Transit - ikke transit USA og esta

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Transit - ikke transit USA og esta

Indlægaf Muspel » 1. jul 2016, 16:48

Jeg skal til Costa Rica om et par uger - og er derfor ved at udfylde esta, fordi jeg skal mellemlande i USA.

Men jeg er i tvivl om, om det defineres som transit eller ikke? - på vejen ud skal jeg ud af lufthavnen og på hotel en nat. Er det så 'ikke transit'?
Og kan det blive et problem, når jeg ikke skal det samme hjem (hvor det bare er klassisk transit)

Nogen der har erfaring? Ved jo, at bare een forkert oplysning kan gøre, jeg ikke kommer afsted
0
Brugeravatar
down.boy
Indlæg: 87
Tilmeldt: 9. feb 2016, 17:25
Kort karma: 40
Geografisk sted: Silkebronx
Likede indlæg: 159

Re: Transit - ikke transit USA og esta

Indlægaf down.boy » 1. jul 2016, 20:22

Lige så snart du forlader lufthavnen, også selvom det kun er for en enkelt nat, så er du indrejst i USA, og skal derfor have ESTA.
Det har ingen betydning, om du gør noget andet den anden vej, det er i immigrationens øjne en helt anden rejse (hvilket de jo faktisk har ret i ;) )
1
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Transit - ikke transit USA og esta

Indlægaf Muspel » 1. jul 2016, 20:46

down.boy skrev:Lige så snart du forlader lufthavnen, også selvom det kun er for en enkelt nat, så er du indrejst i USA, og skal derfor have ESTA.
Det har ingen betydning, om du gør noget andet den anden vej, det er i immigrationens øjne en helt anden rejse (hvilket de jo faktisk har ret i ;) )


Jeg ved godt, jeg skal have esta. Det skal man også selvom jeg ikke forlader lufthavnen. Men er det men 'transit formål' eller ikke, når jeg skal flyve videre ti timer senere?
Men jeg tror, jeg er kommet frem til at 'transit' kun er 'forlader ikke lufthavn' rigtigt?

Men skal jeg så søge et andet hjem, som er 'transit'?
0

Tilbage til "Rejser"