Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4269

Re: Filipais store bryllups tråd , 09.09.17 - Bridezillaen er her

Indlægaf Rapfisk » 1. jul 2016, 19:02

Jeg er VILD med den kjole :love:
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 226
Likede indlæg: 1385

Indlægaf Filipai » 1. jul 2016, 21:07

Rapfisk skrev:Jeg er VILD med den kjole :love:

Nooogen kommer nok også lige til at runde butikken i morgen, når jeg alligevel skal forbi derude. Altså bare lige sådan for at sige hej.

Det bedste var da jeg fortalte til min farmor at jeg havde forelsket mig i en 12.000 krs kjole og hun fortæller at jeg er komplet fjollet. Da hun så ser den udbryder hun bare "Guuud hvor er den smuk..... og så dækker den jo din tatovering"

Det er lige før at det er grundlag nok til hun ville give den til mig :P
1
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4269

Indlægaf Rapfisk » 1. jul 2016, 21:10

Filipai skrev:

Nooogen kommer nok også lige til at runde butikken i morgen, når jeg alligevel skal forbi derude. Altså bare lige sådan for at sige hej.

Det bedste var da jeg fortalte til min farmor at jeg havde forelsket mig i en 12.000 krs kjole og hun fortæller at jeg er komplet fjollet. Da hun så ser den udbryder hun bare "Guuud hvor er den smuk..... og så dækker den jo din tatovering"

Til kjolen? :lun:
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Filipai

Indlægaf Filipai » 1. jul 2016, 21:15

Rapfisk skrev:
Filipai skrev:

Til kjolen? :lun:

Haha præcis!! Min bedste veninde og jeg skal på udflugt derude alligevel, så det ville jo være passende at sige hej til kjolen, og så lige vise hende den. Ej, planen var virkeligt at prøve at slå den ud af hovedet, men det bliver svært. Men køber intet før januar lige meget hvad.
0
Brugeravatar
Filipai

Indlægaf Filipai » 1. jul 2016, 21:27

Nåå. Men altså grunden til tråden er jo blandt andet at lufte mine dilemmaer i forhold til det her, min skønne forlovede er desværre lige så vægelsindet som jeg er.

Vi er i god tid, men alligevel er der allerede opstået et mega dumt dilemma :P
Og dilemmaet er dækketallerkner. Maden bliver portionsanrettet, og jeg synes det er lidt trist bare at have menuen liggende på bordet, og så med bestik under. Vi har skåret os ned til disse tre løsninger, hvor vi begge svinger med hvad der er finest.
Jeg frygter at træpladerne bliver for tykke og ser klodsede ud (kan man overhovedet skære dem så tyndt på billedet uden en eller anden vild ekspert)
Og at servietten alene er for kedelig, og at jeg ville vælte den ned :P
At glastallerkner vil se tacky ud

Dilemmaet er opstået fordi de billige glastallerkner er udgået fra ikea, og at vi simpelthen om lidt skal til bilferie i udlandet, hvor ikea har dem, og jeg overvejer seriøst at slæbe 23 kg tallerkner med hjem i bilen, fordi de er mega billige. Hvad siger debatten
Screen Shot 2016-07-01 at 11.50.25.jpg
Screen Shot 2016-06-30 at 19.25.09.jpg
Screen Shot 2016-07-01 at 13.23.59.jpg

Bonusinfo: Vi skal have hvide duge og hvide stofservietter
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5912

Indlægaf LadyFox » 1. jul 2016, 21:36

Tillykke :) Jeg er vild med farvetemaet.

Jeg ville vælge den tredje løsning. :) Jeg synes det er helt vildt fint. Jeg synes også nummer 2 er rigtig fint, men jeg tror det vil blive kedeligt med hvide duge og servietter.
Jeg ville frygte at det med tre ikke ville blive helt godt i praksis - selvom det jo ser fint ud på billedet.
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Filipai

Indlægaf Filipai » 1. jul 2016, 21:39

LadyFox skrev:Tillykke :) Jeg er vild med farvetemaet.

Jeg ville vælge den tredje løsning. :) Jeg synes det er helt vildt fint. Jeg synes også nummer 2 er rigtig fint, men jeg tror det vil blive kedeligt med hvide duge og servietter.
Jeg ville frygte at det med tre ikke ville blive helt godt i praksis - selvom det jo ser fint ud på billedet.

Jeg tror også selv jeg er mest på løsning nr 3, selvom jeg ikke lige ved hvordan jeg skal greje at fortælle svigermor at vi lige skal have 50 tallerkner med hjem fra Frankrig :P Vi ville så evt selv skulle male guldkant på, men det tror jeg også er lige til at klare. Men er stadig i tvivl.

Men hælder mest til den fordi at vores bordkort bliver sukkulenter i små marmelade glas, som min mor lige har fundet til 2 kr stk.

Screen Shot 2016-07-01 at 23.38.01.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5912

Indlægaf LadyFox » 1. jul 2016, 21:44

Filipai skrev:
LadyFox skrev:Tillykke :) Jeg er vild med farvetemaet.

Jeg tror også selv jeg er mest på løsning nr 3, selvom jeg ikke lige ved hvordan jeg skal greje at fortælle svigermor at vi lige skal have 50 tallerkner med hjem fra Frankrig :P Vi ville så evt selv skulle male guldkant på, men det tror jeg også er lige til at klare. Men er stadig i tvivl.

Men hælder mest til den fordi at vores bordkort bliver sukkulenter i små marmelade glas, som min mor lige har fundet til 2 kr stk.

Screen Shot 2016-07-01 at 23.38.01.jpg

Ih, det lyder også til at blive fint. :)
Jeg tror overhovedet ikke kanten ville blive et problem, det burde ikke være besværligt at lave en skabelon :)
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Filipai

Indlægaf Filipai » 6. jul 2016, 18:04

Har fået snoldet lidt på ebay idag.
Stof servietter, og så papir sugerør med guld mønster. Det var billigere at købe servietterne end at leje dem. De have fået gode anmeldelser, så håber de er i fornuftig kvalitet.

Billede

Billede
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 199
Likede indlæg: 1321

Indlægaf Sophies-mor » 6. jul 2016, 18:45

Bare lige et forsigtigt spørgsmål:
Hvorfor er 12.30 "for sent" i flg. din veninde?
Jeg har aldrig været til så tidlige bryllupper og er aldrig gået hjem før 02 :-D

Og fin stil i øvrigt.
Jeg tænker lidt, at du får svært ved at slå den kjole ud af hovedet. Nogle gange popper "den rigtige" kjole lige ind på lystavlen, når man mindst venter det :)
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Filipai

Indlægaf Filipai » 8. jul 2016, 18:38

Sophies-mor skrev:Bare lige et forsigtigt spørgsmål:
Jeg har aldrig været til så tidlige bryllupper og er aldrig gået hjem før 02 :-D

Og fin stil i øvrigt.
Jeg tænker lidt, at du får svært ved at slå den kjole ud af hovedet. Nogle gange popper "den rigtige" kjole lige ind på lystavlen, når man mindst venter det :)

Hun sagde at 14 var for sent, var det, det du mente? :)

Og fordi at der så kun er 3 timer fra vielsen+riskast er overstået, til at vi skal have holdt noget reception, taget billeder og transporteret folk 30 km.

Og ja, vi må se med den kjole, har det ret svært ved at skulle bruge 2 måneders SU, selvom min mor faktisk ville give det meste. Det er bare alt for mange penge
0
Brugeravatar
Filipai

Indlægaf Filipai » 8. jul 2016, 18:40

Forøvrigt så har vi fået lavet save the date kort :D

Screen Shot 2016-07-08 at 20.40.17.jpg
3
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 199
Likede indlæg: 1321

Indlægaf Sophies-mor » 8. jul 2016, 18:58

Filipai skrev:

Og fin stil i øvrigt.

Og fordi at der så kun er 3 timer fra vielsen+riskast er overstået, til at vi skal have holdt noget reception, taget billeder og transporteret folk 30 km.

Og ja, vi må se med den kjole, har det ret svært ved at skulle bruge 2 måneders SU, selvom min mor faktisk ville give det meste. Det er bare alt for mange penge

Jep, det var selvfølgelig 14, jeg mente :blush:

Jeg tror, at du vil fortryde det, hvis du vælger noget andet end KJOLEN :lun:
Selv om du måske kan være heldig, at du finder én, der matcher den.
:gruble:
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Filipai

Indlægaf Filipai » 8. jul 2016, 19:00

Sophies-mor skrev:
Filipai skrev:

Og fin stil i øvrigt.

Jep, det var selvfølgelig 14, jeg mente :blush:

Jeg tror, at du vil fortryde det, hvis du vælger noget andet end KJOLEN :lun:
Selv om du måske kan være heldig, at du finder én, der matcher den.
:gruble:

Tænker bare ikke man kan nå det på 3 timer, hvis vi altså vælger at holde reception, hvis vi dropper reception vil 14 være helt perfekt.

Ja, planen er at jeg holder øje med udsalg frem til januar, og hvis jeg ikke har fundet KJOLEN, så må det blive den, og så kan jeg prise mig lykkeligt for at jeg er færdiguddannet 3 måneder inden brylluppet, og det forhåbentligt kaster et job af sig, der kan betale kjolen uden problemer.
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3262

Indlægaf Hunkat » 8. jul 2016, 19:01

Af erfaring vil jeg sige at 3 timer til reception + det løse ikke er nok :P

Vores reception var ca. 3,5 timer og vi (jeg) måtte smide folk ud til sidst fordi vi havde en anden aftale bagefter.
1
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast

Tilbage til "Fest og bryllup"