Fællestråd - juli 2016

Brugeravatar
MilleMercy
Kort karma: 10
Likede indlæg: 52

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf MilleMercy » 6. jul 2016, 08:10

Første ferieløbetur er overstået, og på forhånd undskyld for kommende, men shiiiit det er varmt at løbe, når temperaturen siger 30 i skyggen og terrænet er bakket!
Løb kun 3 km, men det tog til gengæld også 20 min :D

Nu ligger jeg i skyggen og dør langsomt imens jeg kommer til hægterne inden ungerne er færdige med noget fællesleg ved poolen. Luksusliv.
2
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 356
Likede indlæg: 3540

Indlægaf Ballademager » 6. jul 2016, 08:13

Guilded_Lily skrev:
Ballademager skrev:
Guilded_Lily skrev:
Ballademager skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg er så stivbenet i dag, at jeg ikke engang kan strække ud! :tie:

Åh nej :ae: Tiger Balsam kan hjælpe de steder, hvor det er værst.

Det ligger jeg ikke lige inde med... Men tak for tippet :)

Måske godt det samme... Min kæreste hader, når jeg bruger det, fordi han synes, at det lugter forfærdeligt :D

Lidt opvarmning af musklerne (en lille gåtur) og efterfølgende udstrækning kan også nogen gange hjælpe.

Jeg prøvede igen efter hundeturen, men det hjalp ikke rigtig. Nu er jeg endnu mere øm end i går :rulle:

Undskyld, er ked af, hvis jeg gjorde det værre :genert:

Så er der vist ikke andet end at sige :ae: :kram:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 222
Likede indlæg: 1716

Indlægaf Guilded_Lily » 6. jul 2016, 08:15

Jeg skriver det lige herinde. Min mand er til tider en røv med ører!

Jeg har været overladt alene med børnene i en uge nu; når han endelig er kommet hjem fra kursus, har han enten skulle sove (og er ikke vågnet igen før næste dag), ordne noget med dykkerklubben (møder og deslige), til Ringridning og komme tømmermændsramt hjem osv. Jeg er ved at gå ud af mit gode skind, for jeg er ikke én af de der mødre, der glad og gerne tager på diverse ture alle mulige steder hen; når min ferie starter, skal jeg altid have et par dage til at komme HELT ned i gear.
Det har selvfølgelig den konsekvens, at ungerne nu trænger til sceneskift, men jeg oooorker ikke, og bilen mangler en ventil, manden skulle skifte, så den bliver sygt varm i løbet af no time. Så har jeg altså ikke rigtig lyst til at køre nogen steder.

Nu er jeg så stået op til en besked om lige at aflevere en lånt børnedykkerdragt til Aktiv Sommerferie - ja, men HVOR? Og han VED, min angst og stress spasser helt ud i sådanne situationer.

Så ja, jeg har en dårlig dag - IGEN i dag! Jeg overlader simpelthen børn og hjem til ham i morgen og kører for mig selv. Jeg trænger til fred og ro!
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 6. jul 2016, 09:37

Tak for jeres grønne - I er søde, er I! :kys:

Han har forsøgt at skrive udglattende sms'er, men de hjælper ikke. Dumme mand! Det værste er, vi tager på ferie næste fredag, og han har stået for det meste af planlægningen og bookingen af pubs til overnatning. Fint nok, men fordi jeg ikke har haft tid og overskud tl at sætte mig mere ind i det hele og få tjekket ruten og seværdighederne ud, glæder jeg mig ikke rigtig. Jeg har ikke den der følelse af "Wow, denne sommer gør vi rent faktisk noget ud af den drøm, vi har haft i mange år". Det er trist.

Lige nu lever jeg for bare at kunne sætte en maskinfuld vasketøj over, gå i bad eller lade være med at flå hovederne af ungerne. Det var ikke lige den sommerferie, jeg så frem til...

Gud, hvor er jeg da nederen at høre på. Jeg tror bare, jeg skal fise i det der bad, det er da første step på den marathon det føles at skulle ud på med den skide dykkerdragt!
0
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Ally » 6. jul 2016, 17:45

Hvordan er dagen gået, GL? :kys:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 6. jul 2016, 18:26

Ally skrev:Hvordan er dagen gået, GL? :kys:

:kys:

Den er gået. Min datter blev en regulær hystade på turen til byen, fordi hun ikke måtte tømme Fakta for slik, is og Elsa-popcorn. Samtidig begyndte bilen at blive lidt for varm, så vi måtte køre hjem i strid blæst med pivåbne vinduer og fuld knald på varmen. Det gav hovedpine, så da manden kom hjem, tog han sig heldigvis i nakken og tog ungerne med ud og slå græs, mens jeg plejede min snigende hovedpine. Det var ellers meningen, jeg ville have været nede at træne, i hvert fald bare overkroppen, for benene er stadig fuldstændig smadrede fra i mandags, men det blev ikke til.

Nu har jeg forspist mig i fyldt kyllingebryst med frisk mozzarella, tomat og pesto med frisk pasta i fløde-pestosauce med peberfrugt, cherrytomat og frisk basilikum. Det er længe siden, vi har fået det, men huh, det var godt! Nu står køkkenet bare og roder - og manden putter børn.

Jeg tror, jeg prøver at snige mig ud et par timer i morgen for at blive klippet, men manden har planer om, at hækken skal klippes, og det kan han ikke alene pga. diskusprolapsen. Det er lige før, jeg krydser fingre for regnvejr!
0
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Ally » 6. jul 2016, 18:32

Guilded_Lily skrev:Det er lige før, jeg krydser fingre for regnvejr!

Dét må man gerne :kys: Jeg sender en tanke til vejrguderne og håber på regnvejr i jeres del af Danmark :kys:

Hysterisk datter siger du? Jeg kender det - de sidste to aftener har Ældstebarnet været tvær og sur fordi hun skulle tidligt i seng, men det er bare nødvendigt, når begge er tidligt oppe om morgenen og bliver kørt trætte i SFO og børnehaven.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 6. jul 2016, 18:56

Ally skrev:

Dét må man gerne :kys: Jeg sender en tanke til vejrguderne og håber på regnvejr i jeres del af Danmark :kys:

Hysterisk datter siger du? Jeg kender det - de sidste to aftener har Ældstebarnet været tvær og sur fordi hun skulle tidligt i seng, men det er bare nødvendigt, når begge er tidligt oppe om morgenen og bliver kørt trætte i SFO og børnehaven.

Tak :kys:
Dog havde manden lige glemt at fortælle, han har et møde i morgen og kan ikke lige huske hvornår. 'Armen, for fanden da! :rulle:
0
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 6. jul 2016, 19:16

Guilded_Lily skrev:
Ally skrev:

Tak :kys:
Dog havde manden lige glemt at fortælle, han har et møde i morgen og kan ikke lige huske hvornår. 'Armen, for fanden da! :rulle:

:ae:

Hvad er der med de mænd og planlægning?
0

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Chungodongowongo
Kort karma: 11
Likede indlæg: 198

Indlægaf Chungodongowongo » 6. jul 2016, 19:28

Jeg er næsten igennem mit "Lær at løbe 5 km på 12 uger"-program. Efter en fysisk anstrengende flytning i weekenden, har jeg nu to gange forsøgt at klare dag 2 af uge 12. Der er 3 dage i alt. Jeg har løbet på løbebånd under hele processen. Skal dog også ud på gader og stræder og træne, da jeg har meldt mig til 5k-distancen til Fjordmarathon i Aalborg. Jeg løber med "sikkerhedssnoren" monteret på mine shorts, der automatisk stopper løbebåndet, hvis man kommer for langt tilbage på båndet. I mandags og med 7 minutter tilbage røg snoren, og jeg havde ikke krudt til at begynde igen. I dag trykkede jeg selv stop med 3 minutter igen. Hidtil i forløbet har jeg ikke været nødt til at stoppe, men de sidste gange trækker tænder ud - kombineret med, at der har været stilstand i de gode madvalg.

Jeg skal nok komme igennem, men det er også vigtigt for mig, at jeg ikke kun opdaterer, når der er godt at fortælle. Hvis jeg skal vælge den gode vinkel her, så er det, at jeg trods alt løb over 20 minutter..
3
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 6. jul 2016, 19:54

Var til endnu en fantastisk træning i aften :lun:
4

Chungodongowongo

Indlægaf Chungodongowongo » 6. jul 2016, 19:58

@Pandesteg - tak for grønt. Jeg har overvejet at sætte hastigheden ned, men så føles det bare lidt som "snyd", når jeg ikke har gjort det tidligere?
Har snakket med ham, der primært har stået bag at få mig i gang med programmet og vi kom frem til, at jeg også snildt kunne skære et par håndfulde minutter af min opvarmning :-)
0
Chungodongowongo

Indlægaf Chungodongowongo » 6. jul 2016, 19:59

Ballademager skrev:Var til endnu en fantastisk træning i aften :lun:

Hvad trænede du? :D
0
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 6. jul 2016, 20:01

Chungodongowongo skrev:
Ballademager skrev:Var til endnu en fantastisk træning i aften :lun:

Hvad trænede du? :D

BodyCombat :love: Kampsportsinspireret fitness, der træner hele kroppen på en gang.
3

Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 6. jul 2016, 20:08

Ballademager skrev:
:ae:

Hvad er der med de mænd og planlægning?

Det må du sgu nok spørge om! :tie:
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"