Hvad ville du gerne kunne - og hvorfor kan du ikke?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1288

Re: Hvad ville du gerne kunne - og hvorfor kan du ikke?

Indlægaf hotlips » 6. jul 2016, 05:29

Novella skrev:Hvis nogen, der gerne vil lære at strikke, kan lære mig at rulle, bytter jeg gerne :D Jeg ved dog ikke helt, hvad man kan gøre ved mig? Løbe bagefter med et kosteskaft?

Lån en rollator et sted, de kan godt fås høje.når de små skal lære at stå på skøjter her får de sådan nogen stativer der ligner rollatorer uden hjul, det fungerer fint.
1
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1828

Indlægaf Sangius » 6. jul 2016, 06:40

Jeg agerer gerne svømmelærer, hvis nogen gider lære mig at strikke :D
Jeg kan allerede strikke ret, men kan ikke huske hvordan man får maskerne op på pinden som det første, så mangler lige lidt starthjælp :p
0
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 565

Indlægaf Lulu » 6. jul 2016, 06:45

Jeg gad herre godt være neurokirurg men jeg tvivler på nogen ville lade mig åbne dem op (specielt hovedet) når de ser hvor meget min hånd ryster når jeg holder den stille frem.

Jeg gad også godt kunne svømme bedre. Jeg kan godt svømme og jeg ville ikke gå i panik hvis jeg er ude hvor jeg ikke kan bunde, men det ser ikke elegant ud ej heller har jeg en stor udholdenhed.

Sidst men ikke mindst gad jeg godt kunne sige til mig selv at det stykke kage, den pose slik, den chokolade bar, den chips pose slet ikke har lyst til at blive spist af mig og så lade det ligge, men det halvspiste studenterbrød foran mig afslører mig ligesom ret meget.
0
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 6. jul 2016, 06:48

Jeg forstår ikke lysten til at være kirurg... Magen til angstprovokerende job skal man da lede længe efter. Tænk at skulle gå på arbejde, og vide, at den mindste fejl kan koste en person livet. Tænk så at gøre det på de dage hvor ungerne har været umulige, man har ikke sovet halvdelen af natten, man har lige haft en kæmpe skænderi med ægtefællen, osv.

Damn, respekt for at kunne arbejde med sådan noget hver dag!

Så ville jeg hellere være patolog, f.eks. Det kunne jeg sådan set også sagtens blive. Men jeg gider ikke den lange uddannelse. :fløjt:
0
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 39
Likede indlæg: 987

Indlægaf Anne Droid » 6. jul 2016, 07:10

Hvis nogen af jer, der gerne vil lære at strikke eller hækle, bor i nærheden af Odense, hjælper jeg gerne.

Jeg har altid ønsket mig at kunne tegne. Min bror lever af det og har altid tegnet. Dumme svin ;-) Jeg er ikke en gang god til at tegne kruseduller.
1
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 6. jul 2016, 07:14

Anne Droid skrev:Hvis nogen af jer, der gerne vil lære at strikke eller hækle, bor i nærheden af Odense, hjælper jeg gerne.

Jeg har altid ønsket mig at kunne tegne. Min bror lever af det og har altid tegnet. Dumme svin ;-) Jeg er ikke en gang god til at tegne kruseduller.

Du kan sagtens lære at tegne! Langt hen ad vejen er det teknik. Hvis du virkelig gerne vil lære det, så kan du melde dig til kurser osv. Dem der kan tegne (mig selv inklusiv) har også arbejdet for det, øvet os i årevis, for at komme til hvor vi er. Så det er bare i gang :D
0
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 51
Likede indlæg: 708

Indlægaf Charly » 6. jul 2016, 07:20

Meget lavpraktisk ville jeg gerne kunne pifte. Men der kommer ikke andet end spyt ud, når jeg prøver :D
0
Kan man ringe til en voksen?
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 565

Indlægaf Lulu » 6. jul 2016, 07:41

Charly skrev:Meget lavpraktisk ville jeg gerne kunne pifte. Men der kommer ikke andet end spyt ud, når jeg prøver :D

X2
Jeg kan heller ikke fløjte. En skæv tone i et halvt sekund og så bare en masse luft der siver ud af læberne. Det er hvad det kan blive til.
Men det er nu ikke grundet manglende forsøg jeg ikke kan fløjte. For prøver gerne nogle gange om dagen (ofte ubevidst).
0
Smiling_Goat
Kort karma: 466
Likede indlæg: 5893

Indlægaf Smiling_Goat » 6. jul 2016, 07:45

Jeg kunne godt tænke mig at lære at meditere. Jeg ved godt, det dybest set bare er at slappe af, men jeg duer simpelthen ikke til det. Jeg sætter/lægger mig og laver åndedrætsøvelser, afspædningsøvelser eller lignende og så bliver jeg snothysterisk :forvirret:
Det er så ubehageligt for mig, at jeg faktisk har opgivet.
1
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 309
Likede indlæg: 5732

Indlægaf Animi » 6. jul 2016, 07:51

Jeg ville gerne kunne synge, men jeg er ret tonedøv :genert:
Jeg ville gerne spille klaver, men er for utålmodig til at lære det
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Muspel
Kort karma: 90
Likede indlæg: 1176

Indlægaf Muspel » 6. jul 2016, 08:21

Jeg vil gerne kunne synge og spille enten klaver eller guitar

Jeg vil gerne kunne overskue mange planer på samme dag uden at det stresser mig.

Og så vil jeg gerne kunne løbe og træne igen - uden at have ondt i knæene.

Det sidste burde kunne nås i løbet af et års tid tænker jeg...
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1710

Indlægaf Guilded_Lily » 6. jul 2016, 08:26

Muspel skrev:
Jeg vil gerne kunne overskue mange planer på samme dag uden at det stresser mig.

Åh ja - og kunne være mere spontan, uden altid at skulle overanalysere på eventuelle konsekvenser.
0
Brugeravatar
ina
Kort karma: 132
Likede indlæg: 713

Indlægaf ina » 6. jul 2016, 10:19

Jeg gad godt kunne flydende tysk - jeg var ret god til det, da jeg gik på HF, havde det på højniveau, men har ikke brugt det eller interesseret mig for det, siden jeg blev student.

Og et andet sprog også. Fx italiensk, fransk eller spansk. Elsker sprog. :lun:
Får bare aldrig gjort noget ved det. :genert: Og så husker jeg i øvrigt sindssygt dårligt, så måske det ville være for svært!

Gad også godt være god til yoga. Melder mig til hold efter sommerferien.
Senest rettet af ina 6. jul 2016, 10:36, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
ina
Kort karma: 132
Likede indlæg: 713

Indlægaf ina » 6. jul 2016, 10:21

Jeg gad også godt kunne spille et instrument. Klaver fx. Det er igen det der med at finde tiden til at lære det.

Og så lige det der med at lære at lade være med at bekymre sig hele tiden. Har ikke lige fundet ud af hvordan man gør endnu. :genert:
1
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 6. jul 2016, 10:53

Jeg ville gerne kunne flyve, men det kan jeg ikke, fordi jeg ikke har vinger.

Til gengæld er jeg hankøn og kan strikke, eller det kunne jeg engang.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup

Tilbage til "Generelt"