Mads Holger er død

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
fisken80
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1549

Mads Holger er død

Indlægaf fisken80 » 5. jul 2016, 10:03

Han har angiveligt taget sit eget liv: http://politiken.dk/kultur/ECE3285828/d ... r-er-doed/
0
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1836

Re: Mads Holger er død

Indlægaf Anilara » 5. jul 2016, 10:07

Jeg er dybt rystet.
Han var en af de få tilbagevendende idoler jeg har. Eller havde.
De fleste i min omgangskreds har altid syntes, han var lidt til grin og forstod ikke min fascination.

Jeg er helt chokeret og ked af det. Nej, hvor er det tragisk.
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 96
Likede indlæg: 2394

Indlægaf paint » 5. jul 2016, 10:09

Gad vide om han er løbet ind i en dyb depression - ellers har jeg svært ved at se, hvad der skulle få en mand på 38 år, til at tage sit eget liv.
Trist.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 210
Likede indlæg: 2692

Indlægaf POCKETKITTEN » 5. jul 2016, 10:11

Det er virkelig trist. Han var en skarp mand.
1
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 312
Likede indlæg: 5774

Indlægaf Animi » 5. jul 2016, 10:12

Det er virkelig trist :( Jeg kunne virkelig godt lide ham, og nød altid at læse det han skrev
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 774

Indlægaf thomassneum » 5. jul 2016, 10:20

Skarpe holdninger og en fin samfundsdebattør. R.I.P
2
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4299

Indlægaf Rapfisk » 5. jul 2016, 10:26

Det er rigtig trist. Jeg bryder mig ikke meget om ham, eller rettere, hans persona, for jeg tror, han gemte en anderledes dyb og sympatisk privat person, men en 38-årig skal udfylde sin plads i verden. Hvor er det frygteligt for hans mor, familie, kæreste og venner.
2
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
computermus
Kort karma: 44
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 913

Indlægaf computermus » 5. jul 2016, 10:38

Min inderligste og dybeste medfølelse går til hans familie. Jeg kan slet ikke forestille mig hvor forfærdeligt de må have det. Bare tanken om at hans mor skal begrave sin søn, er lige ved at få mig til at græde på hendes vegne. At hun skal opleve det som ingen forældre nogensinde burde opleve.
1
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 5. jul 2016, 10:39

Det er godt nok trist, også den del med at det er selvmord. Jeg synes dog det er kanonstærkt af hans familie at de så hurtigt åbent vælger at fortælle han selv har valgt at gøre en ende på sit liv. Det er på en måde med til at skabe fokus på et tabubelagt emne.

Jeg håber han finder fred hvorend han er nu.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 5. jul 2016, 10:40

paint skrev:Gad vide om han er løbet ind i en dyb depression - ellers har jeg svært ved at se, hvad der skulle få en mand på 38 år, til at tage sit eget liv.
Trist.

Jeg bryder mig ikke om det, men det er svært at lave være med at gisne om, hvorfor.

Grundene kan være mange, han kan også have fået at vide at han var dødssyg og havde kort tid tilbage og derfor have valgt at ende det på en for ham værdig måde.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Lismaens
Kort karma: 87
Likede indlæg: 469

Indlægaf Lismaens » 5. jul 2016, 11:12

ShuruQ skrev:
paint skrev:Gad vide om han er løbet ind i en dyb depression - ellers har jeg svært ved at se, hvad der skulle få en mand på 38 år, til at tage sit eget liv.
Trist.

Jeg bryder mig ikke om det, men det er svært at lave være med at gisne om, hvorfor.

Grundene kan være mange, han kan også have fået at vide at han var dødssyg og havde kort tid tilbage og derfor have valgt at ende det på en for ham værdig måde.

Familien har meldt ud at han var sund og rask. Han ønskede bare ikke at leve mere.
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 5. jul 2016, 11:14

Lismaens skrev:
ShuruQ skrev:
Trist.

Familien har meldt ud at han var sund og rask. Han ønskede bare ikke at leve mere.

Så må man gå ud fra han har truffet det valg der virkede mest fornuftigt for ham.

Men trist.
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 96
Likede indlæg: 2394

Indlægaf paint » 5. jul 2016, 12:13

ShuruQ skrev:
Lismaens skrev:
ShuruQ skrev:
Trist.

Så må man gå ud fra han har truffet det valg der virkede mest fornuftigt for ham.

Men trist.

Jeg forstår godt hvad du mener, men det er aldrig en fornuftig beslutning at tage sit eget liv, medmindre man alligevel ville dø inden for kort tid, af en uhelbredelig sygdom.
Havner man i en position, hvor selvmord forekommer at være den eneste fornuftige beslutning, er man syg og kan ikke se, at der altid er bedre løsninger. Eller måske snarere, at der ER løsninger, uanset hvad. Selvmord er ikke en løsning. Det er en desperat handling, som udspringer af at man ikke ser klart.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 5. jul 2016, 12:18

paint skrev:
ShuruQ skrev:
Lismaens skrev:
ShuruQ skrev:
Trist.

Men trist.

Jeg forstår godt hvad du mener, men det er aldrig en fornuftig beslutning at tage sit eget liv, medmindre man alligevel ville dø inden for kort tid, af en uhelbredelig sygdom.
Havner man i en position, hvor selvmord forekommer at være den eneste fornuftige beslutning, er man syg og kan ikke se, at der altid er bedre løsninger. Eller måske snarere, at der ER løsninger, uanset hvad. Selvmord er ikke en løsning. Det er en desperat handling, som udspringer af at man ikke ser klart.

Jeg er 110% enig, det skal der ikke herske nogen tvivl om.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10282

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. jul 2016, 12:19

Det var trist.
Han var genial til at være min yndlingsaversion, men uden dem bliver der jo også ubalance i ying og yang. Engang imellem var jeg da også enig med ham.

Med tanke på hans solide, klassiske dannelse, kan jeg ikke lade være med at tænke på, at han måske simpelthen valgte de tyske romantikeres Freitod.
3
Je suis un tableau noir.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"