Tyrkiet? Er det sikkert?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3545

Re: Tyrkiet? Er det sikkert?

Indlægaf Ballademager » 29. jun 2016, 12:26

En anden ting, som man jo også skal tænke på, er, om der er forsikringsdækning til hjemtransport og evt. lægehjælp, hvis man bliver ramt af terror. Det er langt fra sikkert, at der er det. Det kan blive dyrt og svært at skulle klare ærterne selv i sådan en situation.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2523
Kontakt:

Indlægaf Annione » 29. jun 2016, 13:56

Jeg er meget glad for at jeg nåede at være i Istanbul for 2 år siden. Jeg tror nemlig det kan vare flere år, før jeg skulle få lyst til at tage til Tyrkiet igen - jeg planlagde heller ikke en rejse til Afrika, da der var ebola, selvom rejsen lå mere end et år ude i fremtiden.
Jeg er forsigtig. Og det generer mig ikke.
7
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2072

Indlægaf Tibbler » 29. jun 2016, 15:10

Vi var i Tyrkiet forrig år, men i år ville jeg ikke vælge det. Risikoen for terror er steget meget i mellemtiden, især efter Tyrkiet gik ind i krigen mod IS i Syrien.
0
HendeMedS
Kort karma: 4
Likede indlæg: 25

Indlægaf HendeMedS » 29. jun 2016, 19:18

I er dejlige, tak for alle jeres meldinger og den lille debat der kom ud af det. Jeg har valgt at vi vælger Tyrkiet fra i år.. If You wanna Call me chicken Them do that.. Men efter i går tør jeg ikke.. Man behøver jo ikke opsøge det farlige selvom man ikke er 100% sikker uanset om man tager til Fyn, Tyrkiet eller England.
5
IrmaPigen
Kort karma: 76
Likede indlæg: 944

Indlægaf IrmaPigen » 2. jul 2016, 06:15

Kunne være man skulle planlægge en billig september tur til Tyrkiet :-D
1
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3965

Indlægaf Angelina » 2. jul 2016, 06:23

IrmaPigen skrev:Kunne være man skulle planlægge en billig september tur til Tyrkiet :-D

De forærer nærmest rejserne væk pt OG man slipper for at vade knæhøjt i turister - det er ren win-win.
1
~indsæt smart signatur her~
IrmaPigen
Kort karma: 76
Likede indlæg: 944

Indlægaf IrmaPigen » 2. jul 2016, 06:27

Angelina skrev:
IrmaPigen skrev:Kunne være man skulle planlægge en billig september tur til Tyrkiet :-D

De forærer nærmest rejserne væk pt OG man slipper for at vade knæhøjt i turister - det er ren win-win.

Jeg har en gang været i Bodrum, og det var skønt. Måtte dog afbryde rejsen og tage hjem før tid pga. sygdom.

Så måske det var tid til et gensyn.

Min eneste bekymring ville være, om man kan få lov til at være i fred, hvis man rejser alene som kvinde.
0
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3965

Indlægaf Angelina » 2. jul 2016, 07:46

IrmaPigen skrev:
Angelina skrev:

Jeg har en gang været i Bodrum, og det var skønt. Måtte dog afbryde rejsen og tage hjem før tid pga. sygdom.

Så måske det var tid til et gensyn.

Min eneste bekymring ville være, om man kan få lov til at være i fred, hvis man rejser alene som kvinde.

Jeg har været der alene flere gange, både på ferie og da jeg arbejdede i Tyrkiet - og altså, man bliver inviteret meget ud, tyrkerne er meget mere fremme i skoene end vi er vandt til i Danmark, og nogle finder det ubehageligt, fordi det ligger meget langt fra vores kultur, at man går hen og taler med vildt fremmede, og inviterer dem ud på date etc. Men jeg synes ikke de er ubehagelige i sig selv, det er bare meget anderledes end vi er vandt til. Man kan jo også vælge at tage det som et kompliment (og evt. køre en ferieflirt med den lækreste/mest charmerende af bejlerne ;) )
1
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 2. jul 2016, 09:05

Vi har fortsat planer om at rejse til Didim (Bordrum-halvøen) til September. Selvfølgelig tænker og bekymrer jeg mig da lidt over den øgede risiko, men jeg nægter at leve i frygt og glæder mig i stedet for.
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
Flowergirl
Kort karma: 9
Likede indlæg: 149

Indlægaf Flowergirl » 2. jul 2016, 12:09

Jeg står egentlig og skal til Tyrkiet her i august, og jeg glæder mig egentlig ikke til det - specielt ikke efter det der lige er sket. Selvfølgelig skal man ikke gå og være bange, men jeg synes man skal tage det alvorligt, når medier og diverse advarer om fx Tyrkiet, og at der er stor sandsynlighed for, at der vil komme flere angreb dernede.
Jeg elsker Tyrkiet, men synes det der terror kommer for tæt på lige nu.

Desuden kan jeg ikke rigtig forstå, hvorfor man skal have en så træls tone på pga. at nogen ikke vil til Tyrkiet sådan som tingene ser ud nu. Det står da folk frit for, om man vil derned eller ej.
5
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 311
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2553

Indlægaf Rikke » 2. jul 2016, 13:18

Skralde skrev:Vi har fortsat planer om at rejse til Didim (Bordrum-halvøen) til September. Selvfølgelig tænker og bekymrer jeg mig da lidt over den øgede risiko, men jeg nægter at leve i frygt og glæder mig i stedet for.

Altså man lever vel sådan set ikke i frygt, blot fordi man undgår Tyrkiet men rejser til et andet land i stedet?
6
:whip:
Brugeravatar
Skralde

Indlægaf Skralde » 2. jul 2016, 13:36

Rikke skrev:
Skralde skrev:Vi har fortsat planer om at rejse til Didim (Bordrum-halvøen) til September. Selvfølgelig tænker og bekymrer jeg mig da lidt over den øgede risiko, men jeg nægter at leve i frygt og glæder mig i stedet for.

Altså man lever vel sådan set ikke i frygt, blot fordi man undgår Tyrkiet men rejser til et andet land i stedet?

Nej nej bevares, men jeg nægter at ændre i mine planer af frygt :)
0
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 842

Indlægaf lulu-p » 2. jul 2016, 15:14

Skralde skrev:
Rikke skrev:

Jeg ville holde mig orienteret på udenrigsministeriets hjemmeside. De har fornylig opdateret deres vejledning vedrørende rejser til Tyrkiet.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Skralde

Indlægaf Skralde » 2. jul 2016, 15:40

lulu-p skrev:
Skralde skrev:
Rikke skrev:

Jeg ville holde mig orienteret på udenrigsministeriets hjemmeside. De har fornylig opdateret deres vejledning vedrørende rejser til Tyrkiet.

Der gør jeg også :gogo:
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 96
Likede indlæg: 2394

Indlægaf paint » 2. jul 2016, 16:59

Man opfordres også (af Udenrigsministeriet) til at registrere sig på 'Danskerlisten', ved rejser til Tyrkiet

http://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-t ... r/tyrkiet/
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen

Tilbage til "Rejser"