Blogger: Ondskabsfuld jagt på de svageste

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 780

Re: Blogger: Ondskabsfuld jagt på de svageste

Indlægaf Bimmerdyret » 10. jul 2016, 21:09

gnostic skrev:
Bimmerdyret skrev:
gnostic skrev:
Bimmerdyret skrev:
gnostic skrev:Arbejdsgiverne og industriens folk er de skyldige i denne her hetz. Ikke nok med at man går efter arbejdsløse. Man går efter folk, som pga. sygdom ikke kan arbejde, eller ikke kan arbejde ret meget. F.eks. er det for arbejdsgiverne ikke nok med at sætte syge til at arbejde "det de kan". De skal arbejde mere, end det, de kan, og til formål skal deres ydelser sættes ned.

http://www.avisen.dk/arbejdsgivere-skae ... 92394.aspx

For arbejdsgiverne er nok bare aldrig nok. De stopper IKKE ved at revurdere eller gennemtæske på en bestemt gruppe. De bliver bare ved og ved og ved og ved. De går MÅLRETTET efter de svageste. Det er edderman'me klamt det her!

Desværre støtter flertallet af danskerne arbejdsgiverne. Det er endnu mere klamt at være vidne til!

Nu må jeg spørge-...

Hvad kan du ikke og hvorfor?
Hvad er det du viser du magter (debatskriveri)....som ikke kan bruges i et alm. arbejde (jeg kan se flere stillinger som dine evner kan opfylde)

Jeg vil ikke dissekere mit liv offentligt. Kommunen er iøvrigt bekendt med hvad jeg kan/ikke kan, inkl. hobbies, og jeg har fået at vide at jeg ikke kan bruge det arbejdsmæssigt.

Ok, fair nok ...

*Ordlyd efterfølgende rettet af Bimmerdyret*

Anmeldt. Du ved ikke noget om mit liv, og jeg har ikke pligt til at udlevere mig selv over for fremmede mennesker som ikke har med min sag at gøre. Det her er en tråd generelt om samfundets syn på svage, ikke om mig og min personlige sag.

Uhhj... skvatrøvens mulighed - at anmelde - bring it on :) )tager en anmeldelse - no pob..
Jeg spurgte ind til hvorfor du har en profil, der kørrer på det samme igen og igen - for at forstå,
Du valgte at krybe i skjul
Du fik en reaktiion

Hey.... hvis du ikke vil frem med årsagen til dine indlæg, så skal du have lov til det , som jeg skrev, men du skal så også være voksen noktil at tage konsekvensen = at folk beder dig om at holde kæft,

#EDIT:

For god ordens skyld, så skal det nævnes at jeg fra moderator har fået en "henstilling" i forhold til et par indlæg, som Gnostic har anmeldt..dette som jeg har citeret skulle så vidt jeg lige kan lure dække de 2 indlæg - der var 2 men jeg fik kun link til det ene ;)

Fair nok, jeg har skrevet både til mod og til Gnostic -og der er fra min side intet galt :)

.............

Så ... revideret svar:

Gnostic skriver
Jeg vil ikke dissekere mit liv offentligt. Kommunen er iøvrigt bekendt med hvad jeg kan/ikke kan, inkl. hobbies, og jeg har fået at vide at jeg ikke kan bruge det arbejdsmæssigt.

[b]Det er heller ikke det jeg beder dig om, men det vil for mig (og måske for andre) være mere oplysende at vide om du eksempelvis er skizofren eller bipolar. Det var derfor jeg spurgte... og som jeg har skrevet til dig, så er det ikke for at snage, men altså..hvis man grundlæggende siger man ikke kan noget fordi... og bruger det som argument, så må man vel også være åben om hvad det er man ikke kan?

I forhold til det med hobbies.. hja.. hvis du ikke har ben, så er det jo lidt logisk at løb eller square dance nok ikke er den hobby du har, men du skal ikke pr autro se min bemærkning som en kritik af dig - tværtimod!

Jeg tror personligt at du kan mere end intet.
Jeg er ret overbevist om at du kan mere end det kommunen mener du kan "have som hobby"
OG jeg er ret overbevist om at DU om nogen, nok skulle blive "pissed" over hvad en myndighed ligepludseig mente du kunne :)

....

NÅR jeg så skriver svatrøv til dig.. så er det fordi du fremstiller dig ikke som sådan...så derfor forventer vi vel også at du råber op
'du er vel Gnpstic
Senest rettet af Bimmerdyret 11. jul 2016, 18:58, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 389
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3846

Indlægaf Delfin » 10. jul 2016, 22:06

Ah stop lige op her.
Man kan altså ikke sidde på en debatside og vurdere arbejdsevne, og den pension er nok givet, fordi det er nødvendigt. Pensioner trækkes ikke i automaten i nutiden.

Jeg synes også, at tonen er blevet noget skinger visse steder i den offentlige debat mod folk på div. overførselsindkomster, og det er absolut ikke skidesjovt for dem, som i dag skal gennem møllen for fx at få vurderet arbejdsevne. Dét er ikke for tøsedrenge, men pas nu alligevel på, din angst ikke tager overhånd Gnostic.
9
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 53
Likede indlæg: 699

Indlægaf Tux » 10. jul 2016, 22:15

gnostic skrev:Endnu en forfatter melder sig og giver mig ret i, at mennesker på offentlig forsørgelse udsættes for den mest ondsindede hetz nogensinde!

http://www.avisen.dk/harm-forfatter-kon ... 96032.aspx

"Kontanthjælpsmodtagere er blevet Danmarks kasteløse."

Sådan lyder det fra forfatter og idehistoriker Rune Engelbreth Larsen i et debatindlæg i Politiken.

"Få er i den grad blevet frataget rettigheder, nedværdiget, mistænkeliggjort, ydmyget og tvunget til at agere løntrykkere," skriver han blandt andet og uddyber over for Avisen.dk

Hvorfor indser folket det ikke snart? Hvorfor? HVORFOR?

Hvorfor skal jeg finde mig i, at bare fordi jeg har en/flere psykiatriske diagnoser, at så er der ingen der tager mig alvorligt når jeg siger der er en hetz mod samfundets svageste i dette her land?

For jeg er vel bare paranoid og tror på konspirationsteorier, ikke sandt? Hvor mange flere af de "toneangivende" samfundsdebattører på de store aviser, skal give mig ret, før i andre også indser, at jeg har ret?!?!?!?

Jeg spørger bare, og jeg forventer fandeme et svar NU!

Der er mange der vil støtte dig i, at det er gået for vidt med nyttejob, kontroller, nedsatte ydelser til unge og så videre og så videre. Og det er der mange som har gjort gennem tiden i dine utallige tråde.

Der hvor der går galt er hvor du så siger (og det gør du altid) at der er på den måde, fordi alle folk er onde og faktisk gerne vil have at de svage i samfundet har det dårligt. Det er her folk er uenige med dig, og det som gør du aldrig vil '' få ret'' - hvad det så end betyder..

Når du ikke forstår når folk faktisk giver dig ret i nogen af dine pointer, og at det ikke er et spørgsmål om at '' få ret'', så synes jeg ærlig talt du burde bruge sin tid på andet end debatter..
5
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 811
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8356
Kontakt:

Indlægaf Ado » 11. jul 2016, 06:07

Nu må det fandeme stoppe. Hvis du, Bimmerdyret, oprigtigt mener, at Gnostic skal sidde og forklare sin arbejdsevne til dig, så tillader jeg mig at tænke mit om dig.
Folk får ikke en pension uden videre. Du kan være helt sikker på, at Gnostic er blevet endevendt i alle leder og kanter af forskellige instanser hos kommunen, inden afgørelsen af pension kom på tale.
13
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2906

Indlægaf JoyNips » 11. jul 2016, 06:52

gnostic skrev:Det her er en tråd generelt om samfundets syn på svage, ikke om mig og min personlige sag.

Problemet med din tråd og dine tråde generelt er, Gnostic, at DU tror, du skriver om samfundets syn på de svage - men det du formulerer i tråden er DIT syn på alle, der ikke er svage. Og du afviser fuldstændig at der kan være andre muligheder, end den DU har besluttet dig for, nemlig at alle hader de svage og bare er ude på at jorde jer.
5
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5971

Indlægaf LadyFox » 11. jul 2016, 06:59

Bimmerdyret skrev:
gnostic skrev:
Bimmerdyret skrev:
gnostic skrev:Arbejdsgiverne og industriens folk er de skyldige i denne her hetz. Ikke nok med at man går efter arbejdsløse. Man går efter folk, som pga. sygdom ikke kan arbejde, eller ikke kan arbejde ret meget. F.eks. er det for arbejdsgiverne ikke nok med at sætte syge til at arbejde "det de kan". De skal arbejde mere, end det, de kan, og til formål skal deres ydelser sættes ned.

For arbejdsgiverne er nok bare aldrig nok. De stopper IKKE ved at revurdere eller gennemtæske på en bestemt gruppe. De bliver bare ved og ved og ved og ved. De går MÅLRETTET efter de svageste. Det er edderman'me klamt det her!

Desværre støtter flertallet af danskerne arbejdsgiverne. Det er endnu mere klamt at være vidne til!

Nu må jeg spørge-...

Hvad er det du viser du magter (debatskriveri)....som ikke kan bruges i et alm. arbejde (jeg kan se flere stillinger som dine evner kan opfylde)

Ok, fair nok ...

Øv hvor er det bare en ubehagelig måde at skrive til andre på.
8
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
gnostic
Kort karma: 83
Likede indlæg: 189

Indlægaf gnostic » 11. jul 2016, 09:08

Bimmerdyret - jeg er villig til at trække mine anmeldelser tilbage, hvis jeg får en undskyldning fra dig. Jeg ønsker mere en undskyldning og en forsoning, end et uvenskab.
0
Mocca
Kort karma: 18
Likede indlæg: 374

Indlægaf Mocca » 11. jul 2016, 17:33

Gnostic, nu har jeg været arbejdsgiver i mere end 15 år, og så er jeg kva dine teorier automatisk ond/ondskabsfuld, og piner/mobber og udnytter de svage og de arbejdsløse.

Det har jeg faktisk ret svært ved at genkende og vedkende.
Tværtimod har jeg gennem 15 år været med til at skabe en god arbejdsplads og betale løn til mennesker, så de var glade for at gå på arbejde og kunne leve af deres løn.

Gennem årene har jeg haft folk i arbejdsprøvning, i flexjob og i løntilskudsordninger fordi de har været syge eller handikappede eller arbejdskadede eller har været ude for ulykker, der har ændret deres livsvilkår. Ikke for at pine disse mennesker eller fordi jeg har haft nogle fordele ved det. Tværtimod! Ofte har det nemlig givet ekstra arbejde til mig. Men udelukkende for at hjælpe, fordi jeg mener, at man som arbejdsgiver har en forpligtelse til at hjælpe disse mennesker med at blive afklarede og komme videre i deres liv.

Så selvom jeg godt ved, at du har nogle specielle udfordringer, der gør at du ser tingene meget sort/Hvidt, og at jeg bare burde være overbærende, så ærger disse tråde mig faktisk...

Kan du forstå det?
5
gnostic

Indlægaf gnostic » 11. jul 2016, 18:48

Mocca skrev:Gnostic, nu har jeg været arbejdsgiver i mere end 15 år, og så er jeg kva dine teorier automatisk ond/ondskabsfuld, og piner/mobber og udnytter de svage og de arbejdsløse.

Det har jeg faktisk ret svært ved at genkende og vedkende.
Tværtimod har jeg gennem 15 år været med til at skabe en god arbejdsplads og betale løn til mennesker, så de var glade for at gå på arbejde og kunne leve af deres løn.

Gennem årene har jeg haft folk i arbejdsprøvning, i flexjob og i løntilskudsordninger fordi de har været syge eller handikappede eller arbejdskadede eller har været ude for ulykker, der har ændret deres livsvilkår. Ikke for at pine disse mennesker eller fordi jeg har haft nogle fordele ved det. Tværtimod! Ofte har det nemlig givet ekstra arbejde til mig. Men udelukkende for at hjælpe, fordi jeg mener, at man som arbejdsgiver har en forpligtelse til at hjælpe disse mennesker med at blive afklarede og komme videre i deres liv.

Så selvom jeg godt ved, at du har nogle specielle udfordringer, der gør at du ser tingene meget sort/Hvidt, og at jeg bare burde være overbærende, så ærger disse tråde mig faktisk...

Kan du forstå det?

Der findes gode arbejdsgivere. Men der er også mange onde.
0
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 53
Likede indlæg: 699

Indlægaf Tux » 11. jul 2016, 20:30

gnostic skrev:Der findes gode arbejdsgivere. Men der er også mange onde.

Stop nu dig selv med den retorik, arbejdsgiverne ønsker ikke deres medarbejdere det ondt :boo:
3
gnostic

Indlægaf gnostic » 11. jul 2016, 20:38

Tux skrev:
gnostic skrev:Der findes gode arbejdsgivere. Men der er også mange onde.

Stop nu dig selv med den retorik, arbejdsgiverne ønsker ikke deres medarbejdere det ondt :boo:

Ok.

Beklager, men jeg bliver nok nødt til at holde igen med min debataktivitet. Har det ikke så godt for tiden.
2
Brugeravatar
Bimmerdyret

Indlægaf Bimmerdyret » 11. jul 2016, 20:55

Ado skrev:Nu må det fandeme stoppe. Hvis du, Bimmerdyret, oprigtigt mener, at Gnostic skal sidde og forklare sin arbejdsevne til dig, så tillader jeg mig at tænke mit om dig.
Folk får ikke en pension uden videre. Du kan være helt sikker på, at Gnostic er blevet endevendt i alle leder og kanter af forskellige instanser hos kommunen, inden afgørelsen af pension kom på tale.

HEY.....

Jeg SPURGTE Gnostic om hvad det lige præcis var i HANS tilfælde der gjorde sig gældende.
JEG har på INTET tidpunkt spurgt ind til hans arbejdsevne, men kun hvad det var for en psykisk diagnose han evt, havde ( udfra at han tidligere har henvist til), som han bygger sine indlæg på.
'
JEG var ikke klar over at Gnostic var på førtidspension!

DU kan ADO - tage og læse mit editerede indlæg, og så kan jeg så også lige sige at jeg har EN GOD dialog med Gnostic udenom denne debat.

SÅ.. læs du hellere lige op tak :kram:
0
Brugeravatar
Bimmerdyret

Indlægaf Bimmerdyret » 11. jul 2016, 20:59

LadyFox skrev:
Bimmerdyret skrev:
gnostic skrev:
Bimmerdyret skrev:

Nu må jeg spørge-...

Ok, fair nok ...

hvis du henviser til mig, så kan jeg så sige at jeg ikke er blevet informeret om alle indlæg jeg fik moderationsbesked om :)
Jeg har dog ikke haft nogle problemer med moderationen heller ikke på det indlæg du citerer.
Jeg har haft en glimrende dialog med Gnostic over pb. og du aner i den forbindelse grundlæggende intet om hvad der er en ordentlig måde at skrive til folk på - den ordner folk internt.
1
Brugeravatar
Bimmerdyret

Indlægaf Bimmerdyret » 11. jul 2016, 21:02

gnostic skrev:Bimmerdyret - jeg er villig til at trække mine anmeldelser tilbage, hvis jeg får en undskyldning fra dig. Jeg ønsker mere en undskyldning og en forsoning, end et uvenskab.

Hey... jeg har ikke set dette indlæg før nu her kl 23;00
Jeg har skrevet frem og tilbage med dig før dette indlæg :)

Du skal da ikke tække nogle anmeldelser tilbage :D

Vi har snakket og ja...vi er vel ok.. så lad da bare anmeldelserne stå som de gør... :kram:

Og fordi du får en undskyldning, så er det ikke noget du skal godtage for noget du synes er uretfærdigt.
3
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5971

Indlægaf LadyFox » 11. jul 2016, 21:09

Bimmerdyret skrev:
LadyFox skrev:
Bimmerdyret skrev:
gnostic skrev:
Bimmerdyret skrev:

Nu må jeg spørge-...

Ok, fair nok ...

hvis du henviser til mig, så kan jeg så sige at jeg ikke er blevet informeret om alle indlæg jeg fik moderationsbesked om :)
Jeg har dog ikke haft nogle problemer med moderationen heller ikke på det indlæg du citerer.
Jeg har haft en glimrende dialog med Gnostic over pb. og du aner i den forbindelse grundlæggende intet om hvad der er en ordentlig måde at skrive til folk på - den ordner folk internt.

At du ikke har fået problemer med moderationen over den besked jeg citerede må jeg stille mig helt uforstående overfor, især i forhold til hvad der ellers bliver slået ned på her på stedet.
Og det er da også ganske glimrende hvis dig og Gnostic har haft en fin snak om det.
Det ændre dog stadig ikke det mindste om at jeg synes det var en utrolig ubehagelig tone det indlæg var skrevet i, og det vil jeg da mene at jeg er lige så kompetent til at have en holdning omkring som så mange andre. Måske du ordner tingene internt, men det var altså offentligt du valgte at smide svineren.
2
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.

Tilbage til "Livets forhold"