Har du fordomme om, hvad kønnene kan?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 348
Likede indlæg: 2379

Re: Har du fordomme om, hvad kønnene kan?

Indlægaf achillaxedprune » 5. jul 2016, 17:58

Jeg har en fordom om, den type sex hvor ét menneske har sex med maaaaange andre, næsten udelukkende vil være 1 kvinde med mange mænd. Jeg tror markedet for kvinder, det tænder på at have sex med en mand, som lige har haft pikken op i 30 andre kvinder er meget, meget lille. Mens mænd, der tænder på at knalde en kvinde, der blevet kneppet af 30 andre mænd, er temmelig meget større.

Jeg har også en fordom om, at det at købe sig til sex af f.eks. en narkoman eller anden, der helt tydeligt ikke gør det af lyst, men kun af nød, og som der ikke ligefrem er hygiejnen selv, stort set udelukkende er mænd.
5
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3965

Indlægaf Angelina » 5. jul 2016, 18:02

Jeg tror ikke der er noget kønnene ikke kan - men jeg tror der er ting kvinder generelt er bedre til end mænd - og ting mænd generelt er bedre til end kvinder.. men det betyder ikke at det gælder alle og der ikke er masser af spændende undtagelser der gør vores verden uendeligt meget mere nuanceret.
1
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3455

Indlægaf dgd2007 » 5. jul 2016, 18:19

Joe skrev:Jeg har en rigtig, nu jeg tænker over det!
Kvinder kan ikke råbe på en respektindgydende måde. Feks som trænere eller lignende (jeg er ikke helt inde i hvilke fag, det er en del af jobbet at skulle råbe og tages seriøst på en gang.)
Det er selvfølgelig undtaget de kvinder der har dybe og kraftfulde stemmer.
Men kvindelige trænere feks, altså dem med de lyse stemmer, der råber af dem de træner for at få dem op i gear, det kommer jeg automatisk til at opfatte som hysterisk. Mens jeg ikke ville tænke over det med en mandestemme.

Jeg har desuden selv en fortid som (kvindelig selvfølgelig) træner for en stor flok børn. Og der skulle ind i mellem råbes højt. Og shit det lød skingert.

Til gengæld kan de være lige så gode til det meste andet i jobbet, så en skinger råbestemme er nok ikke det der skal stoppe dem.

:)

Det minder mig om en lidt fjernere bekendt, der har trænet både herre- og damehold i håndbold, som påstod, at der var enorm forskel på, hvordan man skulle håndtere spillerne. Blandt andet noget med, at man sagtens kunne skamme mændene ud for at være komplet dovne og uduelige, så de tog sig sammen - mens med kvindeholdene skulle man virkelig være opmærksom på at huske at opmuntre og rose og sådan noget.

Camilla Andersen sagde noget lignende på tv engang.
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4282

Indlægaf Flora » 5. jul 2016, 18:23

dgd2007 skrev:
Flora skrev:Ellen Degeneres kan. Efter min mening i hvert fald. Men bortset fra hende er jeg helt enig. Mænd er bare meget bedre til det :)

Jo Brand (England) er også rimeligt god. Men der er altid en tendens blandt de kvindelige, at de kører på nogle meget snævre og lidt selvcentrerede emner, men mændene mere griber hvad som helst af aktuelle emner. (Synes jeg - men jeg er stadigvæk ikke den helt store fan af genren, så jeg har nok for lidt statistisk materiale).

Ok, hende kender jeg ikke. Ved egentlig ikke hvad præcist der gør forskellen. Jeg har bare kunnet konstatere at når jeg har grinet af en stand-upper har det typisk været en mand :D
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 5. jul 2016, 19:06

Ork ja. Kvinder duer eksempelvis ikke som jægersoldater eller frømandssoldater. Enkelte har forsøgt, men de er alle dumpet før det lykkedes.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5034

Indlægaf Aima » 5. jul 2016, 19:11

Jeg tror, piger og drenge fødes med et tilsvarende udgangspunkt, så i princippet har jeg ingen kønsbehæftede fordomme, nej. Til gengæld er min overbevisning, at vilkår og præmisser afhænger en del af, hvilken kromosomsammensætning vi fødes med, og at dette så, i sagens natur, vil influere og skabe de evner vi som hhv. XX eller XY, vokser op og tilegner os, bevidst som ubevidst. Jeg er givetvis bedre til at håndtere følelser og lave en frikadellefars, end de fleste mænd, jeg kender, og det kan vi for min skyld godt adressere til mit køn, også uden, jeg synes, der er noget odiøst i dét, altså adresseringen, isoleret set. Jeg har jo sådan set bare tilpasset mig det samfund, den kultur og de sanktionsbærende normer og idealer, jeg er vokset op i.
Jeg vil gerne anerkende, at mænd, set fra et generelt perspektiv, meget sikkert er coolere til at fjerne edderkopper, end kvinder er. Jeg vil også gerne anerkende, at kvinder, set fra samme generelle perspektiv, har en bedre fornemmelse for boligindretning, tøjsammensætning og anden æstetisk finesse. Vi kan også godt kalde det fordomme med henvisning til, at der naturligvis findes i hobetal af undtagelser rundtomkring. Det provokerer mig ikke, at folk, mig selv inklusiv, drager forudindtagede, kønsrelaterede associationer. Det provokerer mig, eller irriterer, nok nærmere, at så relativt få, tilsyneladende, ikke kan gennemskue de bagvedliggende, sociostrukturelle mekanismer og mønstre der er udslagsgivende, og endnu mere, at de der potentielt kan, negligerer dem eller slet og ret bare ikke anerkender dem som problematiske.

Men altså, jojo, på verdensplan findes der nok flere mænd end kvinder, der ville ramme en parallelparkering til perfektion, man skærper vel sanserne dér, hvor man har lært, det, ift. egen behørige identitetsfølelse, er vigtigt.
5
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 94
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 1055

Indlægaf Tanten » 5. jul 2016, 19:18

Jeg kan da mærke, at jeg kigger en ekstra gang, hvis jeg ser en kvinde ryge pibe eller en mand strikke - men det er måske mere, fordi det er så usædvanligt at se nogen, der i den grad gør noget andet end det, kønsrollerne dikterer, end det er fordi, jeg har haft en formodning om, at de ikke "kan".

Jeg er selv ret feminin med lak på tåneglene, ørenringe osv. - og jeg har i alle mine forhold været den, der fjernede edderkopper og rensede afløbet i bruseren. Som single har jeg lært mig at hænge lamper op og bore i betonvægge, så min voksne søn kræver, jeg kommer ud og gør det hos ham.
0
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 94
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 1055

Indlægaf Tanten » 5. jul 2016, 19:22

Advocatus-Diaboli skrev:Ork ja. Kvinder duer eksempelvis ikke som jægersoldater eller frømandssoldater. Enkelte har forsøgt, men de er alle dumpet før det lykkedes.

Det er jo egentlig logisk, idet den gennemsnitlige mand vil være fysisk stærkere end den gennemsnitlige kvinde. Og når vi så er ude i jæger- eller frømandskorpset, så kan den gennemsnitlige mand overhovedet ikke følge med - og heller ikke den meget stærke kvinde; der kræves simpelthen ekstraordinær fysisk styrke.
1
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 5. jul 2016, 19:23

eks-Maupassant skrev:
Skak er ogsaa koensopdelt. Dvs kvinderne har lov til at deltage i maendenes VM, uden at en kvine nogensinde har vaeret taet paa at vinde (mener at Polgar fik en 8. plads og det er det bedste nogensinde), og kvinderne har deres eget VM maend ikke maa vaere med i, saa de har mulighed for at blive verdensmester.

Koensforskellen her skyldes formentlig ogsaa en biologisk forskel, og jeg haelder selv til at tro at det er kvinders hoejere sociale behov og interesse for menneskeligt samkvem der haemmer dem ift. skak paa allerhoejeste niveau. For at blive skakverdensmester skal man nyde at tilbringe rigtigt rigtigt mange timer uden menneskeligt selskab, og jeg tror det er det der reducerer poolen af kvinder rigtigt meget.

Man kan self. altid konstruere forklaringer der gaar ud paa at kvinder bliver holdt uden for osv. Sjovt nok kommer de bedste kvinder fra meget traditionelle lande, saa som Kina og Ungarn, mens de lande der haar gaaet forrest paa kvindefrigoerelsesfronten (f.eks. USA og Norge) ikke har produceret nogen kvinder i verdenseliten.

En mindre detaljer: Der er ikke noget "VM for mænd" som kvinder får lov at stille op i. Der er et åbent VM som alle, hvad enten de er mænd, kvinder, juniorer eller seniorer, kan stille op i, og det vælger de bedste så typisk at gøre - uanset om de i øvrigt har mulighed for at stille op i andre konkurrencer.

Men ud af ren nysgerrighed: Hvad er din forklaring på manglen på sorte mænd i toppen? Bunder den også i biologi? Eller Sovjetunionens/Ruslands overlegenhed i mange år for den sags skyld? Mener du at de russiske mænd har et endnu mindre social behov og interesse for menneskeligt samkvem end mænd i almindelighed?
2
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 23
Likede indlæg: 393

Indlægaf billiebean » 5. jul 2016, 19:28

En kvinde der arbejdede som pedel, elektriker, inden for off shore, automation, metalbearbejdning, plast og lignende brancher, hvor man skal have en interesse for teknik og maskiner. Det ville virkelig overraske mig positivt! Arbejder pt. med rigtig mange af denne type industrivirksomheder som udgør landets erhvervsmæssige rygrad, og jeg har endnu ikke mødt en kvindelig tekniker. Det er midaldrende mænd, så langt øjet rækker.
0
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 17
Likede indlæg: 535

Indlægaf catnip » 5. jul 2016, 19:44

Joe skrev:Jeg har en fordom om at mænd bare har mere ondt af sig selv, når de er syge, end kvinder har.

Men...det er da er faktum, ikke en fordom... :forvirret:

:devil:

Min mand strikker iøvrigt :D
2
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 5. jul 2016, 19:52

Tanten skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:Ork ja. Kvinder duer eksempelvis ikke som jægersoldater eller frømandssoldater. Enkelte har forsøgt, men de er alle dumpet før det lykkedes.

Det er jo egentlig logisk, idet den gennemsnitlige mand vil være fysisk stærkere end den gennemsnitlige kvinde. Og når vi så er ude i jæger- eller frømandskorpset, så kan den gennemsnitlige mand overhovedet ikke følge med - og heller ikke den meget stærke kvinde; der kræves simpelthen ekstraordinær fysisk styrke.

Nej, der kræves ekstraordinær vilje - ikke ekstraordinær styrke. Især blandt frømænd, er den typiske kropsbygning mellem 160-170 cm høj og ikke særlig muskuløs. Hvis du ellers har viljen og ikke har skader, så kræver det fysiske kun at du møder op i trænbar tilstand og kan klare optagelseskravene på dag 1. Disse krav er kendte og dem kan kvinder sagtens træne sig op til. Derefter vil du sagtens kunne følge med. De øger den fysiske belastning i samme takt som kroppen trænes op, så det føles bare som ét langt konstant pres, og ikke et pres der går op og ned.

Der er desuden mange andre brancher, der kræver styrke eller andre egenskaber over gennemsnittet, hvor du alligevel finder kvinder. Der er ingen kvindelige operative jæger- eller frømandssoldater.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 680
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5923

Indlægaf Dikus » 5. jul 2016, 20:16

Advocatus-Diaboli skrev:
Tanten skrev:

Nej, der kræves ekstraordinær vilje - ikke ekstraordinær styrke. Især blandt frømænd, er den typiske kropsbygning mellem 160-170 cm høj og ikke særlig muskuløs. Hvis du ellers har viljen og ikke har skader, så kræver det fysiske kun at du møder op i trænbar tilstand og kan klare optagelseskravene på dag 1. Disse krav er kendte og dem kan kvinder sagtens træne sig op til. Derefter vil du sagtens kunne følge med. De øger den fysiske belastning i samme takt som kroppen trænes op, så det føles bare som ét langt konstant pres, og ikke et pres der går op og ned.

Der er desuden mange andre brancher, der kræver styrke eller andre egenskaber over gennemsnittet, hvor du alligevel finder kvinder. Der er ingen kvindelige operative jæger- eller frømandssoldater.

Så kvinder kan ikke have ekstraordinær vilje? Kun vilje over gennemsnittet? Siden du nu mener, de ikke kan disse ting?
2
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 5. jul 2016, 20:34

Dikus skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Tanten skrev:

Så kvinder kan ikke have ekstraordinær vilje? Kun vilje over gennemsnittet? Siden du nu mener, de ikke kan disse ting?

Hej XXXX logik - hvad laver du i denne tråd?

Indlæg redigeret af moderator p.g.a. mobning
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3455

Indlægaf dgd2007 » 5. jul 2016, 20:56

Kvinder er bedre til at give en ret i, at et eller andet uretfærdigt :)
0

Tilbage til "Livets forhold"