havende en meget stærk personlighed og udstråling. Hun var faktisk rigtig sød og helt nede på jorden, men som en af mine venner har sagt så forvandlede hun mænd til mus. Hun så godt ud og var fysisk ganske veltrænet, og virkede meget selvsikker, så mange især mænd fik mindreværdighedskompleks når de stod foran hende. Hun udstrålede ikke at være den søde uskyldig prinsesse men nærmere at være en sexet amazonkriger, der kunne give de fleste mænd en røvfuld, hvis hun ville. Mange fremmede mænd så tit ud til at være ved at dø af skræk, hvis hun gik hen og snakkede til dem, hvilket vi andre faktisk syntes var lidt morsomt. Det var faktisk et stort problem for hende, for hun vidste godt at folk have tendens til at være lidt bange for hende.

Omvendt brugte hun også hendes evne til at få sin vilje hvis det var nødvendigt, f.eks. hvis hun skulle markere sit territorium og overfor en anden kvinde der var for interesseret i mig. Hun var ekspert i at bruge kropssprog, så hun sagde aldrig et ord, og så havde hun utroligt meget humor. Vi testede hende engang lidt ved at en søster til en af mine venner var med i byen og hun kendte ikke søsteren. Min ven og hans søster og jeg var gået sammen i byen, og senere på aftenen kom min veninde sammen med sine venner, og hun så selvfølgelig mig snakke med søsteren og der gik ikke længe inden hun stod ved siden af os med armene over kors, med en øl i den ene hånd som hun tog nogle rolige og langsomme slurke af, mens hun demonstrativt kiggede intenst og undersøgende på søsteren og mig, indtil hun fandt ud af at situationen var uskyldig, hvorefter hun vendte tilbage til sine venner og vi andre fik lov til at hygge os i fred igen. Søsteren fortale bagefter at situationen var vildt ubehagelig og at hun faktisk blev helt bange for hende – og søsteren var endda professionel soldat…

I andre situationer var hun bare vildt provokerende på den humoristiske måde, som f.eks. at hente min stol i stedet for at spørge om jeg kom hen til hende. :D

Nu markeres dette indlæg, da det er det mest ekstreme eksempel, men kan se at der er flere som hinter til at de også har behov for at "pisse territoriet af" fra tid til anden og jeg undrer mig oprigtig over at partneren finder sig i det?
En mand/kæreste der opførte sig sådan over for mig, ville få lige præcis en advarsel; skete det igen, var jeg den der var smuttet. Det ville være fuldstændig underordnet om han var uforskammet overfor tilfældige mænd der færdes i min nærhed eller en af de der klamme typer der lige skal være lidt ekstra kærlige når deres partner snakker med en "konkurrent" - jeg står fuldstændig af på den slags.

(og jeg har, sjovt nok, placeret mig selv som en etter :-D)
2
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4294

Indlægaf Rapfisk » 27. jun 2016, 18:22

En ting, jeg ikke er vild med omkring mig selv, er, at jeg faktisk godt kan lide, når andre kvinder viser interesse for den mand, jeg er sammen med. Det hænger sammen med, at jeg ikke stoler på min egen dømmekraft hvad angår mænd, så når andre kan lide ham, jeg er sammen med, tager jeg det som en validering af mit valg :genert:

Disclaimer: Jeg går altid uden om mænd, jeg ved er optagede. Jeg er ikke interesseret i at såre nogen eller at være nummer to.
Senest rettet af Rapfisk 27. jun 2016, 22:16, rettet i alt 1 gang.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1503

Indlægaf DenSyngendeLussing » 27. jun 2016, 20:44

Jeg kan ikke huske at jeg nogensinde har været det, i hvert fald ikke ubegrundet - men det kan vel også dårligt kaldes jalousi, hvis han rent faktisk render rundt og laver damer bag ens ryg. Så alt i alt vil jeg sige, at jeg er meget lidt jaloux anlagt.

Til gengæld er jeg enormt monogam, når jeg først er forelsket. Jeg vil ikke dele.
0
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 94
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 1055

Indlægaf Tanten » 27. jun 2016, 22:11

Tanker om at kunne stole på sin partner: Jeg har stolet så meget på mine partnere (dem, der har fortjent det), som man nu engang kan stole på et andet menneske. Dvs. at min manglende jalousi ikke skyldes, at jeg er 100 % sikker på, at min partner aldrig vil være utro, for den sikkerhed gives ikke. Det betyder, at jeg vælger at leve med, at der er en minimal risiko for, at han er det. Jeg går ikke rundt og tror, at han er det, eller frygter, at han vil være det - men jeg lever med en viden om, at mennesker kan gøre uforudsigelige ting, og den viden vælter ikke min verden, før det er konkret, og jeg står i situationen.
0
Jemo
Kort karma: 1
Likede indlæg: 5

Indlægaf Jemo » 27. jun 2016, 22:38

avdotja skrev:
Jemo skrev:

Nu markeres dette indlæg, da det er det mest ekstreme eksempel, men kan se at der er flere som hinter til at de også har behov for at "pisse territoriet af" fra tid til anden og jeg undrer mig oprigtig over at partneren finder sig i det?
En mand/kæreste der opførte sig sådan over for mig, ville få lige præcis en advarsel; skete det igen, var jeg den der var smuttet. Det ville være fuldstændig underordnet om han var uforskammet overfor tilfældige mænd der færdes i min nærhed eller en af de der klamme typer der lige skal være lidt ekstra kærlige når deres partner snakker med en "konkurrent" - jeg står fuldstændig af på den slags.

Jeg tror det kommer lidt an på hvordan det gøres. Selvom min venindes eksempel kan virke ekstrem, så gjorde hun det altid på en måde hvor jeg fik et lille grin ud af det, og så var hun i øvrigt ikke ellers klæbende. Vi var typisk ikke sammen når vi var i byen for jeg havde mine venner og hun havde hendes venner og studiekammerater, så vi var i hver sin gruppe bare ofte på samme sted.

At man godt vil signalere lidt ejerskab tror jeg måske er sundt, for det viser at man ikke er uinteresseret i sin partner. Hvis man selv bliver irriteret over at partneren godt vil forsvare sit territorium, så tror jeg måske det i længden kan gøre partneren usikker på om man har udelt opmærksomhed. Men igen det er nok svært at sige hvor grænsen går.

Jeg tror måske ikke engang at det at signalere ”ejerskab” nødvendigvis er jalousi. Det kan jo også være en slags serviceinformation overfor den fremmede som jo risikerer at misforstå situationen og mulighederne.
Jeg kan huske at en anden fyr i sin tid blev lun på min veninde, og han troede måske at hun var ledig fordi han ikke så hende sammen med mig i byen. En dag blev jeg klar over at han forgæves havde erklæret sin kærlighed til hende, og hun afviste ham selvfølgelig, men han blev virkelig oprigtigt ked af det. Der havde det måske været på sin plads at han havde fået nogle flere signaler inden han blev såret. Der kunne det jo have været godt hvis jeg havde været lidt mere fremme, men jeg troede jo bare ikke at det var nødvendigt, for jeg havde selv hørt at hun have fortalt ham om mig på et tidligere tidspunkt. Han havde åbenbart bare ikke troet det var noget, da vi ikke gik op ad hinanden. Jeg tror han helt havde misforstået det hele.
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 423
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6025

Indlægaf LadyFox » 28. jun 2016, 07:18

Jemo skrev:
avdotja skrev:
Jemo skrev:

Jeg tror det kommer lidt an på hvordan det gøres. Selvom min venindes eksempel kan virke ekstrem, så gjorde hun det altid på en måde hvor jeg fik et lille grin ud af det, og så var hun i øvrigt ikke ellers klæbende. Vi var typisk ikke sammen når vi var i byen for jeg havde mine venner og hun havde hendes venner og studiekammerater, så vi var i hver sin gruppe bare ofte på samme sted.

At man godt vil signalere lidt ejerskab tror jeg måske er sundt, for det viser at man ikke er uinteresseret i sin partner. Hvis man selv bliver irriteret over at partneren godt vil forsvare sit territorium, så tror jeg måske det i længden kan gøre partneren usikker på om man har udelt opmærksomhed. Men igen det er nok svært at sige hvor grænsen går.

Jeg tror måske ikke engang at det at signalere ”ejerskab” nødvendigvis er jalousi. Det kan jo også være en slags serviceinformation overfor den fremmede som jo risikerer at misforstå situationen og mulighederne.
Jeg kan huske at en anden fyr i sin tid blev lun på min veninde, og han troede måske at hun var ledig fordi han ikke så hende sammen med mig i byen. En dag blev jeg klar over at han forgæves havde erklæret sin kærlighed til hende, og hun afviste ham selvfølgelig, men han blev virkelig oprigtigt ked af det. Der havde det måske været på sin plads at han havde fået nogle flere signaler inden han blev såret. Der kunne det jo have været godt hvis jeg havde været lidt mere fremme, men jeg troede jo bare ikke at det var nødvendigt, for jeg havde selv hørt at hun have fortalt ham om mig på et tidligere tidspunkt. Han havde åbenbart bare ikke troet det var noget, da vi ikke gik op ad hinanden. Jeg tror han helt havde misforstået det hele.

Jeg må indrømme jeg også ville stå fuldstændig af på din venindes facon, uanset om jeg var kæresten, eller den der snakker med kæresten. Jeg synes den måde du beskriver hendes opførsel på i situationen lyder virkelig ubehagelig og besidderisk. Hende du snakkede med fandt det jo også ubehageligt.
Jeg ville slet ikke magte at have en kæreste der havde et behov for at gøre situationen ubehagelig, hvis jeg snakker med nogle andre og h*n føler sig truet.

Jeg har ikke noget imod at være sammen med en der ind i mellem kan blive jaloux, men der kræver at personen kan finde ud af at opfører sig ordenlig, også når personen er i det.
6
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.

Tilbage til "Forhold og sex"