Hvordan er din alkoholtolerance?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3433

Re: Hvordan er din alkoholtolerance?

Indlægaf HappyPaww » 29. jun 2016, 08:23

Ret høj :blush: Især med vin. Men vi deler også en flaske herhjemme nok i hvert fald 2 gange om ugen.

Generelt synes jeg at jeg kan drikke rimelig meget, i hvert fald inden jeg bliver rigtig fuld. Tit synes jeg også, at andre er meget mere fulde end jeg, selvom vi har drukket det samme. Jeg er som regel bare lidt tipsy (synes jeg selv :lol:)
1
cola
Kort karma: 14
Likede indlæg: 213

Indlægaf cola » 29. jun 2016, 08:29

1 glas rødvin, så er jeg tipsy... hvis jeg så får et glas hvidvin bagefter så begynder folk at undre sig over hvorfor jeg ikke går lige, og til sidst... et glas asti, så går jeg i seng, med hjælp til at nå derhen.

Er afprøvet ved flere oslo minicruice ture, hvori en vinmenu består af et glas rød et glas hvid og et glas asti. Og bagefter så gynger færgen altså meget kraftigt, og jeg har brug for støttepædagog for at nå kahytten.

Men jeg er en glad og lystig "dranker" så jeg overlever nok at jeg absolut ikke kan tåle alkohol.
0
Brugeravatar
Brutus
Kort karma: 6
Likede indlæg: 107

Indlægaf Brutus » 29. jun 2016, 09:07

Meget lav, 2 genstande af en eller anden slags, så gider jeg kun at gå i seng.
0
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Torn » 29. jun 2016, 09:13

Jeg bliver beruset ved 1 genstand. Jeg bliver fuld ved 5 genstande. Jeg kommer hurtigt op og hurtigt ned. Altså, jeg bliver hurtigt beruset og fuld, men det forsvinder også hurtigt igen.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9667

Indlægaf kidkomb » 29. jun 2016, 09:14

Det er helt utrolig forskelligt.
Nogle dage kan jeg drikke både 3 og 4 øl uden at mærke det mindste, andre dage er jeg allerede mærket efter den første øl.
Vin bliver jeg hurtigt fuld af. Men jeg kan ikke ret godt lide det anyway, så det drikker jeg meget sjældent.
Jeg er begyndt at drikke spiritus istedet for øl, for det får jeg mindre tømmermænd af.
Men altså, almindelige mennesker ville nok rynke på næsen af mine drinks, for det er vist noget tyndt pjask :lol:

Det kommer jo an på, hvor hurtigt man hælder det indenbords, men hvis jeg skal komme med et bud på en grænse, så ville jeg nok kaste op efter 20 genstande på 3 timer. Og være helt væk.
Jeg har ikke tænkt mig at efterprøve min teori :P
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1710

Indlægaf Guilded_Lily » 29. jun 2016, 09:59

Jeg drikker sjældent, det bliver til 2-4 gange om året.

Jeg har været til en julefrokost, hvor jeg måtte hentes (og hjælpes ud i bilen) efter fire-fem timer efter to glas vin, en cider og et shot, jeg har været til festival i vældigt humør efter 4-5 fadøl og ingen tømmermænd, og ved sidste personalefest fik jeg to glas velkomstdrink, en øl, en halv flaske hvidvin, en cider og tre vokdashots, og følte absolut intet og gik fint lige.

Så jeg kan aldrig forudse, hvilken tilstand jeg ender i. Det er faktisk ret træls.
0
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Torn » 29. jun 2016, 10:28

Hvad sker der også for, at vin slår så meget hårdere end alt andet? Det drikker jeg endda langsommere end fx shots.
1
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2477
Kontakt:

Indlægaf Annione » 29. jun 2016, 10:36

2 glas vin, så er jeg lettere tipsy.
Øl drikker jeg ikke.
Drinks kan jeg bælle 3 af, så skal jeg ikke have mere. Jeg bryder mig ikke om at være beruset. Fatter ikke, at jeg en gang synes det var så sjovt. *mimre*
2
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 61
Likede indlæg: 625

Indlægaf Sevii » 29. jun 2016, 14:41

Det er forskelligt. Sommetider gør tre ciders mig beruset, andre gange ikke. Der skal egentlig ikke så meget til. Derfor er jeg ikke så slem at have med i byen. Jeg bruger nemlig ikke rigtigt penge på alkohol.
Jeg ved dog, at jeg ikke kan tåle vin. Især ikke hvis jeg drikker vin, og senere en cider. Jeg bliver syg og alt for fuld. Så nu drikker jeg kun et enkelt glas (hvid)vin alene for sig selv og så er det, det. Jeg kan jo godt lide det :genert:
0
:banan: :banan:
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 29. jun 2016, 14:47

Jeg kan drikke 2 liter gåsevin uden at blive snaldret
2
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Avino
Kort karma: 105
Likede indlæg: 451

Indlægaf Avino » 29. jun 2016, 15:09

Torn skrev:Hvad sker der også for, at vin slår så meget hårdere end alt andet? Det drikker jeg endda langsommere end fx shots.

Jeg kan ikke tåle vin. Fandt jeg ud af, for mange år siden.
Kan heller ikke tåle spiritus. Eller- jeg bliver ihvertfald fuld. Det har jeg ikke lyst til.

Nu drikker jeg kun øl, men i begrænsede mængder.
Alligevel......... Jeg elsker kolde øl :genert:
0
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 719

Indlægaf Lykke » 29. jun 2016, 15:13

Det skifter en del. Synes mest om bare at blive let beruset og lige kunne mærke det.
En vinmenu til 3-4 retter, og så er jeg mere end godt kørende.
At dele en flaske bobler gør også tricket.
0
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1142

Indlægaf zembra1986 » 29. jun 2016, 18:27

Fuldkommen svingende/utilregnelig :D

Jeg har oplevet at kunne drikke uanede mængder til nogle fester (10+ genstande, og blandet vin/drinks) hvor jeg højst er blevet lidt småsnaldret, andre gange har jeg oplevet at drikke 3-4 genstande og allerede sejle derudad. Det er vidt forskelligt hvordan jeg reagere. Dog oplever jeg oftest førstenævnte situation hvilket faktisk godt kan være frustrende, hvis man er til fest og bare gerne vil være fuld og slå til søren, og så man højst er i lidt godt humør, mens andre er godt fulde :stoned:

Jeg kan heller ikke se nogen sammenhæng med hvor meget jeg har spist på forhånd i forhold til påvirkningen, men jeg drikker heller aldrig på tom mave.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2307

Indlægaf Studsgaard » 30. jun 2016, 15:33

Jeg kan mærke en let snurren efter en halv øl/mokai eller et halv glas vin.
Og ca tre genstande så er jeg godt på vej.
Og jeg tåler ikke ret godt shots, desværre er jeg et fjols og syntes da alligevel at "ja selvfølgelig skal vi da ha shots" :rulle: og bare et par stykker så er jeg ret fuld
0
Brugeravatar
Skorstenen
Kort karma: 9
Likede indlæg: 215

Indlægaf Skorstenen » 1. jul 2016, 17:19

Urtekussen skrev:Øl - uanede mængder

Vin - et glas ca :-D

Sprut rører jeg nærmest ikke - det slår for hårdt. Fordelen ved øl er, at maven også bliver fyldt, så på et tidspunkt stopper man, fordi man er "mæt".

Stjæler denne, for det er det samme her.
Jeg kan virkelig, som i VIRKELIG, drikke mange øl. :genert:
0

Tilbage til "Livets forhold"