Mads Holger er død

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Minimalista
Kort karma: 0
Likede indlæg: 10

Re: Mads Holger er død

Indlægaf Minimalista » 5. jul 2016, 18:22

Jeg blev også helt paf, da jeg læste nyheden på tv2.dk tidligere i dag! Da jeg læste, at han kun blev 38 år gammel fik jeg straks en ubehagelig fornemmelse af, at det kunne være selvmord. Jeg læste senere en artikel om ham, hvor han meget refererede til sig selv, som én der har været. Det fik mig til at ræssonere over, om selvmord uhyggeligt ofte handler om, at i morgen var i går? Altså hvordan fortiden kan være altdominerende ift. dét, der ellers burde være fremtiden eller endda nuet. Trist det er det i hvert fald!
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 5. jul 2016, 18:36

Lismaens skrev:
ShuruQ skrev:
paint skrev:Gad vide om han er løbet ind i en dyb depression - ellers har jeg svært ved at se, hvad der skulle få en mand på 38 år, til at tage sit eget liv.
Trist.

Jeg bryder mig ikke om det, men det er svært at lave være med at gisne om, hvorfor.

Grundene kan være mange, han kan også have fået at vide at han var dødssyg og havde kort tid tilbage og derfor have valgt at ende det på en for ham værdig måde.

Familien har meldt ud at han var sund og rask. Han ønskede bare ikke at leve mere.

Han havde før haft depressioner, så jeg synes ikke det kan udelukkes at han var depressiv og at hans familie ikke vidste det/ikke ønsker det kendt.

Om ikke andet, så synes jeg altid selvmord er enormt trist og tragisk for alle implicerede.
0
x
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 5. jul 2016, 18:51

Sophaya skrev:
Lismaens skrev:
ShuruQ skrev:
paint skrev:Gad vide om han er løbet ind i en dyb depression - ellers har jeg svært ved at se, hvad der skulle få en mand på 38 år, til at tage sit eget liv.
Trist.

Jeg bryder mig ikke om det, men det er svært at lave være med at gisne om, hvorfor.

Grundene kan være mange, han kan også have fået at vide at han var dødssyg og havde kort tid tilbage og derfor have valgt at ende det på en for ham værdig måde.

Familien har meldt ud at han var sund og rask. Han ønskede bare ikke at leve mere.

Han havde før haft depressioner, så jeg synes ikke det kan udelukkes at han var depressiv og at hans familie ikke vidste det/ikke ønsker det kendt.

Om ikke andet, så synes jeg altid selvmord er enormt trist og tragisk for alle implicerede.

Jeg tror det der refereres til er fysiske sygdomme. A la man får at vide man har uhelbredelig kræft og vælger at slutte det selv. Sådan tolket jeg familien udmelding, psykisk sygdom derimod kan være en grund, jeg tolker det dog ikke som værende det familien mener med udmeldingen.

Jeg brød mig virkelig ikke om Mads Holger, men det er trist når det er den løsning folk vælger, mest for de efterladte, forstået på den måde at det er dem der sidder tilbage med "kunne jeg have gjort noget" og savnet.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 5. jul 2016, 19:02

Minimalista skrev:Da jeg læste, at han kun blev 38 år gammel fik jeg straks en ubehagelig fornemmelse af, at det kunne være selvmord.

Min default-tanke, når en person under pensionsalderen findes død alene i et sommerhus, er selvmord.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 61
Likede indlæg: 627

Indlægaf Sevii » 5. jul 2016, 20:43

Hvor er det dog trist. :(
0
:banan: :banan:
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3564

Indlægaf Lemonella » 6. jul 2016, 04:56

Jeg synes det er trist han valgte livet fra.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Buller
Kort karma: 29
Likede indlæg: 643

Indlægaf Buller » 6. jul 2016, 05:11

Ennovy skrev:Af en eller anden grund så blev jeg ramt af nyheden - og jeg kan ikke lade være med at tænke på hvad det ville gøre ved os alle sammen hvis vi fik de hilsner, der sendes til os efter vores død, mens vi var her endnu. Jeg synes det er meget trist :trist:

Min far oplevede det da min halvsøster kom til at poste på facebook at hendes far var død. Hun mente sin biologiske far, som hun stort set ikke havde haft kontakt med, men alle troede selvfølgelig at det drejede sig om min far, som hun er vokset op med.

Det var mildest talt mærkeligt at læse alle kondolencerne ang. far... før tid. Han syntes også det var underligt, men heldigvis også på en måde rart at læse at mange skrev søde ting.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10272

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. jul 2016, 06:29

Jeg synes godt nok, at det er ved at udvikle sig til en event, hvor folk står på nakken af hinanden for at lovprise et menneske, der ellers, som jeg husker det, oftest af andre blev fremstillet som lidt latterlig og selvhøjtidelig og uden de store talenter. Det er i sig selv helt utroligt, hvor mange der pludselig kommer i tanke om, at han var deres ven, gamle skolekammerat, gå-i-byen-buddy eller bare bekendte.

Han blev 38. Havde han fået de samme lovord med på vejen, hvis han om to år havde kunne fejre rund fødselsdag? Jeg tvivler stærkt. Og det er ikke en kritik af afdøde.
17
Je suis un tableau noir.
Goozilla
Kort karma: 4
Likede indlæg: 52

Indlægaf Goozilla » 6. jul 2016, 11:26

DetSorteCirkus skrev:Jeg synes godt nok, at det er ved at udvikle sig til en event, hvor folk står på nakken af hinanden for at lovprise et menneske, der ellers, som jeg husker det, oftest af andre blev fremstillet som lidt latterlig og selvhøjtidelig og uden de store talenter. Det er i sig selv helt utroligt, hvor mange der pludselig kommer i tanke om, at han var deres ven, gamle skolekammerat, gå-i-byen-buddy eller bare bekendte.

Han blev 38. Havde han fået de samme lovord med på vejen, hvis han om to år havde kunne fejre rund fødselsdag? Jeg tvivler stærkt. Og det er ikke en kritik af afdøde.

Sådan er det jo, når de fleste dør. Der går lidt børnehave i den og pludselig er der en kamp for at udråbe sig selv til at være bedstevennen.

Jeg tror, at du har meget ret i det sidste, selvom jeg nu fornemmede en spirrende popularitet omkring hans person. Sådan lidt kult-agtigt, fordi han havde meningers mod og ikke var bange for at gå imod strømmen og være politisk ukorrekt.

Personligt havde jeg det meget svært med Mads Holger som debattør for nogle år tilbage. Jeg syntes, at han opførte sig som noget af det mest krukkede og flabede overklasseløg, man kan forestille sig. Han virkede rent ud sagt provokerende på mig på alle leder og kanter.
Så læste jeg et par af hans facebook-opslag, fordi en ven fulgte ham og det startede jeg så også på. Han var stadigvæk provokerende, krukket og opførte sig som et flabet medlem af en diffus overklasse, men hold nu kæft, hvor har jeg haft en griner på, når han i al sin selvfedme og arrogance leverede sydende svinere til højre og venstre. Jeg husker især, da alle plastrede deres facebook-billede til med tricoloren, hvor Mads Holger uploadede et klassisk billede af sig selv ved et piano med tre smukke kvinder. Én i en blå kjole, én i hvid og én i rød - fordi der ER bare ikke ret meget klasse over at skifte sit facebook-billede ud, når terroren rammer eller pride'n står for døren. Det er de færreste, der forstår at jorde igennem på den måde.

Jeg må indrømme, at jeg blev en smule chockeret og trist, da jeg læste, at han var død. I mine øjne har vi mistet en original, der ganske vist langt fra var elsket af alle, men han var sin egen og han efterlader helt klart et vakuum i på den danske debatscene. Jeg kommer personligt til at savne hans svidende opdateringer endskønt de indimellem også har ramt mig selv.
3
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 19
Likede indlæg: 472

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 6. jul 2016, 13:13

Jeg hverken kendte Mads Holger eller var bongven med hans hund, men:

* »Det gode ved den skandinaviske velfærdsmodel er, at alle får mandlen. Det dårlige er, at mandelgaven altid er en bog af Ib Michael eller en pose rosiner.«

* »Kære statsminister, vil du i din forestående nytårstale i år ikke nok undtagelsesvist lade være med at genfortælle en anekdote om, at du forleden var ude på en arbejdsplads eller et andet sted i offentligheden, hvor du mødte en helt almindelig dansker, der f.eks. hed Leif og sagde dig noget, som satte tanker i gang? Jeg har selv mødt Leif, det var i Fakta forleden, han var småfuld og sprang over i køen.«

Så vidt jeg kan forstå hans kulturkritik er jeg enig, nogle gange har Danmark en katastrofal mangel på krystallysekroner, fuldblodsheste, smukke kvinder i overdådige kjoler og personer med grænseløse ambitioner.

Billede
2
Brugeravatar
paint
Kort karma: 96
Likede indlæg: 2374

Indlægaf paint » 6. jul 2016, 13:54

Vlad Kalashnikov skrev:Jeg hverken kendte Mads Holger eller var bongven med hans hund, men:

* »Det gode ved den skandinaviske velfærdsmodel er, at alle får mandlen. Det dårlige er, at mandelgaven altid er en bog af Ib Michael eller en pose rosiner.«

* »Kære statsminister, vil du i din forestående nytårstale i år ikke nok undtagelsesvist lade være med at genfortælle en anekdote om, at du forleden var ude på en arbejdsplads eller et andet sted i offentligheden, hvor du mødte en helt almindelig dansker, der f.eks. hed Leif og sagde dig noget, som satte tanker i gang? Jeg har selv mødt Leif, det var i Fakta forleden, han var småfuld og sprang over i køen.«

Så vidt jeg kan forstå hans kulturkritik er jeg enig, nogle gange har Danmark en katastrofal mangel på krystallysekroner, fuldblodsheste, smukke kvinder i overdådige kjoler og personer med grænseløse ambitioner.

Han har været ude med flere gode:

"Når jeg hører liberalister sige, at de også tænker på andre, så tænker jeg; "ja, ja - det er jo kun når I onanerer."
6
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
Bad Samaritan
Kort karma: 134
Likede indlæg: 1540

Indlægaf Bad Samaritan » 7. jul 2016, 00:01

paint skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Jeg hverken kendte Mads Holger eller var bongven med hans hund, men:

Han har været ude med flere gode:

"Når jeg hører liberalister sige, at de også tænker på andre, så tænker jeg; "ja, ja - det er jo kun når I onanerer."

Min personlige favorit var da han sammenlignede de jublende VU'ere efter valget i 2001 som "en flok glade mongoler på vej til en Shu-bi-Dua koncert" :lol:
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"