Tråden for enlige forældre

FrkRød
Kort karma: 1
Likede indlæg: 55

Re: Tråden for enlige forældre

Indlægaf FrkRød » 16. jul 2016, 06:25

Pyjamas skrev:
FrkRød skrev:Vores ferie blev skudt i gang i søndags - og mandag lagde min søn (som er 16) sig syg. Der har han så lagt hele ugen, og fik det faktisk værre og værre - så i dag sendte jeg ham til lægen. Og dommen blev kyssesyge!

Så nu er alle mine ferieplaner lige røget i vasken! Besøg i sommerlande duer ikke, roadtrip til København skrinlagt, heldagsture ud i sommerlandet skrinlagt. Kan ikke lige se hvordan jeg skal aktivere 8 årig hjemme på matriklen de næste 3 uger inden hun skal i skole igen?

Han kan jo i princippet godt være alene nogle timer af gangen, men vi kan jo ikke ligefrem tage på langfart, da vi jo skal være nogenlunde indenfor rækkevidde.

Nå, må jo tage en dag af gangen. Første step bliver at muge ud, på hans meget typiske teenage-værelse i morgen formiddag, mens han bliver installeret på min sofa. Magter ikke at lege sygehjælper, når der samtidig er fare for at brække begge ben :D

God bedring med din søn! Er han hårdt ramt?
Det er ret ærgerligt, at ferien skal bruges på den måde,I må tage revanche næste år :kys: Øv!

Tak :) Ja, han er ramt - han er typen der sjældent er hjemme, altid har gang i en fodboldkamp eller andet med gang i. Nu ligger han bare dagen lang, og sover det meste af tiden. Han har ikke været syg siden han gik i børnehave, så der er blevet taget revanche på den front:D

Ja, der må planlægges stort til næste år - eller alternativt til efterårsferien ;)
0
d.d84
Kort karma: 7
Likede indlæg: 62

Indlægaf d.d84 » 16. jul 2016, 13:57

Pyjamas skrev:
d.d84 skrev:Jeg vil også gerne være med. Jeg blev skilt fra børnenes far i marts. Har en dreng på snart 3 år og en pige på 9 mdr.
Indtil videre er de hos mig hele tiden, men meningen er at der skal optrappes til hver 14. Dag hos faren og evt. en hverdag. Men han er ikke for god til at få det i gang.
Vi flytter til Roskilde her pr. 1/8, hvor Liam skal starte i børnehave og Ella i vuggestue.

Velkommen til :) Bor børnenes far i nærheden, og fungerer det godt nok mellem jer?

Han bor i den by vi nu flytter fra.
Det fungerer okay imellem os, selvom der selvfølgelig er nogle kanter der skal slibes indimellem. Men jeg har meldt ud, at mine døre altid er åbne, så han kan se børnene alt det han vil i optrapningsperioden.
0
Brugeravatar
Knirkemis
Kort karma: 48
Likede indlæg: 286

Indlægaf Knirkemis » 14. sep 2016, 15:44

Jeg melder mig ind her. Vi kan simpelthen ikke få vores forhold til at fungere :(
Så nu er jeg alene med vores datter på 3,5 måned, imens far arbejder i en anden landsdel. Jeg er kørt rimeligt langt ned psykisk af søvnmangel og kæmpen for forholdet, så jeg synes det hele er temmelig hårdt lige nu. Det føles som et kæmpe nederlag, at vi må give op, nu hvor vi er blevet forældre.
Vi har haft pauser undervejs før, men jeg tror at det er for good denne gang.

Så jeg er ved at afsøge mulighederne for tidlig pasning til hende, så jeg kan få noget aflastning. Mit netværk er okay, men det er kun min bror, som indimellem kan passe. Og så søger jeg meget aktivt efter andre singlemødre, så jeg har nogen at sparre med omkring de udfordringer der er.
Det hele er lidt nyt, men jeg tænker at denne tråd måske er meget god at være en del af.
0

Tilbage til "Forældre"