Fisk

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10294

Re: Fisk

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. jul 2016, 09:13

Jeg prioriterer at spise fisk til aftensmad to dage om ugen (dvs. en ret til to måltider, fordi jeg bare er mig) og også gerne som pålæg.
Jeg er opmærksom på tilbud, osv., men ellers betaler jeg, hvad det måtte koste. Jeg synes ikke, at fisk behøver være væsentlig dyrere end andet kød. Nogle gange er mængden ganske vist mindre til samme pris, men det kan man kompensere for med ekstra mættende tilbehør.

For noget tid siden var jeg så svineheldig at finde havkat og sandart på frost til 10 kr. pakken i Irma, og begge dele har fungeret rigtig godt i dette fiskefad fra Madbanditten. Det er let og hurtigt at lave, og jeg har ikke engang behøvet den foreslåede salat.
http://www.madbanditten.dk/2013/04/11/h ... isk-i-fad/

Derudover er jeg bl.a. glad for indbagt tun i butterdej, små pakker i ovnen med hvid fisk, løg, tomat, krydderurter og hvidvin, rugbrød med salat, dåsemakrel, karse og og mayonnaise med kogte æg til (det spiser jeg også til aftenmad), laks på Rema 1000s dertil egnede grøntsagsblanding, rispapir med forskelligt grønt og rejer, stegt torskerogn og fiskefrikadeller ikke at forglemme :savl: Sidstnævnte køber jeg færdig, hvis de er på tilbud, og ellers laver jeg selv farsen med fx. frossen sej.

Af pålæg bliver det ofte makrel som beskrevet eller mousse rørt af torskerogn.
Senest rettet af DetSorteCirkus 7. jul 2016, 09:18, rettet i alt 1 gang.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Lull
Kort karma: 68
Likede indlæg: 899

Indlægaf Lull » 7. jul 2016, 09:16

fiskefrikadeller lavet af torskefars, hakkede rejer, salt + peber, citronsaft, dild, ingefær og evt lidt frisk chili
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 244
Likede indlæg: 1114

Indlægaf MyGirl » 7. jul 2016, 09:23

Tak for initiativet til denne tråd :gogo:

Min kreativitet med fisk har været nedadgående, så rart med noget inspiration.

Kan desværre ikke bidrage med det store nye. Vi laver dog tit en tun/torskerognssalat rørt op med hytteost, rødløg, krydderurter og hvad vi nu lige har lyst til. Spises bare med grøntsagsstænger og måske et stykke rugbrød/knækbrød. Vildt nemt og ret billigt og smager dejligt.
0
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1130

Indlægaf Torn » 7. jul 2016, 09:41

Hunkat skrev:(...)

Chevich er også superlækkert. Det skal marineres i 2-3 timer i en lime/citronmarinade (der er mange forskellige opskrifter).
Det passer sig selv, skal ikke steges (=ingen overstegning) og så på tallerken.

Se dét kendte jeg slet ikke. Tak.
0
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1130

Indlægaf Torn » 7. jul 2016, 09:41

MyGirl skrev:Tak for initiativet til denne tråd :gogo:

Min kreativitet med fisk har været nedadgående, så rart med noget inspiration.

Kan desværre ikke bidrage med det store nye. Vi laver dog tit en tun/torskerognssalat rørt op med hytteost, rødløg, krydderurter og hvad vi nu lige har lyst til. Spises bare med grøntsagsstænger og måske et stykke rugbrød/knækbrød. Vildt nemt og ret billigt og smager dejligt.

Selv tak. :-D Det er gået hen og blevet en rigtig nyttig tråd.
1

Tilbage til "Mad og drikke"