Datemad med benspænd

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Muspel
Kort karma: 92
Likede indlæg: 1200

Re: Datemad med benspænd

Indlægaf Muspel » 29. jun 2016, 12:09

HappyPaww skrev:Synes klart at moules er et godt bud på en date-ret. Du kan jo altid undlade at putte fløde i muslingerne (det er jo heller ikke et must). Spiser du ikke kartofler selv, så er det nok lidt overkill at lave fritter bare til daten, så du kan jo bare spise muslingerne uden noget, og så købe et lækkert baguette til daten.

Men grøn salat skal altså ikke i nærheden af muslinger! :devil2:

Desserten kunne bare være simple jordbær dyppet i god mørk chokolade (enten i den smeltede chokolade ved bordet, eller dyppede og afkølede på forhånd).

Jeg plejer ikke at spise kartofler, men gør en undtagelse i dag - og må så tage lidt mindre ... Men noget skal mayoen jo dyppes i :love2:

Meeen tror nu jeg laver en salat også. Men lover den bliver side dish. Langt væk fra muslingerne :lol:
0
Muspel

Indlægaf Muspel » 29. jun 2016, 12:11

Pandesteg skrev:Eller chiapudding/grød med bær/frugt? Der kan man lave en del fine spændende ting, men det lidt mere ovre i den alternative genre for nogle måske...

Det ER nemlig svært. Til hverdag lader jeg bare være med at spise dessert. Det er så nemt.

Jeg tror det bliver noget frugt noget bare ...

Stort tak til hjælpen til jer alle :pompom:
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3454

Indlægaf HappyPaww » 29. jun 2016, 12:14

Muspel skrev:
HappyPaww skrev:Synes klart at moules er et godt bud på en date-ret. Du kan jo altid undlade at putte fløde i muslingerne (det er jo heller ikke et must). Spiser du ikke kartofler selv, så er det nok lidt overkill at lave fritter bare til daten, så du kan jo bare spise muslingerne uden noget, og så købe et lækkert baguette til daten.

Men grøn salat skal altså ikke i nærheden af muslinger! :devil2:

Desserten kunne bare være simple jordbær dyppet i god mørk chokolade (enten i den smeltede chokolade ved bordet, eller dyppede og afkølede på forhånd).

Jeg plejer ikke at spise kartofler, men gør en undtagelse i dag - og må så tage lidt mindre ... Men noget skal mayoen jo dyppes i :love2:

Meeen tror nu jeg laver en salat også. Men lover den bliver side dish. Langt væk fra muslingerne :lol:

:gogo:
Så lav en hel enkelt fransk grøn salat med eddike-sennep-honning vinaigrette, sprøde salater, rødløg og lidt ristede valnøddekerne fx :)
2
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 41
Likede indlæg: 754

Indlægaf BlueBunny » 29. jun 2016, 12:14

Nu kommer det jo an på daten, men jeg ville være usikker på musling. Er det ikke sådan en enten kan man lide det, eller også er det nogo?
0
Muspel

Indlægaf Muspel » 29. jun 2016, 13:29

BlueBunny skrev:Nu kommer det jo an på daten, men jeg ville være usikker på musling. Er det ikke sådan en enten kan man lide det, eller også er det nogo?

Jeg har skrevet og spurgt. Ellers havde jeg bestemt ikke turdet
1
Muspel

Indlægaf Muspel » 29. jun 2016, 19:56

:forvirret2: Nå. Maden gik rigtig godt. Daten not so much til gengæld

Tak for hjælpen. Det var ikke menuen der fik ham til at vælge mig fra...
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1854

Indlægaf Sangius » 29. jun 2016, 20:17

Øv da - håber du fik nogle gode muslinger ud af det, i det mindste!!
0
Muspel

Indlægaf Muspel » 29. jun 2016, 20:42

Sangius skrev:Øv da - håber du fik nogle gode muslinger ud af det, i det mindste!!

Tak - ja det gjorde jeg. Det var der ikke en finger at sætte på
0

Tilbage til "Mad og drikke"