Fællestråd - juli 2016

Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3501

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Ballademager » 22. jul 2016, 07:31

POCKETKITTEN skrev:76,1 kg til morgen! Så er de første 10 kg røget af! :love: Jeg synes ikke, jeg ser den store forskel, men jeg føler den!

Hep! :worship:

Der er helt sikkert forskel, men du ser det måske ikke så meget, fordi du ser på dig selv hver dag.
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Chungodongowongo
Kort karma: 11
Likede indlæg: 198

Indlægaf Chungodongowongo » 22. jul 2016, 07:33

[quote="POCKETKITTEN"]76,1 kg til morgen! Så er de første 10 kg røget af! :love: Jeg synes ikke, jeg ser den store forskel, men jeg føler den![/quote]

Har du taget billeder undervejs i processen? Det har været en god motivation og øjenåbner her :)
1
Chungodongowongo

Indlægaf Chungodongowongo » 22. jul 2016, 19:05

Træningen fortsætter. I dag løb jeg 5 kilometer på 29:00. Jeg påtænker at løbe udenfor næste gang, og se hvilken tid jeg kan komme igennem på. Det er bare anderledes udenfor.

Vægten er ikke længere samarbejdsvillig. Ikke fordi den stiger helt vildt - skærmen virker bare ikke :stoned:. Det må blive et forsøg med skift af batteri en af dagene og ellers må det gå uden for en periode. Det kan sikkert også være sundt. Det skal trods alt ikke kun være en ugentlig vejning, der kan holde mig til ilden.
3
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 24. jul 2016, 18:23

Har haft en god uge på træningsfronten :banan: To gange cykling på arbejde, fire gange fitnessboksning og en omgang roning. Dertil et par gåture. Kan virkelig mærke, at min form bliver bedre og bedre hele tide.

Kosten har været en katastrofe, men må indrømme, at jeg ikke er vildt motiveret til at spise sundt, når jeg ikke tager på af det :genert:

Næste uge:
- Cykle på job mindst en gang
- Træne tre gange

Hvordan går det hos jer andre?
0

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 230
Likede indlæg: 1391

Indlægaf Filipai » 24. jul 2016, 20:40

Jeg har slet ikke fået opdateret herinde, jeg dropper også at veje mig og sådan lige nu, havde mega hardcore eksamen i fredags, og har været presset. Men jeg har da været nede og træne 3 gange i denne uge. Men tror jeg fik drejet mit knæ lidt i dag til bodypump, og så efterfølgende stående på arbejde i 6 timer.

Jeg har sat hårdt ind med kosttilskud, da min psoriasis er ret slem for tiden, og mine hår og negle virkeligt er mærket af det. Så lige nu er fokus på det, og træning, for kosten har ikke kørt særligt godt.

Gad virkeligt godt jeg bare kunne smide slik og søde sager på hylden, så jeg kunne smide en masse kg.
2
Chungodongowongo

Indlægaf Chungodongowongo » 24. jul 2016, 20:41

Jeg har løbet 5k på 27:00 i dag på løbebånd :-D. På tirsdag tænker jeg, at jeg er nok nødt til at teste mig selv udendørs :)
4
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10262

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. jul 2016, 22:07

Jeg kom hjem fra ferie fredag aften, og jeg synes faktisk, at det er gået godt. Det var fx. ikke meget sodavand, jeg fik drukket, men til gengæld en hel del vand og danskvand, og der blev ikke voldædt kage og slik. Lidt, men godt, kan man vist kalde det.

Jeg har lagt mærke til, at min kost generelt over tid er blevet tilpasset de hensyn, jeg er nødt til at tage til min mave. Jeg køber kun laktosefri mælkeprodukter, har udfaset råvarer som æbler og kål og holder mig fint til Remas glutenfri pasta af brune ris, to skiver rugbrød om dagen og low FODMAP-venlig müsli. Jeg er blevet god til at tænke i retter, hvor det er kød, æg og grøntsager, der mætter, samtidig med at jeg ofte spiser rent vegetarisk. Det er dejligt, at det efterhånden er blevet til vaner, for det højner sandsynligheden for at gennemføre en længerevarende kostomlægning, så maven kan få lov til at komme sig rigtigt.
Jeg tror, at det meget handler om, at jeg simpelthen kan mærke, at jeg får det bedre af at leve på denne her måde, og at det fx. er rarere at vælge mad, jeg trives med, når jeg er ude at spise i stedet for at komme halvdårlig hjem. Kort sagt tænker jeg sjældnere og sjældnere "går den, så går den". For nej, den går jo ikke.

Jeg har konstateret en uventet vægtøgning, som i første omgang bekymrede mig lidt, men som heldigvis ser ud til at gå i sig selv efterhånden, som fordøjelsen bliver bedre, og kroppen stopper med at ophobe væske.

Efter min hjemkomst i fredags har jeg stort set spist efter mine principper og fået gået over ti km. Mit indtag af vand har også været fint. Nu skal jeg "bare" blive bedre til at spise på faste tidspunkter, for jeg lagde mærke til, at min fordøjelse drog nytte af den punktlighed, der var i feriens måltider.
5
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 26. jul 2016, 07:27

Jeg har tabt mig 1 kg i løbet af de sidste 15 dage. Det er ingenting, men det har også været op ad bakke for mig med fødselsdag, dates og alt for meget mad-hygge. Jeg har tabt 7,5 kg siden 1. maj.. Langt de fleste i starten, og så har det bare gået op og ned. Nu skal jeg længere ned! Jeg er træt af at være gået i stå. Jeg tænker, at min flytning hjælper på vægttabet. For det første - 4.sal, det er mange trapper :lol: for det andet, så kommer jeg til at bo et sted hvor sunde valg bliver nemmere, når aftensmaden glipper. Det tror jeg bliver en kæmpe hjælp - at jeg lige ved siden af kan blande en lækker salat med falafel eller kylling i stedet for at bestille en pizza/burger/durum. Jeg glæder mig afsindigt meget til at flytte!
3
x
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 26. jul 2016, 08:05

Sophaya skrev:Jeg har tabt mig 1 kg i løbet af de sidste 15 dage. Det er ingenting, men det har også været op ad bakke for mig med fødselsdag, dates og alt for meget mad-hygge. Jeg har tabt 7,5 kg siden 1. maj.. Langt de fleste i starten, og så har det bare gået op og ned. Nu skal jeg længere ned! Jeg er træt af at være gået i stå. Jeg tænker, at min flytning hjælper på vægttabet. For det første - 4.sal, det er mange trapper :lol: for det andet, så kommer jeg til at bo et sted hvor sunde valg bliver nemmere, når aftensmaden glipper. Det tror jeg bliver en kæmpe hjælp - at jeg lige ved siden af kan blande en lækker salat med falafel eller kylling i stedet for at bestille en pizza/burger/durum. Jeg glæder mig afsindigt meget til at flytte!

Kan virkelig godt forstå, at du glæder dig til at flytte :lun: Det er så fedt at flytte i sit eget.

Og sejt med vægttabet :gogo:
0

Chungodongowongo

Indlægaf Chungodongowongo » 27. jul 2016, 00:31

Update fra udendørs løbetur: Jeg har løbet 5k udenfor :-). Turen blev godt nok delt i 2,6+2,4, men jeg klarede det. Jeg kom igennem i omkring 29 minutter, men havde turen ikke været delt op, havde jeg ikke været i stand til at holde pace. Løber ude igen på torsdag. Det er jo spændende, det skidt.
2
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 27. jul 2016, 05:52

Filipai skrev:Jeg har slet ikke fået opdateret herinde, jeg dropper også at veje mig og sådan lige nu, havde mega hardcore eksamen i fredags, og har været presset. Men jeg har da været nede og træne 3 gange i denne uge. Men tror jeg fik drejet mit knæ lidt i dag til bodypump, og så efterfølgende stående på arbejde i 6 timer.

Jeg har sat hårdt ind med kosttilskud, da min psoriasis er ret slem for tiden, og mine hår og negle virkeligt er mærket af det. Så lige nu er fokus på det, og træning, for kosten har ikke kørt særligt godt.

Gad virkeligt godt jeg bare kunne smide slik og søde sager på hylden, så jeg kunne smide en masse kg.

Mit like var til tre gange træning til trods for eksamen. Håber eksamen gik godt, og at det går bedre med knæet.
1

Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 27. jul 2016, 06:32

Nøj, mand, er ved at være mør og klar til ferie. Vågnede med mega hovedpine i morges, og hele min krop er bare sådan træt og arbejdsramt. Håber virkelig, sat jeg kan nå det, jeg har sat mig for, inden ferien. Kunne virkelig godt bruge at have rent bord, så jeg kan holde ferie med god samvittighed.
Senest rettet af Ballademager 27. jul 2016, 08:02, rettet i alt 1 gang.
0

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10262

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. jul 2016, 07:30

Jeg fik alt for mange kulhydrater igår (heldigvis i en hyggelig og meningsfuld sammenhæng), og det kan godt mærkes i dag. Mine ben er tunge og skvulpende. Så nu er det tilbage på sporet med den vanlige kost og vand.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1712

Indlægaf Guilded_Lily » 28. jul 2016, 11:12

Helløwsa! Back from UK - det var en feeeed tur (hvis vi lige fjerner det faktum, at min mand og jeg ikke rigtig fungerer sammen på en ferie - godt, børnene var fantastiske at have med! :genert: )

Nå, men 2,7 kg er der røget på. De 2,5 efter 10 dage i UK, 200 g mere efter en pizza i går. Vi var hjemme kl. 2.30 tirsdag nat, så vi fik kun handlet til morgenmad og frokost, jeg orkede ikke køre om eftermiddagen. Jeg kunne dog nå i Netto i ventetiden på pizzaerne, så den står på frikadeller med stuvet spidskål i aften. Jeg forsøger en semifastedag i dag, har indtil videre kun fået et stykke ristet toastbrød med hjemmelavet rabarber/jordbærmarmelade og vand. Jeg er sulten, men jeg nægter at spise mere før i aften. Meget af vægtøgningen er væske - jeg bobler efter en-to dage i London - men det undrer mig lidt alligevel, for jeg har ikke pigget ud madmæssigt og gået rigtig meget. Vand har jeg ikke fået nok af, dog - og jeg er frygtelig glad for engelsk cider :genert:

Så planen for resten af ugen er at komme af med så meget væske som muligt, og se, om det kan lykkes at komme i fitness i mellem alle mandens ture (kampvognsmuseum i Hamborg i morgen med en kammi og en dykkertur lørdag. Godt, jeg har adgang til centeret 24 timer i døgnet :lol: ) De 2,5 kg skulle gerne være væk inden arbejdet kalder igen næste onsdag.

Næste onsdag? Seks feriedage tilbage? What? Jeg har jo ikke haft ferie, udover de 10 dage? Huh? :forvirret:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1712

Indlægaf Guilded_Lily » 29. jul 2016, 15:16

Det lykkedes at holde en regulær fastedag i går under 500 Kcal, og resultatet var 800 gram mindre skvulpen i morges :banan:
2

Tilbage til "Sund og/eller slank"