Min vej mod vægt i balance

Smiling_Goat
Kort karma: 466
Likede indlæg: 5889

Re: Min vej mod vægt i balance

Indlægaf Smiling_Goat » 12. jul 2016, 07:40

Ja, jeg regner også med at tælle kalorier et stykke tid. Det overraskede mig ret meget, hvor mange kalorier der er i min morgenmad. Jeg synes ikke, jeg spiser så lidt resten af dagen, at jeg burde tabe mig. Jeg er jo en lille kvinde, så jeg har nærmest indtaget kalorier svarende til det halve af mit basalstofskifte nu. Jeg får da også både frokost, aftensmad, snacks OG drikker kalorier, så jeg kan ikke rigtigt forstå det. Jeg har også fået tjekket mit stofskifte flere gange, og det er fint.

Nå, vi ser.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10195

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. jul 2016, 07:53

Du skal selvfølgelig ikke blive ved med at tabe dig til trods for almindelig kost, da det kan være et alvorligt symptom og derfor skal undersøges grundigt, men hvis du er spinkelt bygget og ser sund og rask ud, kan det jo ikke udelukkes, at din normalvægt simpelthen ligger under gennemsnittet.
Min mor og en af mine nære veninder er ligeså slanke som dig (min mor vejer mere i dag, fordi hun er blevet ældre, men ikke meget), og de spiser fint og har samme energi som andre sunde mennesker.
På samme måde finder der også et mindretal af mennesker, der på papiret er overvægtige, men som ikke fremstår sådan til lægetjek

Jeg ville også, hvis jeg var dig, tælle kalorier for at være helt sikker på, at du ikke længere spiser diætkost og så holde øje med, at vægten ikke falder yderligere.
3
Je suis un tableau noir.
D.itsen
Kort karma: 172
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1376

Indlægaf D.itsen » 12. jul 2016, 07:56

Smiling_Goat skrev:Ja, jeg regner også med at tælle kalorier et stykke tid. Det overraskede mig ret meget, hvor mange kalorier der er i min morgenmad. Jeg synes ikke, jeg spiser så lidt resten af dagen, at jeg burde tabe mig. Jeg er jo en lille kvinde, så jeg har nærmest indtaget kalorier svarende til det halve af mit basalstofskifte nu. Jeg får da også både frokost, aftensmad, snacks OG drikker kalorier, så jeg kan ikke rigtigt forstå det. Jeg har også fået tjekket mit stofskifte flere gange, og det er fint.

Nå, vi ser.

Hvis lægen ikke kan finde noget, så kan dit basalstofskifte bare være højt. Så er der ikke andet for end du prøver dig frem med at tælle kalorier og så se hvor meget der skal til for at holde din vægt stabil (og så efterfølgende gå efter + 500 kcal for at tage på og bygge muskler)
1
UH UH UH UH KORT :love:
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 716

Re: Min vej mod vægt i balan

Indlægaf HappyHippo » 12. jul 2016, 09:37

Det var nu i bedste mening, da jeg godt kan blive bekymret :blomst:
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 12. jul 2016, 09:54

DetSorteCirkus skrev:Du skal selvfølgelig ikke blive ved med at tabe dig til trods for almindelig kost, da det kan være et alvorligt symptom og derfor skal undersøges grundigt, men hvis du er spinkelt bygget og ser sund og rask ud, kan det jo ikke udelukkes, at din normalvægt simpelthen ligger under gennemsnittet.
Min mor og en af mine nære veninder er ligeså slanke som dig (min mor vejer mere i dag, fordi hun er blevet ældre, men ikke meget), og de spiser fint og har samme energi som andre sunde mennesker.
På samme måde finder der også et mindretal af mennesker, der på papiret er overvægtige, men som ikke fremstår sådan til lægetjek

Jeg ville også, hvis jeg var dig, tælle kalorier for at være helt sikker på, at du ikke længere spiser diætkost og så holde øje med, at vægten ikke falder yderligere.

Jeg er netop en lille kvinde. Altså mit pas siger 157 cm, og jeg har ret tynde håndled, så jeg formoder, at jeg er spinkel af statur. Jeg døjer heller ikke med træthed - nærmere tværtimod :P

Jeg tror også, det er vejen frem at tælle kalorier. Jeg havde håbet, det ikke blev nødvendigt, men jeg kommer vist ikke udenom.

(747 kcal indtaget i dag, og jeg har ikke fået frokost endnu :genert: )
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9658

Indlægaf kidkomb » 12. jul 2016, 10:09

Hej, jeg vil bare lige sige, at jeg har ret dårlige led, som altid gør ondt, og jeg troede at jeg under ingen omstændigheder skulle lave squats.
Jeg forsøgte dog efter en pludselig indskydelse og gjorde det hver anden dag (kort, 2½ minut ca) i en uge og det er lige det modsatte for mig.
Mine knæ elsker åbenbart at jeg laver squats :forvirret:
-for resten af mine led gjorde stadig lige ondt. Bare ikke knæene.
Så nu forsøger jeg at lave squats nogle gange om ugen.
Det er måske ikke det samme for dig, men måske forsøget værd :D
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 12. jul 2016, 11:30

kidkomb skrev:Hej, jeg vil bare lige sige, at jeg har ret dårlige led, som altid gør ondt, og jeg troede at jeg under ingen omstændigheder skulle lave squats.
Jeg forsøgte dog efter en pludselig indskydelse og gjorde det hver anden dag (kort, 2½ minut ca) i en uge og det er lige det modsatte for mig.
Mine knæ elsker åbenbart at jeg laver squats :forvirret:
-for resten af mine led gjorde stadig lige ondt. Bare ikke knæene.
Så nu forsøger jeg at lave squats nogle gange om ugen.
Det er måske ikke det samme for dig, men måske forsøget værd :D

Tak for tippet. Jeg har prøvet med squats før, og jeg kan mærke det i knæet med det samme, så jeg tør ikke rigtigt :)

Men jeg har også fundet nogle øvelser, der virker til at være ret effektive, så jeg prøver lige dem af lidt tid.
0
Frk._Strawberry
Kort karma: 49
Likede indlæg: 384

Indlægaf Frk._Strawberry » 12. jul 2016, 11:55

Bare lige mine 50 cents;

Jeg er selv meget slank (mager tøs som min svigermor ynder at sige..) og har ligesom dig svært ved at tage på. Mit stofskifte er heller ikke forhøjet, men ligger dog i den høje ende af normalområdet..

Jeg skal indtage omkring 3000 kcal dagligt for at tage på og ca. 2500 kcal for overhovedet at holde vægten. Jeg synes, at det var fuldstændig absurd til at starte med, men man vænner sig til det efterhånden.. :-)
2
Brugeravatar
musel
Kort karma: 27
Likede indlæg: 233

Indlægaf musel » 12. jul 2016, 17:42

Du må gerne få nogle af mine kilo - jeg er ligeså lav som dig, men vejer 15 kg. mere :D Det er dog også for meget.
Nå, men jeg synes sgu du er sej at du vil gøre noget ved det. Hvad tænker du er din idealvægt? Måske det i virkeligheden ikke er mange kilo fra at være super fint, hvis du generelt er spinkelt bygget :)
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 12. jul 2016, 18:00

musel skrev:Du må gerne få nogle af mine kilo - jeg er ligeså lav som dig, men vejer 15 kg. mere :D Det er dog også for meget.
Nå, men jeg synes sgu du er sej at du vil gøre noget ved det. Hvad tænker du er din idealvægt? Måske det i virkeligheden ikke er mange kilo fra at være super fint, hvis du generelt er spinkelt bygget :)

Tak :)

Nej, jeg har skiftet lidt fokus, siden jeg begyndte denne tråd. Efter jeg har opdaget talje-hofteratio er det gået lidt op for mig, at vægt ikke er alt ift. at være "pæn." Så nu vil jeg bare ikke under 45 kg. og så vil jeg have et talje-hofteratio på 0,7. Det anbefales at kvinder har et på max 0,8 og mit er på 1,0 (som er det der anbefales som max til mænd.. Suk)

Jeg tænker også, at vægten følger med af sig selv, efterhånden som jeg bygger muskler på.
2
Brugeravatar
musel
Kort karma: 27
Likede indlæg: 233

Indlægaf musel » 12. jul 2016, 18:03

Smiling_Goat skrev:
musel skrev:Du må gerne få nogle af mine kilo - jeg er ligeså lav som dig, men vejer 15 kg. mere :D Det er dog også for meget.

Nej, jeg har skiftet lidt fokus, siden jeg begyndte denne tråd. Efter jeg har opdaget talje-hofteratio er det gået lidt op for mig, at vægt ikke er alt ift. at være "pæn." Så nu vil jeg bare ikke under 45 kg. og så vil jeg have et talje-hofteratio på 0,7. Det anbefales at kvinder har et på max 0,8 og mit er på 1,0 (som er det der anbefales som max til mænd.. Suk)

Jeg tænker også, at vægten følger med af sig selv, efterhånden som jeg bygger muskler på.

Smart! Det må jeg da også lige prøve at regne ud på mig selv, spændende.
Hepper på dig :)
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 12. jul 2016, 18:58

musel skrev:
Smiling_Goat skrev:

Smart! Det må jeg da også lige prøve at regne ud på mig selv, spændende.
Hepper på dig :)

Hvis du er interesseret, har jeg vist nok sat et link ind til en side, hvor man kan regne sin ratio ud, et sted i tråden.

Og tak, i lige måde :)
1
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 15. jul 2016, 15:52

Så meget for motion.. Min læge snakker om operation af knæet, og jeg må ikke lave øvelser, der belaster det.. Så bliver det altså lidt tricky at træne underkroppen.

Jeg har ellers forsøgt at skåne det, men næh.. Så jeg ved ikke lige, hvad jeg gør nu. Heldigvis har jeg fået tid ved røntgen allerede i næste uge, så forhåbentligt er det snart overstået.

Til gengæld går det fint med vægten. Jeg fik, som forventet, en øjenåbner af kalorietælling, og spiser nu mere.

(forbandede knæ)
0
Akehurst2
Kort karma: 272
Likede indlæg: 4527

Indlægaf Akehurst2 » 15. jul 2016, 16:45

Cykling er godt til skånsom træning, der ikke belaster knæene, og i øvrigt rigtig fint til at træne baller.

Så det kunne være en mulighed for at både træne frem til operation og til genoptræning efter.
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 15. jul 2016, 18:00

Akehurst2 skrev:Cykling er godt til skånsom træning, der ikke belaster knæene, og i øvrigt rigtig fint til at træne baller.

Så det kunne være en mulighed for at både træne frem til operation og til genoptræning efter.

Tak for forslaget, men jeg får ondt bare af at gå og kan mærke det stamme i knæet ved hvert skridt, så jeg tør ikke dyrke motion, der kræver det mindste af knæet, før jeg har talt med kirurgen.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"