Nattetråden

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5901

Re: Nattetråden

Indlægaf Dikus » 12. aug 2015, 22:51

kidkomb skrev:
Dikus skrev:Ej æv. Hjælper det ikke med et par panodiler?

Jeg har taget en 400mg ibuprofen og jeg tør ikke tage flere oven i. Jeg er beriget med en ond kvalme også og er der noget jeg ikke gider, så er det at kaste op. Og slet ikke med hovedpine :lol:
Retrospektivt skulle jeg nok have taget en panodil og en ipren. Det hjælper hurtigere og bedøver lidt bedre (ibuprofen er depotagtig og er vildt god til mensdagene, hvor smerterne er permanente). Men det er rimelig meget for sent nu.
Søde, søde kæreste har givet noget massage og det hjalp lidt :lun:

Du kan altså roligt tage en eller to Panodiler også. De er vigtige ved mens-smerter. Og hellere det, end ikke at kunne sove!
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1151
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9685

Indlægaf kidkomb » 12. aug 2015, 22:59

Dikus skrev:
kidkomb skrev:
Dikus skrev:Ej æv. Hjælper det ikke med et par panodiler?

Jeg har taget en 400mg ibuprofen og jeg tør ikke tage flere oven i. Jeg er beriget med en ond kvalme også og er der noget jeg ikke gider, så er det at kaste op. Og slet ikke med hovedpine :lol:
Retrospektivt skulle jeg nok have taget en panodil og en ipren. Det hjælper hurtigere og bedøver lidt bedre (ibuprofen er depotagtig og er vildt god til mensdagene, hvor smerterne er permanente). Men det er rimelig meget for sent nu.

Du kan altså roligt tage en eller to Panodiler også. De er vigtige ved mens-smerter. Og hellere det, end ikke at kunne sove!

Jeg får let kvalme af panodiler (eller pinex faktisk, kan ikke tåle panodiler overhovedet! Voldsom diaree og opkast. Det blå farve de skriver panodil med er formentlig årsagen) og jeg har rigelig kvalme i forvejen. (Jeg er ikke spor ynkelig lige nu :lol:)
Kvalme beats smerter. Kan bedre sove fra ondt end opkast :genert:
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 261
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2101

Indlægaf Pjeps » 12. aug 2015, 22:59

Dikus skrev:
Pjeps skrev:Indfødt eller arbejder du der "bare"?

Jeg vil til Grønland og arbejde en gang, men først vil jeg ud med læger uden grænser :banan:

Min chef er bare så skide snedig at hun hele tiden giver mig nye udfordringer så jeg ikke keder mig, hun ved at jeg vil tage orlov og se noget af verden, når jeg begynder at småkede mig :lol2:

Jeg er flyttet herover for at arbejde. Så meget på ubestemt tid, så jeg i dag besluttede mig for at investere i et rækkehus, så vi kan få lidt mere plads omkring os. Jeg kan godt lide at have etager.

Jeg flyttede faktisk herover, fordi jeg havde brug for en tænkepause. Og... nogle vil mene, det var dumt, for jeg kommer til at tabe så mange penge på den tænkepause :lol: Det viser sig, jeg faktisk også hellere vil gøre noget for mine omgivelser end at tjene penge. Og der er brug for nogle, der kan og vil noget herovre :)

Også læger!!! Det kræver virkeligt et godt helbred at være grønlænder. Hold nu op, hvor går det hurtigt op for en, hvor privilegerede vi er i Danmark.

Jeg er nu kun sygeplejerske, men dem er der også mangel på og bud efter fra Grønland. Jeg kender kun til Grønland fra hvad jeg har læst og så de problematikker en del Grønlænder havner i når de bliver syge og sendt til DK for at få behandling.

Og så har jeg en del Grønlandske hjemløse gæster i den varmestue hvor jeg er frivillig.

Nogle ting kan bare ikke gøres op i penge, hvis du trives og det giver mening for dig at gøre hvad du gør, så er det ligemeget med at blive rig. :gogo: Mine karriere fremtidsplaner kommer også til at gøre mig rig på oplevelser/tilfredshed og fattig på penge. :-D
0
:ninja:
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 12. aug 2015, 23:06

Pjeps skrev:Jeg er nu kun sygeplejerske, men dem er der også mangel på og bud efter fra Grønland. Jeg kender kun til Grønland fra hvad jeg har læst og så de problematikker en del Grønlænder havner i når de bliver syge og sendt til DK for at få behandling.

Og så har jeg en del Grønlandske hjemløse gæster i den varmestue hvor jeg er frivillig.

Nogle ting kan bare ikke gøres op i penge, hvis du trives og det giver mening for dig at gøre hvad du gør, så er det ligemeget med at blive rig. :gogo: Mine karriere fremtidsplaner kommer også til at gøre mig rig på oplevelser/tilfredshed og fattig på penge. :-D

Præcis :-D Satser nu ikke på ligefrem at blive fattig på penge :blush: Det er jeg alt for magelig til :D

Men ja. Hold da op, her er brug for sygeplejersker! Og tager du først en vikar-tur herop, så behøver du heller ikke føle dig fattig på penge :fløjt: Der ryger sååååå mange penge til sygeplejerske-vikarer!

kidkomb skrev:Jeg har taget en 400mg ibuprofen og jeg tør ikke tage flere oven i. Jeg er beriget med en ond kvalme også og er der noget jeg ikke gider, så er det at kaste op. Og slet ikke med hovedpine :lol:

Ej æv hvor træls med ekstra kvalme af panodiler. Kan du ikke få nogle med samme aktive stof uden blå på recept? Så du får noget, der kan hjælpe. Og/eller noget kvalmestillende?

Ej. Undskyld. Som om, du ikke selv har tænt det :afro:

Du kan altså roligt tage en eller to Panodiler også. De er vigtige ved mens-smerter. Og hellere det, end ikke at kunne sove![/quote]
Jeg får let kvalme af panodiler (eller pinex faktisk, kan ikke tåle panodiler overhovedet! Voldsom diaree og opkast. Det blå farve de skriver panodil med er formentlig årsagen) og jeg har rigelig kvalme i forvejen. (Jeg er ikke spor ynkelig lige nu :lol:)
Kvalme beats smerter. Kan bedre sove fra ondt end opkast :genert:[/quote]
0
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 12. aug 2015, 23:10

Ej æv hvor træls med ekstra kvalme af panodiler. Kan du ikke få nogle med samme aktive stof uden blå på recept? Så du får noget, der kan hjælpe. Og/eller noget kvalmestillende?

Du er søød! Tak, men Pinex er heldigvis helt fri for farvestoffer. Men jeg får stadig lidt kvalme af dem. Det gør jeg også af Ipren. Tror bare det er lidt hårdt for maven. Ibuprofen er lidt bedre og det var også derfor jeg tog sådan en istedet.
Jeg har fri imorgen, så nu vil jeg prøve at trøstespise lidt :lol:
0
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Pjeps

Indlægaf Pjeps » 12. aug 2015, 23:15

Ja det giver vist okay nok i løn i Grønland, men som jeg har læst mig frem til, så skal man også binde sig for 2 år, for at de betaler flytning ( og rejse? Det husker jeg ikke), jeg er jo også lidt magelig, for jeg har et super spændende job her, så det skal helst kunne gøres på en Orlov. :D
0
Brugeravatar
Pjeps

Indlægaf Pjeps » 12. aug 2015, 23:17

Og nu er det sengetid i pjepsiland :banan: :wave2:
0
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 12. aug 2015, 23:23

Pjeps skrev:Ja det giver vist okay nok i løn i Grønland, men som jeg har læst mig frem til, så skal man også binde sig for 2 år, for at de betaler flytning ( og rejse? Det husker jeg ikke), jeg er jo også lidt magelig, for jeg har et super spændende job her, så det skal helst kunne gøres på en Orlov. :D

Jeg har en veninde/bekendt, der er sygeplejerske og hun kom hjem fra et ½ års vikariat for nogle år siden, så måske det stadig kan lade sig gøre på under 2 år?
0
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 12. aug 2015, 23:26

kidkomb skrev:Ej æv hvor træls med ekstra kvalme af panodiler. Kan du ikke få nogle med samme aktive stof uden blå på recept? Så du får noget, der kan hjælpe. Og/eller noget kvalmestillende?

Du er søød! Tak, men Pinex er heldigvis helt fri for farvestoffer. Men jeg får stadig lidt kvalme af dem. Det gør jeg også af Ipren. Tror bare det er lidt hårdt for maven. Ibuprofen er lidt bedre og det var også derfor jeg tog sådan en istedet.
Jeg har fri imorgen, så nu vil jeg prøve at trøstespise lidt :lol:

Bare noget virker! Det er simpelthen så træls at have det sådan der :ae:
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 13. aug 2015, 08:47

kidkomb skrev:Jeg har en veninde/bekendt, der er sygeplejerske og hun kom hjem fra et ½ års vikariat for nogle år siden, så måske det stadig kan lade sig gøre på under 2 år?

Det kan man sagtens. Jeg har set vikariater helt ned til to uger... Der er et dansk vikarbureau, der koordinerer det.

De 2 år er typisk, hvis man bliver ansat i Grønland, til almindelig løn og til grønlandsk beskatning. Hvor man så også får den store flytning af alle sine ting og personalebolig.
0
Rakel
Kort karma: 420
Likede indlæg: 3108

Indlægaf Rakel » 13. aug 2015, 21:20

Pjeps skrev:Ja det giver vist okay nok i løn i Grønland, men som jeg har læst mig frem til, så skal man også binde sig for 2 år, for at de betaler flytning ( og rejse? Det husker jeg ikke), jeg er jo også lidt magelig, for jeg har et super spændende job her, så det skal helst kunne gøres på en Orlov. :D

Det kan det og Norge er også populært for danske sygeplejersker med (kort) udlængsel.
Senest rettet af Rakel 13. aug 2015, 21:39, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
Pjeps

Indlægaf Pjeps » 13. aug 2015, 21:26

Klar til mattevagt og jeg har det sygeste hold i nakken. Fedt at medbringe en pose frosne majs på Job :lol:
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10296

Indlægaf icelady » 13. aug 2015, 21:39

Pjeps skrev:Klar til mattevagt og jeg har det sygeste hold i nakken. Fedt at medbringe en pose frosne majs på Job :lol:

"Mattevagt" ligefrem? :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 13. aug 2015, 21:39

Pjeps skrev:Klar til mattevagt og jeg har det sygeste hold i nakken. Fedt at medbringe en pose frosne majs på Job :lol:

Men det er jo intet mindre end genialt! Frys på nakken og efter optøning og nakkebedring: 4 min i mikroovn, salt på og WEEE snacktime :banan:
0
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Rakel
Kort karma: 420
Likede indlæg: 3108

Indlægaf Rakel » 13. aug 2015, 21:43

Gå ombord i medicinrummet :fløjt:

Godnat til mig - det er langt over min sengetid :wave:
0

Tilbage til "Generelt"