Blogger: Ondskabsfuld jagt på de svageste

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Mocca
Kort karma: 18
Likede indlæg: 374

Re: Blogger: Ondskabsfuld jagt på de svageste

Indlægaf Mocca » 6. jul 2016, 09:15

Jeg skal lige forstå det.
Er det de stærke, der er onde?
Eller er det alle mennesker, uanset om de er svage eller stærke?
0
gnostic
Kort karma: 83
Likede indlæg: 190

Indlægaf gnostic » 6. jul 2016, 09:19

Mocca skrev:Jeg skal lige forstå det.
Er det de stærke, der er onde?
Eller er det alle mennesker, uanset om de er svage eller stærke?

Der findes heldigvis stærke mennesker som også er gode. Ligesom der findes svage mennesker, som er onde.
Omend sidstnævnte gruppe ikke får noget ud af at være ond, da en ond og svagelig - af indlysende årsager, ikke kan holde i længden.
0
Mocca

Indlægaf Mocca » 6. jul 2016, 09:30

På et eller andet tidspunkt er du nok bare nødt til at erkende, at din sygdom gør, at du ikke kan tænke logisk og rationelt.
Du griber enkelt udsagn og tager dem ud af deres sammenhæng, så de kan underbygge det, du tror, der er logik.
Hele din verden og opfattelse af dig selv, er så firkantet og unuanceret, at du aldrig kommer til at forstå menneskelig adfærd, som den reelt er.

Som andre herinde skriver til dig(i bedste og kærligste mening) så bør du nok ikke beskæftige dig så meget med disse debatter. Der gør nok kun din paranoia værre.

Du ved godt selv, at du er paranoid, ikke?
Det har du vist selv skrevet på et tidspunkt.
Senest rettet af Mocca 6. jul 2016, 09:44, rettet i alt 1 gang.
8
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 814
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8378
Kontakt:

Indlægaf Ado » 6. jul 2016, 09:35

Helt ærligt...Nu må Gnostic vel for pokker godt udtrykke personlige meninger, uden der skal blandes psykiske diagnoser ind i det hele tiden?
Han står ikke alene med den mening, at regeringen er nogle røvhuller, der tramper på de svageste i samfundet. Og det gør de. Det er modbydeligt, som Danmark er blevet.
9
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 6. jul 2016, 09:36

gnostic skrev:Fordi det handler om at give falsk tryghed. Det er ligesom da jeg blev mobbet og de andre spurgte mig om jeg ville være med til et spil, og når jeg så kom, så gad de alligevel ikke, eller ville ikke have mig med alligevel, og så grinede de bare, de syntes det var morsomt at tage røven på mig.

Det her, det er dog langt ondere: Man giver omsider de svage et trygt liv, for derefter at rykke hele fundamentet væk under dem, så de falder og slår sig hårdt. Man fortæller de svage, med velfærdsstatens historie, at: Du kan ikke regne med noget, og hvis vi giver dig noget, er det KUN for at du skal være bange for at miste det hele igen.

Lige som man tror, at nu er tingene som de skal være, så tages det fra én. Det er fandme ikke i orden! Det er direkte ondskabsfuldt, faktisk ondere end helt at lade være med at give noget i første omgang. Det er jo som at give en sulten person noget mad, og når vedkommende først er blevet fedet op og er overvægtig, skal offeret sultes ihjel.

Gnostic mener du helt seriøst, at de forbedringer, som der har været for svagere stillede har været for at give falsk tryghed og mobbe folk?
For hvis det er noget du virkelig mener, så opgiver jeg fuldstændig denne diskussion - det er simpelthen for langt ude.
3
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 6. jul 2016, 09:45

Ado skrev:Helt ærligt...Nu må Gnostic vel for pokker godt udtrykke personlige meninger, uden der skal blandes psykiske diagnoser ind i det hele tiden?
Han står ikke alene med den mening, at regeringen er nogle røvhuller, der tramper på de svageste i samfundet. Og det gør de. Det er modbydeligt, som Danmark er blevet.

Men Ado mener du, at de forværringer, der sker er fordi danskerne er onde og ønsker at jagte de svagest stillede eller fordi de fleste prioritere/stemmer efter hvad der gavner dem selv mest.

Jeg er sådan set helt enig i, at der er sket for mange forringelser og jeg vil gerne have rettet op på en del af de forringelser der er sket. Jeg tror bare ikke de er sket fordi folk generelt er ondskabsfulde, men fordi de prioriterer andre ting højere: Lavere skat, mere grænsekontrol, bedre forhold for boligejere etc.
5
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 6. jul 2016, 09:53

Mani skrev:
Ado skrev:Helt ærligt...Nu må Gnostic vel for pokker godt udtrykke personlige meninger, uden der skal blandes psykiske diagnoser ind i det hele tiden?

Men Ado mener du, at de forværringer, der sker er fordi danskerne er onde og ønsker at jagte de svagest stillede eller fordi de fleste prioritere/stemmer efter hvad der gavner dem selv mest.

Jeg er sådan set helt enig i, at der er sket for mange forringelser og jeg vil gerne have rettet op på en del af de forringelser der er sket. Jeg tror bare ikke de er sket fordi folk generelt er ondskabsfulde, men fordi de prioriterer andre ting højere: Lavere skat, mere grænsekontrol, bedre forhold for boligejere etc.

Nej, jeg mener ikke, danskerne er onde. Men jeg mener, at regeringen er totalt blottede for empati og menneskelig forståelse. Forringelserne hjælper de færreste. At presse en psykisk syg på økonomien, hjælper ikke vedkommende ud af sin diagnose og ud på arbejdsmarkedet. Det gør blot situationen værre.
At tvinge en time-regel ned over folk på kontanthjælp og integrationsydelse, er fuldkommen idiotisk. Der er i forvejen stor arbejdsløshed. Der popper ikke flere ledige stillinger op, fordi regeringen ønsker det.

Der er langt fra idioti og empatimangel til rendyrket ondskabsfuldhed. Og så alligevel ikke. For de personer, som i forvejen kæmper med hverdagen, får pludselig revet økonomien itu. Og dem, der har det værst, er jo udmærket selv klar over, at de ikke har ressourcerne og kræfterne til at kæmpe imod og til at opfylde timeregler. Og det smadrer altså mere end økonomien. Det smadrer trygheden. Og på dén måde3 er det pludselig mere logisk at forstå, hvorfor disse grupper kobler regeringens idioti sammen med ondskab.
6
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Mocca

Indlægaf Mocca » 6. jul 2016, 09:57

Jeg kommer ikke ind på det, for at smide det efter Gnostic for at bruge det imod ham, eller som et 'skældsord' i debatten. Fordi jeg gennem alle trådene fornemmer, at Gnostic er dybt frustreret over, at folk ikke kan forstå hans synspunkter, hans logik og over, at vi ikke vil anerkende, at han har ret og har forstået den eneste sandhed.

Folk har faktisk på bedste og (for det meste) meget sober måde forsøgt at forklare ham, hvorfor hans logik ikke holder.
Men jeg har indtryk af, at han er bevidst om, og også har været ærlig om, at han har en diagnose. Derfor var mit håb, at han måske ville erkende overfor sig selv, at der måske var en mulighed for, at det var hans sygdom, der var i vejen for, at han ikke altid forstår det, andre fortæller ham.

Jeg synes faktisk at det er synd for ham og bekymrende, at disse debatter frustrerer ham, og måske gør tingene værre for ham, end de er.

Jeg tror, at mange har det på den måde, og reelt ville ønske, at de kunne hjælpe ham.
3
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 6. jul 2016, 10:04

Mocca skrev:

Jeg kommer ikke ind på det, for at smide det efter Gnostic for at bruge det imod ham, eller som et 'skældsord' i debatten. Fordi jeg gennem alle trådene fornemmer, at Gnostic er dybt frustreret over, at folk ikke kan forstå hans synspunkter, hans logik og over, at vi ikke vil anerkende, at han har ret og har forstået den eneste sandhed.

Folk har faktisk på bedste og (for det meste) meget sober måde forsøgt at forklare ham, hvorfor hans logik ikke holder.
Men jeg har indtryk af, at han er bevidst om, og også har været ærlig om, at han har en diagnose. Derfor var mit håb, at han måske ville erkende overfor sig selv, at der måske var en mulighed for, at det var hans sygdom, der var i vejen for, at han ikke altid forstår det, andre fortæller ham.

Jeg synes faktisk at det er synd for ham og bekymrende, at disse debatter frustrerer ham, og måske gør tingene værre for ham, end de er.

Jeg tror, at mange har det på den måde, og reelt ville ønske, at de kunne hjælpe ham.

Jamen, det kan jeg sagtens følge dig i ret langt hen ad vejen. Men jeg synes bare, at det er meget utiltalende, at han nærmest ikke kan "åbne munden" (eller tastaturet), uden der kommer kommentarer som "Log af" eller kommentarer med hentydninger til hans psykiske tilstand.
Nu f.eks. med denne tråd: Hvorfor kan folk ikke plukke meningen ud af hans indlæg, i stedet for at lege psykiater? Det er dælme fejt. Specielt fordi denne tråd indeholder stort set det samme, som rigtig mange andre mener i artikler, der bliver delt på f.eks. Facebook.

Gnostic er hverken syg eller sær, fordi han mener, det er blevet urimeligt svært at være syg i Danmark. Han deler blot mening med tusindevis af andre.
9
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2917

Indlægaf JoyNips » 6. jul 2016, 10:07

Men han mener jo ikke kun, at det er regeringen. Det er ALLE (andre). Og halvdelen af tiden er det et bevidst valg at hade de svage og den anden halvdel af tiden er det bare fordi det er menneskets natur at være ondt...
0
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 6. jul 2016, 10:09

JoyNips skrev:

Men han mener jo ikke kun, at det er regeringen. Det er ALLE (andre). Og halvdelen af tiden er det et bevidst valg at hade de svage og den anden halvdel af tiden er det bare fordi det er menneskets natur at være ondt...

Mener han ikke regeringen? Og dem, der sympatiserer med regeringens forringelser?

Sidstnævnte mener jeg ikke er onde. Men jeg mener, at de er usympatiske. Og jeg er altså så vidt jeg ved, ikke paranoid.
1
Mocca

Indlægaf Mocca » 6. jul 2016, 10:12

Ado skrev:
Mocca skrev:

Jamen, det kan jeg sagtens følge dig i ret langt hen ad vejen. Men jeg synes bare, at det er meget utiltalende, at han nærmest ikke kan "åbne munden" (eller tastaturet), uden der kommer kommentarer som "Log af" eller kommentarer med hentydninger til hans psykiske tilstand.
Nu f.eks. med denne tråd: Hvorfor kan folk ikke plukke meningen ud af hans indlæg, i stedet for at lege psykiater? Det er dælme fejt. Specielt fordi denne tråd indeholder stort set det samme, som rigtig mange andre mener i artikler, der bliver delt på f.eks. Facebook.

Gnostic er hverken syg eller sær, fordi han mener, det er blevet urimeligt svært at være syg i Danmark. Han deler blot mening med tusindevis af andre.

Men så skal oplægget til diskussion nok være et andet, og så nødvendigvis også komme fra en anden debattør. Ihvertfald hvis der skal komme et saglig og nuanceret debat om emnet.

Eller mener du også at det er en saglig vinkel, at forringelserne virkelig skulle være sat i værk kun fordi folk er onde, og har en sadistisk glæde i at være modbydelige mod svage mennesker?
0
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 6. jul 2016, 10:19

Mocca skrev:
Men så skal oplægget til diskussion nok være et andet, og så nødvendigvis også komme fra en anden debattør. Ihvertfald hvis der skal komme et saglig og nuanceret debat om emnet.

Eller mener du også at det er en saglig vinkel, at forringelserne virkelig skulle være sat i værk kun fordi folk er onde, og har en sadistisk glæde i at være modbydelige mod svage mennesker?

Det ville klæde dig at lade være med at tillægge mig ovenstående holdning. Det er lidt fattigt at synke ned på det niveau.

Gnostic har oprettet tråde tidligere, som jeg ikke har gidet at debattere i. Men lige denne, synes jeg nu er noget nemmere at gennemskue meningen med.
0
Mocca

Indlægaf Mocca » 6. jul 2016, 10:20

Ado skrev:
Mocca skrev:

Det ville klæde dig at lade være med at tillægge mig ovenstående holdning. Det er lidt fattigt at synke ned på det niveau.

Gnostic har oprettet tråde tidligere, som jeg ikke har gidet at debattere i. Men lige denne, synes jeg nu er noget nemmere at gennemskue meningen med.

Jeg tillægger dig intet, men spørger.
0
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 6. jul 2016, 10:22

Mocca skrev:
Ado skrev:
Mocca skrev:

Jeg tillægger dig intet, men spørger.

Hvad min mening er til selve emnet, har jeg tydeligt beskrevet i tidligere indlæg her i tråden.
1

Tilbage til "Livets forhold"